Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: e46

Silnik: 320d 150KM M47N skrzynia manualna

Przebieg 346000km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: miasto 60% trasa 40%

Zużycie bieżące na l/15000km: 1000ml

DPF: nie

Dotychczas: Motul 8100 X-clean+ 5w30 LL-04

 

Do twojego silnika polecam 5w40 lub 5w30 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w40

Opublikowano

Jaki olej oraz sprawdzone źródło zakupu (wysyłka lub Łódź odbiór osobisty) polecacie do:

335i, 2013, przebieg 44kkm?

 

Normalna eksploatacja, bez wycieczek na tor... ale planowana moc to +50% do fabrycznej.

 

Planowana wymiana co 10kkm.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki olej oraz sprawdzone źródło zakupu (wysyłka lub Łódź odbiór osobisty) polecacie do:

335i, 2013, przebieg 44kkm?

 

Normalna eksploatacja, bez wycieczek na tor... ale planowana moc to +50% do fabrycznej.

 

Planowana wymiana co 10kkm.

 

Polecam 0w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline Synpower 0w40. Sprzedawca np. ten: http://allegro.pl/valvoline-synpower-0w40-4l-ve11227-acea-a3-b4-i6027638720.html lub czescidobmw.pl

Opublikowano

Model: e87

Silnik: 118d 122kM

Przebieg 175tys

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: miasto 60% trasa 40%

DPF: nie

 

 

Aktualnie jeżdżę na motul x-clean 5w40 , chcę zmienić bo auto głośniej pracuje. Dolewałem 2 butelki od poprzedniej wymiany. Jak kupiłem auto było 160tys teraz mam wymiane i chce wymienic na Valvoline . Znalazłem 2 nie wiem dokładnie który wybrać czym one dokładnie się różnią Valvoline SynPower XL III 5w40 i 2 jest z oznaczeniem Valvoline Synpower MST C3, C3 to oznaczenie od Dpfu jezeli dobrze rozumiem, ale nie wiem czy się rożni MST i XLIII co to oznacza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecam zalać Valvoline synpower Xtreme MST C3 5w30, o różnicy było już w tym temacie (jest nie duża) i obydwa nadają się do diesli z DPF-em.
Opublikowano

Witam

 

Model: E36

Silnik: 316i 1.9 M43TU

Przebieg: 145 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 50 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Agip 10W40

Auto użytkowane sporadycznie około 5000 km rocznie

 

oraz

 

Model: E60

Silnik: 530d M57/TU (nowa turbina i zawory)

Przebieg: 500 000 km

Styl jazdy: Mieszany

Użytkowanie: 60%trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalne

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 3000 5w30

Około 15000 km rocznie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

Model: E36

Silnik: 316i 1.9 M43TU

Przebieg: 145 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 50 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Agip 10W40

Auto użytkowane sporadycznie około 5000 km rocznie

 

oraz

 

Model: E60

Silnik: 530d M57/TU (nowa turbina i zawory)

Przebieg: 500 000 km

Styl jazdy: Mieszany

Użytkowanie: 60%trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalne

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 3000 5w30

Około 15000 km rocznie

 

Do E36 możesz zalać 5w40 z specyfikacją LL98 lub 01 marki np. LM lub Valvoline

 

Do E60 5w30 lub 5w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w30

Opublikowano
Polecam zalać Valvoline synpower Xtreme MST C3 5w30, o różnicy było już w tym temacie (jest nie duża) i obydwa nadają się do diesli z DPF-em.

No właśnie a w sklepie z gdańska na allegro Pan Piotr proponuje zalać XLIII, podobno tak zaleca BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Polecam zalać Valvoline synpower Xtreme MST C3 5w30, o różnicy było już w tym temacie (jest nie duża) i obydwa nadają się do diesli z DPF-em.

No właśnie a w sklepie z gdańska na allegro Pan Piotr proponuje zalać XLIII, podobno tak zaleca BMW

 

Jeśli BMW ma coś zalecać to firmę z którą mają podpisaną umowę czyli Schell, nigdy nie polecą innej marki bo to by się wiązało z naruszeniem warunków umowy, natomiast rekomendują inne oleje które posiadają odpowiednie specyfikacje dla danego silnika i w twoim przypadku jest to specyfikacja LL04 którą posiada Xtreme MST C3 jak i XLIII.

 

EDIT:

 

Żeby nie być gołosłownym to zrobiłem fotkę bo akurat mam obydwa.

 

http://i63.tinypic.com/29f4c29.jpg

Edytowane przez guzior2
Opublikowano

Witam

Posiadam BMW E46 z silnikiem N42.

Obecnie mam zalany olej 5W30 LM TT 4600 LL-04. Chciałbym zmienić na olej OW30/40 z e specyfikacją LL-01.

Czy dobrze wyjdzie taka zmiana?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Posiadam BMW E46 z silnikiem N42.

Obecnie mam zalany olej 5W30 LM TT 4600 LL-04. Chciałbym zmienić na olej OW30/40 z e specyfikacją LL-01.

Czy dobrze wyjdzie taka zmiana?

 

Do twojego silnika zalecany jest olej z specyfikacją LL01 dlatego śmiało możesz to zrobić.

Opublikowano
Ale czy zmiana z 5W na 0W nie wpłynie złe na silnik? Dodam że olej który obecnie leje jest wykonany w "technologi syntetycznej" czyli jest półsyntetykiem, a 0W który chce zalać jest pełnym syntetykiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale czy zmiana z 5W na 0W nie wpłynie złe na silnik? Dodam że olej który obecnie leje jest wykonany w "technologi syntetycznej" czyli jest półsyntetykiem, a 0W który chce zalać jest pełnym syntetykiem.

 

Nie masz się czego obawiać, możesz zmienić bez problemu, a poza tym 0w40 też nie jest w 100% syntetykiem tylko mieszaniną HC z bazami syntetycznymi ale to nie ma większego znaczenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Duzo ostatnio przewija sie w temacie odnośnie oleju Valvoline synpower 5w40/30 L01 - faktycznie taki dobry czy ktos reklame robi?;]

 

Polecam Valvoline bo sam się do niego przekonałem po wypróbowaniu kilku innych marek takich jak: Motul, LM, Amsoil. Valvo ujął mnie głownie brakiem ubytków oleju przez cały interwał (15 tys. km), kultura pracy silnika (choć u konkurentów nie było źle) i w specyfikacji LL04 "Low Saps" który w mniejszym stopniu zapycha DPF (u konkurentów zazwyczaj jest "Mid Saps") a na koniec jeszcze fotka która mnie utwierdziła w swoim wyborze :cool2:

 

http://i60.tinypic.com/1yn2vp.jpg

Opublikowano

Witam

 

Model: F10

Silnik: 525xd N47 D20 D

Przebieg: 145 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: 60% miasto 40% trasa

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol 5W30

Ok 15000 km rocznie

Opublikowano
Duzo ostatnio przewija sie w temacie odnośnie oleju Valvoline synpower 5w40/30 L01 - faktycznie taki dobry czy ktos reklame robi?;]

Ja spróbowałem tego oleju i tez juz stosuje go na stałe. Nie ubywa mi totalnie nic, kultura pracy chyba sie nie różni za wiele, ale jestem bardzo zadowolony-dlatego go polecam. Cenowo tez jest konkurencyjny, w dodatku opakowania po 4 litry wychodzą korzystnie, a ja takie 2 X 4 l minimum potrzebuje przy wymianie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

Model: F10

Silnik: 525xd N47 D20 D

Przebieg: 145 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: 60% miasto 40% trasa

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol 5W30

Ok 15000 km rocznie

 

Do twojego silnika musi być olej z specyfikacją LL04 dlatego polecam Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5w30

Opublikowano

Witam i proszę o pomoc bo już od tego czytania głowa boli co użytkownik to inny olej poleca, chce coś od Valvoline.Pozdrawiam

 

Model: E60

Silnik: 520i M54

Przebieg: 230 000 km a ile naprawde jest to kto wie

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: dopiero kupiony

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas:nie wiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam i proszę o pomoc bo już od tego czytania głowa boli co użytkownik to inny olej poleca, chce coś od Valvoline.Pozdrawiam

 

Model: E60

Silnik: 520i M54

Przebieg: 230 000 km a ile naprawde jest to kto wie

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: dopiero kupiony

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas:nie wiem

 

Polecam Valvoline synpower 0w40 , ewentualnie 5w40.

Opublikowano

Model e60

Silnik M57N2

Przebieg 140 kkm (org)

Styl jazdy mieszany

Uzytkowanie glownie miasto

Zuzycie oleju ok 1,5l/10000 (dziwne bo do ok 5kkm nie bierze nic a przez nastepne 5kkm ok 1,5l wezmie - wymieniam co 10kkm)

DPF nie

 

Kolego guzior2

przede mna kolejna wymiana oleju i mam pytanie bo do tej pory lalem caly czas olej ze specyfikacja LL-04 jednak patrzac na to ze nie mam juz DPF to czy moge zalac do mojego silnika olej ze spoecyfikacja LL-01 np Mobil NewLife 0w40?? Ponoc bedzie lepszy dla silnika no i moze spadnie zuzycie oleju (tak slyszalem)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model e60

Silnik M57N2

Przebieg 140 kkm (org)

Styl jazdy mieszany

Uzytkowanie glownie miasto

Zuzycie oleju ok 1,5l/10000 (dziwne bo do ok 5kkm nie bierze nic a przez nastepne 5kkm ok 1,5l wezmie - wymieniam co 10kkm)

DPF nie

 

Kolego guzior2

przede mna kolejna wymiana oleju i mam pytanie bo do tej pory lalem caly czas olej ze specyfikacja LL-04 jednak patrzac na to ze nie mam juz DPF to czy moge zalac do mojego silnika olej ze spoecyfikacja LL-01 np Mobil NewLife 0w40?? Ponoc bedzie lepszy dla silnika no i moze spadnie zuzycie oleju (tak slyszalem)

 

Jeśli nie masz DPF-a to możesz zalać LL01.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.