Skocz do zawartości

Problem po zapaleniu, silnik nie umie przekroczyć 2tyś. obr.


Asemka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z którym borykam się od jakiegoś czasu, objawia się to w następujący sposób.

Po zapaleniu auta jak postoi chwilę (godzinę i więcej) dodaję gazu na pierwszym biegu obroty rosną do 2tyś. ale nie idą dalej a pedał gazu wciśnięty do końca po przytrzymaniu go jakieś 5- 10 sec. nagle szarpnie i ciągnie do końca. Można jeszcze zrobić tak że jak nie chce przekroczyć 2 tyś. po odpaleniu to daje gaz do dechy dochodzi do 2tyś. i nie idzie dalej wtedy puszczam gaz i dodaję go na nowo wtedy już chodzi normalnie. Zawsze się to dzieje po odpaleniu auta po jakimś dłuższym postoju min. 1h.

 

Proszę o pomoc….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asemka, co zrobiłeś z poprzednimi problemami? Od tego należy myślę zacząć:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=176696 E91, Silnik w czasie jazdy sam z siebie gaśnie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=116274&p=1198531#p1198531 problemy pomiedzy 1500 a 1800 obr 320d

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=162540&p=1163391#p1163391 Problem z mocą po odpaleniu 318d

 

Opisz wszystkie usterki z jakimi się borykasz, oraz co było wymieniane, bo najwidoczniej nałożyło się na siebie wiele problemów. Bez znajomości całego kontekstu nikt Ci nie pomoże, ja na pewno nie, akurat wczoraj popsuła mi się moja szklana kula ...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną mam tylko problem z tym że po zapaleniu nie przekracza 2 tyś obrotów. Szarpanie po wymianie elektrozaworu sterującego EGR-em całkowicie ustało!

 

Tak Jeździ bardzo dobrze tylko jak by po zapaleniu się zawiesza

 

Jest ktoś z Katowic albo okolic bielska kto ma 318d ??? może bym porównał czy przypadkiem mocy też nie jest zbyt mała bo mam jeszcze 116d z 2010 roku i jest dużo bardziej zrywna ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to dokładnie tak bo teraz sprawdziłem, po odpaleniu daję gaz do dechy on utrzymuje obroty na 2 tyś przez jakieś 10- 15 sec. a w między czasie słychać że turbo chodzi. Więc chyba turbo działa prawidłowo???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo startuje w okolicy 1.8 - 2k więc teoretycznie powinno zacząć startować, ale raczej spokojnie zakreci wirnikiem, myśl że zmienna geometria też jest ok z racji ze, potem jeździ dobrze, weź inpe i odpal parametry turba przepływki i listwy wtryskowej i porównaj wartości zadane i otrzymane, w momencie tego błędu, jak i podczas jazdy kiedy jest normalnie.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przez chwilę uszkodzony sterownik po regeneracji turbiny. Samochód był mułowaty do potęgi, jednak spokojnie wkręcał się na obroty. Trzeba było tylko dłużej poczekać (duuużo dłużej, do setki miał koło 20 sekund). Zostawcie turbinę w spokoju, to nie powód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie jest winny żaden sterownik turbiny! Bez turbiny auto spokojnie wkręci się na tym biegu do ogranicznika, tylko w wolnym tempie.

Sprawdź układ paliwowy, pompę podprogową (jeśli taka występuje w e9x), w dalszej kolejności pompę wysokiego ciśnienia itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.