Skocz do zawartości

Dwa pytania nt. Tiptronica 528i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od 7 lat jezdze swoim e39 528, w tiptronicu, ale dopiero teraz zaczelo mi to przeszkadzac :D

a mianowicie- Wsiadam do auta, wrzucam z P na R lub D- i potworne skrzypy- sekundowe skrzypniecie, towarzyszy kazdemu wrzuceniu na D lub R.

Odgłosy z tylnej osi, tak jakby hamulce skrzypiały...

 

Druga kwestia- szarpanie przy wrzucaniu biegu- luz na łożysku na końcu skrzyni? tak mi się wydaje- krzyżaki w porządku. Gdy wrzuam bieg mocne uderzenie- musze z całej siły wciskać hamulec żeby nie buło az tak brutalnie...

Aha, problem ten był już jak nabyłem auto 7 lat temu od pewnej kobiety w wieku juz znacznym, podejrzewam że mogła ona nie zatrzymać się do końca i zmienić bieg uszkadzając w ten sposób skrzynie lub jakis element przeniesienia napędu, bo od 7 lat nic się nie pogorszyło, tak jak było ani troche mocniej nie bije.

 

Spotkaliście się z takimi objawami?

Warto oddawać do naprawy skrzynie(łozysko, z moich badan tak wynika), czy tam lepiej nie wpuszczać mechanika zeby nie narobil komedii.

A co do skrzypienia to koncepcji nie mam zadnych.... jak jade na hamulcu z mikro predkoscia- 1km, wiec wlasciwie sie tocze, to tez tak skrzypi- ale miałem już 3 komplety tarcz i klocków zjezdzonych, więc to raczej nie przez hamulce...

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano
U mnie też skrzypi, tyle że tylko podczas jazdy na wstecznym. Też na początku myślałem, że to hamulce. Ale wykryłem, że za skrzypienie odpowiada przegub na wale (ten przed dyferencjałem). Dodatkowo ma pękniętą osłonę, więc na banka będzie do wymiany. Przy zmianie biegów (też mam automata) nic nie stuka i nie szarpie za to mam chyba najbardziej znaną przypadłość E39, czyli wibracje w granicach 100-130 km/h, których nie umiem się pozbyć.
Opublikowano

Druga kwestia- szarpanie przy wrzucaniu biegu- luz na łożysku na końcu skrzyni? tak mi się wydaje- krzyżaki w porządku. Gdy wrzuam bieg mocne uderzenie- musze z całej siły wciskać hamulec żeby nie buło az tak brutalnie...

Mozliwe ze masz luzy w dyferku :wink:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

sprawdź w jakim stanie masz tuleje wahliwe przy kołach bo one mogą coś takiego powodować.

ja u siebie też mam ten problem ale tuleje już leżą w bagażniku tylko wymienić jak się znajdzie czas( te co są w aucie są mocno zmęczone) aby sprawdzić w jakim są stanie to trzeba spuścić powietrze z poduszek jeżeli masz nivo inaczej nie da się tego uczynić.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano

mam nivo, tuleje wymienialem jakies 4 lata temu, ale przed wymiana bylo tak samo i po wymianie nic sie nie zmienilo.

wiec tuleje odpadaja na 80%.

 

luzy w dyferku, hmm to bym czul podczas jazdy, gwaltowne dodanie gazu, odpuszczenie gazu, lub ostre ruszanie- a jak juz stoje na D i ruszam to wszystko prawidlowo idzie

 

przegub na wale- tak jak mowilem krzyzaki mam w porzadku,

 

a więc wszystkie podpowiedzi obalone chyba, czekam na dalsze propozycje...

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano

ja dzisiejszej nocy wymieniłem tuleje i łączniki stabilizatora i jest cisza,jest delikatny nie wiem jak to nazwać pisk, zgrzyt zwłaszcza jak przełączam z R na D, ale po nieco mocniejszym wciśnięciu hamulca totalna cisza. nie wiem czy ten dźwięk to nie ruszające się minimalnie klocki w zacisku lub na tarczy.

Zostały do wymiany jeszcze tuleje tylnej belki bo chwilowo mam na "gumowych podkładkach", pozostałe elementy zawieszenia o dziwo fabryczne nie wykazują żadnych luzów choć auto ma 13 lat i ćwiartkę na karku.

 

sprawdź jeszcze tuleje belki i wahacze bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. odnośnie skrzyni to na początek zmieniłbym olej i filtr i zobaczył czy mu nie przejdzie szarpanie, choć stuki przy włączaniu biegu to obstawiłbym tuleje tylnej belki które jak są zerwane to "wózek"- belka uderza o podłogę

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano

Witam, od siebie dodam że to skrzypienie u mnie stało sie prawie nie zauważalne od kiedy wymieniałem tarcze i wyrównałem punkty styku zacisku i klocków dodatkowo odrobina smaru miedzianego na te miejsca i praktycznie cisza...

Pozdrawiam.

Opublikowano
No ja u siebie miałem też ten dźwięk przy zmianie biegu. Tarcze i klocki wymieniłem bodajże 2tyg. temu i cisza :D Wiec zacznijcie od tego koledzy. Powodzenia :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.