Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Kupiłem bmw 118d 2005 e87 , jest na runflatach.

 

 

Jak sie dowiedzieć czy fabrycznie auto jest dostrojone do opon runflat czy ktoś poprostu zalozyl sobie takie ?

 

Slyszalem o jakis fabrycznych nastawach zawieszenia jak auto wychodzi fabrycznie na runflatach itd

 

Jak sprawdzic czy fabrycznie bylo na runflatach czy nie ??

 

Dalem Vin do rokodowania ale nic nie ma o tym..

 

z gory dziekuje Pozdro

Opublikowano

w instrukcji obsługi na stronie 52 piszą tak, "Jeśli samochód nie jest, tak jak przewidziano fabrycznie, wyposażony w ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu,...

a na stronie 85,"W przypadku wymiany lub zmiany opon letnich na zimowe lub odwrotnie, stosować ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu, ponieważ w razie uszkodzenia opony do dyspozycji nie ma koła zapasowego."

 

moim skromnym zdaniem każde e87 wyjeżdżało na Runflatach

 

a co do zawieszenia to również słyszałem, że jest zestrojone pod opony RFT. Mam autko z tego samego rocznika i dopiero w tym roku wymieniłem Bridgestone Turanza ER 300 RFT na Nie RFT Bridgestone Turanza T001. Autko było dużo sztywniejsze na RFT, teraz na zwykłych nie ma już śmigania w zakrętach ale nowa opona ma inne zalety.

Opublikowano

a co do zawieszenia to również słyszałem, że jest zestrojone pod opony RFT.

Mit, na zachodzie można wybrać rft bądź zwykłe opony i nie ma żadnego specjalnego zawieszenia do wybranej opcji.

 

Mam autko z tego samego rocznika i dopiero w tym roku wymieniłem Bridgestone Turanza ER 300 RFT na Nie RFT Bridgestone Turanza T001. Autko było dużo sztywniejsze na RFT, teraz na zwykłych nie ma już śmigania w zakrętach ale nowa opona ma inne zalety.

 

Jeśli zmieniłeś opony z rft na nie rft o takim samym profilu to wiadomo że będzie balon i na zakrętach nie będzie to samo. Ja z 16 rft na 18 zwykłe poczułem różnice w komforcie, niewielką ale jednak jest

Opublikowano
w instrukcji obsługi na stronie 52 piszą tak, "Jeśli samochód nie jest, tak jak przewidziano fabrycznie, wyposażony w ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu,...

a na stronie 85,"W przypadku wymiany lub zmiany opon letnich na zimowe lub odwrotnie, stosować ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu, ponieważ w razie uszkodzenia opony do dyspozycji nie ma koła zapasowego."

 

moim skromnym zdaniem każde e87 wyjeżdżało na Runflatach

 

a co do zawieszenia to również słyszałem, że jest zestrojone pod opony RFT. Mam autko z tego samego rocznika i dopiero w tym roku wymieniłem Bridgestone Turanza ER 300 RFT na Nie RFT Bridgestone Turanza T001. Autko było dużo sztywniejsze na RFT, teraz na zwykłych nie ma już śmigania w zakrętach ale nowa opona ma inne zalety.

 

 

Każda "1" miała runflaty w standardzie , nie było w Polsce opcji żeby wybrać bez. Zresztą jak pracowałem w BMW , to auta ściągane z Niemiec też miały tylko runflaty-tym bardziej że w "1" nie ma miejsca na zapas, no może ostatecznie na zestaw naprawczy, lecz tak jak mówię nie spotkałem nigdy.

Opublikowano
w instrukcji obsługi na stronie 52 piszą tak, "Jeśli samochód nie jest, tak jak przewidziano fabrycznie, wyposażony w ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu,...

a na stronie 85,"W przypadku wymiany lub zmiany opon letnich na zimowe lub odwrotnie, stosować ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu, ponieważ w razie uszkodzenia opony do dyspozycji nie ma koła zapasowego."

 

moim skromnym zdaniem każde e87 wyjeżdżało na Runflatach

 

a co do zawieszenia to również słyszałem, że jest zestrojone pod opony RFT. Mam autko z tego samego rocznika i dopiero w tym roku wymieniłem Bridgestone Turanza ER 300 RFT na Nie RFT Bridgestone Turanza T001. Autko było dużo sztywniejsze na RFT, teraz na zwykłych nie ma już śmigania w zakrętach ale nowa opona ma inne zalety.

 

Przepraszam najmocniej... ale wychodzi na to, że to zwykła procedura RTFM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam autko z tego samego rocznika i dopiero w tym roku wymieniłem Bridgestone Turanza ER 300 RFT na Nie RFT Bridgestone Turanza T001. Autko było dużo sztywniejsze na RFT, teraz na zwykłych nie ma już śmigania w zakrętach ale nowa opona ma inne zalety.

Ja z 16 rft na 18 zwykłe poczułem różnice w komforcie, niewielką ale jednak jest

 

Dzięki!

Człowiek uczy się całe życie... a już byłem bliski wymienić swoje opony run on flat(16"), na zwykłe 16". :mrgreen:

 

Ale warunkiem, że opona RFT będzie pewnie trzymać w zakrętach, jest to że nawierzchnia będzie równa, prawda?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Ciekaw jestem jak zwolennicy teorii o lepszych właściwościach RFT w zakresie trzymania sie drogi wytlumaczą fakt, ze najmocniejsza jedynka ma obecnie zwykle opony, a nie RFT.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekaw jestem jak zwolennicy teorii o lepszych właściwościach RFT w zakresie trzymania sie drogi wytlumaczą fakt, ze najmocniejsza jedynka ma obecnie zwykle opony, a nie RFT.

 

Szukają oszczędności... :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
@ K8v8M: Jeśli mówisz o najmocniejszej nowej jedynce która jest oznaczona jako M135i (hatchback 3 i 5 drzwiowy), to myślę że jak zawsze w typowych M-kach nigdy one nie występowały na Run Flat . Może to auto to nie jakaś mega M - ka , stara się to autko aspirować do takiego... więc myślę że dział sportowy BMW tak zarządził by chociażby w tej kwesti także ten mały wariat nie odbiegał od dużych braci :)
Opublikowano
@ K8v8M: Jeśli mówisz o najmocniejszej nowej jedynce która jest oznaczona jako M135i (hatchback 3 i 5 drzwiowy), to myślę że jak zawsze w typowych M-kach nigdy one nie występowały na Run Flat . Może to auto to nie jakaś mega M - ka , stara się to autko aspirować do takiego... więc myślę że dział sportowy BMW tak zarządził by chociażby w tej kwesti także ten mały wariat nie odbiegał od dużych braci :)

Ale chyba nie po to by auto gorzej skrecalo ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Nie, nie ..... Powiem szczerze nie wiem od czego to zależy , na pewno nie od wielkości rozmiaru felgi, bo są przecież 18", 19" , nawet 20" na run flatach, więc myślę że chodzi tu bardziej o wagę auta, na którą mają wpływ oczywiście i opony , run flat jest cięższy od zwykłej gumy.

A wiadomo że M-ka ma się wyróżniać osiągami , także i w kwestii opon parę kilo (w kwestii czterech kół) robi różnicę tych kilka setnych w przyśpieszeniach.... :wink:

Wiesz zazwyczaj też M-ki mają minimalne rozmiary felg właśnie 18 cali, także wtedy i szerokość gumy robi swoje, także myślę że takie auto nie skręca gorzej, a jeśli nawet słabiej się by trzymało w zakrętach od "brata bliźniaka" na run flatach to nadrobi właśnie dzięki niższej masie auta w wyrównaniu na prostej :D

  • 1 rok później...
Opublikowano
zalozylem zamiast runonflat zwykle ze wzmacnianym rantem na przod 215/55/zr16 na tyl 225/55/zr16 wieksze kola z tylu ciut wieksza srednica kola ale bledow nie wywala i lata 230km/h bez problemu silnik 122KM przebieg 171000km i zamiast zapasa mam ustrojstwo do kola (naboj)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.