Skocz do zawartości

E34 M20B20 krótsze przełożenia niż seryjne


saikolank

Rekomendowane odpowiedzi

Witam piszę z takowym zapytaniem. Otóż posiadam moją E34 od może 3 miechów i dopiero niedawno była okazja testowania na autostradzie. Z racji tego że sie spieszyłem cisnąłem ile fabryka dała. Dane techniczne podają, że w moim wariancie kolubryna powinna polecieć lekko ponad 200, a tak nie było. Obroty przy 160km/h były już na końcu skali- z racji tego, że jechałem na lpg odcięcia nie ma także na chwilę przyspieszałem do tych 180, ale wtedy wskazówka rpm wychodziła poza skalę i miałem wątpliwości czy takie praktyki sa do końca zdrowe dla silnika.

Także moje pytanie jak to z tym jest? Od pewnej osoby dowiedziałem się, że w BMW przełożenia skrzyń są zasadniczo wszędzie te same i trąfem jest most który w zależności od rodzaju jest odpowiedzialny za przełożenia. Także jak to sprawdzić co było modzone? Tylny most od poloneza :| ? Dodam, że licznik pokazuje prędkość dobrze, ale mam wątpliowści czy siedzi fabryczny, w koncu moja e34 to 88 rok, a chyba z początku nie wrzucali tam liczników z elektronicznym przebiegiem :roll:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A M20B20 montowany był dyfer 4.55, a wyższego przełożenia w E34 już nie było. Jeśli będziesz kręcił silnik zbyt wysoko to zawory spotkają się z tłokami. Jest też opcja, że masz licznik od silnika R4, ale wtedy obroty byłyb 2x mniejsze, więc pewnie byś zauważył.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z obrotami właśnie troszku się zastanawiam czy są dobre czy też taka uroda silnika. W każdym aucie z którym miałem styczność zazwyczaj funkcjonowała zasada, że przy 3 tys. kolejno na biegach 1,2,3,4,5 miałem 20,40,60,80,100 a w beemce jest tak, że wbijam piątkę jadę 60km/h a obrotomierz pokazuje 2tys. obrotów. :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre obroty dobre.

 

20 lat temu na benzynie latało to 200/h a teraz na LPG...

 

a koła jakie masz? 15" czy 16"? jaki rozmiar opon? to też ma znaczenie (nie czas rozpędzania a prędkość maks.)

 

a pałowanie tego silnika na czerwonym polu wcześniej czy później kończy się zerwaniem paska rozrządu. Przerabiałem to na własnej skórze

 

krótszy dyfer odczuł byś przy normalnym ruszaniu - pierwszy bieg w zasadzie nie jest potrzebny a przełączanie z czwórki na piątkę tez nie ma większego sensu. można przeciągnąć na trójce i potem piątka... też znam to z autopsji:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej wiadomo silnik juz nie pierwszej młodości, ale na mój rozum jeżeli faktycznie by nie mógł polecieć tyle to by wyglądało tak że nie miałby siły dojść do końca skali obrotów, a u mnie skala obrotów się zamyka przy 160km/h- no chyba, że przełożenia adaptują się pod obciążenie silnika, w co jakoś nie chcę mi sie wierzyć....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynie podobno w beemkach są takie same, a przełożeniami zajmuję sie dyfer. Przy okazji jak sprzęgło mi sie rozpadło musiałem wymianic skrzynię- teraz jest Getrag a wcześniej było coś innego a różnicy nie ma. Pozostaje tylko identyfikacja podzespołów zamontowanych u mnie. Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły odnośnie mojej bawary :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Także nie mam praktycznie żadnych wątpliwości że przełożenie jest 4,45 :( Także nie wiem czy mam sie cieszyć czy płakać. Przyspieszenia to i tak nie ma żadnego, spalanie przy takim dyfrze podobno większe. Tylko zastanawiam się- skoro to nie seria dyfer, to co by to było jakbym miał jeździć serią? Trzeba by było wysiadać i pchać żeby to jechało ?

 

A teraz troszku z innej beczki. Otóż założyłem wreszcie przewody paliwowe i podłączyłem wszystko oprócz końcowej części odpwietrznika baku, która znajduje się pod maską i na mój rozum z niczy się nie łączy.

Ale do rzeczy- kultura pracy ne benzynie jest strasznie marna, bo trzyma momentami za wysokie obroty, z dołu są dziury w gazie, a na zimnym będzie gasł nie trzymając jałowych obrotów. Na elpegu te przypadłości nie występują... Co do różnicy w mocy też nie zauważyłem jakiegoś szału, oprócz tego że teraz po butem jest lepsze wypełnienie i autko żwawiej przyspiesza przy głębszym wciśnięcu gazu na pb niż na LPG. Ale ogólnie w moim odczuciu lepiej już się odpychała moja dawna Vectra A C16NZ lekko dłubnięta i paliła pół z tego co E34....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

4,45 masz przełożenie i pewnie tu lezy problem. Nie wiem jak było farbycznie z tym silnikiem ale podejrzewam ze minimum 4,1 jak nie 3,9... Tu masz tabelę dla E30 i z silnikiem m20b20 wychodziło dyfry od 4,1 do nawet 3,64. Pewnie uzależnione od skrzyni...http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00023/f00023.htm

Skrzynie były te same dla e30 i e34 (tak mi sie wydaje) wiec pewnie wina leży po stronie nieodpowiedniego dyfra...

 

Jeśli chodzi o pracę silnika to sprawdź dolot, przepływomierz i regulację zaworów.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolot raczej oka, regulacja zaworów chyba też skoro, autko lata normalnie na LPG. Pewnie wina leży po stronie wtrysków( choć coraz mniej je obstawiam) albo przepływka. Ale raczej to drugie, bo jak się przyjrzałem jej to chyba juz zaliczyła strzał z gazu- była troszku rozerwana i ktoś ją drutował silikonem i wkrętami :duh: Kwestia teraz czy to to da się jakoś regenerować, czy już mam zacząć szukać przepływki? Znajomy mi powiedział że da się to poprawić w jakiś tam sposób że będzie lepiej. Choć mi się to nie widzi, bo jak w Oplu leciała przepływka= wymiana, nigdy się tego nie naprawiało. Ale wiadomo w BMW może jest jakoś inaczej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No jak już była klejona to raczej [BAD] blada. Szukaj lepiej innej, najlepiej niegazowanej, największa szansa ze bedzie sprawna...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.