Skocz do zawartości

wkółko to samo falujace obroty !!!


Marcin7

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich mam staly problem juz pisze kolejny raz na ten temat mam bmw e 36 coupe m40 1.6 benzyna gaz i problem z obrotami. Wymienilem tak jak mi radzono silnik krokowy sonde lambda nowa orginal boscha.lewego powietrza nie ma , w komcu po dlugich dyskusjach doszlo do tego ze ruszana byla srubka na przepustnic obroty byly za niski i falowaly, terz srubke przekrecono o niecaly obrut i jest lepiej ale obroty sa w oklicach 850 to jest dobrze ale po rozgrzaniu sie silnika 950 1000. tylk potem spadaj i jest spadek wskazowki obrotomierza tak do 400 i skok do gory do 900 i staje wskazowka tak roznie pod 1000 .wiem ze jest teraz nawet nawet ale jak przyjdzie lato to obroty wzrosna do 1200 1400 i niebeda chcialy spadac .Wiec nie wiem jak i co ma ustawic czy na przepustncy ale nikt nie ma pojecia prosze o pomoc.A czasami sa wchlowanie na postoju od 500 do 800 i stpo i potem znowu .Przeplywomierz odłączalem na uruchomionym silnik i efekt byl dobry to znaczy spadek obrotow i prawie gasl podlaczylem i bylo ok takze to chyba tez nie przeplywak .Prosil bym jezli ktos wiem co moze byc przyczyna zeby opisal problem moje gg2504303 pozdrawiam i dziekuje z gory!!! :modlitwa: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak. Miałem ten sam problem obroty falowały mi na gazie ale przeczyściłemsilniczek krokowy i wszystkowróciło do normy. Też mam LPG, i gazownicy dorzadzili mi, żebym założył stabilizator wolnychobrotów koszt 100zł z robocinza zapytaj co to jest moze ci to pomoże, bo ja nie wiem nie zakładałem u mnie pomógł krokowy...jeszcze inna sprawa, u kogo zakładałeś gaz jacys dobrzy fachowcy czy"paproki" zobacz czy w ogóle założyli Ci filterek do gazu czy jak to sie nazywa pewnie wiesz co mam na mysli, czasami podobno zapomna i krokowy np lubi się często w ekspresowym tempie brudzić :mad2: , pozdro a jak cos spytaj o ten stabilizator, no chyba ze te obroty to na gazie i na benzynie jednakowo faluja, nie łam się i pozdrowienia[/img]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taką możliwość że mój kolega też ma m40 i zamieniłem na chwile komputery. Ja zapłaciłem chyba 250 zł ale juz nie pamiętam jednak najlepiej podjedz do warsztatu gdzie zajmują sie tylko bmw i oni bedą mieć taki komputer. Podmienią ci na chwile żebyś był pewien czy to napewno tego wina.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź do kogoś kto potrafi zdiagnozować taki silnik - to jest prościutki jak hebel motronic - przy tym silniku jest jeszcze pare innych czujników i akuratorów niż to co już wymieniłeś

 

ale znając realia jest główną przyczyną takiego stanu będzie mało kompatybilna instalacja gazowa + zła jej regulacja - dzięki której ani na benzynie ani na gazie dobrze chodzić nie będzie

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj mółbys podać szczegóły tej instalacji, jaka to instalka jaki parownik itd sprawdz i podaj jak możesz, w związku z tym, ze mam tensam silnik i tez na gazie II gen to porównam, ja do tej pory oprocz tych obrotów (krokowy wyczyściłem), nie miałem żadnych kłopotów autem, czasami wydaje mi sie ze lepiej nawet jeżdzina gazie ale to pewnie sugestia :) , żadnych wystrzałów zamuleń itd, więc jak wyżej ktoś wspomniał może to być problem niewłaściwego doboru instalacji i wtedy nigdu nie zgra ci sie, sama regulacja mieszakni to już ma mniej do rzeczy a napewno nie dotyczy benzyny jako takiej samej w sobie i bezpośrednio pozdro :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuj zresetować komp poprzez zdjęcie klemy na ok. 30min. nieraz jest tak, że jak źle jest wyregulowana mieszanka na gazie to komp Pb próbuje to zniwelować i potem nie chodzi dobrze ani na Pb ani na LPG. Jeśli to pomoże to trzeba wyregulować LPG. Zła regulacja mieszanki może nieźle namieszać.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

MaRcin ! Co Ty tam kombinujesz?

N atemat falujacych obrotow jest cala encyklopedia na forum.

Zamknij przepustnice ,sprawdz tps, i sprawdz uszczelke pod kolektorem dolotowym a takze cisnien ie na wtryskach.O przewodzie powietrza do kroka nie wspomne :P Komp to ostatecznosc.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Belgus czy mozesz mi wyjasnic co oznacz skrot tps ,jak mam zmknac przepustnice nie wiem o co chodzi i czy mozesz dokladniej opisac co mam sprwdzic i jak to zrobic ?? wlasnie teraz wrocilem i poweim tak ze obroty zawachlowaly mi ale ustapilo to po kilku sekundaqch i pozniej bylo okej a i jeszce jedno kiedy jade tak kolo 60 80 km/h i zaczne normalnie spokojnie zwalniac i w momencie pusczenie gazu wciskajac sprzeglo obroty spadaj bardzo nisko i zaraz w momencie sie podnosza takie mam objawy ."Przy silniczku krokowym wszystko jest okej martwi mnie ta przepustnica i nie weim bo nareszccie nie znam sie tak dobrze jak niektorzy na forum dlatego prosil bym o dokladny rozpis tego co mam zrobic :modlitwa: :modlitwa: :( :mad2: dzieki wszystkim pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich przeczytalem chyba wszystkie posty na temat sondy , TPS ,przeplywki, krokowego ogolnie mowiac PROBLEMY Z ......... OBROTAMI i teraz wiem ze musze sprawdzic ten czujnik polozenia przpustnicy i wycztscic go i cala przepustnice. zrobie to ale mam jeszce jedno pytanie .Dzisjaj przytrafilo mi sie cos takiego na rozgrzanym silniku 1.6 m40 kat. zaczal nagle bardzo falowac ale to strasznie wiec stanolem silnim pracowal caly czas wszystko chodzilo caly czas falowal straszniec wiec odlaczylem przeplywke i falowanie nagel zaczelo ustepowc wie cstwierdziel ze chyba to jest moj WIELKI problem pojechalem wiec do czloweika kktory ma czesci z bmw ale wczesniej zgasilem jeszce auto chwilke ostyglo i zapaljac je rozgarzalo sie i zaczola znuw falowac strasznie (przeplywka byla odpieta) wiec podpiolem ja i falowanie zaczelo ustepowc wiec mi juz rece opdaly :mad2: :mad2: :mad2: juz sam nie weim co ma robic wszystko to dzieje sie na gazie kazdy pisze i mowi mi zeby wymieni to wyczyscie to i tamto prosil bym zeby ktos napisal mi co mam zrobic wyczyscic i od czego zaczac WIELKA PROSBA :modlitwa: wiem ze TPS i pzrepustnice musze sprawdzic ale co zreszta co jeszce .Czytalem o salbym ladowniu akumulatora i cos w tym jest jak faluj mi obroty przy wlaczonych swiatla i wylacze je to jakby to falowanie bylo mniejsze lub zanikalo to moze alternator ale z odplaniem nigy ale to nigdy nie bylo problemu !pozdrawiam wszystkich :mad2: :modlitwa:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jakamasz instalacje jaki parownik i inne :) może po prostu pojez do gazowników i powiedz, zeby sprawdzili wszystko od noiwa, może jak mówiłem wczęsniej nie założyli ci filtra, ale to chyba inaczej by sie auto zachowywało, zacznij od gazowni,ów skoro to na gazie sie dzieje!!! dobra rada, ja tez mialem problemy z obrotami ale wystarczyk krokowy jak wspomniałem, ale po co masz się bawić w przepustnice itd, mówie jedz do gazownikow i zrob awanture oni lubią krecic tylko nosem i mowic ze wszytko sie zrobilo co sie dało zrobic, takie głupie gadanie, jesli tym bardziej masz instalke na gwarancji to ich obowiązek musza zadziałac zwlaszcza , że to tylko na gazie utyka, pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia Twojej buni:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazer bmw to nie opel żeby błędy się same kasowały po odłączeniu akumulatora

 

zresztą temat był wilokrotnie wałkowany :?:

Wiem, nie chodzi mi o kasowanie błędów tylko o adaptacje kompa Pb :8)

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Miałem podobne problemy do Twoich,też auto falowało na obrotach,tak że nie dało się jechać (nie wspomnę o wieeelkich wystrzałach). Wymieniłem kable wysokiego napięcia,wyczyściłem silniczek krokowy,pojechałem na ponowną regulację gazu no i jest dużo lepiej,chociaż czasami też się zdarzy że faluje ale jest to zjawisko bardzo rzadkie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam gaz jest stary włoska instalacja LANDI filtr jest, to byla kiedys dobra instalacja gazow wymienilem tylko parownik na BRC no i filterek . byl tam kiedys silniczek krokowy specjalnie do tego gazu ale padł i zrobiono przerobke na srube i mozliwe ze to jest powud tych obrotow aa i jest tam cos takiego jak komputer nie wiem co to dokladniie jest biele pudeleczko z lampka prwdopodobnie komputer iii najwazniejsze chybaw tym wszytskim jest on podlaczony do przepustnicy kabelek idzie to wtyczki przepustnicy i chyba to powoduje bledy obrotow?? nie wiem co mam z tym zrobic doradzcie mi bo wszyscy gazownicy kręcą nose :cry2: i mowia ze oni maja BRC itd. nikt nie wim co z tym zrobic moze to w cholere odlaczyc ?? i jeszce jedno pytanie jak mam ustawic obroty na przepustnicy zeby bylo tak chcociaz zblizone do fabrycznych ustawien chodzi mi o ta śrubke :mad2: :cry2: :modlitwa: ???Naprawde w kielcach nie ma nawet jednego gazownik ktory by mi cos pomogl moze ktos z forum mi pomoze ?? :modlitwa: :modlitwa: dzisjaj jezdielm i obroty trzymaly sie tak kolo 950 1000 a czasami wzrastaly 1100 !!! :cry2: :modlitwa: dziekuje wszystkim z gory za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz mikser?Czy jest zamontowany przy przepustnicy, a jeżeli tak to zmierz średnicę.Po drugie śuba nie słuzy do ustalania wolnych obrotów tylko do składu mieszanki,z boku na reduktorze masz srubkę do ustalania wolnych obrotów.Isnieje jescze inna opcja,można wykonać dodatkową operaję jak odlaczanie krokówki przy jeżdzie na gazie tzn trzeba zamontować dodatkowy przekaźnik a obroty ustawisz na reduktorze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi gazownicy jak miałem problemz obrotami chcieli wcisnac jakis stabilizator wolnychobrotów, ale krokowy wyczyscilem i okej jest, moze spytaj ich co to jest i czy pomoze, bo szczerze mówiąc nie wiem co to ten stabilizator tylko wiem, ze oni mowilize pomoze , ale wiesz jak to oni mowia, zapytac nie zaszkodzi pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód musi dobrze pracować na Pb zanim zabierzesz się za regulacje lpg :!: Przełącz na "tylko benzyna" i zobacz jak auto pracuje jeśli ok to pojeździj dzień na benie jeśli nie to doprowadź do porządku. Pisałeś, że nie masz krokowca od lpg a był proponuje go założyć tym bardziej, że masz sterownik LPG podpięty. Wymieniłeś reduktor, sonde lambda itd. dostroiłeś potem instalkę czy zostawiłeś jak jest? Prawdopodobnie trzeba zestroić LPG od początku nie polecam ingerencji w ukł. zasilania Pb :!:
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to moze ja podepne sie pod temat ... silnik falował lekko na zimnym, po krotkiej jezdzie bylo ok, ale i tak nie nagrzewal sie bo wadliwy byl termostat ... wiec wymienilem go, teraz szybko sie nagrzewa i z gazem powinno byc ok... a obroty szaleją zarówno na zimnym jak cieplym ... po dluzszej jezdzie falowanie lekko ustaje, a najbardziej jak wylacze swiatla i wszelkie odbiorniki prądu w samochodzie .... wtedy silnik chodzi idealnie ???? wiec wina tkwi w slabej iskrze, ale co w takim razie wymienic ?? moze ktoś ma podobny problem

 

p.s. a szczyt falowania byl jak przycisnalem troche beje do 6 tys obrotów (rzadko piłuje silnik a szczegolnie na gazie) ..... krokowy sprawny( czyszczony niedawno), gaz regulowany ok. 2 miesiace temu (jeszcze na wadliwym termostacie), na benzynie chodzi w pozradku, lecz jak przełącze z gazu na PB gdy silnik mocno faluje to na pb tez mocno faluje przez kilka chwil ... i nie wiem czy to ma jakis wplyw, ale parownik jest na 100 HP (silnik ma 113 km) ale po zalzeniu gazu niebylo jakichs problemow z falowaniem

z gory dzeki za jakiekolwiek rady :)

Edytowane przez TWISTER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.