Skocz do zawartości

Koło pasowe wału/tłumik drgań, E61 2005 530d


calkiem

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Koledzy,

 

mieliście okazję wymieniać koło pasowe wału inaczej tłumik drgań ?

Jeśli tak - jakiego producenta wrzuciliście ? I jesli to nie był oryginał to czy działał bez drgań ?

Ja mam koło za 600 zł i wpada w drgania ..

 

Pozdraiwam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja miałem drgania przy gaszeniu, koło było już nieco zużyte (miękkie), wymieniłem na Corteco i dalej mam dokładnie takie same drgania przy gaszeniu (530d 2004 218KM), ale nie wydaje mi się żeby to była kwestia koła. Albo coś innego jest na rzeczy albo standardowe ten typ tak ma. Dwóch znajomych ma te same roczniki ale z DPF i nie mają tych drgań, ja mam bez DPF. Nie sądzę żeby sam DPF miał na to jakikolwiek wpływ, ale może coś innego w silniku jest przekonstruowane w związku z DPF, sam nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałeś o Corteco? Kosztuje coś leciutko ponad 800zł, a w wielu miejscach mówią, że to oryginał, tylko bez znaczka BMW. Ze swojej strony powiem tyle, że przy wymianie porównywałem je oba. Są identyczne, a oznaczenia są dokładnie takie same, naniesione w tych samych miejscach i tymi samymi czcionkami, brakuje tylko logo BMW. Więc całkiem możliwe że to prawda.

 

To mam na myśli: http://allegro.pl/kolo-pasowe-bmw-e90-e60-e65-e66-e46-e90-oryginal-i2500799365.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Albo coś innego jest na rzeczy albo standardowe ten typ tak ma. Dwóch znajomych ma te same roczniki ale z DPF i nie mają tych drgań, ja mam bez DPF. Nie sądzę żeby sam DPF miał na to jakikolwiek wpływ, ale może coś innego w silniku jest przekonstruowane w związku z DPF, sam nie wiem.

 

Kolego modele które nia mają DPF-a nie posiadają tak że klapy gaszącej która odpowiedzialna jest między innymi za delikatne wygaszenie silnika, dlatego twój silnik tak gaśnie, możesz sobie taką przepustnicę zamontować i będzie po problemie, tu masz pokazane dokładnie jak działa wygaszanie silnika bez i z klapą gaszącą:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na 100 % się da bo to ten sam silnik co w egzemplarzach z DPF a tam są seryjnie te przepustnice, z resztą dało się w E46 a tam w ogóle nie montowali jej seryjnie, napisz na PW do kolegi ROGER-NYSA bo to jego filmik i on ogłaszał się że może zrobić kto będzie chciał.

 

PS. A koło pasowe polecam CORTECO, idą na pierwszy montaż w wielu markach samochodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wymienialem w zeszlym tygodniu kupilem Corteco,zalozenie tez bardzo proste cztery sruby i gotowe.Kolo nie roznilo sie miczym od oryginalu,nie mialo tylko znaczka BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wymienialem w zeszlym tygodniu kupilem Corteco,zalozenie tez bardzo proste cztery sruby i gotowe.Kolo nie roznilo sie miczym od oryginalu,nie mialo tylko znaczka BMW.

 

Czujesz po wymianie jakąś poprawę ? np. mniejsze drgania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wymienialem w zeszlym tygodniu kupilem Corteco,zalozenie tez bardzo proste cztery sruby i gotowe.Kolo nie roznilo sie miczym od oryginalu,nie mialo tylko znaczka BMW.

 

Czujesz po wymianie jakąś poprawę ? np. mniejsze drgania

Na starym kole,u jego kresu rzucalo silnikiem przy gaszeniu.Na nowym spokoj zadnych drgan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienialem w zeszlym tygodniu kupilem Corteco,zalozenie tez bardzo proste cztery sruby i gotowe.Kolo nie roznilo sie miczym od oryginalu,nie mialo tylko znaczka BMW.

 

Czujesz po wymianie jakąś poprawę ? np. mniejsze drgania

Na nowym spokoj zadnych drgan.

Pewnie dlatego że masz przepustnicę w swoim silniku.

U mnie po wymianie koła to trzęsienie przy gaszeniu minimalnie zniknęło ale to naprawdę minimalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 lata później...
Witam,

Pytanko, czy konieczna jest wymiana 4x srub mocujacych kolo pasowe do walu? Wedlug AUTODATA niby jest to konieczne? Czy moment dokrecenia 40Nm +60*+60* jest poprawny?

Z gory dziekuje za odpowiedz

:duh:

Częstym błędem jest montowanie nowego koła pasowego przy użyciu starych śrub montażowych. Wiele kół pasowych mocowane są za pomocą specjalnych, jednorazowych odkształcalnych śrub.

 

Bardzo ważnym czynnikiem, który też ma wpływ na szybsze zużycie się koła jest błąd montażu to zastosowanie zbyt dużego, lub niskiego momentu obrotowego dokręcania koła.

 

Koła pasowe są nieustannie narażone na stopniową eksploatację i jako jeden z podzespołów samochodowych po prostu się zużywa. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.