Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie

no i stalo sie. auto po raz drugi w ciagu miesiaca odmowilo wpolpracy :cry:

 

o ile za pierwszym razem padal stacyjka (cos w srodku sie polamalo) to tym razem rano normalnie pojechalem do pracy, jednak o 16, kiedy juz skonczylem, silnik nie chcial odpalic.

krecil jak dziki, ale nie zaskakiwal. jednoczesnie nie slyszalem charakterystycznego "bzzzz" z baku, wiec podejrzenie padlo na pompe.

w zwiazku z tym ze bylo mrozno, a i ciemno zaczelo sie robic poki ogladanelem wszystkie strategiczne podzespoly, nie zostalo mi nic innego jak assistance i laweta. odholowalem auto i na drugi dzien w warsztacie zaczelismy sprawdzac. co sie okazalo:

1. pompa wyjeta z baku podlaczona na krotko pracuje

2. na wtyczne pompy w baku nie ma napiecia

3. bialy przekaznik od pompy w skrzynce z komputerami jest sprawny

4. przekaznik brazowy w skrzynce bezpiecznikow tez "cyka"

5. na bezpieczniku 23 od pompy nie ma napiecia

 

wiec podlaczylismy pompe na krotko kablami (zamontowana juz w baku) i auto odpalilo.

odlaczylismy kable- naturalnie zgaslo. wpielismy wtyczke - odpalil -pojawil sie prad. kilka nastepnych prob-dziala i pali jak nalezy.

 

WNIOSEK: dziwnym trafem cos sie "zawiesilo". czego szukać zeby mnie taka sytuacja nie zastala np na drugim koncu niemiec albo w srodku miasta?

 

alarm jest ok, bo nawet odpalanie z awaryjnym wyłączeniem alarmu sie nie powiodlo. LPG nie odcina pompy paliwa wiec nie ma na to wplywu.

 

macie jakies pomysly gdzie ten prąd może uciekać?

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano
Na wstepie sprawdz pzewody do pompki paliwa czy nie sa przetarte. Jesli masz jakies alarmy (odciecie zasilania pompki) tez sprawdz. Moze to wina tej stacyjki ze tam wlasnie cos nie laczy. Raz dziala a za innym razem nie.
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Opublikowano

:nienie:

wydaje mi się ze trzeba zacząć od początku (tudzież środka) anie od końca, czyli od pompy.

prądu nie było we wtyczce przy baku, ale nie było go też na samym bezpieczniku odpowiadającym za pompę.

wg mnie najpierw prąd płynie przez przekaźniki, bezpieczniki, a dopiero trafia do urządzenia.

 

rozrusznik krecil, wszystkie kontrolki sie palily, wiec prad byl gdzie trzeba. awaryjne uruchomienie z pominieciem alarmu tez nic nie dalo.

 

ale dlaczego nie było pradu na skrzynce bezpieczników przy nr23 odpowadajacym za pompe?? oto jest pytanie?

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam czytam i dolacze sie do rozmowy. Posiadam identyczna sytuacje!

Mam BMW 524 TD i ponirzej 20 litrow samochod ciezko odpala. Lecz sprawdzilem wszystko i nie mam zasilania na pompie. Wiem dziala do 3 sek. Nie posiadam charakterystycznego cykania. I zastanawiam sie czy czasem nie jest to przekaznikiem. Tyko ktory to jest? jak podlacze lewe napiecie do pomki do ciagnie paliwo!

Opublikowano
nie wiem czy dobrze kombinuje ale zazwyczaj przekaźnik pompy paliwa ma kolor biały, jeśli sie myle to mnie poprawcie :)
BMW - Nie dla idiotów
Opublikowano
witam.mialem podobna sytuacje w m42 ale pompa przestala chodzic po zlym zwarciu pinow{chcialem skasowac inspekcje i mi sie poje...}podlaczylem lewy prad pod pompe i zadzialala.odlaczylem lewy i sprobowalem odpalic normalnie i wszystko bylo ok.zrobilem juz ze 2 tyskm i jest ok.pompa widocznie mosiala sie zawiesic przy zwarciu pinow. .ale ty masz inny przypadek bo nic nie zwarles samemu ale moze gdzies masz zwarcie niewiedzac o tym.pozdrawiam.
Opublikowano
Od wczoraj mam to samo lecz w silniku benzynowym co prawda innej marki. Auto chodzi na gazie OK. Na benzynie przestało-nie odpala. Odpiąłem przewód paliwowy doprowadzający paliwo do szyny wtryskowej-kręcę rozrusznikiem i nic -paliwa nie podaje. Więc wymontowałem pompkę paliwa i sprawdzam-podłączam pod napięcie z akumulatora i DZIAŁA. Następnie sprawdzam czy jest napięcie w przewodach elektrycznych do pompki- NIE MA!!! I teraz zagadka- jaki przekaźnik , moduł, kostka jest za to odpowiedzialny? Dodam, że bezpieczniki pod deską rozdzielczą są wszystkie OK. Problem dotyczy Opla Calibry 2.0, 8V. Nikt chyba nie obrazi się za to, ale przecież w rozwiązaniu problemu mogą pomóc posiadacze wszelkich marek. Pozdrawiam.
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano

Witam Panowie. Przede wszystkim proponuje jeszcze raz sprawdzić przekaźniki, ponieważ cykać będzie zawsze, gdyż cewka dostaje napięcie i chwyta(chyba że jest spalona lub nie dostaje napięcia). Problem w tym, że na słuch nie sprawdzimy samych styków przekaźnika. Wystarczy że się upali 1 styk czynny na (np. 2 czynne) i cykanie będzie, ale napięcie niestety nie popłynie. Ta więc należy na to zwrócić szczególną uwagę. Druga cenna uwaga w jednym z postów, należy sprawdzić dobrze przewody na przejście.

 

Pozdrawiam

 

Karol

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.