Skocz do zawartości

Wycieki oleju z mostu e36 318i 1992r Czy to poważne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaważyłe niewielke plamy oleju pod mostem czy to nieszczelny simering czy uszczelka obudowy mostu .Jak poważna to sprawa ?

Pozdrawiam Rajan.

Opublikowano
Zaważyłe niewielke plamy oleju pod mostem czy to nieszczelny simering czy uszczelka obudowy mostu .Jak poważna to sprawa ?

Pozdrawiam Rajan.

 

Simering (o ile tak to sie pisze :lol: ) jeśli wyciek widać od strony półosi...

Wymiana simeringów od półoś nie jest trudna:

1. podnosisz auto i stawiasz na kobyłkach

2. odkręcasz śruby imbusowe przy półosiach i wyjmujesz półoś (od koła i potem z mostu

3. w dziurze która Ci została w moście wykręcasz simering i wkładasz nowy

4. sprawdzasz czy olej w moście jest... (jeśli go było dużo to podczas wyjęcia półosi trochę ci wycieknie...)

5. sprężynkę od simeringu naciągasz jeśli półoś jest wyrobiona

6. wkładasz półoś i przykręcasz śruby...

 

Całość trwała ok 20-30 min.. widziałem to bo robili mi w warsztacie a potem mi trochę leciało i przyjechałem na poprawkę... A oni całość odkręcili przez 10 min potem sprężynkę skręcili i wsadzili to spowrotem w 10 min... fakt że mieli marzędzia i podnośnik... ale z tego co widziałem to zrobiłbym to sam w 2-3 godziny... :wink:

 

Jeśli chodzi o simering od wału napędowego to nie wiem... u mnie tam nie leciało 8) ale chyba to trochę więcej pracy... (żeby cofnąć wał i wyjąć z mostu)...

 

ogólnie nie masz co się przejmować... sprawdź poziom oleju (jest taka śróbka) i jak masz poprawny, a cieknie niewiele (tzn jest tylko most tłusty) to ja bym nic nie robił...

 

Marcin 750

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
ja mam cały czas spocony most, tylko co jakis czas (raz na rok)sprawdzam poziom oleju i jezdze, tymbardziej ze przeglady przechodzi, wiec sie tym nie martwie. Mechanik mi oferował ze mi to zrobi za niewielkie pieniadze(kilkadziesiat zł), a cieknie mi od strony walu, ale tak jak mowie narazie jezdze i nie przejmuje sie tym

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
8) Siemka, ja mam również jakieś plamy na moście, ale nie przejmuję się tym, bo według mnie most może się delikatnie spocić i nic mu nie będzie, jeśli mocno Ci z niego nie leci, daj sobie z tym spokój. Gorzej jest u mnie ze skrzynią, poci się dosyć mocno przy wale, tam jakiś uszczelniacz jest, czy coś takiego, muszę to zrobić bo ten wyciek jest mocno widoczny. A może ktoś miał taki przypadek i powie mi co trzeba zrobić. Dzięki.
http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Opublikowano
Myślę że nie powinno się lekceważyć żadnych wycieków. W moim E36 1.6 wymieniłem uszczelniacz na wale (oczywiście na oryginalny). Koszt z wymianą to ok. 150 zł ( było to w roku 2000).
Opublikowano
w mojej 316i wymieniałem zimmering od strony prawej pułosi i co sie okazało w tylnim moscie od strony koła zapasowego czujnik prędkościomierza ma gumowy oring który terz dal plame naszczęście wymiana jego w kanale jest szybsza nirz wymiana 4 świec sam oring kupilem na narbutta za 1,20 pln wiec na to miejsce terz warto zwrucic uwage
  • 4 lata później...
Opublikowano

Trochę odgrzeję ten temat aby nie zakładać nowego.

 

Mam identyczny problem jak kolega zakładający temat. Na przeglądzie mechanik pokazał mi że na moście jest świeżutki olej i wiszącą kropelkę. Wyciekiem raczej nazwać tego nie można bo na pojeździe nie ma plam. Powiedział, żeby wymienić uszczelkę bo jak się za długo poczeka, to bądą duże koszty.

 

Pytanie: wymyślał/straszł/naciągał czy rzeczywiście jest to juz wskazanie do szybkiej wymiany?

 

Koledzy wyżej pisali różnie, więc czekam na opinie :roll2:

 

Aha... I jeżeli ktoś z Trójmiasta mógłby polecic jakis warsztat gdzie zrobią to od ręki, dobrze i tanio :mrgreen:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Podłączam się do pytania kolegi. Mam identyczne objawy. Olej nie cieknie, stan jest bez zmian, ale codziennie nowa plamka na podłodze w garażu. Facet z Shellautoserv zaśpiewał mi 1500zł za wymianę, więc kompletne science-fiction. Powiedział, że w ogóle najlepiej to zrobić sobie zapas gazet, żeby garażu nie zabrudzić. Nie chciałbym tak tego zostawić, gdyż zależy mi na zdrowiu mojej bmki.

 

Co robić:?:

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Propolem powrócił i zamierzam wymienić uszczelniacz mostu (od strony wału) oraz uszczelniacze skrzyni biegów... Czy może mi ktoś wskazać które to numerki na realoem albo zna może rozmiary? Nie mogę sobie z tym poradzić... Z góry dzięki :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.