Skocz do zawartości

Wysoka temperatura SILNIKA ?!!!!


gnombris

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,wracajac dzisiaj z zakupów zaswiecila mi sie czerwona kontrolka temperatury silnika,mysle pewnie termostat ,stanolem i poczekalem az silnik ostygnie.Ale ze do domu mialem jeszcze z 5km włączyłem sobie ukryte meni żeby widziec temperature.Nastawilem grzanie na max i jade ,a tu niespodzianka ogrzewanie jak wialo letnim powietrzem tak wieje.

Dojechalem do domu z 10 przystankami , ale tak mi sie wydaje ze to nie moze byc termostat bo mial bym ogrzewanie tak wiec czy to moze byc POMPA

Co wy o tym myslicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Ci pomoże: ja miałem ostatnio tak że termostat się ZACINAŁ tj; czasem byłą normalna temperatura (normalna tj: max 108 stopni - tryb ECO dla mojego silnika) i 90 stopni na autostradzie przy predkosciach 140-180. Jeśli tylko zaczynała się "unosić " (ukryte menu, pozycja 7) tj osiągałą 110+ stopni to natychmiast noga na hamulec, na pobocze, i gaszenie silnika. 5 sekund przerwy odpalasz i... z powrotem 90 stopni ot tak :)

 

Pomogła wymiana termostatu, za usługę + nowy ori termostat zapłaciłęm 750 pln.

 

Aby sprawdzić czy działa Ci pompa wody to poczekaj aż samochód "ostygnie" tj: zmniejszy się ciśnienie cieczy chłodziącej, okręć korek i poproś kogoś aby dodał lekko gazu, jeśli widzisz "wytryskiwaną" ciecz chlodzącą w zbiorniczku wyrównawczym to znaczy że pompa jest ok.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Wujek,jutro znajde kogos zeby mi sie podłączył to zobacze napewno co to ,nie ma sensu pakowac sie w koszty, a u mnie temperatuta dochodzila do 116C i wtedy zolta kontrolka a przy 124C czerwona . Znalazlem na amerykańskim forum ze te pompy lubia pasc przy 100 tys mil a ja mam 105 tys mil.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło panie nie to ze zagladam komus do portwela ale mnie 2 termostaty kosztowaly dokladnie z wysylka 305zl oczywiscie oryginalne + nowy plyn chlodzacy 5l + 1 na dolewke razem kolo 50zl. Robota i znajomego mechnika 50zl + sam jeszce ciut odpowietrzylem raz i dolalem troche no calosc 400 :).

 

Co do tematu zobacz czy masz w ogole plyn chlodzacy czy gdzies nie uciekl sobie :). Mozesz tez po wylaczeniu auta zobaczyc czy dziala ci REST w aucie i podkrec temperature jak bedzie grzac to znaczy ze obieg w tym wypadku bedzie dzialal. A tak to albo termostaty albo pompa albo brak plynu albo zapowietrzenie ukladu.

 

 

 

Pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn mam sprawdzalem,grzanie nie dziala ,to znaczy ze nie ma obiegu to pewnie pompa bo jak by termostat to i tak byłby krotki obieg (tak sie mi wydaje), Patrzyłem juz ceny termostat 70 fuli a pompa 360 fuli i pewnie robocizna ze 100 to ladnie :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamilo fakt pospieszylem sie troche z racji ze sam mam 2.0dizla i problemy opisywane przez ludzi dotyczo glowie tych dizli :) to taka auto sugestia odrazu :).

 

Gnombris a odkrecales na zapalonym silniku korek od zbiornika plynu ??. Odkrec i niech ktos ci przygazuje jak plyn bedzie ciekl to pompa dziala. Pisal ci to wczesńiej ktos, jak chcesz miec pewnosc w jakim jest stanie to trzeba ja zdjac i zobaczyc.

 

 

Pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , byl dzisiaj koles podlaczyl sie i niby powiedzial ze to pompa.

To zabtalem sie do roboty ,zajelo mi to jakies 1,5h ,pompa jest pod spodem klimy ,dostep tylko od dolu,trzeba zdjac oslone silnika i tam 3 śrubki do bloku silnika, na 2 przykrecony jest termostat do pompy i pare wezy. Najgorsze jest ze nie ma tam miejsca ale sie udalo jutro zamoawiam nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, poważna robota przecież....Diagnoza świec żarowych,wymiana sterownika i świec za 860 jedynie w moim aucie ale to ubezpieczyciel płacił ;-)

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tej pompie mówisz http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/10/17/47 ?? To wprawdzie 6stka ale też silnik N52 - tu nie ma co adaptować.

Masz magnezowy korpus silnika? Aluminiowe śruby czy coś tym stylu? Jeśli tak /a tak powinno być/ to musisz wymienić na nowe ale takie same, żadne stalowe.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , pompa już założona wszystko dziala jak należy.Wiecej czasu mi zajelo zakladanie oslony pod silnikiem niz pompy,

taka ciekawostka żeby odpowietrzyć uklad ,wlaczyc zaplon (nie zapalac silnika) i wcisnac pedal gazu na 10s ,pompa zacznie pracowac i odpowietrzy uklad, tylko popuszczac powietrze co jakis czas odpowietrznikiem.

Moze sie komus przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja chciałem mieć gwarancje na pompę bo jak zerknąłem na fora w US to tam są setki wątków i użytkownicy co wymieniali 2-3 razy.

Nawet są firmy które zajmują się produkcją tych pomp z gwarancją "life time".

Co ciekawe pompy tych firm są prawie o 100% droższe niż te od BMW.

Oczywiście w ASO powiedzieli że jak u nich kupię a zamontuje sam poza ASO to gwarancji nie ma.

Gdy montujesz w ASO 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów.

Koszt na dzień dzisiejszy to :

 

Pompa - 1495 PLN (zmiana o 200 PLN w stosunku do ceny sprzed miesiąca oczywiście na niekorzyść).

Śruby - 22,65 PLN

1,5 litra koncentratu BMW - 127 PLN

Wymiana pompy , płynu, odpowietrzenie układu - 374 PLN

Zamiast brać diagnostykę bierzemy pełen przegląd (taka sama cena) i panowie lecą oprócz diagnostyki także sprawdzenie auta typu amortyzatory wycieki i takie tam.

+ wbijają nam stempelek w książkę i wpisują do kompa przegląd.

Ja kazałem im jeszcze sprawdzić poziom oleju w skrzyni i nie doliczyli dodatkowo za to tylko włączyli w przegląd. - 249 PLN

 

Kompletny koszt wymiany w ASO 2267 Brutto łącznie z kompletnym przeglądem auta (takim jak co 50 000 km powinno się robić).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Może Ci pomoże: ja miałem ostatnio tak że termostat się ZACINAŁ tj; czasem byłą normalna temperatura (normalna tj: max 108 stopni - tryb ECO dla mojego silnika) i 90 stopni na autostradzie przy predkosciach 140-180. Jeśli tylko zaczynała się "unosić " (ukryte menu, pozycja 7) tj osiągałą 110+ stopni to natychmiast noga na hamulec, na pobocze, i gaszenie silnika. 5 sekund przerwy odpalasz i... z powrotem 90 stopni ot tak :)

 

Pomogła wymiana termostatu, za usługę + nowy ori termostat zapłaciłęm 750 pln.

 

Aby sprawdzić czy działa Ci pompa wody to poczekaj aż samochód "ostygnie" tj: zmniejszy się ciśnienie cieczy chłodziącej, okręć korek i poproś kogoś aby dodał lekko gazu, jeśli widzisz "wytryskiwaną" ciecz chlodzącą w zbiorniczku wyrównawczym to znaczy że pompa jest ok.

 

Pozdr.

 

To jak to jest z tym termostatem ?

Nie ma prawa dopuścić do spadku temp. podczas autostrady do np 90 stopni :?: (chociaż na chwilkę?)

Zauważyłem właśnie u siebie taki objaw podczas jazdy autostradowej ,(po wywołaniu wskaźnika temp. cieczy chłodzącej z menu ukrytego) ,że potrafi spaść z 107 stopni nagle na 88, po czym po chwili podnosi temp do ok 105... Dopuszczalne są takie wahania :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...taka ciekawostka żeby odpowietrzyć uklad ,wlaczyc zaplon (nie zapalac silnika) i wcisnac pedal gazu na 10s ,pompa zacznie pracowac i odpowietrzy uklad, tylko popuszczac powietrze co jakis czas odpowietrznikiem.

Moze sie komus przyda.

 

Czytałem kiedyś o tym, ale nigdy nie przetestowałem:

- Czy ta metoda odpowietrzania dotyczy również silnika R6 3.0d 231 km?

 

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Wiec ponowily sie usterki braku mocy i gasniecia samochodu.

Dzis wyjechalem bylo wszystko ok po jakims czasie pojawila sie pomaranczowa kontrolka temperatury silnika, zjechalem zgasilem odczekalem chwile, odpalilem.

I po jakiejs mili znow to samo i potem czerwona kontrolka, brak mocy.

Wiec wracalem tak do domku podjade troche i gasze i tak w kolo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wiec ponowily sie usterki braku mocy i gasniecia samochodu.

Dzis wyjechalem bylo wszystko ok po jakims czasie pojawila sie pomaranczowa kontrolka temperatury silnika, zjechalem zgasilem odczekalem chwile, odpalilem.

I po jakiejs mili znow to samo i potem czerwona kontrolka, brak mocy.

Wiec wracalem tak do domku podjade troche i gasze i tak w kolo

 

Sprawdź temperaturę w ukrytym menu aby wykluczyć uszkodzenie czujnika temperatury oraz sprawność termostatu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 7 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.