Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam taki problem i walcze z nim od dłózszego czasu, sprawa polega na tym ze wywala mi płyn chłodniczy, jest tak ze np teraz w ostatnim czasie jezdzilem z miesiac i bylo wszystko cacy, no dzis wrocilem z roboty zrobilem 6km i wywalilo mi cały płyn wyciek jest ze zbiorniczka, robi mi sie straszne podcisnienie w nim, wczesniej jakies 3 miesiace temu rozsadziło mi cały zbiorniczek tak jakby ktos wzią i wsadził petarde do niego...wymieniłem na nowy i albo spod przewodów wywali albo spod korka gdzie pierwszo pusci, a to dzieje sie najczęsciej przy dynamicznej jezdzie(kilka biegów do odcinki), nie wiem czy termostat za pozno otwiera i takie cisnienie sie robi czy co, temperatura połowy wskaznika nigdy mi nie przekroczyła wiec sie nie grzeje absolutnie, miał ktos podobna sytułacje?
Opublikowano

ja miałem podobną, wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy na nowy i dalej lało się jak cholera. Okazało się że zawinił jeden głupi o-ring na górnym przewodzie do zbiorniczka. Nauka tego kosztowała mnie zupełnie niepotrzebny wydatek 270 zł.

 

P.S. Zmień tytuł bo Ci zaraz mod wątek wywali.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może korek od zbiorniczka jest uszkodzony? Wymieniałeś go przy okazji wymiany zbiorniczka?
Opublikowano
tak tak wymieniałem korek o myslalem ze stary moze nie odpowietrzac tak jak trzeba i nic nie dało zobacze wyciagne go dzis znowu i okaze sie co z nim nie tak
Opublikowano

Witam

Jestem świeżutko po wymianie węża nad zbiorniczkiem bo go rozerwało na łączeniu guma - plastik przy ruszaniu przed pasami (100pln za używkę Borek Strzeliński mieli od ręki) dostałem nowe oringi od zaprzyjażnionego mechanika i jak na razie jest ok. Niby stówka ale mina ludzi na pasach bezcenna moja i żony zresztą też .:norty: Wyrażnie widać że to ze starości po oringach też było widać pulchniutkie i miękkie nowe są twardsze i ciut cieńsze .wymiana trwała 15 min na szczęście .

jutro zabiorę się za korek zbiorniczka . Podobnie jak u was wskazówka wychylona idealnie w pion a płynu nie wywaliło dużo co dziwne dolałem około 1.5 litra :!: :?: :!: :?: :!: :?: :!:

 

http://img39.imageshack.us/img39/5489/20120725163706.jpg

 

http://img577.imageshack.us/img577/2198/20120725221817.jpg

 

http://img546.imageshack.us/img546/9809/20120725221851.jpg

 

Oczywiście układ odpowietrzyłem dwa razy i jutro raz jeszcze dla pewności zalane było i jest czyściutkim płynikiem .

BMW E46 320i
Opublikowano

Witam ponownie niestety na drugi dzień znów wysadziło mi układ !!! Tym razem znależliśmy przyczynę, otóż kiedyś przy wyprzedzaniu powyżej 150 wyskoczył mi z pobocza jakiś zwierzak, dokładnie nie wiem co to było ( bo odbiło się od zderzaka jak się pojawiło tak samo znikło :norty: ) Połamało mi zderzak od spodu i oberwało osłonę silnika nic się więcej nie działo. Niestety zwierz zanim skonał wepchnął mi chłodnicę (wypadła z zatrzasków ) w koło pompy wspomagania, która systematycznie wycierała kołem pasowym dziurę w zbiorniczku . Stąd wycieki , zaraz po tym jak zaczęło lać płynem zagotowało mi płyn i wywaliło rurę (myślałem że to tylko rura) a na następny dzień powtórka :mad2: tym razem pompa klękła zaspawaliśmy zbiorniczek, chłodnica wskoczyła na swoje miejsce i już 2 cm luzu, wymieniliśmy pompę wody na SKF z foty, sprawdziliśmy visko ,korpus termostatu (termostat ok :cool2: ) orurowanie (Węże) odpowietzryliśmy i jak na razie po kłopocie :cool2: .

 

Wniosek w moim przypadku jest jeden wyciek na zbiorniczku zniszczył mi pompę i wąż jak się cieszę że to nie uszczelka pod głowicą :norty:

 

http://img811.imageshack.us/img811/694/20120726225159.jpg

 

 

Wirnik urypało szczątki łopatek te niewielkie niestety zapewne już gdzieś krążą w obiegu i to mnie boli , mogą zablokowac mi termostat?

BMW E46 320i
Opublikowano

Drogi Adminie proszę nie zamykaj tematu za nieprawidłowy tytuł wątku bardzo interesuje mnie ten temat, a kolega otwierający post już pewnie go nie poprawi .

 

z góry dzięki

BMW E46 320i
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
no widzisz a u mnie rozsadziło zbiorniczek wymieniłem na nowy pojezdziłem jakies 3 tygodnie i znowu i wygonilo z kascik znalazłem wyciek i okazało sie ze te dwa przewody co ida obok zbiorniczka od wspomy jakims cudem zrobiły małą dziurke w zbiorniczku zakleiłem to i pojezdziłem ponad miecha i znowu z tamtad zaczeło cieknac, teraz zalepiłem juz tak ze jak zacznie cieknąc to nie wiem ;p, ale bardzo mnie ciekawi skad wzieło sie takie cisnienie za pierwszym razem ze po całej długosci kantu zbiorniczka było pękniecie wyobraz to sobie, to wyglądało tak jak by ktos tam jakas petarde do srodka wrzucił autentycznie mówie.
Opublikowano
U mnie zawiniła pompa a przy okazji wycieki po przetarciu spada wydajność pompy płyn nie krąży gotuje się i jeb .
BMW E46 320i
Opublikowano
a to mozliwe ze moze byc przyczyna uszczelka pod głowica albo reduktor od gazu ze puszcza gaz do płynu chlodniczego? mineło około 2 tyg i znowu mi wywalilo płyn juz mnie to draznic zaczyna poradzcie cos...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak najbardziej jest możliwe ze gaz przedostaje się do płynu. Pojeździj dwa tygodnie tylko na benzynie (przy okazji zakręć wielozawór w bagażniku i "wypal" gaz) i jeśli sytuacja się nie powtórzy będziesz wiedział gdzie szukać przyczyny.
Opublikowano
wczesniej tego nie bylo do cholery,kupiłem samochod jezdziłem prawie dwa miesiace i nic nie było jak załozyli mi gaz zaczeło mi spod przewodów wywalac jak pozaciskałem przewody na maxa to rozwalilo zbiorniczek i taki to jest problem tak zrobie ze polatam teraz na benzie, ciekawi mnie czy moze byc przyczyna uszczelki pod głowica ani oleju nie ubywa ani nie przybywa ani nie kopci nic z tych rzeczy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli teraz jeżdżąc na benzynie będzie wszystko OK, to na 100% winny jest reduktor (parownik) od gazu. Jedź wtedy z reklamacją, tylko niech Ci wymienią na nowy, a nie wymieniają samych membran. Możesz im też zaproponować pokrycie kosztów za uszkodzenia w układzie chłodzenia. Pozdrawiam
Opublikowano
zakladali mi gaz jakies 10 miesiecy temu, jak sądzisz nalezy mi sie pokrycie kosztów tych 2 zbiorniczków od płynu co rozsadziło? ciekawe czy nic w silniku wiecej sie nie stało ale mysle ze raczej nie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli faktycznie winny się okaże reduktor, to domagałbym się rekompensaty. W końcu na instalację LPG masz gwarancję (na 12 lub 24 miesiące). Powinni Ci chociaż zwrócić za jeden zbiorniczek (wiadomo, stary mógł być już zmęczony) i w ramach dobrej współpracy zrobić najbliższy przegląd z wymianą filtrów na własny koszt. Życzę powodzenia i daj znać jak auto jeździ na PB, czy problemy się skończyły.
Opublikowano
jak narazie w ciagu tygodnia zrobilem jakies 1,5tys km wczoraj zrobilem traske jakies 500km i narazie bez najmniejszego zazutu wczesniej przy jezdzie do pracy i z pracy były efekty rozsadzania zbiorniczka pojade we czwartek do gazownika :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to wszystko jest na dobrej drodze. Życzę powodzenia u gazownika. Daj znać po wizycie. Pozdrawiam
Opublikowano
jezdze tydzien czasu juz na gazie zrobilem jakies 500km wszystko cyka tak jak nalezy, gazownik wymienił mi reduktor na nowy bo w tamtym membrana poszła, nie męczyłem go juz za zwrot pieniedzy za zbiorniczek bo nie mam tego co mi rozsadziło na samym początku a to był dowód na to ze go rozwaliło a ten 2 co mi pociekl to wyglądał tak jakby sie przetarł i takie tam olac to aby było teraz dobrze, wyszło mi spalanie w cyklu mieszanym 11l przejechałem 200km od pełna w tym jakies 80 po miescie reszte w trasie, mysle ze całkiem dobry wynik nie sądzicie??:P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To cieszę że problem rozwiązany. Co do wyniku 11l/100km to bardzo ok. U mnie spalanie LPG w zależności od tego czy w trasie czy w mieście czy z klimą czy bez od 9,5l - 14,5l/100km, średnio wychodzi mi koło 12,5l/100km. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.