Skocz do zawartości

słaby E34 TDS automat


krz_86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niecały rok temu kupiłem sobie pierwszą BMW jest to e34 TDS. Odkąd kupiłem samochód borykam się z takim problemem, że samochód zachowuje się jakby ciągną lawetę. Jedzie tylko 150 km/h a na światłach ma problem z Tico :cry:

Naprawę samochodu zacząłem od wizyty u pompiarzy (trzech) i jednogłośnie powiedzieli, że pompa i wtryski są dobre.

Następnie sprawdziłem turbo, więc je wyjąłem i pierwsze co zobaczyłem to brak luzu na wirniku i łopatki w dobrym nie naruszonym stanie, turbina w kolektorze dolotowym dawała ciśnienie od 0.9 do 1.2 bara (mierzone podczas jazdy)

następnie zmieniłem MAP sensor ponieważ zaciął się, ruszyłem EGR , rozebrałem mózg skrzyni sprawdziłem cewki elektrozaworów drożność kanałów olejowych i stan tarczek na koszach oraz naciąg hamulca taśmowego jak i jego mechanizmu a na końcu wymieniłem olej w skrzyni (automat).

Stan silnika oceniam na dobry bo przy -17 odpalał na drugie grzanie wiec biorąc pod uwagę wiek plus niewiadomy przebieg "słupek" musi być dobry

samochód testowałem na trzech różnych testerach ( auto com, Solus pro , i IMPA ) jednak silnik i skrzynia nie pokazują żadnych błędów

po całej tej walce jadąc samochodem nadal czuje się jak bym ciągną lawetę :(

Jeździłem kolegi e34 tds-em i tamta idzie jak do pożaru a nie była w żaden sposób tuningowana.

więc jak ktoś ma jakiś pomysł to pomóżcie

Pozdrawiam Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to sory, umknęło mi troche, duzo tego tekstu jest :P a moze pomysl nad jakims chipie? albo podjedz najpierw na chamownie i zobacz ile wyjdzie ci KM :8)

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast hamowni porównuje moje auto do sprawnej 525tds i różnica jest ogromna u mnie wyraźnie czuć podczas jazdy samochodem że coś go trzyma :( tylko nie wiem co może ta skrzynia automatyczna ale nie wiem jak jeszcze mogę ją sprawdzić żeby się upewnić bo komputer skrzyni nie pokazuje błędów a parametry jego to potencjometr pedału przyspieszenia, temperatura oleju i czy King down jest wduszony oraz obroty silnika wiec jej diagnostyka jest raczej ograniczona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też myślałem o konwerterze lecz auto nie ciągnie na biegach i płynnie zmienia biegi tylko jak mam pedał wciśnięty do końca to lekko szarpie przy zmianach biegów ale jak jadę 120km/h i chce przyspieszyć to najpierw obroty idą o jakieś 200 w górę i auto przyspiesza ( jednak zakładając ze skrzynia automatyczna to duża pompa olejowa z dodatkiem kanałów olejowych i tarczek w koszach ) to myślałem że mieści się to w granicach sprawności skrzyni biegów

Czy jest jakiś sposób sprawdzenia sprzęgła dodam ze na D ciągnie nawet pod lekką górkę bez dodawania gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem jak by to sprawdzil... ja bym ci radzil jechac do jakiegos serwisu specjalizującego się tylko bmw, cos podobnej renomy jak aso polecam polegę Papwila z tego forum, duzo osób go chwali i podobno ma b. dobrze rozwinięty warsztat.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Sprawdzałeś może czy hamulce są sprawne? Nie grzeje Ci się któreś koło? Pytam bo u mnie w pracy trzymały klocki w jednym kole, i efekt był właśnie taki jakbym ciągnął za sobą jakąś przyczepe załadowaną. Może też być tak, że ręczny trzyma. Ja bym najpierw hamulce dobrze sprawdził. Jeśli wszystko będzie dobrze trzeba szukać dalej.

Pozdrawiam Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulce są dobre kola grzeją się w normie a jak jest lekka górka w dam na N to auto się toczy więc tą opcje mogę obalić a czy w poznaniu jest jakaś osoba godna polecenia w sprawie BMW??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy można sprawdzić kiedy czy automat wykleszczył jeden bieg i zapiął następny kosz, ponieważ podejrzewam taką możliwość, że cały czas mam wrzucony pierwszy bieg i on powoduje całe zamieszania, a błędu nie wyświetli bo może sterownik tego nie uznawać za błąd co sądzicie o takiej teorii??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to sory, umknęło mi troche, duzo tego tekstu jest :P a moze pomysl nad jakims chipie? albo podjedz najpierw na chamownie i zobacz ile wyjdzie ci KM :8)

Jaki to ma sens skoro samochod jest nie sprawny. Moze niech wsadzi wieksze turbo?

 

Krzysztof, jezeli na jalowym silnik idzie normalnie na obroty i caly osprzet jest sprawny winy szukaj w skrzyni. Pamietam jak brat w Senatorze mial podobnie. Auto sie zbieralo elegancko, dopoki nie przypalil pare razy gumy. Wtedy bylo juz coraz gorzej. Silnik szedl na obroty, a skrzynia puszczala wszystko gdzies na bok i samochod przyspieszal 2 razy wolniej. Moze puszcza ci te sprzeglo. Malo u nas jest fachowcow od tych starych automatow i obawiam sie ze poki nie zmienisz skrzyni to sie nie dowiesz co jest przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś koleją osobą sugerującą konwerter więc chyba wyjmę skrzynie z tego co widziałem pod maską to jedyna przygoda może być z rozrusznikiem :) jednak jeden wieczór i ze spokojem skrzynka wyleci z autka a wiecie ile może kosztować regeneracja konwertera do skrzyni 5HP18 ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie ponieważ szkoda mi na próbę ładować konwerter za tyle siana :)

znalazłem używkę od mojej skrzyni 5hp18 z tym że jeździła w benzynie i tutaj następuje pytanie czy mimo różnych charakterystyk pracy benzyny i diesla konwerter będzie u mnie działał?

dodam że sprzedawca daje gwarancje na sprawność części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zdarzyła mi się taka rzecz że jadąc samochodem stanąłem na światłach i z D przerzuciłem na N aby skrzynia nie napierała bez potrzeby po ponownym wrzuceniu D skrzynia nie zapięła biegu dopiero kiedy dodałem gazu i obroty silnika wzrosły powyżej 2500 obr/min w skrzyni puknęło i szarpiąc samochodem wkleszczyła bieg i ruszyłem,

wieczorem parkując ta sytuacja się powtórzyła :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj jeżdźącego auta, przetestuj skrzynię i następnie zakup / wymontuj. Zwróć jednak uwagę na wiązkę skrzyni, ilość pinów we wtyczce (były 2 rodzaje wiązki + sterownika). Za około 1000 zł powinieneś upolować sprawną skrzynię, do tego koniecznie dolicz koszt oleju i filtra.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyk jest dla pewności nowy i na końcach ściągnięty opaskami żeby nie spadł więc to już sprawdziłem :)

czekam na konwerter w przyszłym tyg mam zamiar go wymienić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest dobrze, konwerter wymieniony olej dolany i sprawdzony stan a samochód jak miał "przyczepkę" tak ma

mój konwerter faktycznie był spalony i miał duży luz w środku na wirniku na nowym nie czuje żadnych zmian biegów nawet na sporcie

pięknie zmienia biegi na lekkie odpuszczenie gazu

tak wiec sukces jest ale tylko w połowie ale pozostaje pytanie co dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie

Rozebrałem moją skrzynie biegów ponieważ konwerter poprawił sytuacje ale nie na 100%

podczas rozbiórki okazało się że na koszu FD jest pęknięta sprężyna "słoneczko" i moja skrzynia czas miała wrzucone dwa biegi.....

kiedy pojechałem zapytać kolesia od automatów czy tylko słoneczko trzeba wymienić on chciał wymieniać cały kosz i już na dzień dobry było +800 do naprawy

czyli jak znam życie to naprawa skrzyni wyszła by mnie jakieś 1200-1500zl a robiąc to samemu pojechałem do Kujawy w Luboniu i tam za słoneczko i dwa teflony z wymianą zostawiłem 180zl :)

wieczorem poskładam auto i dam znać jaki efekt ale patrząc na resztę koszy i tarczek skrzynia musiała mieć remont krótko przed pęknięciem tego słoneczka

podsumowując powinienem się w końcu zacząć cieszyć BMW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.