Skocz do zawartości

E46 320d Touring by be..mw | SPRZEDANE


be..mw

Rekomendowane odpowiedzi

Uwaga, post będzie długi...

 

Zmian ciąg dalszy. Tym razem od dłuższego czasu chodził mi po głowie bluetooth w samochodzie. Oczywiście rozwiązanie non-OEM odrzuciłem na wstępie - nie będzie druciarstwa w samochodzie :) Więc postanowiłem zgłębić temat o bluetooth, który wychodził razem z E46 z fabryki. I... szybko dałem sobie spokój :) Po pierwsze, samochód nie był wyposażony fabrycznie w telefon, a po drugie, nie było nawet instalacji przygotowawczej pod taki zestaw, zwie się to BMW Assist z tego co pamiętam. We wrześniu jak się widziałem z @rbk to nawet wspominałem o tych planach i opowiadałem dlaczego dałem sobie spokój z BT. Ale temat powrócił... :)

 

Do rzeczy. Fabryczny zestaw BT, składa się z:

- moduł ULF,

- wiązka przewodów,

- antena Bluetooth,

- eject box - czyli wkład na telefon w konsoli środkowej, wraz z przyciskiem parującym.

- mikrofon.

 

Wiązka przewodów to temat rzeka. Moduł ULF ulokowany jest w bagażniku tam gdzie zmieniarka fabrycznie. Wiązka ciągnie się z bagażnika po podłodze, pod fotelem kierowcy w okolice podłokietnika, gdzie siedzi antena Bluetooth, dalej przez panel konsoli centralnej, za klimatronikiem do radia, a kolejna wiazka leci z bagaznika do podstopnicy, dalej przez lewy slupek do podsufitki i do mikrofonu w okolicy włącznika lampki na podsufitce. Czyli masakra, dla tych co nie mają ;)

 

Jak ktoś na forum pisał, jak nie masz wiązki to sobie odpuść ;) No więc nie wypadało nie przyjąć wyzwania :) Miesiąć studiowania diagramów z WDS'a, wtyczek, układów, przeglądania TISa i czytania forów czyli zbieranie wiedzy i przygotowywanie się do roboty.

 

U mnie, kto śledzi wątek to wie, była fabrycznie nawigacja Mk4, czyli czytnik DVD połączony z radiem kasetowym z nawigacja strzałkową. I to mnie trochę zmotywowało, żeby zacząć się dalej bawić. Mk4 ma dwie wtyczki, bordową i niebieską.

 

http://i58.tinypic.com/212a3a8.jpg

 

Zacząłem śledzić schematy tych wtyczek i okazało się, że kilka kabelków mogę wykorzystać, a konkretnie:

- 12V+ z akumulatora,

- GND

- I-BUS

Czyli, jak się domyśliłem, aby odpalić podstawową wersję modułu te kabelki wystarczą. Zakupiłem moduł ULF 5tej generacji (z mojej wiedzy, wystrzegajcie się wcześniejszych generacji niż 3, bo mogą być problemy z łącznością).

 

http://i61.tinypic.com/107s947.jpg

http://i62.tinypic.com/2d7de6b.jpg

 

Moduł jak moduł, ucięta wtyczka 54 pinowa od wiązki i ucięty kabel antenowy. Rozebrałem gniazdo 54 pinowe od ULF, rozebrałem wtyczki od Mk4 i podłączyłem w odpowiednie piny. Zasilanie było, I-Bus podłączony więc moduł ładnie się przedstawił innym urządzeniom w samochodzie i na wyświetlaczu radia napis, informujący o braku telefonu - czyli moduł wykryty wszystko działa. Trzeba było tylko dodatkowo pociągnąć z kostki radia tymczasowy kabelek z zasilaniem 12V+ z zapłonu.

 

http://i57.tinypic.com/xkvvjq.jpg

http://i59.tinypic.com/5pfqxh.jpg

 

Motywacja do dalszego działania była ogromna :)

 

Nawigacja Mk4 ma też 2 piny, które zwą się:

- Nav audio +

- Nav audio -

 

Natomiast zestaw BT ma:

- Tel audio +

- Tel audio -

 

I tutaj też można było wykorzystać wiązkę nawigacji. Trzeba było tylko przepiąć piny z wtyczki nawigacji do wtyczki modułu ULF i w kostce 10 pinowej przy radiu podmienić piny z Nav audio na odpowiednie dla Tel audio.

 

Kolejne rzeczy, które trzeba było dokupić, żeby ruszyć z robotą:

- mikrofon,

- obudowa mikrofonu,

- wiązka przewodów,

- antena BT.

 

http://i59.tinypic.com/2573zlt.jpg

http://i60.tinypic.com/2yjv8ec.jpg

http://i58.tinypic.com/10gisn8.jpg

 

Odpuściłem sobie zakup eject boxa, bo niedawno wymieniałem plastiki i schowki i zakupiłem nowy schowek więc szkoda go zastępować teraz wkładem na telefon, który swoją drogą wygląda beznadziejnie... Kierowcą jestem jedynym w tym samochodzie, telefon zmieniam raz na kilka lat, więc raz zesparowany będzie służył latami. Pierwsze parowanie przeprowadziłem INPĄ. Jak będzie potrzeba zrobię to ponownie przez kabel diagnostyczny.

 

Mikrofon nowej generacji kupiłem razem z modułem ULF. Drugi mikrofon kupiłem od E39 bardziej dla obudowy i wtyku 3 pinowego, sam mikrofon jest starej generacji. Wiązka przewodów pochodzi z E39. I tu uwaga, wiązka ta nie nadaje się na podłączenie do E46 na zasadzie plug&play. Ja ją kupiłem dla wtyczek, pinów i kabli... No i oczywiście kabla antenowego, wtyków FAKRA i samej anteny Bluetooth (antena jak i kabel antenowy są te same co w E46).

 

Pierwsze co trzeba było zrobić to rozplątać wiązkę przewodów. Niemiłe zadanie, bo cała wiązka lepi się od taśmy parcianej, którą była oblepiona.

 

http://i60.tinypic.com/kvoew.jpg

 

Następnie trzeba wydłubać wszystkie piny z wtyczek. Dobrać kable, ułożyć schemat wiązki i można działać. Nie wszystkie kable, z wtyczki 54 pinowej są wymagane. W zasadzie kable, które trzeba puścić to:

- 12V+ z akumulatora, bezpośrednio,

- 12V+ z zapłonu,

- GND

- Mikrofon +

- Mikrofon -

- Mikrofon oplot

- Tel audio +

- Tel audio -

- Tel on

- Tel mute

- I-Bus

- kabel antenowy z wtyczkami FAKRA

 

Więc z całej wiązki zostało tyle niepotrzebnych kabli:

http://i58.tinypic.com/2itpzis.jpg

 

Reszta kabli jest zbędna dla takiej konfiguracji jaką chciałem osiągnąć, bez eject boxa, ładowania telefonu i innych zbędnych bajerów.

 

http://i60.tinypic.com/2q84nz4.jpg

http://i58.tinypic.com/2ekozed.jpg

http://i62.tinypic.com/2gy606p.jpg

 

Zanim zdecydowałem się na rozbebeszanie samochodu, podłączyłem całą przygotowaną wiązkę na próbę:

- moduł ULF => antena,

- moduł ULF => mikrofon,

- moduł ULF => radio.

 

Efekt super. Wszystko działa jak należy :) Tak moduł przedstawia się w telefonie:

 

http://i60.tinypic.com/2rqg4dl.png

 

A tak widzi go INPA:

 

http://i59.tinypic.com/2iqmhr9.jpg

 

A tutaj odpowiedź na wyświetlaczu radia:

 

http://i61.tinypic.com/5ewilf.jpg

http://i59.tinypic.com/2ut1ag3.jpg

 

I po sparowaniu telefonu wyświetlanie książki telefonicznej na ekranie:

 

http://i62.tinypic.com/a0kmc8.jpg

 

Na pierwszy front poszedł fotel kierowcy, który trzeba było cały zdemontować aby puścić wiązkę od słupka środkowego do konsoli środkowej.

 

http://i57.tinypic.com/aevek6.jpg

 

Następnie całkowity demontaż konsoli środkowej, podłokietnika, osłonki dźwigni zmiany biegów, schowek na okulary. Wymagane aby zamontować antenę BT oraz puścić dalszą część wiązki w stronę radia.

 

http://i57.tinypic.com/1zecw7c.jpg

http://i60.tinypic.com/2zpqmg7.jpg

http://i60.tinypic.com/vsnxc0.jpg

 

Kupiłem taśmę parcianą do oplecenia przewodów, aby było dokładnie tak jak wyszło z fabryki ;)

 

http://i57.tinypic.com/15wncs8.jpg

 

Trzeba było też dokupić 2 piny do kostki radia aby podłączyć Tel On i Tel Mute.

 

http://i59.tinypic.com/2u7nk95.jpg

 

Aby rozdzielić kabel 12V z zapłonu kupiłem w ASO dwie obudowy wtyczek oraz pin okrągły samiec i samica. Nie są tanie, ale polubiłem je bardzo przy okazji montażu tempomatu.

 

http://i58.tinypic.com/30i966u.jpg

 

Po rozdzieleniu.

 

http://i61.tinypic.com/33mo3gi.jpg

http://i58.tinypic.com/13zde78.jpg

 

I po opleceniu.

 

http://i62.tinypic.com/2ci8syf.jpg

 

Później listwy progowe wewnętrzne, obicie słupka środkowego.

 

http://i57.tinypic.com/2a7ei44.jpg

 

Demontaż kanapy tylnej i lewego boczku.

 

http://i58.tinypic.com/34ih8vs.jpg

 

Demontaż osłon w bagażniku po lewej stronie, aby puścić wiązkę w stronę kanapy. Przy tym poległem, naodkręcałem się i dalej nie chciało to zejść całkowicie, ale po odgięciu można było wsadzić rękę i przepuścić wiązkę pod kanapę.

 

http://i60.tinypic.com/2cibc5h.jpg

http://i60.tinypic.com/2qvwkyh.jpg

http://i60.tinypic.com/2agkq5c.jpg

 

Trzeba było połączyć dwie części wiązki, więc zarobiłem piny z ASO i oczywiście zaizolowałem plus dodatkowo oplotłem taśmą parcianą.

 

http://i61.tinypic.com/6p2gqb.jpg

http://i62.tinypic.com/ctjzn.jpg

http://i58.tinypic.com/2qbgbkn.jpg

http://i57.tinypic.com/r94t8p.jpg

http://i58.tinypic.com/2cff7fb.jpg

 

Odkręcenie podstopnicy, zdjęcie dolnej pokrywy kierownicy, demontaż schowka na rękawiczki i modułu świateł.

 

http://i57.tinypic.com/339htu8.jpg

 

Później nadszedł czas na demontaż osłony słupka lewego przy przedniej szybie. Pomógł częściowy demontaż uszczelki drzwi.

 

http://i57.tinypic.com/2uzfc05.jpg

 

Na końcu demontaż przedniej części podsufitki.

 

http://i60.tinypic.com/33jiq1j.jpg

 

I rzecz, która bolała najbardziej. Wycięcie otworu na mikrofon. Na wstępie przygotowałem szablon w kartonie, przyłożenie i cięcie. Nie jest łatwo niszczyć coś takiego ;) Ale prezentuje się całkiem ładnie. Oczywiście zamontowany w miejscu, w którym mniej więcej powinien siedzieć fabrycznie zamontowany mikrofon.

 

http://i60.tinypic.com/331q454.jpg

 

Efekt końcowy.

 

http://i62.tinypic.com/w0idky.jpg

http://i59.tinypic.com/2arno7.jpg

 

I po robocie, moduł z przygotowaną wiązką docelową:

 

http://i58.tinypic.com/fe08w6.jpg

 

Poskładanie wszystkiego do kupy w odwrotnej kolejności ;)

 

Ogólnie roboty (samego demontażu, kładzenia wiązki i montażu) jest na jakieś 6 godzin. Dużo rzeczy wiedziałem jak rozebrać bo już je wcześniej rozbierałem - nie wiem ile czasu to może zająć za pierwszym razem. Samo przygotowanie, wyszukiwanie częsci, zamawianie, dobieranie, szykowanie... około miesiąca mi zajęło.

 

Jak to działa... jak ktoś nie ma BT i nie wie to napiszę. Wsiadam do samochodu z komórką w kieszeni. Komórka automatycznie łączy się bezprzewodowo z modułem ULF. Nadchodzące połączenie powoduje wyciszenie radia, puszczenie w głośnikach ringu, pokazanie na wyświetlaczu radia kto dzwoni i możliwość odebrania/zakończenia połączenia przyciskiem z kierownicy. Jeżeli się samemu chce zadzwonić to wciska się przycisk R/T, przeskakuje książkę telefoniczną z telefonu przyciskami na kierownicy góra/dół (książka wyświetlana jest na wyświetlaczu radia) i na wybranej pozycji można wcisnął przycisk połączenia i dzwonimy - oczywiście rozmówcę słychać w głośnikach, po zakończonym połączeniu radio wraca do trybu radio i gra znów muzyka.

 

Dla zainteresowanych filmik z testów:

http://www.youtube.com/watch?v=rdT-tm6ddYA

 

Co jeszcze muszę zrobić:

- dokupić stelaż mocujący dla modułu ULF - ten z E39 nie pasuje,

- dokupić stelaż mocujący dla anteny pod schowkiem za podłokietnikiem,

- zakodować język angielski w module.

 

Jak kogoś temat zainspiruje i zechce się zabrać za tą robotę to dajcie znać. Zdjęć trochę porobiłem więc może napiszę z tego nowy temat w dziale DIY.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez be..mw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 270
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

be..mw, podziwiam, że Ci się chciało to wszystko robić! :shock: :cool2:

 

Btw, wspominasz o różnych generacjach modułów BT - nie wiesz przypadkiem, w jakich latach produkowano poszczególne? Mam BT w samochodzie, ale nie chce mi się parować z iP 4s i nie wiem, czy to problem softu "jabłka" czy samochodu :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Respekt. Zajebista robota, próbowałeś parować samsunga, nokie albo sony? U mnie jest fabrcznie bt i wszystko działa tylko z iphonem, próbowałem na 4 i 5. Każdy inny telefon łączy sie ale po chwili rozłącza. Wczoraj byłem w aso sprawdzali czy nie ma jakiejs aktualizacji, ale niestety brak. Nie wiesz może jak temu zaradzić? Szkoda mieć bt i nie używać, a nie będe kupowal specjalnie iphone...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Btw, wspominasz o różnych generacjach modułów BT - nie wiesz przypadkiem, w jakich latach produkowano poszczególne? Mam BT w samochodzie, ale nie chce mi się parować z iP 4s i nie wiem, czy to problem softu "jabłka" czy samochodu :think:

Z tego co czytałem, z iPhonem niektórzy mają problem, ale od której generacji działa to nie wiem.

 

84 21 6 934 552 end of life 06/03 1st generation

84 21 6 938 610 end of life 10/03 2nd generation

84 21 6 934 961 end of life 03/04 3rd generation

84 21 6 950 089 end of life 06/04 4th generation

84 21 6 945 387 end of life 01/05 5th generation

84 10 6 955 522 end of life 10/05 6th generation

84 10 6 969 268 end of life 04/06 7th generation

84 21 6 958 358 end of life 05/06 8th generation

84 10 6 987 546 end of life 9/06 9th generation

84 10 6 980 130 end of life 11/06 10th generation

84 10 9 133 329 end of life 1/07 11th generation

84 10 9 145 007 end of life 5/07 12th generation

84 10 9 154 358 current production 13th generation

Źródło: http://www.bimmernav.com/What_is_BMW_Bluetooth.html

Warto zerknąć na tego linka bo jest tam też o problemie komunikacji we wcześniejszych modułach.

 

Respekt. [bAD] robota, próbowałeś parować samsunga, nokie albo sony?

Nie próbowałem, spróbuj upgrade softu w telefonie, albo pogrzebać w ustawieniach. Chyba, że masz moduł z początku produkcji to może to być problem, w tych nowszych raczej powinno działać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super 46! Mam taką samą 08/2004 ten sam kolor silnik i touring. Profesjonalne podejście do napraw, popieram poza jednym... Usunięcie klapek z kolektora. Dwumas niestety skończy się szybciej... Wiem co mówię, na co dzień robię takie auta... W swoim aucie które mam od 3 m-cy od razu rozebrałem kolektor żeby obejrzeć klapy, wszystko super, trochę brudu ale i tak do wymiany. Kupiłem nowy i tobie też polecam, świece też oczywiście zmieniłem przy okazji a sterownik świec naprawiłem.

 

Pzdr,

p.s. Będę śledził projekt... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odważyłbym się chyba na założenie nowego kolektora, myślałem nad tym kiedyś. Lepiej mi się śpi z myślą, że klapek nie ma. Gość w serwisie BMW mi kiedyś powiedział, że miewali na warsztacie beemki z rozwalonym silnikiem przez klapki z przebiegiem i 60tys ;) A płacić tysiaka ponad za kolektor tylko dla klapek, które i tak nie wiadomo ile wytrzymają, mija się moim zdaniem z sensem, a po wyczyszczeniu i wymianie uszczelek i stary będzie jak nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam skutki, w nowych nie wypadały... Więc kupiłem nowy kolektor, co 100.000 nie wytrzyma? Jak dotychczasowy wytrzymał 200.000...
znaczy sie lepiej byłoby gdybys wyrzucił kase w błoto, przynajmniej ryzyko mniejsze

tak sie składa ze znajomy ma hamownie, byłem przed wywaleniem klapek i po, wszystko jednego dnia, różnica 1koń mech. więcej bez klapek, reszta taka sama, wykresy pokrywały sie

 

zamiast kopać pod sobą dołek, kase mogłes przeznaczyć na coś innego, fajny alus, dobre oponki itp

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu, kilka dni użytkownia Bluetootha sprawiły, że musiałem się wziąć za Voice Control, bo latanie strzałkami na kierownicy po książce i odrywanie wzroku od jazdy nie wchodzi na dłuższa mętę w grę.

 

Po pierwsze, po dokładce modułu trzeba było zmienić Vehicle Order w module AKMB i ALSZ i dopisać opcję S644 przez co uaktywniło się połączenie z modułem ULF. Następnie przy okazji usunąłem z VO opcję nawigacji strzałkowej bo wprowadzała w błąd a i tak z modułem navi nie można było się połączyć bo ją usunąłem.

 

Dalej już kodowanie Voice Control, zmiana języka z niemieckiego na angielski i gotowe...

 

Efekt na filmie ;) Sterowanie modułem za pomocą głosu, wybieranie numerów, wybieranie wpisów z książki, usuwanie wpisów itd.

 

https://www.youtube.com/watch?v=nwFos5_zeS4

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jak ktoś ma już bluetooth to można aktywować wybieranie głosowe czy trzeba coś dosztukować?

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jak ktoś ma już bluetooth to można aktywować wybieranie głosowe czy trzeba coś dosztukować?

U mnie wystarczyło kodowanie modułu :) Nic poza samym modułem ULF nie dokładałem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jak ktoś ma już bluetooth to można aktywować wybieranie głosowe czy trzeba coś dosztukować?

U mnie wystarczyło kodowanie modułu :) Nic poza samym modułem ULF nie dokładałem.

 

Pozdrawiam

O miło mi to słyszeć możesz podrzucić opis kodowania głosem przyda się nie jednemu na pewno inpa czy ncs?

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście.

 

Jak już mówiłem, kto miał fabrycznie zamontowany moduł prawdopodobnie nie musi dopisywać opcji do VO w NCS Expert. Inaczej trzeba dołożyć opcję S644 do VO w modułach, które przechowują VO (u mnie AKMB, ALSZ).

 

Jeżeli w NCS Expert możesz wybrać moduł ULF i się z nim połączyć to pozostaje samo kodowanie.

 

Sczytujesz zawartość modułu do pliku TRC, kopiujesz plik TRC do MAN, edytujesz plik MAN i znajdujesz opcję SPRACHERKENNUNG_EIN_AUS, którą najprawdopodobniej masz ustawioną na nicht_aktiv. Zmieniasz to na englisch_uk (uwaga, pisownia dokładna, nie ma literówki, ja próbowałem kodować english_uk i nie przechodziło, trzeba zapisać dokładnie tak jak napisałem, englisch_uk). Kodowanie, wyłączenie/włączenie zapłonu i działa.

 

Manual sterowania głosem P/N 01 41 0 155 409 "Owner's Manual for Voice Control. The Convenient Alternative to Manual Control" do pobrania np. stąd: http://www.carnationsoftware.com/carnation/images/BMW-03_00-Voice-Control-en.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście.

 

Jak już mówiłem, kto miał fabrycznie zamontowany moduł prawdopodobnie nie musi dopisywać opcji do VO w NCS Expert. Inaczej trzeba dołożyć opcję S644 do VO w modułach, które przechowują VO (u mnie AKMB, ALSZ).

 

Jeżeli w NCS Expert możesz wybrać moduł ULF i się z nim połączyć to pozostaje samo kodowanie.

 

Sczytujesz zawartość modułu do pliku TRC, kopiujesz plik TRC do MAN, edytujesz plik MAN i znajdujesz opcję SPRACHERKENNUNG_EIN_AUS, którą najprawdopodobniej masz ustawioną na nicht_aktiv. Zmieniasz to na englisch_uk (uwaga, pisownia dokładna, nie ma literówki, ja próbowałem kodować english_uk i nie przechodziło, trzeba zapisać dokładnie tak jak napisałem, englisch_uk). Kodowanie, wyłączenie/włączenie zapłonu i działa.

 

Manual sterowania głosem P/N 01 41 0 155 409 "Owner's Manual for Voice Control. The Convenient Alternative to Manual Control" do pobrania np. stąd: http://www.carnationsoftware.com/carnation/images/BMW-03_00-Voice-Control-en.pdf

 

Gratulacje chylę czoła za wytrwałość i za moda dziękuje! :cool2:

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za opis, ja mam fabryczny BT + ten telefon przy podłokietniku, jednak nie moge połączyc sie z samsungiem s4, note 3 przez BT, kod mam, wpisuje, niby łączy i po chwili rozłączy :mad2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za opis, ja mam fabryczny BT + ten telefon przy podłokietniku, jednak nie moge połączyc sie z samsungiem s4, note 3 przez BT, kod mam, wpisuje, niby łączy i po chwili rozłączy :mad2:

Mam ten samproblem w galaxy s 4 mini, galaxy x5, xperia t i jakiejs lumii. Działą tylko iphone, próbowałem z 4 i 5. Musze treoche poczytać i spróbuje wgrać inny soft, będe informował o postępach w moim temacie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem to samo jak próbowałem na próbę sparować swój stary HTC. Połączenie skakało od połączony do niepołączony i tak w kółko. Na szczęście mój Blackberry działa bez problemowo z tym modułem, no może z wyjątkiem takim, że wsiadając do samochodu muszę włączyć ekran w telefonie, bo dopiero jak jest telefon odblokowany to bluetooth łączy się z ostatnim urządzeniem, sam z siebie na zablokowanym telefonie się nie połączy. Ale to szczegół...

 

Spróbujcie zmienić soft w komórce, albo poszperać w opcjach. Może też pomóc Wam wyczyszczenie z pamięci modułu ULF wszystkich zesparowanych do tej pory urządzeń. Jak coś to:

- przycisk parujący wciskamy przez około 2 sekundy na wyłączonym zapłonie,

- włączamy zapłon,

- wciskamy i trzymamy przycisk parujący przez około 10 sekund, do głośnego biiiip i na ekranie radia wyświetla się napis, że usunięto urządzenia.

 

Do pamięci z tego co wiem, wchodzi kilka urządzeń (zdaje się, że 3 albo 4), ostatnio zesparowane urządzenie wypycha ostatnie w kolejce i ma priorytet, więc telefon, którego chcecie używać docelowo proponuję parować na końcu.

 

Później usunięcie z telefonu, parowanie telefonu od nowa i może załapie. Jeszcze zależy też pewnie, której generacji macie moduł, podobno do 3ciej generacji jest masakra, więc jak coś może upgrade modułu o kilka generacji wyżej by pomógł.

 

Powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

be..mw, dzięki za wskazówki z ostatniego Twojego postu! Spróbuję tak zrobić, bo mam ten sam problem, co koledzy wyżej - BT w samochodzie łączy mi się z komórką i po chwili się rozłącza i tak w kółko. Probowałem z iPhonem 4s, starszym BB i starą nokią e50 - ten sam efekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o wgranie innego softu to tel to raczej nic to nie da

 

chyba ze ktos ma starszą wersje androida a producent przewiduje nowsza, sprawdzane na androidzie 4.1, 4.2.2 i 4.4.2 i na kazdym działa to tak samo, co prawda tylko na tel. samsunga....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.