Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

co lepiej kupić 525 i np dołozyć mu chip albo turbinke(jesli sie da) czy lepiej model 540 albo M5. Pytam bo lubie jak wciska w fotel :twisted2: i nie chciałbym czegoś słabszego od 535:) Zaletą 525 jest dostepnosc podzespłów i niska ich cena jak i samego auta natomiast wiadomo ze 540 i M5 sa lepiej wyposazone. Pytanie tylko czy da sie uzyskać np. z 525 moc powiedzmy 220-250 KM w miare sensownym kosztem czy lepiej kupić mocniejszy model. Szukałem też 525 ze skórką i kontrolą trakcji ale chyba nie było takich a szkoda... w 535 miałem i mi sie przydawało :)

 

Moze są jeszcze jakieś inne metody dopalenia silnika?

howgh!
Opublikowano

własnie z tego ci wiem to 3.6 315KM a 3.8 340 KM :mad2:

pozatym ja wiem ze najlepiej M5 ale ja szukam kompromisu cena vel przyjemnosc :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dlatego mnie ciekawi czy sie da coś wydłubac z 525

howgh!
Opublikowano
dlatego mnie ciekawi czy sie da coś wydłubac z 525

 

Niewiele da sie wyciagnac z silnika 2.5 litrowego na dodatek zainstalowanego w ciezkiej budzie piatki. Nic nie zastapi pojemnosci silnika, dlatego jedynym slusznym wyjsciem jest M5 lub ewentualnie 540.

Instalacja turbo w 2.5 litrowym silniku tez jest ograniczona przez wytrzymalosc komponentow wewnetrznych. Aby taka piatka z silnikiem 2.5 litra jako tako jezdzila (porownywalnie z M5) potrzebuje przynajmniej 10PSI.

Biorac pod uwage ze uzywana piatka ma juz przejechane swoje kilometry doladowanie skrocilo by znaczaco jej zywot.

Opublikowano

Najtaniej bedzie wciskac w fotel 540IA - 6.8 do setki

 

manual ma 6.4

 

M5 3.6 - 6.3

 

M5 3.8 - 5.9

 

wszystkie powyższe dane są FABRYCZNE

Opublikowano
Ja bym się chyba zdecydował na 540. Osiągi zadowalające, ale utrzymanie tańsze niż w "M". Poza tym nie jest tak sportowo zestrojony co powoduje, że cywilna jazda (z elementami przyciśnięcia do dechy) jest przyjemniejsza :wink:
http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano
A mnie przekonywalii uzytkownicy M-ek ze utrzymanie jest porownywalne do 540 tzn eksploatacja i czesci. W 525 chyba jest lzejszy silnik niż 540 pozatym nie mowie o extremalnym doładowaniu . Skoro fabrycznie jest 192 KM to chipem chyba mozna ze 30 KM i 30 NM dołozyć i juz bedzie 222KM + filtr stożkowy + wyciecie KATA i zmodyfikowanie wydechu albo odelżenie kola zamachowego inny (ostry) wałek rozrządu i inne zmiany w głowicy. Wiec nawet bez turbo mozna coś wycisnąć. A 250KM to jak dla mnie wystarczajaco bo moja 535 miała 212 KM i było co wcisnać. Ciekaw jestem tylko co warto zrobić i jakie sa koszta takich zmian wiec jak ktoś ma doswiadczenie to chetnie posłucham. :mrgreen: :mrgreen:
howgh!
Opublikowano
jak chcesz 525 do uturbienia to szukaj auta bez Vanosa, na seryjnych gratach szwedzi (no i KSR) wyciagaja z niego ok 500 konikow. To bardzo mocne silniki. Z reszta napisz do keysera z ksrmotorsport to wszystko ci na pewno wytlumaczy :) bo sam jezdzil uturbionym 325i

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Hej.

 

Uzytkownicy M-ek troche naciągają.

Koszty są porównywalne, jak drutujesz M5 a w 540 kupujesz wszystko prima sort.

540 jest tańsze w utrzymaniu.

A takie same osiagi (6,3 do setki katalogowo)540 manual i M5 3.6 robią zabawe.

A teraz nawet 540 manula objedzie M5 3.6 - postawiłem taką teze gdzie indziej i niejako wypowiedziałem "pojedynek" a raczej zamiar testu. Czekam na chętnego wciąż.

Czytając niemieckie forum można znaleźć opinie, że 540i Manual jest szybsze od M5 3.6 - kwestia lat i eksploatacji.

 

Kolega od 535 sie przejdzie M5 a potem ja go przewioze, gwarantuje że będzie mooocno zdziwiony, zwłaszcza masakrycznym kopaniem tego auta od dołu oborótów, aż za bardzo.

Opublikowano

540 I 6.3 DO SETKI ? a coz to za katalog :D

 

wg danych BMW - 6.4 , ale i tak nie ma sie co spierac o dziesiate sekundy.

Faktem jest ,ze wiekszosc M5 jest zajezdzona .

Opublikowano
Tylko po co bawic sie we wzmacnianie silnika jesli w tym modelu wystepuje kilka mocniejszych silnikow :?: :?: :?:
Opublikowano
Tylko po co bawic sie we wzmacnianie silnika jesli w tym modelu wystepuje kilka mocniejszych silnikow :?: :?: :?:

 

haha :wink: W totalnie najprostszy sposób skwitowałeś to co chodziło mi po głowie odnośnie tego wątku :)

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano
Tylko po co bawic sie we wzmacnianie silnika jesli w tym modelu wystepuje kilka mocniejszych silnikow :?: :?: :?:

 

a po to zeby miec cos indywidualnego ;)

to po prostu czysta frajda miec mocna fure - zrobiona wedlug wlasnego pomyslu

ale to trzeba czuc .. ;)

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.