Skocz do zawartości

Trwalosc i usterkowosc silników N52


Maciek323

Rekomendowane odpowiedzi

Wcześniej był oryginalny olej BMW 5W30 LL-04. Jak kupiłem auto, to metka od oleju wskazywała, że był już zalany ponad 2 lata (auto stało kilka miesięcy nieużywane). O aktualizacji programowania pomyślę, bo w sumie wiele rzeczy to powinno poprawić. Orientujesz się jaki to jest koszt? Robić to np. w jednym z warsztatów partnerskich Code My Bimmer?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 278
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja robie u prmaxx (z forum) bo mieskam wa wawie ale nie pamietam dzisiaj ile to bylo, nie bylo to jakos drogo na prewno. Sprawdze w najblizszym czasie czy mam olej pod pokrywa glowicy zaworow bo zmiana gestosci prawdopodbnie u ciebie i u mnie spowodowala ze olej nie przechodzi juz przez przeterminowane sruby od pokrywy (mw 5 lat wytrzymalosci w tym miejscu wedlug producenta).

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym musiał znaleźć kogoś w Poznaniu. I to pewnie niebawem, bo dzisiaj już drugi raz zapaliła mi się kontrolka check engine i chciałbym ogarnąć co tam mu dolega. Daj znać jak sprawdzisz temat śrub, może się okaże że warto się zainteresować wymianą.

Na marginesie - zauważyłeś może jakieś różnice w spalaniu w mieście po aktualizacji programowania? Mi przy jeździe na krótkie odcinki w korkach w Poznaniu bierze ponad 18l/100km, spoko by było jakoś to unormować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno w korkach cos powiedziec, w wawie w piatek wieczorem jestem w stanie doprowadzic dizla 330D do 19L/100 km :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
aha, w sumie ja miałem zawsze n42/46. Ale to co bym sprawdził to czy valvetronic chodzi jak należy, czyli tradycyjnie pod kompa, błędy i live data
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kozyra5

Co prawda mam u siebie silnik N43 ale też na zimnym przez może pół minuty zdarza się, że obroty minimalnie falują. Błędów zero.

Ostatnio z ciekawości odpaliłem auto z odłączonymi elektrozaworami vanosa - bingo - silnik pracuje idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, w sumie ja miałem zawsze n42/46. Ale to co bym sprawdził to czy valvetronic chodzi jak należy, czyli tradycyjnie pod kompa, błędy i live data

 

Robiłem pełną diagnostykę, błędów brak. Myślałem może żeby świece wymienić? Mogą mieć wpływ? Jak silnik się już trochę rozgrzeje to chodzi bardzo ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze byc problem swiec jezeli nie ma bledow ale rownierz problem moze sie brac z nieorginalnych sad lambda.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
aha, w sumie ja miałem zawsze n42/46. Ale to co bym sprawdził to czy valvetronic chodzi jak należy, czyli tradycyjnie pod kompa, błędy i live data

 

Robiłem pełną diagnostykę, błędów brak. Myślałem może żeby świece wymienić? Mogą mieć wpływ? Jak silnik się już trochę rozgrzeje to chodzi bardzo ładnie.

Na pewno wymiana nie zaszkodzi, polecam NGK. Może być też tak, że któraś cewka zaczyna szwankować, ale zacznij od świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już jestem w 100 procentach przekonany że BMW robi totalne paździerze.

 

W E60 523i N52B25 '06, z potwierdzonym przebiegiem około 200k, kupionym od pierwszego właściciela w Niemczech, do końca serwisowanym w BMW, urywały się wszystkie śruby od jednego Vanosa, szczęśliwie akurat przy wjeździe do warsztatu na przegląd i od razu po zerwaniu śrub auto zgasło bo w innym przypadku ten wspaniały silnik byłby do remontu. Taka awaria jak tutaj: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=863669

 

Auto nie jest moje, mechanicy zwrócili uwagę że w aucie były poprawione (albo celowo zrypane przez BMW) Vanosy, z tego co widać tutaj: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=970569 była akcja serwisowa na auta z 2010 roku.

 

Czy wszystkim N52 grozi ta usterka czy tylko samochodom z późniejszych roczników, względnie z vanosem wyprodukowanym w jakimś pechowym okresie czasu?

 

Czy ktoś wie coś więcej na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niemieckich forach są wzmianki o akcji serwisowej ogłoszonej w 2014 roku dotyczącej silników N55 z okresu produkcji 2009 - 2011, jest w nich ten sam Vanos co w N52. Mam w ręku urwaną śrubę i jest ona tak słabej jakości że główka odpada w niej sama, jeszcze zanim śruba się zerwie. Na zdjęciu widać wszystkie główki urwane w jednym z vanosów (zdjęcie z netu) http://i42.tinypic.com/30wr2xi.jpg

 

Te śruby mocują koło zębate do obudową vanosu, po zerwaniu wszystkich czterech, wałek rozrządu traci jakiekolwiek połączenie z łańcuchem rozrządu. Dodatkowo wszystko co się urwie - śruby albo same ich główki, lecą na łańcuch rozrządu. Śruba którą mam, oprócz tego że jest zerwana, ma mocne uszkodzenia, tak jakby w coś uderzyła, zapewne w łańcuch.

 

Wydaje mi się że to może być nieszczęśliwy zbieg okoliczności i poprzedni właściciel mógł mieć zamontowaną w BMW część pochodzącą z okresu produkcji wadliwych części, aczkolwiek projekt tej śruby nie uległ zmianie (z tego co piszą na amerykańskich forach) a wygląda ona naprawdę kiepsko.

 

No i teraz zgaduj czy w twoim aucie ktoś nie wymieniał już Vanosa na taki wadliwy... Jakie są wskazania do wymiany tej części? Często się to robi?

 

EDIT, chyba nie jest tak źle, zdjęcie wnętrza Vanosa (http://pic.dbw.cn/0/05/42/30/5423031_367010.jpg) pokazuje, że jak te wszystkie śruby się pozrywają, to część będzie luźno latać tylko w jakimś ograniczonym zakresie i być może nie ma szansy żeby nastąpiła wtedy kolizja zaworów z tłokami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to naprawdę musiałeś mieć pecha, współczuję.

 

BMW deklaruje że wymiana śrub dotyczy okresu paru miesięcy 2010 roku. Prawdopodobnie ich design jest okej tylko księgowi przycięli na twardości aluminium :(

 

Tu:

http://www.e90post.com/forums/showpost.php?p=16659836&postcount=265

 

Napisali że w N55 wymieniają śrubki na takie które są w N52. Więc chyba naprawdę miałeś pecha i wymienili Ci całe VANOSy na takie jak w N55...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w N52 i w N55 jest montowany dokładnie ten sam Vanos - numery części na obu schematach są takie same:

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VB31-EUR-11-2005-E90-BMW-330i&diagId=11_3746

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PM51-EUR-10-2010-E90N-BMW-335i&diagId=11_4459

 

Wygląda na to że do 2009 roku była montowana część o numerze 11367522290 (wygląda jakby miała stalowe śruby) a od 2009 o numerze 11367583208 (ma wadliwe, aluminiowe śruby). W przyszłym tygodniu zobaczę co jest u mnie w N52B30 z 2005 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Witam!

Sporo się naczytałem o silnikach N52B25 i wadliwych tłokach. Mam właśnie N52B25 boje się, że i mnie dotknął ten problem. Podobno po numerze VIN można to sprawdzić.

Wie ktoś gdzie można to sprawdzić?

Jak masz 2006 to na 99% masz wadliwe tłoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Jestem "szczęśliwym" posiadaczem od kilku miesięcy BMW 3' E91 325i N52. Problemy zaczęły się książkowo- delikatne stukanie tłoków, pobór oleju i kopcenie na biało. Po wykryciu CO2 w zbiorniku wyrównawczym podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą, która teoretycznie okazała się nieuszkodzona. Aktualnie głowica poszła do sprawdzenia, ale przy okazji okazało się, że wał rozrządu ma już spore ślady użytkowania - jest praktycznie do wymiany. Gdzie może leżeć przyczyna? Zły olej? Rzadko wymieniany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem "szczęśliwym" posiadaczem od kilku miesięcy BMW 3' E91 325i N52. Problemy zaczęły się książkowo- delikatne stukanie tłoków, pobór oleju i kopcenie na biało. Po wykryciu CO2 w zbiorniku wyrównawczym podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą, która teoretycznie okazała się nieuszkodzona. Aktualnie głowica poszła do sprawdzenia, ale przy okazji okazało się, że wał rozrządu ma już spore ślady użytkowania - jest praktycznie do wymiany. Gdzie może leżeć przyczyna? Zły olej? Rzadko wymieniany?

Zapewne jedno i drugie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałki rozrządu są smarowane olejem dopływającym do koła zmiennych faz rozrządu, więc przyczyną uszkodzenia wałków rozrządu może być niskie ciśnienie oleju w układzie zmiennych faz rozrządu, czego przyczyną mogą być niesprawne elektrozawory Vanos - co jest najbardziej przykre tylko jeden z wałków ma wymienne panewki, drugi opiera się bezpośrednio na głowicy więc jego uszkodzenie może się wiązać z koniecznością wymiany głowicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
witam. mysle o zakupie e92 325i 2007r pojemnosc 2499cm. Pomozcie , naczytalesm sie wiele opini o awaryjnosci tego silnika? czy zeczywiscie sobie odpuscic i puszkac cos innego. na ogladanie autka jestem umowiony na poniedzialek. na co zwrocic uwage
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.