Skocz do zawartości

Wieksza moc 320i.


kuba320i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam b-emke e46 320i 6 cylindrow 150 koni. Mam ja juz pol roku i jest juz dla mnie troche za slaba, chcialbym sie dowiedziec co moge wykombinowac w tego typu silniku zeby zwiekszyc moc auta. Najlepszy sposob to kupic jakas 325 albo 328 ale w wyglad mojego auta wlozylem duzo pracy i szkoda mi ja sprzedac. Macie moze jakies rady co do zwiekszenia mocy w moim silniku?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, ale na wymianie samego silnika sie chyba nie skończy... co z takimi rzeczami jak wał, dyferencjał skrzynia biegów, sprzęgło itd? najlepsza opcja to chyba sprzedać auto i kupić inne... Nie kombinuj bo zaczniesz grzebać to ci sie zacznie a to się psuje a to padło itd itp, chcesz szybciej śmigać? zmień auto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak wsadze 2.8 to komputer tez trzeba bedzie wymienic, no nie? To ze wszystko pasuje to ok, ale czy wal most itp. wytrzymaja taki przyrost mocy, tak samo jak chamulce w 2.5 juz sa wieksze felgi 15 cali nie wsadzisz a do mnie wchodzi. Nie ma opcji przerobki w silniku albo w komputerze? jak bym mial chociaz te 170 koni to bylo by juz fajnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam 320i i też już brakuje mi koników .Kiedyś pytałem o sposoby podniesienia mocy ale niestety echo, wydaje mi się że raczej nie da się już zbytnio podrasować m52 b20 . Zostaje parę koni z wydechu i parę z dolotu (jakiś stożek???) do wyciśnięcia ,ja nie wiem sam się chętnie dowiem .

Niedawno zdemontowałem DCV na sprzęgle i jakoś inaczej teraz lata mniej mocy idzie w uślizg tarczy .nic innego nie robiłem bo żal ciąć dobre tłumiki.

BMW E46 320i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie wycisniesz z wolnossacej benzyny. Wydech, dolot, wydasz kupe kasy za zyskasz moze 5 koni które dadzą tyle samo co wyjęcie gratów z bagaznika :D

Hamulce dadzą rade przeciez, fakt beda mniejsze niz dedykowane do 328 ale to nie znaczy ze nagle bedziesz hamować jak pociąg.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ponoć silnik m52 czy m52tub20 w 320i czy m52tub28 w 328i różnią się nieznacznie pojemnością , przepływką i komputerem to chyba wszystko .Mocowanie łap i cała reszta wg mojego mechaniora to to samo .

Jaj uciąć sobie za to nie dam ( mechanior jak na razie mnie nie zawiódł więc coś w tym jest).

BMW E46 320i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A uważasz, że ingerencja w układ pasków i napinaczy jest bardziej bezpieczna?

Compressor ma chyba jedną dużą zaletę - nie wymaga sterowania elektronicznego, się kręci i tyle.

 

Trubo daje lepszego kopa ale jest to sporo roboty.

 

Chociaż w obu przypadkach przydałoby się co najmniej odprężyć silnik a potem zostaje kucie go, wymiana zespołu sprzęgła itd...

Lepiej zmień samochód ale nie mniej złudzeń, do mocy się człowiek przyzwyczaja w 10 minut.

 

Moje lekarstwo - jeżdżę tydzień czasu do pracy na rowerze, a potem wsiadam w auto i zawsze jest uśmiech jak dłużej nie pojeżdżę :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbosprężarka też nie wymaga żadnego sterowania, powyżej pewnych obrotów po prostu dmucha stałe ciśnienie. Jeśli chodzi o strojenie to jest to konieczne niezależnie czy kompresor czy turbo.

 

Turbo daje lepszego "kopa" tylko dlatego że występuje turbodziura, ale nie jest powiedziane, że daje więcej mocy niż kompresor.

 

W M52TUB20 bez kucia można zrobić 200 koni - kompresor na pasek, świnka na przepływomierz i powinno śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np widziałem całą toyote MR2 z 2003 cabrio 1.8 vvti czerwona skóra w środku lekko puknięta (podłużnica do wymiany co by śladu nie było albo naciągnąć i poszpachlować ) za 800 funtów całość ! wtedy za japońcami patrzyłem ale jakieś M3 też tam było zapewne też do 1000f więc dlaczego by nie było silnika M3 za 3000 pln .

 

Pogadam ze szwagrem może by coś się po orientował na miejscu , zapytam o silniki z e'Mek z e36 , e34 , e39, e46,

BMW E46 320i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie... wszystko pasuje. a sprzęgło w 320i jest takie samo jak w 323i i 325i, więc raczej spokojnie starczy do 328i.

 

skrzynie są inne, a sprzęgło takie same? dziwna sprawa...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko za 3 tysiące wolał bym swapa na M3 z E36 z angola albo dopłacić i jakieś V8 wcisnąć.

 

Realna cena za komplet z M3 3.2 z e36 do SWAPU w bdb stanie to ok 10-12 tys zł. W Anglii za 500-1000 funtów nie kupi sie silnika do eMki. Jakies Toyoty, golfy itp owszem są smiesznie tanie, ale nei graty do M.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 3 tysiące to można najwyżej założyć stożek z systemem cold air intake i liczyć na przyrost ~5KM.

 

Ceny na gotowo z robotą:

Kompresor kit do 0.4bar 10-15tys

Turbo kit bez kucia 20tys

Swap na jakieś S50 15-20tys

Swap na V8 z M5-tki 30-35tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam silnik od m3 to nie wszystko zresztą ... jeszcze musi działać prawidłowo

taniej na pewno wyjdzie v8 4.4 ale to nie do jazdy na co dzień

nie chcę prowokować wojny ani dyskusji pb vs on ale z dieslem zawsze można coś zrobić za w miarę nie duże pieniądze

włożyć jakiś od 328 albo 330

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbosprężarka też nie wymaga żadnego sterowania, powyżej pewnych obrotów po prostu dmucha stałe ciśnienie. Jeśli chodzi o strojenie to jest to konieczne niezależnie czy kompresor czy turbo.

 

Turbo daje lepszego "kopa" tylko dlatego że występuje turbodziura, ale nie jest powiedziane, że daje więcej mocy niż kompresor.

 

W M52TUB20 bez kucia można zrobić 200 koni - kompresor na pasek, świnka na przepływomierz i powinno śmigać.

 

To co, polecasz mu turbo bez zmiennej geometrii? Zadnej korekty dawki pod turbo i przeplywke? Dosc archiaczne podejscie, niech Ci swieci.

 

Turbo dziura nie ma nic do przyrostu mocy przeciez a wrecz przeciwnie. Turbo daje lepszego kopa bo ma wyzsza sprawnosc. Nie bez powodu uzywa sie turbin wszedzie w sprocie a kompresora w sumie prawie nigdzie.

 

200 koni faktycznie mozna uzyskac bez kucia. Znajac zycie jakby juz uturbial, to na 200 by sie nie skonczylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po cholerę pakować się w turbo ze zmienną geometrią łopatek? Kto robi takie rzeczy?

 

Jeśli chodzi o dawkę paliwa to przecież napisałem że strojenie jest zawsze potrzebne. Ale jako ciekawostkę powiem ci, że jeździ jeden zakompresorowany 330Ci na fabrycznej elektronice bez ruszania map i pod odcinką osiąga prawie 300 koni, a AFR nie przekracza 13 mimo zapętlających wtrysków.

 

Wcale nie jest powiedziane że turbo zawsze osiąga większą sprawność, wydajność czy nawet trwałość niż kompresor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor a turbina ? Jasne że kompresor jest żywotniejszy i daje większe ciśnienie po prostu turbosprężarka jest tańsza ( i z tym popularniejsza ) tak poza tym budowa kompresora samochodowego to miniaturka podobnych przemysłowych które pracują non stop 24/7 bez awaryjnie w niskiej temperaturze zdala od wydechu , poza tym sama budowa daje kompresorowi przewagę pod postacią stałego ciśnienia , dużej wydajności i braku turbo dziury .
BMW E46 320i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.