Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

może przykład nieaktualny ale miałem okazję testować ori polo g40 - dawało i pewnie dalej daje radę a konstrukcja wiekowa już ...

i co to robiło na tamte czasy z tak małą pojemnością

trzeba policzyć co jest tańsze w montażu, jaki i czy zadowalający przyrost daje i jak z żywotnością

Opublikowano
W sumie po co tuningować e 46 320i za 15 tys do tego jak piszecie dodatkowo z 15 tysi za turbo i gadzety, nie lepiej od razu za 30 tysi szukać jakiegoś subaru ?
BMW E46 320i
Opublikowano

na 4ry łapy pchane i pożal się boże środek jak do codziennej jazdy

lepiej zrobić tak samochód żeby subaru w tyle zostawić

Opublikowano
fakt jak wsiadłem pierwszy raz ( nie wiem która wersja tego auta) to środek jak w starych hundajach albo czymś takim, strasznie brzydko :) jedynie dźwięk daje rade
szukam
Opublikowano
Może Impreza ma środek niezbyt ale jak to chodzi. Sam jeździłem Imprezą po modach 340 km na 4 napęd i powiem, że to pocisk. Trzyma się drogi pięknie i zapier..la jak rakieta:D
Opublikowano

dlatego zależy kto czego oczekuje od samochodu, w subaru środek masakra

dźwięk silnika piękny, piękne spalanie paliwa i koszty utrzymania

każdy po imprezie spodziewa się że wyrywa asfalt, bo wyrywa a przyjemnością jest ją objechać betą która często w wielu wersjach silnikowych nawet kamyków nie wyrywa

i coś jest w tym że imprezy mało kosztują

Opublikowano

kolega jeździł taka 2l turbo 215 koni chyba, fakt dzwiek fajny i jedzie też fajnie natomiast w baku wir no i wnetrzne jest brzydkie. Co ciekawe teraz szuka e46 i pogonił już subaru z racji spalania.

A najlepsze to ze 330d po wirusie zostawia takiego rajdowca w tyle i pali do 10l :D

szukam
Opublikowano

Więc myślę że nierozsądne jest podkręcanie dwu litrówki za duże koszta do uzyskanych mocy , ja jednak skłaniał bym się do ingerencji w ECU ogólnie jakiś mod może nie w celu super mocy (bo to jak już zostało napisane dużo to nie da) ale w celu zmiany charakterystyki silnika może momentu obrotowego coś by doszło ? Gdybym za wirusa jak do diesla chłopaki ładują zapłacił 250 pln i za 100 pln ktoś by mi to wgrał a uzyskał bym coś koło 160 KM i z 200 NM to bym był zadowolony .

Zna ktoś kogoś kto w rozsądnych cenach uskutecznił by mi takiego wirusa do 320i w okolicach Wrocławia ???

BMW E46 320i
Opublikowano
Więc myślę że nierozsądne jest podkręcanie dwu litrówki za duże koszta do uzyskanych mocy , ja jednak skłaniał bym się do ingerencji w ECU ogólnie jakiś mod może nie w celu super mocy (bo to jak już zostało napisane dużo to nie da) ale w celu zmiany charakterystyki silnika może momentu obrotowego coś by doszło ? Gdybym za wirusa jak do diesla chłopaki ładują zapłacił 250 pln i za 100 pln ktoś by mi to wgrał a uzyskał bym coś koło 160 KM i z 200 NM to bym był zadowolony .

Zna ktoś kogoś kto w rozsądnych cenach uskutecznił by mi takiego wirusa do 320i w okolicach Wrocławia ???

 

Samym wirusem to tam nic nie zdzialasz. Trzeba zrobic wiele przerobek mechanicznych niestety.

Opublikowano

w wolnossacej benzynie nic nie uzyskasz modyfikacjami. Tylko mechaniczne modyfikacje są w stanie coś dodać ale znowu koszty są ogromne a przyrost niewielki.

Zrozum że silnik turbo od zwykłego bardzo się różni i tylko silniki turbo można modyfikować w ten sposób aby zwiększyć moc bez ingerencji mechanicznych.

szukam
Opublikowano

Można ruszyć sterowanie vanosa, dawkę paliwa, wyprzedzenie zapłonu i wtedy przejść na Pb98, da to może z 5-10 koni, czyli może nawet odzyskasz seryjne 150 koni.

W teorii to ładnie wygląda, ale niestety to jest mozolne strojenie a nie tylko wgranie gotowych map jak w dieslu.

Opublikowano

Zostaje mi tylko serię trzymać i utrzymywać auto w dobrym stanie technicznym.

2.0 niby dużo niby mało na pewno w sam raz na pokonywanie codziennych 16 km do tyry i niema co kombinować .

BMW E46 320i
Opublikowano
Zostaje mi tylko serię trzymać i utrzymywać auto w dobrym stanie technicznym.

2.0 niby dużo niby mało na pewno w sam raz na pokonywanie codziennych 16 km do tyry i niema co kombinować .

 

Ej, spokojnie, są opcje.

 

Po pierwsze wywal katalizator, masz murowane parę kucy więcej. Po drugie lepszy dolot, choćby stożek już coś wniesie (tylko mądrze trzeba doprowadzić do niego zimne powietrze).

Podłącz się pod kompa i zobacz jak Ci hula przepływka etc - jak coś nie domaga, to też Ci może zaniżać moc.

 

Potem zostaje Ci już tylko wymiana kolektora wydechowego na sportowe barany, modyfikacja wałków rozrządu, lżejsze koło zamachowe i t d. To już są koszty. No i stage III - trubo.

 

Chyba lepiej jednak sprzedać autko i kupić 325? 330? Może 330d, gdzie jak zabraknie mocy to tuning jest relatywnie tani a efekty naprawdę zadowalające. Ekstremum jakie znam to pod 300KM z 330d.

Opublikowano
Po pierwsze wywal katalizator, masz murowane

... błędy składu mieszanki i tryb awaryjny.

Po drugie lepszy dolot, choćby stożek już coś wniesie

... ładny wygląd pod maską i kolejne problemy z pomiarem zasysanej masy powietrza.

Podłącz się pod kompa i zobacz jak Ci hula przepływka etc - jak coś nie domaga, to też Ci może zaniżać moc.

... uwierz, że po w/w "modach" wszystko będzie rozjechane i możliwe, że nie dojdzie co się dzieje z silnikiem.

Potem zostaje Ci już tylko wymiana kolektora wydechowego na sportowe barany, modyfikacja wałków rozrządu, lżejsze koło zamachowe i t d. To już są koszty. No i stage III - trubo.

Wyczynowy kolektor wydechowy nic nie da, tak samo jak strumiennice. To układy na parach sond wąsko i szerokopasmowych o ściśle określonych granicach pomiarowych jonów tlenu. Bez precyzyjnych przeróbek odległości tulejek sond od siebie stale będzie problem z obliczaniem i regulacją wartości Lambda. Tutaj o wałkach dobrze radzisz, bo wyposażenie silnika z "agresywne" wałki z amerykańskiej wersji M3 daje odczuwalny przyrost. Układ sprzęgła z M57 + tarcza Alpina i po problemie.

 

Można jeszcze się zwrócić do Kolegi Bagora o modyfikację softu wolnossącej jednostki ---> memberlist.php?mode=viewprofile&u=4094

 

Mimo wszystko sugeruję poszukać 330d i go zchipować :wink: Pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Majac 320i najlepiej kupic po prostu silnik M52b28, włozenie jego jest proste, nawet stara skrzynia i sprzęgło mogą zostać. Koszt max 2-3 tys zł, oczywiscie zalezy czy robimy sami czy zlecamy warsztatowi... wg mnie najprostsze i najlepsze wyjscie na podniesienie mocy w 320i względnie niewielkim kosztem.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
maciek323 to by była najrozsądniejsza opcja katalizatory zostają i nawet nie myślę o ich usuwaniu .
BMW E46 320i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.