Skocz do zawartości

BMW 745i w Motor Klassik 1/06


PZ

Rekomendowane odpowiedzi

W numerze 1/06 niemieckiego "Motor Klassik" jest artykuł-porównanie 745ki z audi 200 T. Bardzo ciekawy. Zwróćcie uwagę na wartość rynkową dobrej 745ki - 7100 euro i idzie do góry.

Słyszałem o kimś w Polsce tak zafascynowanym tym modelem, że skupował wszystkie egzemplarze 745i jakie znalazł. Ciekawe czy to prawda ?

Z ciakawostek z tego numeru - na aukcji w Anglii piękna 316 E21 z przebiegiem 24000 mil poszła za jedyne 900 euro (niestety kierownica nie po tej stronie co trzeba), a w Salzburgu 528i E28 z przebiegiem 29500 km już za 7300 euro. Bardzo ciekawe ...

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W numerze 1/06 niemieckiego "Motor Klassik" jest artykuł-porównanie 745ki z audi 200 T. Bardzo ciekawy. Zwróćcie uwagę na wartość rynkową dobrej 745ki - 7100 euro i idzie do góry.

Słyszałem o kimś w Polsce tak zafascynowanym tym modelem, że skupował wszystkie egzemplarze 745i jakie znalazł. Ciekawe czy to prawda ?

Z ciakawostek z tego numeru - na aukcji w Anglii piękna 316 E21 z przebiegiem 24000 mil poszła za jedyne 900 euro (niestety kierownica nie po tej stronie co trzeba), a w Salzburgu 528i E28 z przebiegiem 29500 km już za 7300 euro. Bardzo ciekawe ...

 

Gdzie można zanabyć takowe pismo :mrgreen: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie można zanabyć takowe pismo :mrgreen: :?:

 

Najpewniej w dobrze zaopatrzonym MPiKU. Sam oglądałem :jawdrop: tylko cena troszke odstrasza. :|

 

Skoro cena odstrasza (jaka z ciekawości) to czy pisemko jest zafoliowane, czy raczej spokojnie można przeglądać jego zawartość przed potencjalnym kupnem :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro cena odstrasza (jaka z ciekawości) to czy pisemko jest zafoliowane, czy raczej spokojnie można przeglądać jego zawartość przed potencjalnym kupnem :?:

Niestety to pismo jest dość drogie, w Polsce sporo droższe niż w Niemczech, ale kupuję je regularnie od paru lat i bardzo je lubię. Może coś ze mną jest nie tak, ale bardziej lubię auta z lat 70-tych i 80-tych (szczególnie te duże lub GT) od współczesnych. Potrafię wsiąść w warsztacie do któregoś merca i przez godzinę tylko oglądać i głaskać to zużyte wnętrze ...

Pismo jest zazwyczaj niezafoliowane.

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w lato ogladalem 745i e23 w pelnej opcji - ze skora elektryka i chyba calym wyposazeniem jakie bylo mozliwe w e23 - sanochodzik w stanie prawie idealnym , silniczek pracowal cudnie ... cena - wlasciciel chcial 15 tys zl .... moj kuzyn chcial kupic ale ostatecznie zrezygnowal - obawial sie problemow z czesciami .... no i za 15 tys mozna miec ladniutkie e32 - a to juz roznica ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie oszukujmy sie bmw e23 3,5 turbo to zadkosc u nas i sasiadow ,ceny tych aut sa ruzne ,ale w full wypasie to dochodzi nawet do 20tys zl ,tylko kto takie auto chce ,nieliczni ,dlatego jest male zainteresowanie ,

ps kiedys szukalem silnika do tego i ceny sa kosmiczne okolo 5 tys zl lekka przesada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w lato ogladalem 745i e23 w pelnej opcji - ze skora elektryka i chyba calym wyposazeniem jakie bylo mozliwe w e23 - sanochodzik w stanie prawie idealnym , silniczek pracowal cudnie ... cena - wlasciciel chcial 15 tys zl .... moj kuzyn chcial kupic ale ostatecznie zrezygnowal - obawial sie problemow z czesciami .... no i za 15 tys mozna miec ladniutkie e32 - a to juz roznica ...

 

E32 to inna bajka, podejrzewam , ze dla kogos kto szuka wlasnie 745i E32 lub E38 to zadna atrakcja.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie oszukujmy sie bmw e23 3,5 turbo to zadkosc u nas i sasiadow ,ceny tych aut sa ruzne ,ale w full wypasie to dochodzi nawet do 20tys zl ,tylko kto takie auto chce ,nieliczni ,dlatego jest male zainteresowanie ,

ps kiedys szukalem silnika do tego i ceny sa kosmiczne okolo 5 tys zl lekka przesada

 

Witam.

Mam 1,5 roku taki pojazd a kupiłem za 4tys. (Zamość). Nigdy nie interesowałem się tą marką. Myślałem że to firma cwaniaków a wpadła mi w ręcę przypadkowo, poprostu nikt jej nie chciał kupić przez ten motor i się zaczęło, powoli się zakochuję w marce i modelu...

Masz rację, przekonałem się że to pojedyńczy egzeplaż (3,5 turbo) bo pytam ludzi z całej Polski- poprostu chcę się czegoś dowiedzieć o nim i nikt mi nie jest w stanie nic powiedzieć. Poza tym jest to rodzynek bo oficjalnie zamknięto prod. w 1986 roku a mój jest z 14 maja 1987 (książka serwisowa z wszystkimi danymi).

P.S.

Może ktoś wie jak sprawdzić ile było tego sztuk?

Lakiery sam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto liczby wyprodukowanych 745

 

1980 - 2175

1981 - 2504

1982 - 1514

1983 - 2541

1984 - 3545

1985 - 2831

1986 - 921

 

hmm właśnie policzyłem ile kosztowałoby 745i Executive z pełnym dodatkowym wyposażeniem i w Euro wyszło mi ....53.457,-

 

Zobaczcie 745 Mirko, nie patrzcie na felgi :naughty: , rzadki model Shadowline http://www.7-forum.com/mirko/

 

Z ciekawostek nalęzy dodać, że silnik M102 montowała tunerska firma Liebig w E28, baaardzo rzadki model

Pozdrawiam


GregM

E28 528 iA '84

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1987 to z pewnoscia data pierwszej rejestracji, sprawdz po numerze VIN. sprawne niezgnite 745i za 4 tys to kupilbym chyba natychmiast choc mi niepotrzebne.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie 745 Mirko, nie patrzcie na felgi :naughty: , rzadki model Shadowline http://www.7-forum.com/mirko/

Faktycznie felgi masakra ale auto bardzo ciekawe.Chociaż mi bardziej pasuje chromline :wink:

 

 

Z ciekawostek nalęzy dodać, że silnik M102 montowała tunerska firma Liebig w E28, baaardzo rzadki model

Taki model przewija sie gdzieś na niemieckiej stronie o E28...A myślałem że to przełożony motor właśnie z E23 :roll: Ile tego wyszło :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Począwszy od 1983 roku na rynku niemieckim pojawiło się 545i ze stajni Liebig. Wyjściowym modelem dla firmy Gerharda Liebiga było 528i, z którego to jedynie skrzynia biegów została po zmianach. Motor oczywiście z E23 (3,2 doładowany 252 KM), dyfer(3,07) z 635 CSi, zawieszenie to amortyzatory Koni, krótsze sprężyny, felgi sprawdzone czyli Alpina 7x16 przód(205/55/16), tył 8x16(225/50/16). Za "jedyne" 64.950 DM firma dodawała skórzaną kierownicę, sportowe siedzenia, zielone szyby, centralny zamek i radio.

Od 3000 o/min silnik katapultował auto w 6,6 sek. do 100 km/h, po 29 sek. pojawiało sie 200 na liczniku, a kończyło się na 243 km/h. Jednak zawsze coś za coś spalanie oscylowało w miksie 17 l/100, dla porównania Alpina B9 z wolnossącym 254 -konnym silnikiem zamykała się w 14 litrach. Należy wspomnieć, że Liebig nie oferował żadnego pakietu aerodynamicznego do potworka, co ponoć dawało się odczuć, a szczególnie brak tylnego spojlera, który to prowadził do podsterowności w zakrętach.

Dla smakoszy auto Alexa, oryginalny Liebig 545i :modlitwa:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00332/04.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00332/08.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00332/12.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00332/01.jpg

 

Niestety na dzień dzisiejszy nie wiem ile aut opuściło stajnię Liebiga, ale spróbuję sie dowiedzieć.

Alex jest sprawnym mechanikiem i zrobił "ulepszoną" wersje 545i podnosząc cisnienie doładowania do ok. 1,1 bara, zamontował inny wastegate, zmienił mapy silnika, dodał automatyczną skrzynię, która przy 230 km/h zapina 4 bieg i ... "dociąga " do 280 km/h :roll2:

Prawdziwy wilk w owczej skórze

:cool2:

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00299/15.jpg

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00299/25.jpg

 

Ponoć jadąc 150 km/h na mokrym przy kick downie stawia auto bokiem :roll:

Pozdrawiam


GregM

E28 528 iA '84

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem Ci ten VIN:

 

Daten für die Fahrgestell-Nr. '8752952'

Baureihe: E23

Fahrzeugtyp: 745i

Typschlüssel: 6991

Motor: M30

Karosserie: Limousine

Katalogausführung: Europa

Lenkung: Links

Getriebe: Automatik

Produktion: 02/1986

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kielcach widywałem E23 745. W tym samym miejscu co stał ten egzemplarz widuje też czesto inną e23 i wiele e32 najczęściej 750iL.... Ciekawe ile taki samochód 745 jest teraz wart w Polsce.

to liroya..tego od skubiducostam :D..kiedys czytalem wywiad i opowiadal ze jest dumnym posiadaczem 745

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.