Skocz do zawartości

BMW 745i w Motor Klassik 1/06


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W numerze 1/06 niemieckiego "Motor Klassik" jest artykuł-porównanie 745ki z audi 200 T. Bardzo ciekawy. Zwróćcie uwagę na wartość rynkową dobrej 745ki - 7100 euro i idzie do góry.

Słyszałem o kimś w Polsce tak zafascynowanym tym modelem, że skupował wszystkie egzemplarze 745i jakie znalazł. Ciekawe czy to prawda ?

Z ciakawostek z tego numeru - na aukcji w Anglii piękna 316 E21 z przebiegiem 24000 mil poszła za jedyne 900 euro (niestety kierownica nie po tej stronie co trzeba), a w Salzburgu 528i E28 z przebiegiem 29500 km już za 7300 euro. Bardzo ciekawe ...

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Opublikowano
W numerze 1/06 niemieckiego "Motor Klassik" jest artykuł-porównanie 745ki z audi 200 T. Bardzo ciekawy. Zwróćcie uwagę na wartość rynkową dobrej 745ki - 7100 euro i idzie do góry.

Słyszałem o kimś w Polsce tak zafascynowanym tym modelem, że skupował wszystkie egzemplarze 745i jakie znalazł. Ciekawe czy to prawda ?

Z ciakawostek z tego numeru - na aukcji w Anglii piękna 316 E21 z przebiegiem 24000 mil poszła za jedyne 900 euro (niestety kierownica nie po tej stronie co trzeba), a w Salzburgu 528i E28 z przebiegiem 29500 km już za 7300 euro. Bardzo ciekawe ...

 

Gdzie można zanabyć takowe pismo :mrgreen: :?:

Opublikowano
W kielcach widywałem E23 745. W tym samym miejscu co stał ten egzemplarz widuje też czesto inną e23 i wiele e32 najczęściej 750iL.... Ciekawe ile taki samochód 745 jest teraz wart w Polsce.
http://img27.imageshack.us/img27/1430/10008058vw.jpg
Opublikowano

Gdzie można zanabyć takowe pismo :mrgreen: :?:

 

Najpewniej w dobrze zaopatrzonym MPiKU. Sam oglądałem :jawdrop: tylko cena troszke odstrasza. :|

 

Skoro cena odstrasza (jaka z ciekawości) to czy pisemko jest zafoliowane, czy raczej spokojnie można przeglądać jego zawartość przed potencjalnym kupnem :?:

Opublikowano

Skoro cena odstrasza (jaka z ciekawości) to czy pisemko jest zafoliowane, czy raczej spokojnie można przeglądać jego zawartość przed potencjalnym kupnem :?:

Niestety to pismo jest dość drogie, w Polsce sporo droższe niż w Niemczech, ale kupuję je regularnie od paru lat i bardzo je lubię. Może coś ze mną jest nie tak, ale bardziej lubię auta z lat 70-tych i 80-tych (szczególnie te duże lub GT) od współczesnych. Potrafię wsiąść w warsztacie do któregoś merca i przez godzinę tylko oglądać i głaskać to zużyte wnętrze ...

Pismo jest zazwyczaj niezafoliowane.

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Opublikowano
w lato ogladalem 745i e23 w pelnej opcji - ze skora elektryka i chyba calym wyposazeniem jakie bylo mozliwe w e23 - sanochodzik w stanie prawie idealnym , silniczek pracowal cudnie ... cena - wlasciciel chcial 15 tys zl .... moj kuzyn chcial kupic ale ostatecznie zrezygnowal - obawial sie problemow z czesciami .... no i za 15 tys mozna miec ladniutkie e32 - a to juz roznica ...
Opublikowano

nie oszukujmy sie bmw e23 3,5 turbo to zadkosc u nas i sasiadow ,ceny tych aut sa ruzne ,ale w full wypasie to dochodzi nawet do 20tys zl ,tylko kto takie auto chce ,nieliczni ,dlatego jest male zainteresowanie ,

ps kiedys szukalem silnika do tego i ceny sa kosmiczne okolo 5 tys zl lekka przesada

Opublikowano
w lato ogladalem 745i e23 w pelnej opcji - ze skora elektryka i chyba calym wyposazeniem jakie bylo mozliwe w e23 - sanochodzik w stanie prawie idealnym , silniczek pracowal cudnie ... cena - wlasciciel chcial 15 tys zl .... moj kuzyn chcial kupic ale ostatecznie zrezygnowal - obawial sie problemow z czesciami .... no i za 15 tys mozna miec ladniutkie e32 - a to juz roznica ...

 

E32 to inna bajka, podejrzewam , ze dla kogos kto szuka wlasnie 745i E32 lub E38 to zadna atrakcja.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano
nie oszukujmy sie bmw e23 3,5 turbo to zadkosc u nas i sasiadow ,ceny tych aut sa ruzne ,ale w full wypasie to dochodzi nawet do 20tys zl ,tylko kto takie auto chce ,nieliczni ,dlatego jest male zainteresowanie ,

ps kiedys szukalem silnika do tego i ceny sa kosmiczne okolo 5 tys zl lekka przesada

 

Witam.

Mam 1,5 roku taki pojazd a kupiłem za 4tys. (Zamość). Nigdy nie interesowałem się tą marką. Myślałem że to firma cwaniaków a wpadła mi w ręcę przypadkowo, poprostu nikt jej nie chciał kupić przez ten motor i się zaczęło, powoli się zakochuję w marce i modelu...

Masz rację, przekonałem się że to pojedyńczy egzeplaż (3,5 turbo) bo pytam ludzi z całej Polski- poprostu chcę się czegoś dowiedzieć o nim i nikt mi nie jest w stanie nic powiedzieć. Poza tym jest to rodzynek bo oficjalnie zamknięto prod. w 1986 roku a mój jest z 14 maja 1987 (książka serwisowa z wszystkimi danymi).

P.S.

Może ktoś wie jak sprawdzić ile było tego sztuk?

Lakiery sam.
Opublikowano

oto liczby wyprodukowanych 745

 

1980 - 2175

1981 - 2504

1982 - 1514

1983 - 2541

1984 - 3545

1985 - 2831

1986 - 921

 

hmm właśnie policzyłem ile kosztowałoby 745i Executive z pełnym dodatkowym wyposażeniem i w Euro wyszło mi ....53.457,-

 

Zobaczcie 745 Mirko, nie patrzcie na felgi :naughty: , rzadki model Shadowline http://www.7-forum.com/mirko/

 

Z ciekawostek nalęzy dodać, że silnik M102 montowała tunerska firma Liebig w E28, baaardzo rzadki model

Pozdrawiam


GregM

E28 528 iA '84

Opublikowano
1987 to z pewnoscia data pierwszej rejestracji, sprawdz po numerze VIN. sprawne niezgnite 745i za 4 tys to kupilbym chyba natychmiast choc mi niepotrzebne.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano

Zobaczcie 745 Mirko, nie patrzcie na felgi :naughty: , rzadki model Shadowline http://www.7-forum.com/mirko/

Faktycznie felgi masakra ale auto bardzo ciekawe.Chociaż mi bardziej pasuje chromline :wink:

 

 

Z ciekawostek nalęzy dodać, że silnik M102 montowała tunerska firma Liebig w E28, baaardzo rzadki model

Taki model przewija sie gdzieś na niemieckiej stronie o E28...A myślałem że to przełożony motor właśnie z E23 :roll: Ile tego wyszło :?:

Opublikowano

Począwszy od 1983 roku na rynku niemieckim pojawiło się 545i ze stajni Liebig. Wyjściowym modelem dla firmy Gerharda Liebiga było 528i, z którego to jedynie skrzynia biegów została po zmianach. Motor oczywiście z E23 (3,2 doładowany 252 KM), dyfer(3,07) z 635 CSi, zawieszenie to amortyzatory Koni, krótsze sprężyny, felgi sprawdzone czyli Alpina 7x16 przód(205/55/16), tył 8x16(225/50/16). Za "jedyne" 64.950 DM firma dodawała skórzaną kierownicę, sportowe siedzenia, zielone szyby, centralny zamek i radio.

Od 3000 o/min silnik katapultował auto w 6,6 sek. do 100 km/h, po 29 sek. pojawiało sie 200 na liczniku, a kończyło się na 243 km/h. Jednak zawsze coś za coś spalanie oscylowało w miksie 17 l/100, dla porównania Alpina B9 z wolnossącym 254 -konnym silnikiem zamykała się w 14 litrach. Należy wspomnieć, że Liebig nie oferował żadnego pakietu aerodynamicznego do potworka, co ponoć dawało się odczuć, a szczególnie brak tylnego spojlera, który to prowadził do podsterowności w zakrętach.

Dla smakoszy auto Alexa, oryginalny Liebig 545i :modlitwa:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00332/04.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00332/08.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00332/12.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00332/01.jpg

 

Niestety na dzień dzisiejszy nie wiem ile aut opuściło stajnię Liebiga, ale spróbuję sie dowiedzieć.

Alex jest sprawnym mechanikiem i zrobił "ulepszoną" wersje 545i podnosząc cisnienie doładowania do ok. 1,1 bara, zamontował inny wastegate, zmienił mapy silnika, dodał automatyczną skrzynię, która przy 230 km/h zapina 4 bieg i ... "dociąga " do 280 km/h :roll2:

Prawdziwy wilk w owczej skórze

:cool2:

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00299/15.jpg

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00299/25.jpg

 

Ponoć jadąc 150 km/h na mokrym przy kick downie stawia auto bokiem :roll:

Pozdrawiam


GregM

E28 528 iA '84

Opublikowano
1987 to z pewnoscia data pierwszej rejestracji, sprawdz po numerze VIN. sprawne niezgnite 745i za 4 tys to kupilbym chyba natychmiast choc mi niepotrzebne.

 

Już rozszyfrowywałem ale niestety nie zawiera kodu daty: WBAFJ910908752952

Lakiery sam.
Opublikowano

Sprawdzilem Ci ten VIN:

 

Daten für die Fahrgestell-Nr. '8752952'

Baureihe: E23

Fahrzeugtyp: 745i

Typschlüssel: 6991

Motor: M30

Karosserie: Limousine

Katalogausführung: Europa

Lenkung: Links

Getriebe: Automatik

Produktion: 02/1986

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano
W kielcach widywałem E23 745. W tym samym miejscu co stał ten egzemplarz widuje też czesto inną e23 i wiele e32 najczęściej 750iL.... Ciekawe ile taki samochód 745 jest teraz wart w Polsce.

to liroya..tego od skubiducostam :D..kiedys czytalem wywiad i opowiadal ze jest dumnym posiadaczem 745

Opublikowano

to liroya..tego od skubiducostam :D..kiedys czytalem wywiad i opowiadal ze jest dumnym posiadaczem 745

 

Mój znajomy serwisował to auto.Podobno miała wszystko nawet lodówke z tyłu... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.