Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy chciałbym obniżyć trochę swoją kozę e92 xdrive ale jakich sprężyn szukać? Eibach nie przewiduje swoich sprężyn do X'a ,vogtland nie wiem nie znalazłem nic na ten temat.Jedynie znalazłem dedykowane do X'a H&R'y ale obniżenie tylko 2,5/1cm wiec jak to sie ułoży to czort wie czy w ogóle byłaby jakaś różnica wizualna. Może ktoś na forum orientuje się coś więcej w tym temacie?
Opublikowano

Siema Krzysiek ,

 

Jak ja sie pytalem to

 

"Same sprężyny ma w ofercie firma H&R (29146-3) - cena kompletu obniżającego o 35/35mm wynosi 1410zł brutto / komplet z wysyłką."

 

Dostalem cos takiego . 35mm to juz b.duzo i auto by pieknie siadlo ale zastanawiam sie nad sensem tego zabiegu... Niby mowia ze mozna na starych amorach pozostac ale czas ich zycia IMO po takiej obnizce skroci sie diametralnie...

 

X jest problematyczny w obnizeniach tylko nie wiem z uwagi na co dokonca, sam jeszcze pod auto nie wchodzilem zeby zobaczyc zczym bylby problem ...

 

Kiedys jeszcze znalazlem cos takiego .. .http://www.rallyshop.pl/index.php?p1198,sprezyny-eibach-pro-kit-bmw-530xd-sedan podejrzewam ze do CIebie tez by sie to znalazlo , tylko ze jak zapytalem EIBACH Polska o ten zestaw to zrobili karpika...i gosc nie powiedzial mi czemu zostalo to wycofane z produkcji .

Opublikowano
No widziałem zdjecia tych H&R na e92 i powiem ,że nawet nie jest źle. Myślałem ,ze będzie nawet mniejsza różnica co do serii, ale skoro te są dedykowane do X'a to może lepsze takie niż kombinowanie z eibachami itd.Tylko jak jest z twardością tych spreżyn :?:
Opublikowano

Moze warto czasem posluchac kogos kto sie juz tym bawil :mrgreen: , wkoncu wyglad to nie wszystko ...

 

Nie obniżaj "ixa" to samo o czym pisze Bad_Boy, mówił mój mechanik, po obniżeniu półosie napędowe pracują pod innym kątem. Wpływa to negatywnie na ich stan. Kilka osób na tym forum jest zwolennikami obniżania. Ja natomiast miałem przez kilka tygodni sprężyny pro kit w "x-drajwie" i stanowczo tą formę tuningu odradzam, auto prowadziło się o wiele gorzej, zrobiło się twarde, pływało w koleinach. Przód jeszcze w miarę ale z tyłu było tragicznie. Żona po ich instalacji nie wiedząc że to zrobiłem stwierdziła "coś się popsuło w zawieszeniu"... ten komentarz chyba wystarczy...

Jestem zwolennikiem "fabryki" czyli opony, et felg, sprężyny itp... tylko takie jakie przewiduje fabryka, ktoś mądry to sprawdzał, testował, homologował...

Opublikowano
mam sport pakiet u siebie...ona jest troszke nizsza niz normalna.wiec powiem ci tak ze jak jezdzisz na RFT oponach a prawdopodobnie tak jest to nie polecam tego robic,chyba ze masz znajomego co naprawia felgi:)
Opublikowano
mam sport pakiet u siebie...ona jest troszke nizsza niz normalna(...)

 

Jesteś pewien? Nawet przy m-pakiecie zawieszenie do xi były standardowe, takie same jak dla pozostałych xi. Również w realoem nie występuje na liście części taka opcja. Jeżeli jest obniżenie, to raczej we własnym zakresie.

 

335xi

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=KF91&mospid=52120&btnr=31_0742&hg=31&fg=10

335i

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=KG71&mospid=52119&btnr=31_0766&hg=31&fg=10

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dziwne,postawilem moje auto kolo 328 bez sport pakietu I zdawalo mi sie ze moja siedzi niżej(moze tez zależeć od profilu opony,i ilości rzeczy w bagażniku heheh)ale szokującym faktem było to ze na amortyzatorze z przodu pisało "made in poland"
Opublikowano

z informacji jakie uzyskalem od bmw, nie ma przewidzianych amortyzatorow m-pakietowych do XD.

pozostaje tylko jezdzic na tych co montuja fabrycznie

Opublikowano

a ze juz przy X'ach to zapytam z ciekawosci ...

Nie uwazacie ze przod i tyl powienien jezdzic na tym samym ogumieniu ?

Ja wiem ze to nie naped mechaniczny i staly ale jednak jak jest zapiety to sa roznice miedzy 225 a 245 czy 255 z tylu . Ja np jezdze na wszystkich takich samych, bo wg mnie przy 4x4 tak powinno sie jezdzic, ale skadinad wiem ze nawet w ASO mowia ze to nie ma znaczenia...

 

 

WG mnie ma , chetnie dowiem sie cos od posiadaczy X co mysla na ten temat.

 

p.s. A np. przy Q mowia otwarcie ze obuwie powinno byc takie samo .

 

Sorry Krzysiek ze w tym temacie sie podpiolem mam nadzieje ze nie masz mi tego za zle :D

Opublikowano

W przypadku BMW nie musi na tym samym. Tył masz zawsze zapięty na sztywno, to przód jest dołączany (jednak nigdy nie rozłączony w 100%). Tak więc lepsza trakcja na tyle, nie może negatywnie tutaj wpływać na układ przeniesienia napędu. Gorzej, gdyby ostatecznie wychodziły Ci różne średnice kół na osiach (źle dobrany profil).

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Tył masz zawsze zapięty na sztywno, to przód jest dołączany (jednak nigdy nie rozłączony w 100%)

Pozdrawiam

 

Jestes pewien ? Bo wydaje mi sie(na 90%) ze powyzej pewnych predkosci (180km/h) przod jest calkowicie odlaczany , tak samo jak podczas manewrowania na parkingu .

Ze tyl jest spiety to wiadomo - to BMW :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szerokość opony nie ma znaczenia. Ważne, żeby średnica kół z przodu i tyłu była taka sama.

I w BMW tak jest. Mając z przodu opony 225/45, a z tyłu 255/40 średnica koła jest taka sama.

Z resztą na tabliczce na środkowym słupku są podane wymiary kół i ogumienia.

Mój mechanik opowiadał mi, że raz trafił mu się Passat 4motion z różnymi średnicami kół i w efekcie posypała się jakaś przekładania bo były różne prędkości na kołach przednich i tylnych.

Ja też jeżdżę już 3 rok na ogumieniu 225/45przód i 255/40 tył i wszystko jest w jak najlepszym porządku.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.