Skocz do zawartości

[e34] 520i Pilne, od czego jest ten wężyk?


Szeldon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie potrzebuję informacji gdzie idzie ten wężyk ktory trzymam w ręce? zasysa przez niego powietrze i fura nie jedzie takie mam odczucie.. Wie ktoś?

 

http://images42.fotosik.pl/445/14b9f41a5204a79fgen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten wężyk nie idzie czasem do krokowca? mam przy nim wpięty wężyk tej samej średnicy długość 5 cm i wkręcona śrubka która zatyka go. Bardzo był bym wdzięczny za jakieś zdjęcia jak są te wszystkie węże pod maską popodpinane do przepustnicy krokowca i innych rzeczy. Chcę usunąć druty po poprzednim właścicielu, wszelkie zdjęcia i schematy będą bardzo pomocne pozdrawiam.

 

Silnik m50b20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego. A możesz mi rozjaśnić jaka jest rola tego wężyka? Tyle wiem że wężyk zasysa powietrze po dopaleniu myślałem że ma być wpięty do krokowca i tak zrobiłem, żadnych zmian nie odczułem..

 

Byłem na diagnostyce, do wymiany mam czujnik wałka rozrządu i przepływkę, dodatkowo klęka pompa paliwa.

 

Pytanie bonusowe:

 

Co to za zaworek czy inne ustrojstwo? Wpina się go w kolektor. Od dołu ma wejście na wężyk i moje pytanie brzmi jaki wężyk ma być w niego wpięty? Poprzedni magik zaślepił go śrubką...

 

http://images42.fotosik.pl/450/8f2b15ee456be63bgen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wężyk zaślepiony wchodzi w budę i idzie do czujników temperatury w kabinie.

http://iv.pl/images/27078632700259844453.jpg

 

 

A ten drugi jest po to, bo w reduktorze ciśniania paliwa musi być podciśnienie.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk z pierwszego zdjęcia idzie tak jak już kolega napisał, do regulatora ciśnienia paliwa na listwie. Służy do szybszej reakcji regulatora na np. gwałtowne dodanie gazu.

Na drugiej fotce masz chyba ułamany drugi króciec podciśnienia, sprawdź dokładnie. A czy są podłączone to zależy od silnika i wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że ten kruciec nie jest urwany bo nie ma tam otworu. Jak się nazywa ta część z drugiego zdjęcia? poszukam sobie jak ma wyglądać ale nie wiem co szukać co to jest?

 

Czy jeśli nie mam klimatyzacji to ten wężyk się podpina? gdzie jest umieszczony ten czujnik temp. wewnętrznej?

 

Dobra wyczytałem że wpinam go w kruciec koło węży do nagrzewnicy. Te 2 wężyki podłączyłem jak pisaliście i resetuję kompa. Później napiszę czy są zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Więc tak, po podpięciu wężyków tak jak mają być, zresetowaniu komputera nie nastąpiła żadna poprawa fura dalej nie ciągnie. Przyspieszenie 0-100 wynosi ok 17 sekund!!!!

 

Diagnostyka kompa wykazała błąd nr 84 i 68. Czujnik wałka wymieniony i jest znaczna poprawa związana z ruszaniem, czyli nie łapie muła do 3,5 tysiąca tak jak miał do tej pory.

 

Dodatkowo fachowiec mierzył mi ciśnienie paliwa. Oscylowało w granicach 2,5 - 2,7 bara. jak ma być naprawdę?

 

Błąd 68 czego dotyczy? Przepływki czy układu paliwowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak samochód masz na BOSCH, to błąd dotyczy przepływomierza

Jeśli na SIEMENS MS42 to emisji oparów, zaworu sterującego tymi oparami.

 

Błąd 68

Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow

(VAF) sensor - incorrect signal

Sprawdzić: Wiring, connector(s), MAF sensorNAF sensor

 

 

MS42: Evaporative emission (EVAP) canister

purge valve - electrical fault

Sprawdzić: Wiring, connector, EVAP canister purge valve

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt siemensa. Czyli chodzi o zaworek odpowietrzający obok przepływomierza z wtyczką i dwoma przewodami? Jak się zabrać za rozwiązanie tego problemu?

 

Denerwuje mnie trochę sytuacja z tym silnikiem, nie mogę dojść co mu dolega że do 3 tys. idzie jak burza a powyżej jest coraz gorzej tak że do odcinki nie pójdzie, max 6 tys. obrotów. Nie chodzi mi o to że chcę jezdzić do odcinki tylko chcę dojść co go boli bo jak wyżej napisałem 0-100 osiąga w ok 17-18 sekund a powinno być w okolicach 11 sekund. Pali bez problemu, obroty na jałowym trzyma, spalanie raczej w normie, błędy wykazało 84 i 68, nie dymi nie strzela.

 

Jedynie jak na jałowym kiedy wdepnę gaz tak gwałtownie do spodu, ale na moment dosłownie to obroty spadają do ok 400, zakrztusi się, czasem delikatnie pyknie i rozkręca się (wszystko dzieje się w czasie ok 2 sekund). Gdy wdepnę gaz bardziej, to zanim obroty dojdą do 6 tys. to upływa sporo czasu. Podczas jazdy mam odczucie że na trzecim biegu górny zakres obrotów jest znacznie lepszy niż na dwójce.

 

Mam jeszcze jedną wątpliwość do rozwiązania. Jeśli wyskoczył błąd 84- wałek rozrządu, i wymieniłem czujnik na nowy to muszę kasować błąd przez kompa? Akumulator został odłączony na całą noc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.