Skocz do zawartości

E90 330xd - jceel


jceel

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

 

już ponad 2 tygodnie posiadam E90 330xd i wzięło mnie na zrobienie galerii :mrgreen: samochód jest z włoch, data produkcji 11/2005, motor M57N2 231KM, przebieg w momencie zakupu 115 tys. w środku była książka serwisowa z ostatnim wpisem przy 89 tys, natomiast w ASO ostatnie odczytanie kluczyka przy przebiegu 106 tys. ogólnie to już mój trzeci 3-litrowy diesel BMW, przechodzę po kolei przez wszystkie generacje: M57 -> M57N -> M57N2 (obecnie) :mrgreen:

 

muszę jeszcze wspomnieć, że trafił mi się egzemplarz o niespotykanej dla mnie sprawności układu wtryskowego, korekcje wtryskiwaczy na wszystkich 6 cylindrach mieszczą się w granicy 0,05-0,1

 

wyposażenie:

Dane pojazdu
Art. Wartość
Numer podwozia WBAVD91010FG96359
Kod typu VD91
Typ 330XD OL (EUR)
Typoszereg E E90 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M57/T2
Pojemność skokowa 3.00
Moc 170
Napęd ALLR
Skrzynia biegów MECH
Kolor SPARKLING GRAPHITE METALLIC (A22)
Tapicerka SENSATEC/SCHWARZ (KASW)
Data prod. 2005-11-21

Składanie Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA
S203A ALLRADSYSTEM Napęd na cztery koła
S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S2CZA LM RAEDER STERNSPEICHE 159 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 159
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku
S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Podłokietnik przedni, przesuwany
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów
S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC)
S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania
S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia
S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional
P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort
S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S884A ITALIENISCH/BETRIEBSANL./SERVICEH. Instrukcja obsługi, jęz. włoski
S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

Składanie Wyposażenie seryjne
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu
S497A MITTELARMLEHNE IM FOND Podłokietnik środkowy na kanapie
S4AGA INTERIEURLEISTEN TITAN MATT Listwy wewnętrzne tytanowe matowe
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

jak wiadomo samochody z włoch wymagają nieco wkładu... zarówno finansowego jak i poświęconego czasu by doprowadzić wszystko do ładu. ten egzemplarz kupiłem z uszkodzonym łożyskiem oporowym sprzęgła, po wyjęciu skrzyni okazało się, że tarcza sprzęgła była również trochę przypalona. ostatecznie wymieniłem komplet sprzęgła + koło dwumasowe by mieć wszystko w idealnym porządku.

 

historia:

115k - wymiana oleju, filtrów, odmy

115k - wymiana koła dwumasowego z kompletem sprzęgła

116k - ustawiona geometria

116k - naprawiony moduł FRM powodujący nieświecenie ringów po stronie kierowcy (viewtopic.php?f=70&t=188492)

117k - serwis klimatyzacji

 

co czeka na zrobienie:

- zmiana aktualnych felg (18", prawdopodobnie podróbka stylingu 220) na mniejsze 17 cali.

- naprawa sprzęgła kompresora klimatyzacji

- mały detailing lakieru, przedni zderzak w narożniku jest trochę porysowany

- być może dołożenie CIC jak będę przy kasie

- być może lampy black line w przyszłości

 

zdjęcia:

http://i.imgur.com/H5QYV.jpg

http://i.imgur.com/oDO5r.jpg

http://i.imgur.com/ZSsG0.jpg

http://i.imgur.com/XgTrf.jpg

http://i.imgur.com/Ef9oy.jpg

http://i.imgur.com/A0fX1.jpg

http://i.imgur.com/gAVJS.jpg

http://i.imgur.com/IDLea.jpg

http://i.imgur.com/QmsTB.jpg

http://i.imgur.com/oJPlP.jpg

Edytowane przez jceel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze tak lekko myślę nad chipem, ale nie chcę się pozbywać DPF (bo mnie będzie drażnić okopcony wydech :? ). więc program musiałby być dość lajtowy (na pewno nie 300PS+, bo i takie robią) żeby nie zabił mi DPF-a w kilka miesięcy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze tak lekko myślę nad chipem, ale nie chcę się pozbywać DPF (bo mnie będzie drażnić okopcony wydech :? ). więc program musiałby być dość lajtowy (na pewno nie 300PS+, bo i takie robią) żeby nie zabił mi DPF-a w kilka miesięcy.

 

po chipie wszystko działa jak należy. DPF też się nie buntuje. Kopcenia nie ma. Sprawdzony tuner i do roboty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jak lata w porównaniu z e46 330d ostatnim które miałeś

 

cóż... lepiej :) aczkolwiek nie ma takiej różnicy, która by urywała głowę. w zakresie średnich prędkości, czyli np. przyspieszanie z trójki od 60km/h jest nieco lepiej ale bez wielkiej różnicy. kilka osób, które przewiozłem mówi że "przyspieszanie jest płynniejsze" - cokolwiek to znaczy :mrgreen:

 

natomiast w dwóch kwestiach różnica jest ogromna:

- start od 0km/h bez porównania, wyrywa z 4 kół genialnie, w końcu może zimą stawię czoła octaviom tdi

- przyspieszanie w zakresie wysokich prędkości, np. od 200km/h w górę jest dużo lepsze i płynniejsze, póki co rozwinąłem 230km/h i nie czuć było żadnych oznak zmęczenia silnika

 

ciekawa sprawa jest jescze taka, że zrobiłem tym samochodem już 2500km od zakupu i nadal nie wiem jak wygląda mrugająca ikonka od kontroli trakcji, nie zapaliła mi się jeszcze ani razu :mrgreen: oprócz tego z xdrive jakby tak lepiej i stabilniej się prowadzi na łuku zakrętu relatywnie z dużymi prędkościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już od roku kombinuje czy swapować czy nie, czy pozostać przy 320d + czy zmienić na e46 330d itd ...

reasumując wczoraj oglądałem filmiki 335d 286k vs 330xd 245k kombi i 335d dostaje po dupsku strasznie ... aż szkoda, ftilmik parę startów z pod świateł pokazuje

nie jechałem tą benzyną 272 konną w e90 330i ale po tym filmiku nabieram chęci żeby poczekać aż stanieje i aż będzie więcej tych 330xd i taką poszukać kombi, 330xd 245 koni, nie wiem jak spalanie w tej 272 benzynie w trasie ...

ale z drugiej strony e46 ma coś w sobie ... tyle ze znalezienie ładnej 330d graniczy z cudem a swap + inne to kuupa siana się zrobi

 

pytanie jeszcze, ja raz kierowałem e90 z 2010 roku, wydawało mi się że jest ciup ciaśniej niż w e46, a w moim jak i w tym którym jechałem też były sportsize-y

i na dziurach strasznie walilo - gorzej niż w mojej, a była nowa ( fakt runflaty były ) - jak ty się do tego ustosunkujesz ?

 

co do twojej to ładny kolorek, widać niezaorana, jedynie coś z kołami zrobić i może ciup niżej ją ... gałkę od m ( tą drugą )- też będzie niżej stała i poszedłbym chyba w shadowa liswty i czarne nery - z tym kolorem ładnie by wyglądała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie jeszcze, ja raz kierowałem e90 z 2010 roku, wydawało mi się że jest ciup ciaśniej niż w e46, a w moim jak i w tym którym jechałem też były sportsize-y

i na dziurach strasznie walilo - gorzej niż w mojej, a była nowa ( fakt runflaty były ) - jak ty się do tego ustosunkujesz ?

 

to pewnie przez runflaty, mnie teraz na 18" jeździ się tak samo jak w E46 na 17", choć momentami jest lepiej a momentami gorzej. ogólnie zawieszenie w E90 lepiej tłumi małe nierówności, krzywą jezdnie, pofalowany od gorąca asfalt, etc. natomiast no wiadomo, jak się czasem właduję w głębszą dziurę w krakowie to aż serce się kraja...

 

zniknął też problem z prowadzaniem na koleinach, pewnie to zasługa dwuwahaczowego zawieszenia.

 

co do twojej to ładny kolorek, widać niezaorana, jedynie coś z kołami zrobić i może ciup niżej ją ... gałkę od m ( tą drugą )- też będzie niżej stała i poszedłbym chyba w shadowa liswty i czarne nery - z tym kolorem ładnie by wyglądała

 

koła zmienię na 17" i nie zamierzam nic obniżać, to auto ma służyć do jazdy a nie do wyglądania :P gałka od M może i tak, ale shadow nie - podobają mi się nawet te chromowane dodatki i moim zdaniem jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Powiedz jak ze spalaniem? ile wiecej xd wyciąga z baku? A4 z quattro po miescie to nawet 10l szarpnie (1.9 tdi)

 

miasto 11-12 litrów, trasa przy moim stylu jazdy to jest 8. przy emeryckiej jeździe w mieście 10, w trasie 6.5. ale ja mam szerokie opony 255 z tyłu i prawdopodobnie przecieka mi termostat bo się długo dogrzewa do 90 stopni. więc potencjalnie może być mniej.

 

aktualnie na BC mam średnią 9.4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na 230 kucy i napęd na 4 łapy myślę że spalanie jest do zaakceptowania, trochę mnie zmartwiły te awarie przy takim niskim przebiegu, co prawda na łozysko oporowe i podpalone sprzęgło to wpływ miał zapewne poprzedni właściciel ale klima i termostat to powinno długo działać. No ale w zime jak pojezdzisz to przypuszczam ze nie rozstaniesz sie juz z napedem na 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na 230 kucy i napęd na 4 łapy myślę że spalanie jest do zaakceptowania, trochę mnie zmartwiły te awarie przy takim niskim przebiegu, co prawda na łozysko oporowe i podpalone sprzęgło to wpływ miał zapewne poprzedni właściciel ale klima i termostat to powinno długo działać. No ale w zime jak pojezdzisz to przypuszczam ze nie rozstaniesz sie juz z napedem na 4

 

temostaty w BMW są tandetne i pękają obudowy, a klima... no cóż. niektórzy jeżdża z tym latami i nie zwracają uwagi na buczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Piękna sztuka :cool2: Jedyna rzecz, jaka mi w seryjnych czteronapędowach zawsze nie leżała, to okropnie wysokie zawieszenie. Kiedyś spotkałem E46 330xd i między koło a nadkole mógłbym wsadzić głowę :D

Wiem jednak, że ponad wygląd stawiasz komfort jazdy na naszych drogach, więc autko raczej na pewno nie powędruje w dół :P

 

Jestem bardzo ciekawy jak się prowadzi w stosunku do starszej siostry przy większych prędkościach i na koleinach :D ? W sumie zapytam też dlaczego Xdrive? Zimowe problemy z napędem na tył? Chęć posiadania większej przyczepności przy starcie? To chyba tyle mocnych plusów. Są też minusy takie jak strata mocy, więcej elementów w przeniesieniu napędu, które jak wiadomo nie są na wieczność, większe spalanie.

 

Może kiedyś będzie mi dane spotkać ją w Krakowie i obejrzeć na żywo :cool2:

 

Pozdrawiam,

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Piękna sztuka :cool2: Jedyna rzecz, jaka mi w seryjnych czteronapędowach zawsze nie leżała, to okropnie wysokie zawieszenie. Kiedyś spotkałem E46 330xd i między koło a nadkole mógłbym wsadzić głowę :D

Wiem jednak, że ponad wygląd stawiasz komfort jazdy na naszych drogach, więc autko raczej na pewno nie powędruje w dół :P

 

ee... u mnie chyba nie jest tak źle. nie wygląda nawet jak koza.

 

Jestem bardzo ciekawy jak się prowadzi w stosunku do starszej siostry przy większych prędkościach i na koleinach :D ? W sumie zapytam też dlaczego Xdrive? Zimowe problemy z napędem na tył? Chęć posiadania większej przyczepności przy starcie? To chyba tyle mocnych plusów. Są też minusy takie jak strata mocy, więcej elementów w przeniesieniu napędu, które jak wiadomo nie są na wieczność, większe spalanie.

 

w koleinach jest DUŻO lepiej. głównie przez dwuwahaczowe zawieszenie z przodu. xdrive po prostu mi się trafiło, nie szukałem go szczególnie... ale jestem zadowolony :) jest trochę szybsza do setki na suchym od ośki, a na mokrym to już w ogóle bez porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.