Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

hej,

 

już ponad 2 tygodnie posiadam E90 330xd i wzięło mnie na zrobienie galerii :mrgreen: samochód jest z włoch, data produkcji 11/2005, motor M57N2 231KM, przebieg w momencie zakupu 115 tys. w środku była książka serwisowa z ostatnim wpisem przy 89 tys, natomiast w ASO ostatnie odczytanie kluczyka przy przebiegu 106 tys. ogólnie to już mój trzeci 3-litrowy diesel BMW, przechodzę po kolei przez wszystkie generacje: M57 -> M57N -> M57N2 (obecnie) :mrgreen:

 

muszę jeszcze wspomnieć, że trafił mi się egzemplarz o niespotykanej dla mnie sprawności układu wtryskowego, korekcje wtryskiwaczy na wszystkich 6 cylindrach mieszczą się w granicy 0,05-0,1

 

wyposażenie:

Dane pojazdu
Art. Wartość
Numer podwozia WBAVD91010FG96359
Kod typu VD91
Typ 330XD OL (EUR)
Typoszereg E E90 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M57/T2
Pojemność skokowa 3.00
Moc 170
Napęd ALLR
Skrzynia biegów MECH
Kolor SPARKLING GRAPHITE METALLIC (A22)
Tapicerka SENSATEC/SCHWARZ (KASW)
Data prod. 2005-11-21

Składanie Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA
S203A ALLRADSYSTEM Napęd na cztery koła
S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S2CZA LM RAEDER STERNSPEICHE 159 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 159
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku
S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Podłokietnik przedni, przesuwany
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów
S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC)
S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania
S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia
S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional
P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort
S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S884A ITALIENISCH/BETRIEBSANL./SERVICEH. Instrukcja obsługi, jęz. włoski
S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

Składanie Wyposażenie seryjne
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu
S497A MITTELARMLEHNE IM FOND Podłokietnik środkowy na kanapie
S4AGA INTERIEURLEISTEN TITAN MATT Listwy wewnętrzne tytanowe matowe
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

jak wiadomo samochody z włoch wymagają nieco wkładu... zarówno finansowego jak i poświęconego czasu by doprowadzić wszystko do ładu. ten egzemplarz kupiłem z uszkodzonym łożyskiem oporowym sprzęgła, po wyjęciu skrzyni okazało się, że tarcza sprzęgła była również trochę przypalona. ostatecznie wymieniłem komplet sprzęgła + koło dwumasowe by mieć wszystko w idealnym porządku.

 

historia:

115k - wymiana oleju, filtrów, odmy

115k - wymiana koła dwumasowego z kompletem sprzęgła

116k - ustawiona geometria

116k - naprawiony moduł FRM powodujący nieświecenie ringów po stronie kierowcy (viewtopic.php?f=70&t=188492)

117k - serwis klimatyzacji

 

co czeka na zrobienie:

- zmiana aktualnych felg (18", prawdopodobnie podróbka stylingu 220) na mniejsze 17 cali.

- naprawa sprzęgła kompresora klimatyzacji

- mały detailing lakieru, przedni zderzak w narożniku jest trochę porysowany

- być może dołożenie CIC jak będę przy kasie

- być może lampy black line w przyszłości

 

zdjęcia:

http://i.imgur.com/H5QYV.jpg

http://i.imgur.com/oDO5r.jpg

http://i.imgur.com/ZSsG0.jpg

http://i.imgur.com/XgTrf.jpg

http://i.imgur.com/Ef9oy.jpg

http://i.imgur.com/A0fX1.jpg

http://i.imgur.com/gAVJS.jpg

http://i.imgur.com/IDLea.jpg

http://i.imgur.com/QmsTB.jpg

http://i.imgur.com/oJPlP.jpg

Edytowane przez jceel
Opublikowano
jeszcze tak lekko myślę nad chipem, ale nie chcę się pozbywać DPF (bo mnie będzie drażnić okopcony wydech :? ). więc program musiałby być dość lajtowy (na pewno nie 300PS+, bo i takie robią) żeby nie zabił mi DPF-a w kilka miesięcy.
Opublikowano
jeszcze tak lekko myślę nad chipem, ale nie chcę się pozbywać DPF (bo mnie będzie drażnić okopcony wydech :? ). więc program musiałby być dość lajtowy (na pewno nie 300PS+, bo i takie robią) żeby nie zabił mi DPF-a w kilka miesięcy.

 

po chipie wszystko działa jak należy. DPF też się nie buntuje. Kopcenia nie ma. Sprawdzony tuner i do roboty :)

Opublikowano
ciekawe jak lata w porównaniu z e46 330d ostatnim które miałeś

 

cóż... lepiej :) aczkolwiek nie ma takiej różnicy, która by urywała głowę. w zakresie średnich prędkości, czyli np. przyspieszanie z trójki od 60km/h jest nieco lepiej ale bez wielkiej różnicy. kilka osób, które przewiozłem mówi że "przyspieszanie jest płynniejsze" - cokolwiek to znaczy :mrgreen:

 

natomiast w dwóch kwestiach różnica jest ogromna:

- start od 0km/h bez porównania, wyrywa z 4 kół genialnie, w końcu może zimą stawię czoła octaviom tdi

- przyspieszanie w zakresie wysokich prędkości, np. od 200km/h w górę jest dużo lepsze i płynniejsze, póki co rozwinąłem 230km/h i nie czuć było żadnych oznak zmęczenia silnika

 

ciekawa sprawa jest jescze taka, że zrobiłem tym samochodem już 2500km od zakupu i nadal nie wiem jak wygląda mrugająca ikonka od kontroli trakcji, nie zapaliła mi się jeszcze ani razu :mrgreen: oprócz tego z xdrive jakby tak lepiej i stabilniej się prowadzi na łuku zakrętu relatywnie z dużymi prędkościami.

Opublikowano

ja już od roku kombinuje czy swapować czy nie, czy pozostać przy 320d + czy zmienić na e46 330d itd ...

reasumując wczoraj oglądałem filmiki 335d 286k vs 330xd 245k kombi i 335d dostaje po dupsku strasznie ... aż szkoda, ftilmik parę startów z pod świateł pokazuje

nie jechałem tą benzyną 272 konną w e90 330i ale po tym filmiku nabieram chęci żeby poczekać aż stanieje i aż będzie więcej tych 330xd i taką poszukać kombi, 330xd 245 koni, nie wiem jak spalanie w tej 272 benzynie w trasie ...

ale z drugiej strony e46 ma coś w sobie ... tyle ze znalezienie ładnej 330d graniczy z cudem a swap + inne to kuupa siana się zrobi

 

pytanie jeszcze, ja raz kierowałem e90 z 2010 roku, wydawało mi się że jest ciup ciaśniej niż w e46, a w moim jak i w tym którym jechałem też były sportsize-y

i na dziurach strasznie walilo - gorzej niż w mojej, a była nowa ( fakt runflaty były ) - jak ty się do tego ustosunkujesz ?

 

co do twojej to ładny kolorek, widać niezaorana, jedynie coś z kołami zrobić i może ciup niżej ją ... gałkę od m ( tą drugą )- też będzie niżej stała i poszedłbym chyba w shadowa liswty i czarne nery - z tym kolorem ładnie by wyglądała

Opublikowano
pytanie jeszcze, ja raz kierowałem e90 z 2010 roku, wydawało mi się że jest ciup ciaśniej niż w e46, a w moim jak i w tym którym jechałem też były sportsize-y

i na dziurach strasznie walilo - gorzej niż w mojej, a była nowa ( fakt runflaty były ) - jak ty się do tego ustosunkujesz ?

 

to pewnie przez runflaty, mnie teraz na 18" jeździ się tak samo jak w E46 na 17", choć momentami jest lepiej a momentami gorzej. ogólnie zawieszenie w E90 lepiej tłumi małe nierówności, krzywą jezdnie, pofalowany od gorąca asfalt, etc. natomiast no wiadomo, jak się czasem właduję w głębszą dziurę w krakowie to aż serce się kraja...

 

zniknął też problem z prowadzaniem na koleinach, pewnie to zasługa dwuwahaczowego zawieszenia.

 

co do twojej to ładny kolorek, widać niezaorana, jedynie coś z kołami zrobić i może ciup niżej ją ... gałkę od m ( tą drugą )- też będzie niżej stała i poszedłbym chyba w shadowa liswty i czarne nery - z tym kolorem ładnie by wyglądała

 

koła zmienię na 17" i nie zamierzam nic obniżać, to auto ma służyć do jazdy a nie do wyglądania :P gałka od M może i tak, ale shadow nie - podobają mi się nawet te chromowane dodatki i moim zdaniem jest ok.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Powiedz jak ze spalaniem? ile wiecej xd wyciąga z baku? A4 z quattro po miescie to nawet 10l szarpnie (1.9 tdi)
Opublikowano
Powiedz jak ze spalaniem? ile wiecej xd wyciąga z baku? A4 z quattro po miescie to nawet 10l szarpnie (1.9 tdi)

 

miasto 11-12 litrów, trasa przy moim stylu jazdy to jest 8. przy emeryckiej jeździe w mieście 10, w trasie 6.5. ale ja mam szerokie opony 255 z tyłu i prawdopodobnie przecieka mi termostat bo się długo dogrzewa do 90 stopni. więc potencjalnie może być mniej.

 

aktualnie na BC mam średnią 9.4.

Opublikowano
Jak na 230 kucy i napęd na 4 łapy myślę że spalanie jest do zaakceptowania, trochę mnie zmartwiły te awarie przy takim niskim przebiegu, co prawda na łozysko oporowe i podpalone sprzęgło to wpływ miał zapewne poprzedni właściciel ale klima i termostat to powinno długo działać. No ale w zime jak pojezdzisz to przypuszczam ze nie rozstaniesz sie juz z napedem na 4
Opublikowano
Jak na 230 kucy i napęd na 4 łapy myślę że spalanie jest do zaakceptowania, trochę mnie zmartwiły te awarie przy takim niskim przebiegu, co prawda na łozysko oporowe i podpalone sprzęgło to wpływ miał zapewne poprzedni właściciel ale klima i termostat to powinno długo działać. No ale w zime jak pojezdzisz to przypuszczam ze nie rozstaniesz sie juz z napedem na 4

 

temostaty w BMW są tandetne i pękają obudowy, a klima... no cóż. niektórzy jeżdża z tym latami i nie zwracają uwagi na buczenie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Piękna sztuka :cool2: Jedyna rzecz, jaka mi w seryjnych czteronapędowach zawsze nie leżała, to okropnie wysokie zawieszenie. Kiedyś spotkałem E46 330xd i między koło a nadkole mógłbym wsadzić głowę :D

Wiem jednak, że ponad wygląd stawiasz komfort jazdy na naszych drogach, więc autko raczej na pewno nie powędruje w dół :P

 

Jestem bardzo ciekawy jak się prowadzi w stosunku do starszej siostry przy większych prędkościach i na koleinach :D ? W sumie zapytam też dlaczego Xdrive? Zimowe problemy z napędem na tył? Chęć posiadania większej przyczepności przy starcie? To chyba tyle mocnych plusów. Są też minusy takie jak strata mocy, więcej elementów w przeniesieniu napędu, które jak wiadomo nie są na wieczność, większe spalanie.

 

Może kiedyś będzie mi dane spotkać ją w Krakowie i obejrzeć na żywo :cool2:

 

Pozdrawiam,

Maciek

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Piękna sztuka :cool2: Jedyna rzecz, jaka mi w seryjnych czteronapędowach zawsze nie leżała, to okropnie wysokie zawieszenie. Kiedyś spotkałem E46 330xd i między koło a nadkole mógłbym wsadzić głowę :D

Wiem jednak, że ponad wygląd stawiasz komfort jazdy na naszych drogach, więc autko raczej na pewno nie powędruje w dół :P

 

ee... u mnie chyba nie jest tak źle. nie wygląda nawet jak koza.

 

Jestem bardzo ciekawy jak się prowadzi w stosunku do starszej siostry przy większych prędkościach i na koleinach :D ? W sumie zapytam też dlaczego Xdrive? Zimowe problemy z napędem na tył? Chęć posiadania większej przyczepności przy starcie? To chyba tyle mocnych plusów. Są też minusy takie jak strata mocy, więcej elementów w przeniesieniu napędu, które jak wiadomo nie są na wieczność, większe spalanie.

 

w koleinach jest DUŻO lepiej. głównie przez dwuwahaczowe zawieszenie z przodu. xdrive po prostu mi się trafiło, nie szukałem go szczególnie... ale jestem zadowolony :) jest trochę szybsza do setki na suchym od ośki, a na mokrym to już w ogóle bez porównania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.