Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich Klubowiczów :)

 

za kilka tygodni chcę zostać szczęśliwym posiadaczem e46 w coupe po faceliftingu (2003-2005). Nigdy wcześniej nie miałem BMW wiec kompletnie nie mam o tej marce pojęcia - wiem tylko tyle, że są piękne :)

Nie wiem natomiast który silnik benzynowy wybrać:

- czy 2.0 czy 2.5?

- który model silnika M47TU czy M52TU czy M54 czy M56?

- Który silnik jest najmniej awaryjny, a który nie?

- jak wygląda sprawa cen części, które najczęściej się psują itd.

- itp

Diesla nie chcę, ponieważ moje ostatnie 2 samochody (Audi) posiadały 1.9 TDI i to po prostu nie jedzie ;) - fakt spalanie bardzo niskie, komfort ok, ale żeby była choć mała frajda z jazdy to zapomnij.

 

Proszę o pomoc wszystkich znawców tematu.

Pozdrawiam Was

Marcin

Opublikowano

W coupe po faceliftingu występowały tylko M54, więc masz już jeden problem z głowy :)

Co do pojemności to jak się nie liczysz ze spalaniem to bierz 2,5.

W trasie rzadko kiedy zobaczysz wartości poniżej 9,5 l/100 a w mieście od 14litrów w górę.

Odpłaca się za to bezawaryjnością i pięknym brzmieniem silnika. W 2 lata oprócz rzeczy eksploatacyjnych wymieniłem tylko pompę paliwa, co jest standardem przy moim przebiegu.

Jednostki M54 mają kilka bolączek - niektórym falują obroty, potrafią brać dużo oleju, łapią lewe powietrze, ale w porównaniu z przygodami jakie mają posiadacze diesli to pikuś :)

Ogólnie polecam.

Przesiadając się z 1,9 tdi mocno się zdziwisz się jak to auto się zbiera ;)

Opublikowano

Dzięki wielkie za odpowiedź. To wszystko brzmi bardzo ciekawie :) a jak ten silnik sprawuje się z instalacją gazową (sekwencją)? bo jak kupie to auto to na pewno będę chciał wrzucić instalację gazową.

I jeszcze jedno, jak sprawuje się 2 litrowy silnik w benzynie? 150 KM to też dobry wynik i pewnie też daje sobie rade, ale czy jest awaryjny?

A może ktoś z Was ma lepszy pomysł co do silnika? może nie 2 litry ani 2.5 a coś innego? coś co by się nie psuło często i nie pożerało paliwa, bo nie ukrywam ale myślałem że 2.5 litra pali mniej niż 14 litrów przy normalnej jeździe :)

Opublikowano
Kolego przy normalnej jeździe w trasie nie przekroczysz 10 litrów w mieście to już inna sprawa (kwestia jakie miasto). Ogólnie rzecz biorąc ja jeżdżąc po swojej mieścinie (bardzo niewielka) i w rejonie mieszczę się w 10 litrach przy moim silniku( jazda raczej spokojna) chociaż jak trzeba but idzie w podłogę. Wg mnie bierz 2.5 większa moc lepsze osiągi a spalanie praktycznie takie same.
Opublikowano

Wiesz co Zenek? masz racje. Kupie 2.5 - większy zapas mocy pod stopą nie zaszkodzi, a różnica w spalaniu nie jest jednak aż tak duża :)

Jeżeli mowa o mieście w którym mieszkam to jest do Gdańsk, często stoję w korkach w drodze do pracy, więc pozostała jeszcze tylko kwestia gazu. Niektóre samochody, a właściwie ich silniki "nie lubią" instalacji.

A jeżeli chodzi o e46 325 jak wygląda sytuacja? ktoś posiada? Sekwencja powinna chyba dobrze się sprawować?

Spadek mocy pewnie będzie prawie nie zauważalny? Jak uważacie?

Opublikowano
małe sprostowanie: po lifcie silnik benzynowy "2.0" w modelu 320i tak na prawde ma pojemność 2.2 i moc 170KM.
Opublikowano

328 E46 sedan w LPG (Stag+Hana+Gurtner) trasa to 10-11L LPG ale często redukcje do trójki i 180km/h a 10L LPG spala kumplowi Focus 1.4 i się wlecze do 120km/h.

W mieście Gdańsk nie przekraczam 15l LPG a latam na maxa chyba że ktoś mnie blokuje. To naprawdę mało bo tutaj więcej jeżdzą na hamulcu niż gazie. Więc i ja co chwilę opór i muszę hamować i od nowa. Większy silnik w takim mieście naprawdę dobrze się spisuje ponieważ wcześniejszy 318is musiał być ciągnięty do końca i palił tylko 1L mniej. A da się zejść do 13l jeżdżąc emerycko.

 

Ja bym wolał 2.5 od 2.0

Opublikowano

Różnica w spalaniu 2.0/2.5 jest znikoma. Sam mam 3.0 i spalanie bardzo przyzwoite - miasto 14-15 LPG, trasa nawet poniżej 10. Szczegóły w moim podpisie.

 

Jeśli chodzi o e46 po 2000r to już tylko 2.2 albo 2.5. Z mojej strony proponuję jednak jeszcze poczekać, dozbierać kilka tyś. i brać 3.0, bo to jedyny słuszny silnik w tym modelu ustępujący jedynie S54B32 :)

 

Na gaz nie narzekam - moc do odcinki, check nigdy się nie zapala. Tylko dwie sprawy - dobre podzespoły (reduktor, wtryski) i gazownik który potrafi wystroić instalację po obrotach, a nie tylko na czas wtrysku. Moja bunia na przykład początkowo nie chciała jechać prawidłowo na gazie. Dopiero gdy zrobiłem od podstaw strojenie po obrotach to zobaczyłem jak dobrze może chodzić bmw na gazie ;) Już nie wspominając o wymianie podzespołów na HANA blue + LR IG1 SM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.