Skocz do zawartości

[E36] Wymieniona uszczelka głowicy - dodtkowy problem


matikolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Posty tyczy się e36 318is m42 b12

Panowie po krótce opiszę mój problem. Problem powstał w momencie gdy szybko zaczeła znikać woda ze zbiorniczka w chłodnicy, mechanik postawił diagnozę że jest to wina uszczelki pod glowicą. Zgodziłem się na wymianę. podczas gdy zaczęto prace przy rozbiórce auta okazało się że skończyły się ślizgi rozrządu (mam łańcuch) jedna ten który prowadzi łańcuch w pionie był złamany na pół . Kupiłem te ślizgi w na allegro w dobrym stanie. Wymieniono także pompe wody ponieważ okazało się że ona była przyczyną ginącej wody w zbiorniczku.

 

1) Wymieniono uszczelkę pod głowicą

- planowanie głowicy nowe uszczelniacze zaworów nowa uszczelka głowicy

2) Zmienione ślizgi rozrządu na dobre, sprawne

- ( nie wymieniano napinacza został stary)

3) Pompa wody nowa

4) Uszczelki pokrywy zaworów, pokrywy rozrządu kolektora ssącego oraz wydechowego wszystkie nowe.

 

Proszę o pomoc ponieważ zastanawiają mnie poszczególne objawy jakie zauważyłem po odebraniu auta a jakich nie było wcześniej:

 

a) podczas skrętu kołami z pompy wspomagania tryska płyn ze zbiorniczka wspomagania, straszny rzęrzący odgłos słychać,

b) strasznie szumi wentylator, to wisko załączone , zastanawia mnie dlaczego wcześniej tak nie szumiał, przy 3000 - 4000rpm słychać z pod maski gwizd

c) auto po odpaleni posiada wolne obroty na poziomie 1100 - czy to dobrze???

d) podczas jazdy jadąc przy ok 90-100km/h przy 3000 rpm lub wyhamowując silnikiem wewnątrz kabiny słychać metalicznę rzęrzenie

 

Prosze o jakiekolwiek sugestie czy robota którą wykonali mechanicy zostałą źle wykonana?? skąd tyle nowych niepokojących objawów ??

 

Jutro jadę na reklamację wiec prośba o jakieś rady. Ręce mi opadły

 

Z góry dziekuje za jakiekolwiek odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Byłem dziś u mechanika i stwierdził że :

- winą za rzędzenie silnika na obrotach 3000-3500rp jest zużyty napinacz którego nie wymieniali podczas wymiany ślizgow a który ponoć rozsypał się po wycignieciu

* włożono go z powrotem - czy to może być przyczyna rzędzenia silnika ? powiem że jak stoi na wolnych obrotach to chwile słychac takie cykanie a chwile nie i tak w kółko

* czy wymiana napinacz jest naprawdę skomplikowana?

- dziś płyn od wspomagania zachowuje sie ok. czyli nic sie nie dziej nic nie piszczy nic nie tryska - aż dziwne, stwierdzili że się dotarło :)

- jak wyregulować wolne obroty do stanu takie jak były tj 800-900rpm

- czy gdyby był uszkodzony któryś popoychacz czy jest jakiś sposób na to aby namierzyć który jest uszkodzony??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Byłem dziś u mechanika i stwierdził że :

- winą za rzędzenie silnika na obrotach 3000-3500rp jest zużyty napinacz którego nie wymieniali podczas wymiany ślizgow a który ponoć rozsypał się po wycignieciu

* włożono go z powrotem - czy to może być przyczyna rzędzenia silnika ? powiem że jak stoi na wolnych obrotach to chwile słychac takie cykanie a chwile nie i tak w kółko

* czy wymiana napinacz jest naprawdę skomplikowana?

- dziś płyn od wspomagania zachowuje sie ok. czyli nic sie nie dziej nic nie piszczy nic nie tryska - aż dziwne, stwierdzili że się dotarło :)

- jak wyregulować wolne obroty do stanu takie jak były tj 800-900rpm

- czy gdyby był uszkodzony któryś popoychacz czy jest jakiś sposób na to aby namierzyć który jest uszkodzony??

 

Możliwe że to łańcuch hałasuje bo jest już wyciągnięty. Napinacz nie mógł się rozsypac, coś musi napinac łańcuch. Za jakiś czas można wymienic łańcuch z napinaczem. Często podobne dźwięki do rzędzenia wydaje klapka w kolektorze dolotowym ( zawór DISA ). Powyżej 3tyś obr/min klapka się otwiera i jak ma luz to hałasuje.

Jeśli słychac cykanie na wolnych obrotach - powodem jest czarny brudny olej, lub olej wyeksploatowany, lub też zły np mineralny lub półsyntetyczny, moga też byc zapowietrzone popychacze i wtedy nalezy odbyc autem wycieczkę ale taką spokojną do 4tyś obr/min. Przyczyną też jest mechanika w głowicy ale to już czarny scenariusz. Ogólnie jeśli mechanika w głowicy jest OK to w 80% pomaga wymiana oleju na syntetyczny. Cykanie to też sprawa pompy olejowej, jak daje za słabe ciśnienie na wolnych obrotach to usłyszymy dźwięki.

Nie ma możliwosci regulacji obrotów biegu jałowego, przyczyną podwyższonych obrotów jest najczesciej lewe powietrze, uszkodzony wąz odmy, uszkodzony zawór odmy, lub inne nieszczelnosci. Trzeba sprawdzic po naprawie czy wszystkie czujniki od silnika są podłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da rade ustawic obroty biegu jałowego.. zdzierasz sylikon z przepływomierza (taka plasikowa kwadratowa puszka od rury z kolektora ssacego idzie i filtra powietrza) i tam jest mechanizm takie zębatki odpalasz auto i przestawiasz ją tak jak ci odpowiada jesli ci obroty faluja po wymianie uszczelki to tez to pomaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da rade ustawic obroty biegu jałowego.. zdzierasz sylikon z przepływomierza (taka plasikowa kwadratowa puszka od rury z kolektora ssacego idzie i filtra powietrza) i tam jest mechanizm takie zębatki odpalasz auto i przestawiasz ją tak jak ci odpowiada jesli ci obroty faluja po wymianie uszczelki to tez to pomaga

Gdzie ty się takich głupot naczytałeś :mlotek: Jeśli przy przepływce nie było nic ruszane to proponuję nie patroszyć jej . Za obroty biegu jałowego odpowiedzialny jest regulator biegu jałowego tzw. ''krokowy'' . Ale powodem wysokich obrotów może być również źle założona linka gazu lub nieszczelność układu dolotowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oh ci fachowcy. Zrobili ci na odpierd..... sie ,tak na szybcika byle kase wziąść :cry2: Bieg jałowy to jak kolega wspomniał krokowiec sobie reguluje, po drugie jak mieli wszystko rozłożone i widzieli że coś może być nie tak to ci mogli dzwonić i decydować o wymianie, po trzecie płyn od wspomagania hmmmm, może coś odkręcali i był źle odpowietrzony lub gdzieś przytkało węże i teraz puściło.

Do kolegi "BMWdaniel" no ja myśle że na nowo ci usczelka puściła, albo źle było złożone i dokręcane na pałe i przekręcone ,albo za słabo ,albo głowica nie była planowana tylko tak sobie włożona na nowej uszczelce - a słyszałem że lubią machery tak robić :x ewentualnie mogła sama głowica pęknąć, ale skromnie myśle bez ściągnięcia na nowo nic nie będzie widać - niech ktoś poprawi jak się mylę :cool2:

"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj silnik krokowy i rzeczywiście po odłaczeniu przy zapalonym aucie nie ma żadnej różnicy.

 

Wiem że obroty powinny falować lub nie równo powinien chodzić silnik po odłączeniu silnika krokowego.

 

Jak sprawdzić czy w ogóle dochodzi napiecię do kostki silnika krokowego??

Który bezpiecznik odpowiada za silnik krokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krokowca powinno być słychać po wyłączeniu silnika przez chwile, poza tym powinieneś dotykiem wyczuć czy działa. Po odłączeniu krokowca niekoniecznie będzie falował silnik;] awaryjny tryb się włącza z tego co wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pojawił się kolejny niedobry objaw po naprawie.

Wyprzedzałem kolegę, zredukowałem na bieg 4 tak aby obroty sie podniosły do ok 3500-4000.

Dzis kolega mówi że jak go wyprzedzałem zostawiałem za sobą niezłą chmurę czyli dobrze mi zakopcił na niebiesko.

 

Nie sprawdzałem jeszcze poziomu olej sprawdzę później, ale co jest nie tak?? czy to już koniec tego silnika w którego zainwestowałem "kupe" pieniędzy??

Czy to może być w jakikolwiek sposób związane z tym rzędzeniem ??

Czy możliwe jest że jest źle poustawiany rozrząd ???

 

 

Bardzo proszę o pomoc oraz jakiekolwiek sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Byłem dziś u mechanika i stwierdził że :

- winą za rzędzenie silnika na obrotach 3000-3500rp jest zużyty napinacz którego nie wymieniali podczas wymiany ślizgow a który ponoć rozsypał się po wycignieciu

* włożono go z powrotem - czy to może być przyczyna rzędzenia silnika ? powiem że jak stoi na wolnych obrotach to chwile słychac takie cykanie a chwile nie i tak w kółko

* czy wymiana napinacz jest naprawdę skomplikowana?

- dziś płyn od wspomagania zachowuje sie ok. czyli nic sie nie dziej nic nie piszczy nic nie tryska - aż dziwne, stwierdzili że się dotarło :)

- jak wyregulować wolne obroty do stanu takie jak były tj 800-900rpm

- czy gdyby był uszkodzony któryś popoychacz czy jest jakiś sposób na to aby namierzyć który jest uszkodzony??

popychacze są takie powiedzmy hydrauliczne u Ciebie? można jak się je ma "na wierzchu" na samochodzie to pytaj kogoś mądrzejszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wymieniony został w dniu dzisiejszym silnik krokowy na uzywany sprawny. Niestety żadnej poprawy obroty na rogrzanym silniku nie chcą spaść poniżej 1300rpm.

 

Reakcja podczas odłączenia silnika krokowego jest taka sama jak poprzednio czyli ero reakcji jakiejkolwiek silnik nawet nie drgnie, nie zafaluje.

 

 

Dlaczego tak jest miał ktoś coś takiego podobnego?

Czy może to być także wina czujnika półożenia wału lub rozrządu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

otóż uporałem się ze wszystkimi problemami, odpowiedzialnym za trzymanie się obrotów na poziomie 1300rpm był urwany przewód w kostce którą wtyka się do silniczka krokowego.

 

Co do rzędzenia silnika na obrotach 3000-3500rp winą był źle ustawiony rozrząd.

 

Nie chce się wierzyć ale u mnie po ponownym ustawieniu rozrządu, gdzie ewidentnie był przestawiony o 1 ząbek oraz po przylutowaniu kabelka do odpowiedniego pinu samochód jeździ jak nowy.

 

Pozdrawiam i zamykam temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do rozrzadu proponuje sciagnac ksiazke sam naprawiam bmw e36 tam jest dosyc dokladnie napisane jak wymienic lancuch rozrzadu

jesli mechanik jest nieznajomy to lepiej mu dac ja niech zrobi to z ksiazka bo znajomewgo wydaje mi sie to by rozsmieszylo moze nie obrazil by sie z tego co czytalem wymiana to nie jest taka prosta o wielu zeczach trzeba pamietac

jedynakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze bieze wode moze byc przyczyna ze uszczelka jest niwelasciwie zalozona nie ta strona do gory tak mi sie wydaje

a huczaca pompa wspomagania zaworek w niej sie zawiesil przytarl sie i na poczatek ja lalem plyn do plukania silnika w srodku stp jezdzilem tydzien a puzniej dwie wymiany oleju orlenu atf dekstron 2 teraz mam cisze

jedynakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.