Skocz do zawartości

520i wiatrak klimy ponownie


kobra21

Rekomendowane odpowiedzi

Po przeczytaniu prawie całego forum na temat niesprawności wiatraka dużo się dowiedziałem,ale że beemke mam dopiero do tygodnia to mam jeszcze parę pytań w temacie.Więc tak: wiatrak stoi,klima napełniona do 750g,prąd na 3 pinowej wtyczce jest/na jednym kablu 12v,reszta zero( może musi być na wszystkich trzech?),bezpieczniki sprawne,klima chłodzi w czasie jazdy ale na postoju zauważyłem że sprężarka rozłącza się na pewien czas i znów się włącza (pewnie jakie zabezpieczenie) a rurki klimy bardzo gorące,w poprzednim aucie jedna była zimna druga gorąca.Po lekturze forum obstawiam wentylator do wymiany,chyba że coś jeszcze możecie doradzić,co lub jak sprawdzić dla pewności.

 

Wiatrak wymieniony,wszystko chodzi jak powinno :D

Edytowane przez kobra21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jakoś tak sie utarło , że elektryczny wentylator przed chłodnicą nazywa się wektylatorem klimatyzacji. Nie jest to trafna nazwa bo on ma w zasadzie jedno zadanie. Wspomaganie działania układu chłodzenia.

Czujnik na chłodnicy ma za zadanie właczyć wentylator na pierwszy lub nawet trzeci bieg < wersja z rezystorami> wtedy gdy temperatura płynu chłodniczego wzrasta ponad normę.

I nie ważne co jest tego przyczyną. To ma zadziałać bez względu na to czy akurat masz właczoną klimatyzacje czy nie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie sprawa ma sie tak ze po właczeniu klimy napiecia niema a powino byc . czyli szukac tu nalezy przyczyny raczej w czujniku od klimy ?? nobo sprezarka sie załacza chłodzi az miło a pradu nie ma a chyba cisnienie w ukladzie jest na tyle wysokie ze wiatrak powinien sie właczac bo przeciez chłodzi klima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś tak sie utarło , że elektryczny wentylator przed chłodnicą nazywa się wektylatorem klimatyzacji. Nie jest to trafna nazwa bo on ma w zasadzie jedno zadanie. Wspomaganie działania układu chłodzenia.

Czujnik na chłodnicy ma za zadanie właczyć wentylator na pierwszy lub nawet trzeci bieg < wersja z rezystorami> wtedy gdy temperatura płynu chłodniczego wzrasta ponad normę.

I nie ważne co jest tego przyczyną. To ma zadziałać bez względu na to czy akurat masz właczoną klimatyzacje czy nie.

A jak wyjaśnisz taki problem, że jeśli nie działa went klimy to w mieście kiedy nie ma przedmuchu na chłodnice klimy jest ona mało wydajna? A temp płynu nadal jest w normie? Żeby elektroniczny wentylator się włączył to potrzeba zagrzać auto do 105st a przy sprawnym visco i drożnym układzie jest to chyba mało prawdopodobne. Nazwa moim zdaniem jak najbardziej trafna. Priorytetowym zadaniem tego wentylatora jest schłodzenie czynnika i przy okazji wspomaga układ chłodzenia w krytycznych sytuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie tak prosto.

napięcie powinno być po włączeniu klimy < wtedy gdy działa kompresor>

ale o tym decyduje panel klimatronika. A on włącza wiatrak gdy w układzie jest czynnik oraz gdy temperatura otoczenia jest wyższa niż chyba plus 6 st.

Teraz powiedz czy działa ci czujnik temperatury zewnętrznej?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jakoś tak sie utarło , że elektryczny wentylator przed chłodnicą nazywa się wektylatorem klimatyzacji. Nie jest to trafna nazwa bo on ma w zasadzie jedno zadanie. Wspomaganie działania układu chłodzenia.

Czujnik na chłodnicy ma za zadanie właczyć wentylator na pierwszy lub nawet trzeci bieg < wersja z rezystorami> wtedy gdy temperatura płynu chłodniczego wzrasta ponad normę.

I nie ważne co jest tego przyczyną. To ma zadziałać bez względu na to czy akurat masz właczoną klimatyzacje czy nie.

A jak wyjaśnisz taki problem, że jeśli nie działa went klimy to w mieście kiedy nie ma przedmuchu na chłodnice klimy jest ona mało wydajna? A temp płynu nadal jest w normie? Żeby elektroniczny wentylator się włączył to potrzeba zagrzać auto do 105st a przy sprawnym visco i drożnym układzie jest to chyba mało prawdopodobne. Nazwa moim zdaniem jak najbardziej trafna. Priorytetowym zadaniem tego wentylatora jest schłodzenie czynnika i przy okazji wspomaga układ chłodzenia w krytycznych sytuacjach.

 

 

twoje ostatnie zdanie jest trafne.

 

Reszta nie do końca

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DH11&mospid=47552&btnr=17_0099&hg=17&fg=05

Numer 10 to czujnik i w opisie widzisz , że temperatura pierwszego biegu to 91 st a drugiego 104. czyli zacznie działać znacznie szybciej niż piszesz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik mi działa. Dalej się z Tobą nie zgadzam. Wyjaśnij mi dlaczego w korkach przy nie działającym went klimy nie jest ona wydajna? Wiatrak po Twojemu powinien włączyć się dopiero wtedy gdy auto będzie miała bardzo wysoką temp płynu chłodniczego.

U mnie przy 91 st bez klimy wiatrak się nie kręci. Jedynie po włączeniu klimy. Czyli Twoim zdaniem mam coś nie tak z układem?

 

Swoją drogą bardzo nieekonomiczne pod względem zużycia prądu i za razem mocy silnika było by takie rozwiązanie, ponieważ temp otwarcia termostatu to 94 st z tego co pamiętam albo 92. A pierwszy bieg wentylatora to 91. Dla mnie to bez sensu. Chłodnica nie zdąży wytracić swego ciepła a wiatrak niby już ma się kręcić. Pokręcone.

Edytowane przez danielxc717
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zrobiłem zworke w czujniku zew temperatury i jest +50 st C także jesli toby miało wpływ to odpada a czy moze byc tak ze czynnika tyle zejdzie ze wiatrak sie nie wlaczy a klima bedzie mroziła ?? bo u fachmana zaraz po napełnieniu napiecie bylo a teraz 2 dni po operacji klima chlodzi a napiecia nie ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie rozumiesz mnie.

Wentylator ma się właczyć wraz z właczeniem klimatyzacji ale nie tylko i o tym piszę.

 

Nie jest on wentylatorem TYLKO klimatyzacji.

 

Reszty nie chce mi sie tłumaczyć. Powiem ci tylko , że 91st w chłodnicy to juz początki przegrzewania silnika. Temperatura w chłodnicy różni się znacznie od temperatury w głowicy i na termostacie.

 

A dla ścisłości napisz mi kiedy to ja twierdziłem , że ten wentylator ma się włączyć "dopiero wtedy gdy auto będzie miała bardzo wysoką temp płynu chłodniczego" jak napisałeś ?

 

Nic takiego nie napisałem a ty mnie nie rozumiesz chyba.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie jest on wentylatorem TYLKO klimatyzacji.

 

 

jakoś tak sie utarło , że elektryczny wentylator przed chłodnicą nazywa się wektylatorem klimatyzacji. Nie jest to trafna nazwa bo on ma w zasadzie jedno zadanie. Wspomaganie działania układu chłodzenia.

 

Nie napisałeś tego, ale tak wywnioskowałem bo mówiłeś, że w zasadzie nie jest to wentylator klimy a płynu chłodniczego. A z tego co pamiętałem on wspomaga układ kiedy visko nie daje rady i temp płynu ma 105st.

 

Resztę jak coś obmówimy na PW bo zaczyna się robisz OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

kolego lukiskwuki

Po zmostkowaniu na czujniku pojawia sie napięcie na jednym bolcu we wtyczce wentylatora?

We wtyczce czujnika masz trzy piny. < bo to czujnik pierwszego i trzeciego biegu>

Jak zmostkujesz srodkowy z jednym z bocznych to powinieneś usłyszeć załączenie sie przekaźnika a na wtyczce wentylatora na jednym z bolców powinno pojawicć się napięcie.

Ja zmostkujesz teraz środkowy z drugim bocznym to znowu powinieneś usłyszeć cyknięcie przekaźnika a we wtyce wentylatora powinno sie pojawić napięcie ale już na innym bolcu niz poprzednio.

 

Masz tak?

 

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie.

Wina jest tu albo po stronie czujnika temperatury zewnętrznej ,ile ci pokazuje?>

Albo w samym panelu klimatronika.

Więcej opcji raczej nie ma.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no to prawdopodobne jest , że panel klimatronika siada albo nie masz już czynnika w układzie.

 

A może masz nadpalone styki w przekaźniku wiatraka < ciekawe czy cyka wogóle?>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego dyzio255 jezeli tak jak piszesz wentylator klimy wspomaga układ chłodzenia, to co wspomaga wspomniany układ w wersji bez klimy?? przypomnę, że w wersji bez klimy tego wentylatora nie ma. ponadto podczas napełniania układu chłodniczego różnych odmianach silnika m52 nieroztropni uzytkownicy doprowadzają do zagotowania układu jeszcze nigdy w takich przypadkach nie widziałem zeby włączył sie wentylator klimy, a wskazówka temperaturyy poszła do końca. jak to wytłumaczysz??
e39 3.0D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę poprzeć kolegę dyzio255. U mnie jak padło VISCO to wystarczyło o milimetr przekroczenie pionu na temp. cieczy i ODRAZU zaskakiwał wentylator. Teraz Visco znowu mi niedomaga (jakiegoś pecha mam) i nie zasprzęgla do końca. W mieście przy ostrej jeżdzie ZNOWU ZAŁĄCZA wentylator jeżeli o milimetr wychyli się od pionu wskażnik a nie po 100C. Konkluzja - walnięte czujniki u kolegów co im pogotowało Bunie i nie załączyło wentylator. I o ile mnie pamięć nie myli e39 jest ostatnim modelem z Viscozą e46 już chyba też jej nie posiada a napewno diesle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.