Skocz do zawartości

318i gotuje sie,brak wiedzy


radziomlawa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Bmw z silnikiem 1895 99r brak klimy brak wiskozy wiatrak elektryczny.Płyn się gotuje na komputerze pokazuje 120c :x .Odstawilem samochód do mechanika.

WYMIENIONO:

termostat

uszczelka glowicy

głowica sprawdzona ciśnieniowo(szczelna)nowe zawory,splanowana

czujnik temperatury

pompa wody

Morał taki że samochod nadal sie gotuje waż gorny gorący i twardy.Brak oleju w płynie chlodniczym jak i płynu w oleju.Chłodnica podobno szczelna tak samo jedyne co sie nie zgadza w moim silniku powinien byc od zbiorniczka wyrównawczego korek o 2bary a jest 1.4bara czy to może być przyczyna?Ewentualnie jedna osoba mi powiedziała że od zbiorniczka wyrównawczego idzie mały wężyk odpowietrzajacy o ktorym malo mechaników wie i on może się zapchać ale ja u siebie takiego wężyka nie znalazlem.Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś temp. chłodnicy? Może po prostu wysiadła pompa wody (mimo wymiany) i nie masz obiegu przez chłodnicę?

 

EDIT:

W zbiorniczku widać przelewający się płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

 

Nie ma żadnego wężyka odpowietrzającego. Do odpowietrzenia służy tylko śrubka odpowietrzająca na kolanku łączącym zbiorniczek z chłodnicą. W żaden inny sposób się go nie odpowietrza. I od tego bym zaczął. Jeśli jesteś pewny że dobrze odpowietrzony to średnio mam pomysł co dalej... Jeśli termostat ok, pompa wody też itd.... Może podjedź do ASO, może tam chłopaki szybciej rozgryzą co go boli...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zna sie lepiej niz ja ja to sie nie znam wogole nic a nic.Dziś kupił nowy korek może to pomoże jeśli nie to powiem żeby kupił ten wąż górny co sa oringi tak jak mowisz ale jak by się przeż nie zapowietrzał to chyba w zbiarniczku by się nie przelewał ten płyn ta dziurką co kolega pisał wyżej?ASO zaplace napewno dużo poza tym najbliższe aso 100km Edytowane przez radziomlawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś temp. chłodnicy? Może po prostu wysiadła pompa wody (mimo wymiany) i nie masz obiegu przez chłodnicę?

 

EDIT:

W zbiorniczku widać przelewający się płyn?

 

Tak tak widać jak się przelewa płyn,dodam ze zaczął lapać temp. po przejechaniu 20km od naprawy.Mechanik twierdzi że jak złożył glowice i nowy termostat i pompe to samochód chodził zapalony przez godzinę i temp. w pionie była a ja przejechalem 20 km zatrzymalem się na 3 minuty zostawiłem zapalony sam i temp od razu 115C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniłeś korek to dobrze, teraz spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć, ale tak jak książka każe, czyli z ogrzewaniem na max z kilkoma przygazówkami. Jak zakręcisz korek zacznie robić się ciśnienie w układzie, ten moment wykorzystać trzeba na odpowietrzanie, ciśnienie ładnie wypcha ewentualne powietrze przez śrubki odpowietrzające. Sprawdź jeszcze poprawność pracy wentylatora chłodnicy, skoro twierdzisz, że jechałeś 20km i było OK, a po 3 min od zatrzymania temp poszła na 115. Czy wentylator działa sprawdzisz kompem np INPA ma możliwość odpalenia wentylatora nawet gdy silnik zimny. Będziesz wiedział w ten sposób czy jak ECU podejmie decyzje o uruchomieniu wentylatora, to moduł w rzeczywistości uruchamia wentylator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator działa włącza się ale nigdy nie widziałem żeby krecił się na 2 biegu chyba że odepnę czujnik.Zaraz pojadę do mechanika i się może czegoś dowiem bo już mnie szlak trafia.Podejrzewam że mechanik sprawdzał wentylator bo ma komputer i programy.Jak dowiem się czegoś więcej to napisze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik stwierdził że głowica nie ma kompresji i ma zalożyć inna glowice i zobaczyć wtedy.Ale wcześniej moja glowice wysłał do Wawy na krasnobrocka i tam swierdzili ze w 80 90% jest szczelna i ja splanowali ale jak to w bmw bywa że po złożeniu może być nie szczelna.To po co wogole wysyłać glowice do sprawdzenia i na prześwietlenie skoro to nie jest 100% pewność.Czuje że i druga głowice nic tu nie pomoże
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślę że ten mechanik albo się nie zna albo cię w ch..ja robi. Jeśli głowica sprawna, uszczelka poprawnie założona, pompa sprawna i termostat, to po odpowiednim odpowietrzeniu wszystko powinno być ok. Nawet gdyby wentylator był niesprawny to przy normalnej jeździe nie miało by to znaczenia, gdyż u mnie nigdy nie miałem problemu z temp i jeszcze nie słyszałem wentylatora żeby chodził (muszę podpiąć lapka i sprawdzić czy wogóle działa ale jeśli nie zagotował przez 3 lata to chyba sprawny).

Mimo wszystko moim zdaniem problemem to jest mechanik, to pewnie taka złota rączka, najlepszy fachura co gówno o mechanice wie. Jeśli się mylę to przepraszam ale tego typu "super mechaników" spotkałem kilku w życiu i wiem jedno, jeśli taki coś spier...doli to nigdy się do tego nie przyzna, będzie wmawiał że on wszystko dobrze zrobił a spiepszyli ci od sprawdzania głowicy.

Cudów nie ma, spawdzić szczelność układu, pompę, drożnoşć chłodnicy i węży oraz przede wszystkim poprawne odpowietrzenie układu co jak wiadomo wcale nie jest tak proste jak w przypadku innych samochodów typu golf. Miałem kiedyś nieprzyjemność spotkania mechanika który w zaparte twierdził że ten silnik sam się odpowietrzy i nic nie trzeba robić, jednym słowem był to kretyn i tyle.

Jeśli samochód gotuje na postoju to jest to na 100% problem mechaniczny, żane czujniki czy komputer, jedynie pompa, termostat lub niedrożność układu (chłodnica np.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez nie mam wody w oleju ani oleju w wodzie nie dymił teraz zaczoła podłaczyłem pod INPE i wyskoczyło mi 9 błedów w tym ze cos jest z 2cylindrem odkreciłem swiece a swieca mokra i zielona... uszczelka do wymiany badz glowica... podłacz ja pod kapa. tez cwiczyłem wymieniłem pompe termostat. praktycznie na marne.. moze mechanik podczas zakładania głowicy mogł uszkodzic uszczelke, albo głowica do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wciąż uważam że mechanik coś spie...dolił i nie chce się przyznać albo głowicy nie oddał do sprawdzenia a klienta skasował. Ponowne zdjęcie głowicy = nowa uszczelka i pewnie nie chce koleś pokryć kosztów, powie że uszczelka jest ok.

 

Jest jeszcze opcja że uszkodzony jest blok silnika a nie głowica, w takim przypadku skłonny jestem wycofać złe słowa na temat mechanika ale nie życzę ci żeby to był blok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wieczorem ma przyjść druga głowica więć zobaczymy czy wtedy przestanie się grzac.Po waszych wypowiedziach też mi sie wydaje nie ma szczelności w wężach.No zobaczymy co będzie mam nadzieję że nie blok. Edytowane przez radziomlawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez nie mam wody w oleju ani oleju w wodzie nie dymił teraz zaczoła podłaczyłem pod INPE i wyskoczyło mi 9 błedów w tym ze cos jest z 2cylindrem odkreciłem swiece a swieca mokra i zielona... uszczelka do wymiany badz glowica... podłacz ja pod kapa. tez cwiczyłem wymieniłem pompe termostat. praktycznie na marne.. moze mechanik podczas zakładania głowicy mogł uszkodzic uszczelke, albo głowica do wymiany.

Ale wymieniał mi uszczelkę i glowica była sprawdzana.Ma komputer no i warsztat calkiem poważny...Sam nie wiem ale wkur...mnie juz to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wymieniał mi uszczelkę i glowica była sprawdzana.Ma komputer no i warsztat calkiem poważny...Sam nie wiem ale wkur...mnie juz to.

 

Wygląd warsztatu w dzisiejszych czasach o niczym nie świadczy, 10km od mojej miejscowości koleś nie mający pojęcia o mechanice, zainwestował przeszło 300tyś w warsztat (lokal miał własny), zatrudnił 4 "mechaników" i dzięki nim zbankrutował w niecałe pół roku :twisted:

Wygląd to nie wszystko, liczą się umiejętności i wiedza mechanika, jak zaczyna ściemniać tzn. że nie ma pojęcia o czym mówi i po prostu improwizuje żeby zgarnąć kasę, absolutnie nie twierdzę że twój mechanik taki jest ale cwaniaków jest coraz więcej, myślą że pozjadali wszystkie rozumy a często nie radzą sobie z błachostkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założył drugą głowice i motyw jest taki że gdy gazuje samochod,trzyma go na obrotach to wtedy się nie gotuje a jak chodzi na wolnych obrotach na biegu jałowym to wtedy sie gotuje chłodnica jest cała zimna,stwierdził że nie ma obiegu.Dziś założył drugą chlodnice i dalej jest to samo.I wracając wyżej jednak nie wymieniał termostatu a w moim jest wydłubany jakiś grzybek no i stwierdził że to napewno chodzi o termostat.Moze bedzie dobrze jak nie to trzeba chyba do tego aso Edytowane przez radziomlawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli termostat jest "pusty" u Ciebie, czyli obieg jest cały czas, to możliwości jakie widzę, to pompa wody, albo zatkany jakiś kanał w bloku. Wiem, że pompę wymieniałeś, albo mechanik tak twierdzi. Powiedz mu niech sprawdzi czy wirnik jest sztywno z kołem pasowym. Porównaj do starej, czy nie jest jakaś inna, bardziej płytka(wirnik) mniejsza średnica wirnika, coś co mogłoby powodować brak obiegu, lub słaby obieg. W układzie chłodzenia nie ma już innych możliwości. Sprawdzałeś jak wygląda ogrzewanie w środku? Dobrze grzeje na postoju, czy trzeba gazować, żeby grzało?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko już jest sprawne,przyczyną był termostat poniewaz w starym był obcięty grzybek.W bmw po wyjętym termostacie nie ma pełnego obiegu!!!!Dzieją się wtedy dziwne rzeczy płyn krąży jedynie po silniku nie wchodzi do obiegu chlodnicy i to było przyczyną u mnie.Morał jest taki że podstawą układu chłodzenia jest sprawny termostat,w wielu samochodach wyjęcie termostatu aż tak nie przeszkadza lecz w bmw jest inaczej.Dziękuje wam za pomoc.Teraz temp.nie przekracza 99C. Pozdrawiam Radzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ale wymieniał mi uszczelkę i glowica była sprawdzana.Ma komputer no i warsztat calkiem poważny...Sam nie wiem ale wkur...mnie juz ten samochód.

 

Wygląd warsztatu w dzisiejszych czasach o niczym nie świadczy, 10km od mojej miejscowości koleś nie mający pojęcia o mechanice, zainwestował przeszło 300tyś w warsztat (lokal miał własny), zatrudnił 4 "mechaników" i dzięki nim zbankrutował w niecałe pół roku :twisted:

Wygląd to nie wszystko, liczą się umiejętności i wiedza mechanika, jak zaczyna ściemniać tzn. że nie ma pojęcia o czym mówi i po prostu improwizuje żeby zgarnąć kasę, absolutnie nie twierdzę że twój mechanik taki jest ale cwaniaków jest coraz więcej, myślą że pozjadali wszystkie rozumy a często nie radzą sobie z błachostkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.