Skocz do zawartości

Zakup X6 w dieslu. doradzcie jaki silnik


yannkes

Rekomendowane odpowiedzi

Niby jakie kolego ?

Jeszcze rozumiem wirusować komputer kiedy się ma jakiegoś sedana ale nie wiem czy ktokolwiek byłby na tyle nierozsądny żeby wirusować 4.0d. W moim 3.0d spokojnie wystarcza mocy to co dopiero w 4.0d. Jedynym sensem byłaby chęć urwania paru sekund na torze ale bądźmy szczerzy- kto jeździ takim samochodem na tor ? Jak stać cię na X6,X5 i Twoim marzeniem jest przejeżdzka po Nordschleife to kupujesz stare BMW z dużym silnikiem i zasuwasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rozumiem i całkowicie się zgadzam że R6 diesle nie będą dużą konkurencją dla ponad 4 litrowych V8 (pod względem osiągów), ale raczej głupim jest stwierdzeniem że bardziej hałasują niż przyspieszają.

 

Co do tych niewykrywalnych rozwiązan to jeżeli mógłbyś to chętnie bym się czegoś dowiedział...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupio to brzmi warkot diesela przy dźwieku benzynowego motoru, a tuning boxy do silników turbo d. można wyguglać ze wsząd np; http://www.diesel-performance.co.uk/vehicle-bmw_x-6_4.0d-e71-306-ps

Nie mniej głupio wygląda rachunek za przejechane 100 km benzyną w porównaniu z dieselem. Ale kto by się tym przejmował robiąc 15kkm rocznie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie jestem fanem chip tuningu a zatem nie jestem wymiataczem w temacie... jakkolwiek kiedys czytalem, ze ASO / producent moze dojsc po parametrach zapisanych w komputerze, ze silnik jechal na dopalaczu...

 

jesli komus brakuje mocy w 40d to faktycznie niech se kupi V8, ale 50i a nie 4.4, 4.4. moze dostac baty od 40d np. w przyspieszeniu do 100 km/h (nie sprawdzalem danych, nie chce mi sie szukac, ale taki mam feeling)

Edytowane przez Bono

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli komus brakuje mocy w 40d to faktycznie niech se kupi V8, ale 50i a nie 4.4, 4.4. moze dostac baty od 40d np. w przyspieszeniu do 100 km/h (nie sprawdzalem danych, nie chce mi sie szukac, ale taki mam feeling)

Ale auto nazwane X6 5.0i ma właśnie silnik o pojemności 4,4 + dwie turbosprężarki... Nie istnieje silnik o pojemności 5 litrów...

 

I zapewniam że nigdy nie dostanie batów od 40d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,dobry chip to nie to samo co box.

Jak komuś mało 4.0D, to teraz może kupić 5.0d i tutaj już może podskoczyć do 5.0i

 

http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/x/x6/2012/showroom/compare.html?model_1=M50d&model_2=xDrive50i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie wiem co jest uczciwsze, ale M50d to nieregularna linia M, kilka plastikow z M i jedna turbina wiecej...

 

przynajmnie mi sie wydawalo, ze sa tam 3 turbiny - zgodnie z opisem z podanej strony, jedno turbo chyba zaginelo "M Performance TwinPower Turbo six-cylinder in-line diesel engine"

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Róznice są takie:

w M benzyna jest zmieniony na "plus" program komputera, są inne doloty oraz tłumik

w M diesel jest zmieniony program + dwie chłodniczki (olejowa i wodna)

X6 50i = 2 turbiny 407 KM 600 nM

X6 40d =2 turbiny 306 KM 600 nM

X6M50d = 3 turbiny 381 KM 740 nM

X6 Mi = 2 turbiny 555 KM 680 Nm

Tak więc i benzyna i diesel wersji M różną się od standardowych modeli, czyli pomieszane porównanie jest jest niadekwatne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z kolegą Siarabara, po namowie pana sprzedawcy kupiłem x6 40d moja pierwsza i ostatnia beemka w dieslu,dodam że żona jeździ e65 4.8 benzynka jak czasami się zamieniamy to nie chce mi się wsiadać potem do x6.

Całkiem inna kultura pracy silnika diesla i benzyny no i najważniejsze x w dieslu miał być oszczędny,a ostatnio na trasie z Belgii do Polski wyszło mi średnio 15,2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie to jak porownywac 6 gary diesla do 8 garow benzyny, gratulacje :)

 

jestem gotowy sie zalozyc, ze w dieslu mozna osiagnac i 20l litrow spalania na trasie z Belgii... jesli w dieslu wyszlo ci spalanie 15l, to w benzynie przy tym samym stylu jazdy wyszloby ci 20-40% wiecej :duh:

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ważne czy 6 czy 8 cylindrów nie zauważam zalet diesla i to wszystko, 6 cylindrowa benzyna też będzie miała dużo przyjemniejszą kulturę pracy i podobne osiągi co diesel a diesla kupiłem ponieważ pan sprzedawca wiedząc jak ja jeżdżę i jak dużo kilosów pokonuję miesięcznie stwierdził ,iż będę oszczędzał kupę forsy co miesiąc to ja się pytam gdzie te oszczędności skoro diesel pali 15l a e65 pili również około 15l przy podobnej technice jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

niestety to swiadczy o tym, ze nie wiesz o czym piszesz

 

(...) to ja się pytam gdzie te oszczędności skoro diesel pali 15l a e65 pili również około 15l przy podobnej technice jazdy.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mad2: No... i już nie wytrzymałem... kto jest taki odwazny i porównuje diesla 3litra i 6 garów z benzyną 4,8 (czy 4,4) litra i 8 garów.... ??? Bono ma racje, ze to co sie tu pisze świadczy o tym ze ten ktoś nie jechał ani jedny ani drugim.... :norty:

Jak można chcieć benzyne za 500.000zł i kupić (za namową sprzedawcy) gnojowóz dla rolników ?? :duh:

Panowie... to są dwa inne silniki, dwie rozne kultury pracy, dwie różne ceny zakupu, dwie inne grupy odbiorców, dwie inne grupy osiągów.... paranoja. Ja osobiście, gdyby mnie było stać na zakup i utrzymanie V8... nie dyskutował bym z rolnikami jeżdzącymi na gnojówke, tylko radował bym się z pomruku V8 i sowicie płacił za każde 25l/100km. A że bidul jestem i rolnik, to jeżdze na gnojówke i siedze cicho zazdraszczając pomruku V8 innych wypasiony samochodów. Ale nie marudze że źle... że 15l/100km. Nikt o zdrowych zmysłach nie oczekuje od silnika 306KM spalania na pozomie 8 litrów jak w passacie TDi.... panowie, troszke rozsądku...

Zaznaczam, że przywołanie "rolnika" nie służy poniżaniu tych ciężko pracujących ludzi, tylko pokazaniu że własnie tam powinno się uzywać silników diesla czyli w traktorach a nie w "lymuzynach". A że gnojówka weszła do lymuzyn.... to i my się bawimy w rolników ;-)

"Jeśli masz wroga, idź nad rzekę, usiądź nad brzegiem, kontempluj i spokojnie czekaj, aż nurt przyniesie Ci jego zwłoki"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel czy benzyna to kwestia gustu i potrzeb. Każdy będzie bronił swojego.

Ja osobiście mam już dosyć diesli.

Fakty są takie, że diesel pali mniej, ale jest droższy, chodzi głośniej i psuje się częściej szczególnie po gwarancji. "Benzyna" w zakupie jest tańsza, spalanie nie jest jakoś rażąco wyższe, ładnie brzmi, ciszej pracuje i jest z nią mniej kłopotów...

 

Wczoraj zrobiłem nie łamiąc zbytnio przepisów 35i trasę Berlin(Schonefeld Kreuz)-Gniezno-Bydgoszcz.

 

Dane z komputera:

Berlin-Gniezno:

Czas przejazdu 2:05

Odległość 291km

Średnia prędkość 145km/h

spalanie 15 l

 

Berlin-Bydgoszcz:

Czas przejazdu 3:00h

Odległość 370km

Średnia prędkość 127km/h

spalanie 14,5 l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Przy mojej jeździe i przebiegu rocznie wydaje ok. 10tys zł mniej na paliwo w dieslu niż w benzynie.

Gdybym miał wybierać nie kierując się kosztami paliwa to wybrał bym benzynę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety to swiadczy o tym, ze nie wiesz o czym piszesz

 

(...) to ja się pytam gdzie te oszczędności skoro diesel pali 15l a e65 pili również około 15l przy podobnej technice jazdy.

koledzy jeżdżę bmw od 20 lat więc nie wyjeżdżajcie mi,że nie wiem o czym piszę i nie jeździłem ani jednym ani drugim, myślałem że forum polega na dzieleniu się swoimi spostrzeżeniami i dzieleniu nimi się z innymi ale widzę że nie warto.Ja nie porównuję 6 cylindrowego diesla z 8 cylindrową benzyną tylko ogólnie diesla i benzynę i dla mnie benzyna biję na głowę diesla a tego dotyczy ten temat.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, przymierzam sie do zakupu kultowego X6 z silnikiem diesla. Otóż rozważam różne wersje silnikowe... czy podstawowa jednostka 3.0d 245km to nie za malo? w broszurze pisze ze spalanie rzędu 8.8l - nie chce mi sie wierzyc ( nie chodzi tu o koszta utrzymania tylko o zasięg pojazdu) a przyspieszenie podane jest 7.5s do 100kmh. Wiem ze czasem producenci lubia "podkolorować" osiągi - Czy te wartości nie wydaja sie wam podejrzane? Oto pytanie do was. ile te auto rzeczywiscie pali przy normalnej jezdzie - normalnej tzn, czasami kogoś wyprzedze, pojade z 140 - 150 a czasem spokojnie..

Patrząc na osiągi silniejszych jednostek - różnice znacznie niewielkie..

Kolejne pytanie odnosnie wyrzymałości autka.. Jak dlugo wyrzymuje w nim zawieszenie na naszych drogach? Pytam się o to, bo robie dużo kilometrów i troche rozczarował bym sie gdyby po 150 000 wszystkie tulejki byłyby powybijane... prosze wypowiedzcie się jak to naprawde jest:)

Hm.. Jak dla mnie wersja minimum to x50d. Szału nie ma ale przyspiesza w poprawnie, nie licząc mimo wszystko sporego laga. Spodziewałem się więcej po tym silniku, ale może został przytoczone masą auta.

 

Ogólnie auto oceniam jako beznadziejne i polecił bym tylko najgorszemu wrogowi. Zachowanie na autostradzie do powiedzmy ok 200 km/h poprawne, powyżej już trzeba sie skupiać na jeździe bo każdy podmuch sie czuje i gwaltowniejsza zmiana toru jazdy jest niezbyt fajna. Jak na BMW prowadzi sie kiepsko, jak na takiego kloca może i nieźle, ale nerek imho nie jest godne.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie ma to jak wsiadzie kierowca F1 do kontenera i to jeszcze diesla na kolkach (X5/6) i oczekuje przeciazen 10g

 

"Ogólnie auto oceniam jako beznadziejne i polecił bym tylko najgorszemu wrogowi." "(...) nerek imho nie jest godne."

 

nie wiem czym godzien pytac - mozesz zrozwinac temat? jakie auto? ogolnie X6 czy X6 + 50d?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.