Skocz do zawartości

E90 N52 325i - termostat, prosba o potwierdzenie diagnozy


bua

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

W ukrytym menu pod numerem 7 zaobserwowalem takie zachowanie:

z zimnego nagrzewa się do 92°C po czym spada do 75,

to by znaczyło ze otworzył się duży obieg.

Problem w tym że max jaki osiąga na duzym to 82°C.

Na mój gust termostat do wymiany.

 

W e39 520d wymieniłem oba sam, w 325i co prawda nie przyglądałem się ale

nie mogę go namierzyć, da się to zrobić w garażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 330i n52.

Też przerabiałem ten temat.

 

Sprawdź czy masz elektryczną czy mechaniczną pompę wody. Sprawdź także czy twój termostat ma podpięcie elektryczne.

Jeśli masz mechaniczną pompę i termostat bez podpięcia nie masz po co dalej czytać i masz do wymiany termostat prawdopodobnie.

 

Jeśli masz elektryczną pompę wody oraz termostat z podłączeniem elektrycznym to masz "aktywny system chłodzenia" (tak go sam nazwałem :-))

Objaw który opisujesz jest jak najbardziej prawidłowy i dokładnie pokrywa się z moimi pomiarami.

Gdy temperatura podnosi się powyżej jakiegoś poziomu (prawdopodobnie 10 C) to auto trzyma około 81-82 C.

Gdy temperatura spada poniżej pewnego poziomu (prawdopodobnie 10 C :-)) auto zaczyna utrzymywać 90-92 C.

Jest to około 10 C różnicy względem ciepłych/zimnych dni.

Sprawdzam to już drugi sezon i już druga zimę temperatura mi wzrasta potem latem spada.

W momencie kiedy zaczynam auto przyciskać czyli jeździć do końca obrotów temperatura natychmiast spada do 80 zimom a latem nie sprawdzałem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz elektryczną czy mechaniczną pompę wody. Sprawdź także czy twój termostat ma podpięcie elektryczne.

Jeśli masz mechaniczną pompę i termostat bez podpięcia nie masz po co dalej czytać i masz do wymiany termostat prawdopodobnie.

 

Jeśli masz elektryczną pompę wody oraz termostat z podłączeniem elektrycznym to masz "aktywny system chłodzenia" (tak go sam nazwałem :-))

Objaw który opisujesz jest jak najbardziej prawidłowy i dokładnie pokrywa się z moimi pomiarami.

 

Dzieki za rady chlopaki,

Probowalem namierzyc ten termostat lobo. , ale chyba jestem slepy...i nie moge go namierzycc :mad2:

http://images39.fotosik.pl/1531/9e73702d02b741b5m.jpg

http://images39.fotosik.pl/1531/be80d42defdfb991m.jpg

 

Niby to jest na dwie sruby i ma jakies podpiecie.

 

Realoem za bardzo tez nie pomaga..:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=VB12&mospid=48482&hg=11&fg=35

 

 

Jak pisze szymonb moze w tym nowym silniku magnezowym ma to sens i zapobiega przegrzaniu sie auta (np. w razie dociskania pod czerwone...)

a w zime zawsze latwiej zchlodzic w razie czego.

Dodatkowo potwierdzalby to fakt ze idealnie utrzymuje te 80C, bo jak 520d mial problemy z temperatura to potrafil spasc na niebieskie jak stal na jalowym....

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug linka z realoem ktory wkleiles masz tak jak u mnie elektryczna pompe wody i termostat z podlaczeniem.

Pompa wody ukł. chłodn./termostat pozycja 5 i 6 to podlaczenia elektryczne.

Wszystko z temperatura u ciebie ok jest identycznie jak u mnie.

Mysle ze powinienes to zostawic bo po wymianach bedziesz mial to samo.

Jak sprawdzisz kiedys ladowanie akumulatora to jest to samo.

Napiecie ladowania zalezy glownie od temperatury akumulatora czyli posrednio zewnetrznej.

 

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug linka z realoem ktory wkleiles masz tak jak u mnie elektryczna pompe wody i termostat z podlaczeniem.

Pompa wody ukł. chłodn./termostat pozycja 5 i 6 to podlaczenia elektryczne.

Wszystko z temperatura u ciebie ok jest identycznie jak u mnie.

Mysle ze powinienes to zostawic bo po wymianach bedziesz mial to samo.

Jak sprawdzisz kiedys ladowanie akumulatora to jest to samo.

Napiecie ladowania zalezy glownie od temperatury akumulatora czyli posrednio zewnetrznej.

 

Pozdrawiam

Szymon

 

Ok, nie bede narazie nic robil, INPA tez nie pokazuje zadnych bledow...

 

Pozdrawiam

Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm

Bardzo ciekawe jest to co panowie piszecie...

Poniewaz u mnie z zimnego rozgrzewa sie gdzies do max 104 i pozniej co osiagnie 104 stopnie to spada do 97-99 a pod duzym obciazeniem(wskazowka pod czerwone)spada do 90 stopni i jak to mowiono mi tu na forum jest to calkowicie normalne,normalny jest wzrost do max 110 stopni.

 

Tutaj link

viewtopic.php?f=70&t=185192

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Panowie, temat stary ale strasznie mnie to gryzie...

 

Wg opracowań temperatury w N52 powinny wyglądać tak:

 

• 112°C Tryb ECO

• 105°C Tryb normalny

• 95°C Tryb Wysokiej wydajności

• 80°C Tryb High + mapped thermostat mode

 

A u mnie po wymianie termostatu w mieście i w trasie trzyma non-stop 80°C. Po włączeniu tempomatu poooowoooli rośnie, tylko raz widziałem 100°, ale po wyłączeniu tempomatu od razu wraca na 80...

 

Wkurza mnie to trochę, auto pali 15 L w mieście przy mega emeryckiej jeździe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy w n52 jest "element grzejny" (11617550466) lub cos podobnego ale w n43 I n53 jest.

 

U mnie wtyczka sie od niego odpiela I niedogrzewal mi sie silnik (majonez pod korkiem)

Juz myslalem ze thermostat do wymiany, kiedy uswiadomilem sobie, ze wypiecie wtyczki ma zwiazek z niedawna wymiana uszczelek w zespole filtra I chlodniczki oleju.

 

Bledow nie bylo a I w ukrytym menu temp. byla pare st. mniejsza.

 

Moze komus sie przyda

N57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, temat stary ale strasznie mnie to gryzie...

 

Wg opracowań temperatury w N52 powinny wyglądać tak:

 

• 112°C Tryb ECO

• 105°C Tryb normalny

• 95°C Tryb Wysokiej wydajności

• 80°C Tryb High + mapped thermostat mode

 

A u mnie po wymianie termostatu w mieście i w trasie trzyma non-stop 80°C. Po włączeniu tempomatu poooowoooli rośnie, tylko raz widziałem 100°, ale po wyłączeniu tempomatu od razu wraca na 80...

 

Wkurza mnie to trochę, auto pali 15 L w mieście przy mega emeryckiej jeździe...

 

15L w miescie to jednak duzo przy emeryckiej jezdzie, ja pale litr mniej ale z xdrivem. Powinienes palic w miescie przy emeryckiej jazdzie jakies 12 do 13L bez xdrive.

 

Skasuj adaptacje skrzyni i sprawdz pompe wody.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok sorry myslalem ze miales automat, to w takim razie 12L/100 w miescie przy spokojnej jezdzie jest jak najbardziej do uzyskania, jest ewidentnie problem.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam wszystkich !

Odgrzeje troche kotleta, ale nie chcial bym zakladac nowego tematu.

Otoz moj problem wyglada nastepująco:

Awarii uległa pompa wody, nie znajac jeszcze tematu kupilem nowa pompe(Pierburg), oraz tani termostat, ktory byl w tamtej chwili dostepny.

Wymieniona zostala pompa wraz z termostatem, (nie bylo zadnej adaptacji, ani podpinania pod komputer w celu skasowania bledow), problem przegrzewania znikł, natomiast pojawił sie kolejny - auto bylo nie dogrzane, rozgrzewalo sie max do 74-77*C.

Zaczalem czytac forum i wymienilem termostat spowrotem na stary - ori BMW siedzacy w aucie od nowosci.

Do niedawna auto rozgrzewalo sie czasami nawet do 97*C, podczas jazdy w miescie trzymal temp ok 84*, natomiast od jakiegos czasu, jest problem i nie chce sie rozgrzac nawet do 90*...

Rozgrzewas sie bardzo powoli do ok 81* po czym spowrotem wraca na 74-77*.

Jak podgonie silnik na obrotach potrafi wskoczyc na 91* ale na krótką chwilę, nastepnie znow spada na 74-77*.

Temperatury obecnie na zewnatrz to 0-8*C (mieszkam w UK)

Teraz moje zasadnicze pytanie:

Czy wymienić termostat na nowy ori BMW(czytalem ze zamienniki nie maja wszystkich trybów pracy, dlatego przy niektorych termo nie jestesmy w stanie osiagnac temp pow 100*C) , czy moze nalezy zrobic jakas adaptacje programem po wymianie pompy i zamianie termostatów ?

Z gory dziękuje za wszystkie cenne wskazówki ! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(czytalem ze zamienniki nie maja wszystkich trybów pracy, dlatego przy niektorych termo nie jestesmy w stanie osiagnac temp pow 100*C)

 

Masz jakieś źródło na potwierdzenie tego?

 

Mam praktycznie taka sama sytuacje (pompa wymieniona na Pierburg, termostat Behr), uznałem ją już za normalną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytalem na forum, podczas szukania informacji na temat nikiej temperatury cieczy, nie pamietam juz dokładnie na którym.

Przed wymianą termostatu i pompy miałeś ten sam problem z temperaturą?

Jakie masz spalanie ?

 

PS: znalazlem Twoja wypowiedz na jednym z forum :

,,Hey sleepysnake,

 

Sorry for the delayed answer!

 

After resetting the ECU adaptations the temperatures were fine for about two weeks. Around 102-105 Celsius on highway, dropping to 95 under load, city around 95. But then it went back to same old, 80 deg all around.

 

I've replaced the valve seals last week as there was smoke when opened the oil cap and the car consumed too much oil. I've reset the adaptations again and so far so good, the temps are okay, but it's too soon to tell if it'll last.

 

Now it's clear to me that the root of the problem is not in the thermostat (I've replaced mine too, didn't help), but in the ECU itself."

 

---> Rozumiem ze reset pomógł, przynajmniej na jakis czas ?

Mógłbys podpowiedzieć na czym to polega ?

Jestem właścicielem bmw od nie dawna i jestem zielony w temacie :mrgreen:

 

Edit

 

Dzis z kolei tem plynu chlodzacego jest na poziomie 94-96*C ...

Nie wiem czym to jest spowodowane, czyzby temp zewnetrzna na poziomie +10*C?!

W chodniejsze dni jak wczoraj(<10*C) tem wzrasta dopiero przy ok 100km/h.

Na logike biorac, powinno byc chyba na odwot, tzn w chlodniejszy dzien, powinna tem byc wyzsza?

Ktos wypowie sie z osob znajacych lepiej temat ?

Doczytalem temat na us forum, gosciu napisac b ciekawa rzecz, ze wystepuje zaleznosc miedzy temp cieczy a tem oleju, jednak dzis, tem cieczy jest +90*C wiec nie wiem sam juz co mam myslec :duh: :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie popadajmy w paranoję. Czy masz zbyt duże spalanie, zużycie oleju lub słabe ogrzewanie? Jakiekolwiek objawy niedogrzania silnika? W tym aucie temperatura płynu może przyjmować naprawdę różne wartości. U mnie temperatura oleju w mieście trzyma się prawie sztywno na 90-95 stopniach a temperatura płynu lata między 75 a 90, z reguły mając 75-80. Spalanie mam normalne, ogrzewanie działa w porządku, oleju praktycznie nie bierze. Może tak po prostu ma być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak ma byc. Temperatury plynu zalezy od sposobu jazdy w danym momencie w N52.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

• 112°C Tryb ECO

• 105°C Tryb normalny

• 95°C Tryb Wysokiej wydajności

• 80°C Tryb High + mapped thermostat mode

Tak ma być? To co w takim razie oznacza ta tabelka? Jaki to jest tryb eco, a jaki high? Czy jazda po mieście z krótkimi trasami z prędkością ok 90, to nie jest tryb normalny, tylko high?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałoby się więcej sprawdzonych informacji o tym jak rozumieć temperaturę silnika. Te dane które wszyscy podają, o tych trybach chłodzenia odnoszą się do temperatury silnika. To co widać w ukrytym menu na pewno nie jest temperaturą silnika, bo zmienia się zbyt dynamicznie. Silnik ma zbyt dużą pojemność cieplną aby mógł zmieniać temperaturę z prędkością 1 stopnia na kilka sekund a tak potrafi się zmieniać temperatura w ukrytym menu.

 

Z drugiej strony temperatura oleju jest chyba mierzona w misce olejowej? (niech ktoś mnie poprawi), bo nawet po krótkim postoju, bardzo szybko spada, czyli też nie nazwałbym tego temperaturą silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

• 112°C Tryb ECO

• 105°C Tryb normalny

• 95°C Tryb Wysokiej wydajności

• 80°C Tryb High + mapped thermostat mode

Tak ma być? To co w takim razie oznacza ta tabelka? Jaki to jest tryb eco, a jaki high? Czy jazda po mieście z krótkimi trasami z prędkością ok 90, to nie jest tryb normalny, tylko high?

 

Wydaje mi sie, ze podane wartosci odnosza sie do temp oleju/silnika, bo tez nie chce mi sie wierzyc, ze chodzi o temp cieczy chlodzacej.

Tak w ogole komus temperatury w ukrytym menu z pozycji 7 wzrasta powyzej 96*C (przy sprawnej pompie wody) ?

Dziwne tylko, u mnie jak by sie co jakis czas cos wieszalo, raz jest dobrze, temp rosnie do wspomnianych wyzej 96* w zaleznosci od stylu jazdy, a czasem(jak wczoraj gdzie byl chlodniejszy dzien) max to 81*C i po chwili znow spada na niskie 70*C.

Chyba wymienie zegary od wersji 335i, zeby kontrolowac temp oleju, bo na prawde nie daje mi to spokoju ... :mad2: :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wymienie zegary od wersji 335i, zeby kontrolowac temp oleju, bo na prawde nie daje mi to spokoju ... :mad2: :mad2: :mad2:

 

To da się zakodować na zwykłych zegarach, ja tak mam.

 

Odnoszę wrażenie że temperaturę oleju też mam za niską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

/quote]

 

To da się zakodować na zwykłych zegarach, ja tak mam.

 

Odnoszę wrażenie że temperaturę oleju też mam za niską.

 

Podpowiesz jak to wykonac ? ;-)

 

Przed chwila wrocilem z przejazdzki autem i jak reka odjal, temp cieczy oscyluje caly czas w przedziale ~90*C, jak przycisne po obrotach spada na 77 i po chwili spowrotem rosnie :lol: :lol:

Ciekawe jak bedzie jutro ... :roll: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko ze po zainstalowaniu navigacji DYNAVIN N6 mam podgląd na temperaturę oleju i cieczy, co uruchamiam jako pierwsze zaraz po silniku.

Z moich obserwacji mam dokładnie tak samo jak u większości z was temperatura płynu chłodniczego max 93st C min 76st C temperatura silnika 95~99.

Spalanie średnie 13/14L, ogrzewanie na auto załącza się po około 2min i zaczyna grzać.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko ze po zainstalowaniu navigacji DYNAVIN N6 mam podgląd na temperaturę oleju i cieczy, co uruchamiam jako pierwsze zaraz po silniku.

Z moich obserwacji mam dokładnie tak samo jak u większości z was temperatura płynu chłodniczego max 93st C min 76st C temperatura silnika 95~99.

Spalanie średnie 13/14L, ogrzewanie na auto załącza się po około 2min i zaczyna grzać.

 

 

Moglbys podac jaka jest temperatura oleju przy ~76*C cieczy chlodzacej, oraz ~93*C :?:

Z gory wielkie dzieki :!: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.