Skocz do zawartości

320 m52b20 - spala ok 1l oleju na 1000km - remont


rhl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

otóż problem jak w temacie. Jak wleję więcej oleju, to zaczyna kopcić na niebiesko i czuć spalany olej, jeśli natomiast jest mniej niż min. na bagnecie jest ok, poza tym, że świeci się od czasu do czasu (jak wpadnie w drgawki) kontrolka ukl. smarowania.

 

Ogólnie czuć, że jak wpadnie w drgawki to traci moc, gdy jest stabilna praca jedzie się dobrze.

Denerwuje to strasznie, dlatego chcę zrobić najprędzej remont silnika - bawiąc się w swap tylko i wyłącznie brałbym już większe silniki a to skolei $$ kosztowna sprawa przy osprzęcie z b20... do tego później wielka niewiadoma jaki będzie stan tego wszystkiego...

 

Napiszcie mi proszę na co zwracać uwagę przy remoncie i co warto przy okazji zrobić by wrócić do serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całą głowicę wymieniać?

 

Myślałem, że może skoro auto jeździ od ponad 7 lat na gazie to uszczelniacze zaworowe poszły itp.

 

Ktoś pisał na forum także o problemach z odmą i efekt był podobny, nie wiem - dlatego proszę was o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomierzona została kompresja i jest następująco:

 

1cyl. 11.5

2cyl. 13.5

3cyl. 10

4cyl. 12.5

5cyl. 13.5

6cyl. 10.5

 

ogólnie po obejrzeniu całego bloku silnika okazuje się, że w sumie spocony jest cały - z każdej strony jest zauważalny ślad oleju na bloku...

Napiszcie mi proszę, czy w takiej sytuacji gra jest warta świeczki?

Jedyne co mnie dziwi, to to, że gdy doleję oleju między max a min to silnik momentalnie spala dolany olej i stan, w którym sytuacja jest stabilna to stan min, bądź nawet lekko niżej - doleję olej i zaś czuć spalenizne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1cyl. 11.5 w normie

2cyl. 13.5 za duze

3cyl. 10 w normie

4cyl. 12.5 na granicy w normie/zaduze

5cyl. 13.5 za duze

6cyl. 10.5 w normie

 

Ogólnie z cisnieniem nie jest źle jeszcze ale lepiej jak benzyniak ma te 10-11 niz 13 (być moze glowica byla juz kilka razy planowana) Ale tu tragedii nie ma.Jeżeli silnik jest spocony to wymiana uszczelek, zimmeringow , uszczelniaczy. Jeżeli spala Olej to albo przez pierscienie albo uszczelniacze zaworowe. Zaczął bym od uszczelniaczy bo to tańsza opcja (nie trzeba zrywać glowicy tylko odkreca sie pokrywe zaworów zdejmuje wałek/wałki ale tak zeby nie pomieszać nic zadnej kolejnosci ustawienia stópi wałka rozpina sie sprężyny i wymienia uszczelniacze. Ale sam tego nie zrobisz ) a jak pierscienie to sie zdejmuje glowice calkiem od spodu przez miske olejowa okreca sie korbowody i wyjmuje tloki duuuzo roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo roboty i do tego droga sprawa u mechanika. sam musialem przez to przechodzic niecały rok temu. Więc tak jak Kolega Taifun pisze zrób najpierw uszczelniacze a jak nie pomoze to wezmiesz sie za pierscienie. jak po zrobieniu pierscieni bedzie dobrze to mozesz sie cieszyc, a i przy okazji masz zmienione uszczelniacze ;)
http://img689.imageshack.us/img689/6493/bmwlogoa.jpg BMW _ E36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik kibel, za duże różnice pomiędzy garami - dlatego go telepie,

proponuję zdjąć głowicę i go obejrzeć - co do bloku to może wystarczy wymiana pierścieni (dla odzyskania kompresji), uszczelniacze zaworowe to nieduży koszt i też pewnie będą do wymiany.

 

Ogólnie jeśli ktoś będzie w stanie wyremontować Ci ten silnik w cenie poniżej 1000pln to rób. Jeżeli krzyknie więcej to szukaj używki z gwarancją - a jest tego MULTUM....

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.