Skocz do zawartości

bmw e46 330d zgasła juz nie odpala


chudy11511

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z odpaleniem jak jest ciepły lub letni silnik

 

pompa progowa wymieniona ,zawór wysokiego ciśnienia na pompie tez

 

błędów nie ma żadnych moc jest

 

zauważalnym ze na 1 i 4 wtrysku jest spocony od ropy reszta sucha jak pieprz wiec wymieniłem podkładki po wtryskami i dalej nie odpala słyszałem ze sa jakieś uszczelniacze pod cewko ele wtrysku jak to sie rozbiera i wymienia podobno koszta niewielkie

 

proszę o pomoc w problemie bmw e46 330d zgasła juz nie odpala

Edytowane przez chudy11511
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema chudy,

jak masz problem z rozruchem ciepłego to będzie to dolotowy czujnik wałka rozrządu.

pozdr

 

 

witam dolotowy czujnik walka hmmmmmmmm

 

czujnik walka rozrządu wiem a ten dolotowy zbija mię trochę stropu

 

jak jest opisane w inpa to cr dokladnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumie a wiec sprawdzę to obstawiasz ten czujnik ale komp błędu nie pokazuje a może być uszkodzony tak za auto nie odpala

 

ja podejrzewałem lejące wtryski bo trzeba długo kręcić rozruchem tak jak brakowało paliwa lub nie było ciśnienia na cr

 

ale jak odpali to nie zakopci ani nic takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że zagubi impuls z nadajnika i już jest problem. Podmień go i wyjdzie czy to będzie to, ale w 90% przypadków zawsze on jest pierwszorzędną przyczyną. Kolejną możliwością na ciepłym będzie czujnik ciśnienia CR. Na lejących wtryskach odpaliłby bez problemu czy to na zimnym czy ciepłym, więc osobiście wątpię by to było przyczyną... chociaż mogę się mylić. Daj znać o rozwiązaniu problemu. Pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy jak wtrysk leje ... na przelew czy na końcówce ... jeśli leje w przelew nie odpalisz auto , ponieważ spada ciśnienie na cr .

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam tak jaki pisałem

 

pompa progowa daje 5,5

zawur cr na pompie mam dwa podmiana byla oba sprawne

czujnik walka podmieniałem do innego auta i pali na dotyk

 

teraz tak jak sprawdzić czy na przelew leje oraz jak sprawdzić ciśnienie na cr na kompie w momencie rozruchu

 

sprawdzałem korekty wtrysków i

 

1 0.20

2 0.25 a 0,30

3 1,30

4 - 0.20

5 0,35

6 - 0.60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próba przelewowa:

Do wtrysków są podłączone dwa przewody, jeden podaje paliwo pod ciśnieniem, drugim ucieka nadmiar paliwa. Jeśli tym drugim przewodem ucieka zbyt dużo paliwa, w szynie cr będzie za niskie ciśnienie.

Metoda sprawdzenia: odłącza się przewody przelewowe te co odprowadzają nadmiar paliwa, wsadza się je w menzurki. Odpalasz engine i obserwujesz czy równo dozuje do menzurek, jeżeli wtrysk jest uszkodzony będzie więcej "przelewał" co od razu widać.

Próba "lejącego" wtryskiwacza:

demontujesz wtryskiwacz z gniazda i obserwujesz czy stożek chmury rozpylenia jest w teoretycznej zgodności - czyli podobny do rozpylenia płynu do okien. Jeśli będą tylko strugi z otworków końcówki rozpylacza jak np w strzykawce to mówimy o lejącym wtryskiwaczu - bo LEJE a nie ROZPYLA dawek paliwa.

 

Czy korekcje były diagnozowane na rozgrzanym silniku i wyłącznie na biegu jałowym?? Jak wygląda wyrównoważanie prędkości obrotowej wału korbowego na poszczególnych cylindrach. Tutaj widać niedomagający zespół 3ego cylindra. Czy tam prawidłowo grzeje świeca żarowa??

Edytowane przez yoshimura01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisał że czujnik podmieniał DO innego auta ... czyli jego czujnik jest sprawny ... tak wynika z tekstu i dlaej ma problem

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie zobaczymy dzisiaj zrobię te przelewy próbę oraz wkleję cala diagnostykę na filmiku i wrzucę na forum może ktoś z was zobaczy szczegóły bo tam pewnie diabeł siedzi

 

mam jeszcze pytanie czy padający rozrusznik tez takie objawy zrobi

 

ja u siebie naprawiałem nowe szczotki ale wydaje mi się ze nie kreci jak dawniej ze nie ma takiego kopa jak powinien ale to tez nagram

 

 

http://img4.imageshack.us/img4/209/45166311.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img502.imageshack.us/img502/667/83911623.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img811.imageshack.us/img811/3766/54622804.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img192.imageshack.us/img192/8029/23405816.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img829.imageshack.us/img829/6528/38669188.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,podepnę sie pod temat bo szkoda zakładać nowych. Zaczynając od samego początku to auto przerywało przy ok 2.5-3 tys obr.zdiagnozowałem niskie ciśnienie na filtrze paliwa.wymiana spalonej pompy w baku podniosła ciśnienie z 3,1 na 3.9 bara.po kilku dniach zadowolenia nastał problem.

 

Podczas jazdy zapaliła sie mi kontrolka dde po czym auto osłabło. zgasiłem auto i ponowne zapalenie auta to było ok 8s kręcenia na rozruszniku.kontrolka dde zgasła po czym znowu przy przyśpieszeniu sie zaświeciła. Komputer pokazywał błąd niskiego ciśnienia na listwie. sprawdzając wartości na kompie okazało sie ze nic nie pokazuje czujnik z listwy wtryskowej. podejrzenie padło na czujnik.wymieniłem go na inny gdyż miałem taki lecz problem pozostał.podczas wymiany czujnika zauważyłem ze z listwy nie wypłynęła ani kropla ropy. Dodam ze rano na zimnym też nie zapalił.jedynie plakiem udało sie silnik uruchomić po czym już później pracował na ON.podczas pracy silnika na biegu jałowym też czujnik z listwy nic nie pokazywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam,podepnę sie pod temat bo szkoda zakładać nowych. Zaczynając od samego początku to auto przerywało przy ok 2.5-3 tys obr.zdiagnozowałem niskie ciśnienie na filtrze paliwa.wymiana spalonej pompy w baku podniosła ciśnienie z 3,1 na 3.9 bara.po kilku dniach zadowolenia nastał problem.

 

Podczas jazdy zapaliła sie mi kontrolka dde po czym auto osłabło. zgasiłem auto i ponowne zapalenie auta to było ok 8s kręcenia na rozruszniku.kontrolka dde zgasła po czym znowu przy przyśpieszeniu sie zaświeciła. Komputer pokazywał błąd niskiego ciśnienia na listwie. sprawdzając wartości na kompie okazało sie ze nic nie pokazuje czujnik z listwy wtryskowej. podejrzenie padło na czujnik.wymieniłem go na inny gdyż miałem taki lecz problem pozostał.podczas wymiany czujnika zauważyłem ze z listwy nie wypłynęła ani kropla ropy. Dodam ze rano na zimnym też nie zapalił.jedynie plakiem udało sie silnik uruchomić po czym już później pracował na ON.podczas pracy silnika na biegu jałowym też czujnik z listwy nic nie pokazywał.

po wymianie zaworu auto odpaliło ciężko.można jeździć lecz bardzo dużo kopci na czarno i przy większym dodaniu gazu nadal zaświeca sie dde po czym słabiej jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wprawdzie ja mam e39 ale silniki chyba mamy podobne. Mam ten sam problem co Ty miałeś. E39 252D z 2002r nie chce odpalić, INPA pokazuje taki błąd: E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 10/27/12 05:47:26

ECU: DDE40KW0

JobStatus: OKAY

Variant: DDE40KW0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

2550 Rail pressure control at start

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 199.80 1/min

fuel pre-supply pressure 3.74 bar

Einspritzmenge 32.77 mm^3

RPC rail pressure 84.34 bar

Fehler aufgetreten bei 292700.00 km

Error present

Rail-pressure build up

Errorcode: 09 F6 28 01 74 10 08 EA 40 0E 72 56 00 00 00 00

00 00 00 00 00 00 00 00 00

=============================================================

 

Wszystko wskazuje na to, że to regulator ciśnienia na pompie CR, albo czujnik ciśnienia CR, albo co najgorsza lejący wtrysk powodujący spadek ciśnienia na CR. Napisz jak udało Ci się naprawić usterkę?

 

A może, któryś z kolegów pomoże jakąś merytoryczną podpowiedzią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.