Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na stacji diagnostycznej zauważyłem, że dól silnika jest lepki od oleju. Nic nie kapie ale silnik się "poci"

Chciałbym wymienić uszczelkę miski olejowej w mojej e46, 318i, 118km

Czy jest duży problem z wymiana tej uszczelki? Czy żeby ja wymienić muszę podbudować silnik, demontować przednie zawieszenie czy też układ wydechowy?

Proszę o waszą opinie.

Opublikowano

U mnie w 2 litrowym ropniaku musialem podwiesic caly silnik i opuscic sanki rozlaczajac poduszki w celu wyciagniecia miski.

Jesli posiadasz taki sprzet do podwieszenia to powinno pujsc gladko.

Aha i sruby sa na torxy wiec i je musisz posiadac.

A jesli chodzi dokladnie o twoj motor to nie jestem pewny czy bedzie tak samo jak u mnie.

Opublikowano

Tego się obawiałem. :(

Mam nadzieję jeszcze tylko, ze w przypadku mojego silnika ktoś da bardziej pozytywną wiadomość.

Opublikowano
M43TU - Silnik w górę , sanki w dół a i tak się nagimnastykowałem :) ale się da. Sprawdź najpierw czy nie leci Ci olej z podstawy filtra oleju i nie osiada na łączeniu z miską bo wygląda to identycznie - zaoszczędziłbyś sobie roboty.
Opublikowano
M43TU - Silnik w górę , sanki w dół a i tak się nagimnastykowałem :) ale się da. Sprawdź najpierw czy nie leci Ci olej z podstawy filtra oleju i nie osiada na łączeniu z miską bo wygląda to identycznie - zaoszczędziłbyś sobie roboty.

 

duzo roboty jest z wymianą u podstawy filtra oleju ? ile płaciłeś za uszczelkę i czy jest dostępna tylko w ASO ?

http://www.autocentrum.pl/gfx/katalog/1787_1.jpg

E46 on board http://directory.e46fanatics.com/

Opublikowano

Jako że to BMW jest to czysta przyjemność. Godzina roboty. Potrzebujesz tylko torx50 do odciągnięcia napinacza żeby pasek ściągnąć. Kolejność - obudowa filtra powietrza, przepływomierz, rolka koło alternatora (tez torx 50), alternator, podstawa alternatora - razem z podstawą odchodzi pompa wspomagania więc ostrożnie zawiesić całość gdzieś obok nadkola a potem to już tylko podstawa filtra - oleju trochę poleci ale to nieuniknione. Uszczelka w ASO kosztowała mnie dosłownie dobry browar i była dostępna od ręki. Przy okazji warto wymienić zawór zwrotny w podstawie oleju (ASO 24PLN). No i to tyle ale najpierw sprawdzić co jest powodem wycieku bo często pokrywa filtra nie jest dokręcona i spływając w dół olej zostawia ślad jakby ciekło z uszczelki. Pozdrawiam.

 

PS. Podczas skręcania wszystkiego do kupy NIE ZAPOMNIEĆ WPIĄĆ WTYCZKI CZUJNIKA CIŚNIENIA OLEJU - wku#@@#$nie kiedy człowiek się orientuje o tym drobiazgu kiedy wszystko jest już zmontowane - bezcenne :)

Opublikowano

Byłem u mechanika. Koszt uszczelki to 50 zł, koszt wymiany od 150 - 200 zł Czyli pewnie powie 200. Z tego co się dowiedziałem, to z kanału tego nie zrobię, bo koła muszą wisieć w powietrzu a silnik podwieszony. Czyli w domowych warunkach to klapa :(

Co do wycieków jeszcze z pod filtra to nie, bo mam mokrą lewą stronę silnika a filtr jest z prawej.

Ogólny koszt naprawy:

Uszczelka 50,-

Filtr oleju 50,-

Olej edge 5w-30 150,- za 5L

robocizna 200,-

Razem 450,- :(

Opublikowano
Z lewej strony olej lubi spływać z pokrywy łańcucha rozrządu na łączeniu bloku z głowicą i też osiada na łączeniu miski z blokiem - przyjrzyj się bo szkoda kasę wywalać jak nie ma takiej potrzeby. Jak możesz to zrób zdjęcia tamtej okolicy to się oceni. Pozdrawiam.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżę temat

WYMIANA USZCZELKI MISKI OLEJOWEJ E46 M 43

Jestem zmuszony zabrac się za to sosbiście.Zaplecze socjalne jest(kanał podciągarka).Opiszcie kolejne czynności jak zdemontować belkę silnika,zawieszenie itp

never again N46
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Miałem zakładać taki sam temat ale taki już istnieje więc się podłącze.

Mam taki sam przypadek jak kolega.

Cieknie najpewniej z uszczelki miski olejowej być może cieknie z uszczelki filtra oleju ale najprawdopodoniej w gre wchodzi na 90 % to pierwsze rowiązanie.

Byłem u dwóch mechaników ceny wachają się od 300 do ok 400 zł za usługę.

I moje pytanie czy konieczne jest zlewanie oleju,który obecnie jest w silniku?(na tym oleju zrobilem dopiero ok 4 tys km)

Mam też poważny problem komu tą usługe zlecić-w moim mieście mechanicy to sami partacze głównie-uszczelke moge sam zamowic ori(ok 100 zl)-pytanie czy ktos podjemie się wówczas naprawy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.