Skocz do zawartości

530da wentylator klimy


Rebel

Rekomendowane odpowiedzi

IMO szkoda kasy na uzywki bo ryzyko duze. Te wentylatory to typowa usterka, male masz szanse ze uzywka dlugo podziala.

 

No niestety - jeśli chodzi o wersje z modułem - to zdecydowanie wolę używkę niż nowy. Nowe wersje z modułem nie są dopracowane, palą bezpieczniki.

Możesz jeszcze spróbować zobaczyć czy kręci wentylator sygnał z Inpy.

 

Jak to sprawdzić przez Inpę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wyższa szkoła jazdy. Wchodzisz w chassis (jak dobrze pamiętam - albo body) szukasz zakładki air condition i coś tam dalej, wchodzisz i szukasz electric fan. Wchodzisz w to i pokazuje Ci się małe okienko z zakresem od 0 do 100. Ten zakres to procent wydajności wentylatora - np. wpisując 30 - "prosisz" wentylator by zaczął pracować na 30% wydajności - liczba 100 oznacza 100% wydajności.

Po wpisaniu jakiejś cyfry wentylator po prostu powinien zacząć pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to będę musiał popróbować wieczorem.

Z moją klimą jest jeszcze lepsza zabawa, bo też miałem walnięty wiatrak z modułem, kupiłem używkę, którą podłączyłem przed zakupem i działała pięknie. Po zamontowaniu niestety przestała i włącza się czasami jak silnik się nagrzeje, ale nigdy nie włącza się na klimie. Podłączałem do 2.0d u brata i tam śmiga prawidłowo, a u mnie teraz nie chce.

I co ciekawe jak jadę po mieście, to słyszę, że czasem wiatrak ostro kręci podczas jazdy, ale zatrzymuje się kiedy zatrzymuję samochód - na razie dla mnie zagadka :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższa szkoła jazdy. Wchodzisz w chassis (jak dobrze pamiętam - albo body) szukasz zakładki air condition i coś tam dalej, wchodzisz i szukasz electric fan. Wchodzisz w to i pokazuje Ci się małe okienko z zakresem od 0 do 100. Ten zakres to procent wydajności wentylatora - np. wpisując 30 - "prosisz" wentylator by zaczął pracować na 30% wydajności - liczba 100 oznacza 100% wydajności.

Po wpisaniu jakiejś cyfry wentylator po prostu powinien zacząć pracować.

 

W m57 ( 530d ) wchodzisz w sterownik silnika - "engine", funkcje "activate" i masz "electric fan" - i rzeczywiście sterujesz od 10 do 100% mocy. Proponuję nie przesadzać i zacząć od 20-30 % :)

Pozdrawiam,

t/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to będę musiał popróbować wieczorem.

Z moją klimą jest jeszcze lepsza zabawa, bo też miałem walnięty wiatrak z modułem, kupiłem używkę, którą podłączyłem przed zakupem i działała pięknie. Po zamontowaniu niestety przestała i włącza się czasami jak silnik się nagrzeje, ale nigdy nie włącza się na klimie. Podłączałem do 2.0d u brata i tam śmiga prawidłowo, a u mnie teraz nie chce.

I co ciekawe jak jadę po mieście, to słyszę, że czasem wiatrak ostro kręci podczas jazdy, ale zatrzymuje się kiedy zatrzymuję samochód - na razie dla mnie zagadka :shock:

 

ostatnio w moim 520d stała sie podobna rzecz,wentylator klimy pracuje caly czas,nawet jak jade po autostradzie,w czasie postoju przełącza sie na 1 bieg,aha i niema znaczenia czy jade z klimą czy bez :shock:

napeno siadl czujnik temp zewnetrzej poniewaz niewiem jakim cudem sie odpioł i przytarł sie i teraz wskazuje -40stopni,czy to moze byc powod tej wariacji??

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój wiatrak chyba teź dopadł kryzys - ale poczytałem na forum troche o tym i po namierzeniu kostki dokonałem pomiaru i tak jak piszecie na grubych kablach jest 12V a na cienkim jest 3,6V niezależnie czy włącze klime czy nie - napięcie to pojawia sie zaraz po przekręceniu zapłonu i zanika po wyłączeniu zapłonu - proszę o podpowiedź co jest nie tak? może ten czujnik ciśnienia klimatyzacji się skończył? jeśli tak to gdzie on się znajduje czy wymienie sam czy jechać do szpeca od klimy?

Halo Panowie nikt nie umie mi pomóc? pewnie jakbym podjechał na kompa to wyszłoby czy czujnik czy wentylstor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem, że wentylator z klimy jednak ma jakieś znaczenie we wspomaganiu chłodzenia silnika. Teraz gdy jest tak ciepło (ponad 30 stopni) a mam niesprawny wentylator i włącze klime to po postoju temperatura wzrasta z pionu do tej kreseczki na prawo po czym chyba czujnik odłancza klime i dopiero wentylator silnika go schłodzi do pionu po czym znowu klima się odpala i chłodzi. Czyli jest jakaś zależność bo gdy miałem sprawny wentylator to nigdy nawet w najcieplejsze dni z klimą w korku temperatura nie wychyliła wskazówki od pionu tylko ewentualnie wentylator z klimy było słychać że pracuje na maxa.

Taka moja mała obserwacja w dniu dzisiejszym - ale nadal nie wiem co z moim wentylatorem (opis powyżej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem, że wentylator z klimy jednak ma jakieś znaczenie we wspomaganiu chłodzenia silnika. Teraz gdy jest tak ciepło (ponad 30 stopni) a mam niesprawny wentylator i włącze klime to po postoju temperatura wzrasta z pionu do tej kreseczki na prawo po czym chyba czujnik odłancza klime i dopiero wentylator silnika go schłodzi do pionu po czym znowu klima się odpala i chłodzi. Czyli jest jakaś zależność bo gdy miałem sprawny wentylator to nigdy nawet w najcieplejsze dni z klimą w korku temperatura nie wychyliła wskazówki od pionu tylko ewentualnie wentylator z klimy było słychać że pracuje na maxa.

Taka moja mała obserwacja w dniu dzisiejszym - ale nadal nie wiem co z moim wentylatorem (opis powyżej)

 

A moja sugestia dla Ciebie po kolezensku.Nie pozwalaj nigdy aby wskaznik temperatury ruszyl sie choc na 1mm a tym bardziej na prawa kreske chyba ze chcesz wymieniac silnik albo glowice.Temperatura nie ma prawa nigdy sie ruszac w prawo.Jezeli sie wychyla cos masz uszkodzone a stawiam na wiskoze bo juz to przerabialem.Zobacz te foto :lol:

 

http://www.google.pl/imgres?q=temperatura+silnika+bmw&start=379&hl=pl&biw=1024&bih=484&tbm=isch&tbnid=fABPMMtSF0zuLM:&imgrefurl=http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php%3Ff%3D72%26t%3D138275%26start%3D60&docid=OZoecEoz_H2QpM&imgurl=http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/misc/coolant_gauge.jpg&w=300&h=254&ei=SQP8T4CRAcrEtAbb0_WgBQ&zoom=1&iact=hc&vpx=484&vpy=90&dur=4472&hovh=203&hovw=240&tx=142&ty=144&sig=105820254435978241259&page=29&tbnh=143&tbnw=161&ndsp=14&ved=1t:429,r:11,s:379,i:336

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wisko działa tak jak powinno tylko kiedy włącze klime i auto stoi to wtedy temperatura wzrasta do kreski odłancza sie automatycznie klima i temperatura spada, dzieje się tak tylko i wyłącznie w bardzo ciepłe dni i tylko przy włączonej klimie - stąd mój wniosek, że wentylator z klimy wspomaga chłodzenie (chłodnicy silnika) bądź musi mieć jakiś związek z nim bo jak działał to nigdy nic podobnego się nie działo.

Ale co z tym moim wentylatorem już byłem w 2 serwisach klimayuzacji w Gliwicach i wszędzie rozkładają ręce i tylko słysze "...tu tylko dobry elektronik..." nikt nawet nie umi sprawdzić czy to wentylator padł czy czujnik ciśnienia - może Wy macie jakiś sposób na to? bo przecież nie będę wymieniał niepotrzebnie wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz auto pod Inpę i uruchom ręcznie wentylator - jak bedzie startował to czujnik - jak ie zastartuje to wentylator - logiczne :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kampacz, ja jeżdżę z konieczności bez wentylatora klimy i nigdy, nawet w największe upały, wskazówka nie drgnęła nawet o pół milimetra. I z tego co wiem, właśnie tak to powinno wyglądać. Tak że przyjrzyj się dobrze swojemu samochodowi, bo moim zdaniem to co jest u Ciebie to nie jest normalne. Wskazówka na jednej kresce od pionu w prawo oznacza naprawdę BARDZO wysoką temperaturę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kampacz, ja jeżdżę z konieczności bez wentylatora klimy i nigdy, nawet w największe upały, wskazówka nie drgnęła nawet o pół milimetra. I z tego co wiem, właśnie tak to powinno wyglądać. Tak że przyjrzyj się dobrze swojemu samochodowi, bo moim zdaniem to co jest u Ciebie to nie jest normalne. Wskazówka na jednej kresce od pionu w prawo oznacza naprawdę BARDZO wysoką temperaturę.

 

Ja juz probowalem to przekazac ale kolega uwaza ze ma sprawne auto.Jeszcze raz powtorze:w bmw e39 wskazowka temperatury MA wskazywac srodek i ani mm wiecej nie wazne czy wlaczysz klime czy ja wylaczysz czy bedziesz jechal szybko czy stal caly dzien w korku na sloncu + 30 a nawet nie gasil silnika przez 1000km WSKAZOWKA TEMPERATURY NIE MA PRAWA WYCHYLIC SIE W PRAWO NAWET NA POL MM...Jezeli sie wychyla to cos jest nie tak.Pierwsza rzecza jaka bym sprawdzil to WISKOZA WIATRAKA....

 

Ps:

Ciekawostka: jezeli wskazowka opada albo nie dochodzi do srodka to do wymiany bedzie TERMOSTAT GLOWNY....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kampacz, ja jeżdżę z konieczności bez wentylatora klimy i nigdy, nawet w największe upały, wskazówka nie drgnęła nawet o pół milimetra. I z tego co wiem, właśnie tak to powinno wyglądać. Tak że przyjrzyj się dobrze swojemu samochodowi, bo moim zdaniem to co jest u Ciebie to nie jest normalne. Wskazówka na jednej kresce od pionu w prawo oznacza naprawdę BARDZO wysoką temperaturę.

 

Kolego rozumie, że jezdzisz bez wentylatora klimy ale czy jezdzisz z włączoną klimą? bo mi temperatura wzrosła wtedy jak miałem włączoną klime jak jej nie używam to wskaźnik temperatury stoi na baczność bez żadnego ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jeżdżę bez wentylatora i z włączoną klimą. Wiem, że to niezdrowo, ale na razie tak muszę, jeszcze parę dni. Nie ma problemu z taką jazdą nawet w najcieplejsze dni, ale jeśli samochód jest w ruchu. Na postoju, nawet na chwilę, klima po prostu się wyłącza. Staram się jednak do tego nie dopuszczać i jak np. staję na światłach, to sam ją wyłączam od razu sam. W każdym razie - nigdy i w żadnych okolicznościach, nawet na chwilę i nawet o ułamek milimetra wskazówka temperatury nie drgnęła mi w prawo. Gdzieś czytałem (ale nie pamiętam szczegółów), że ten pion nie oznacza wcale jakiejś jednej temperatury, czyli 90 stopni jak wielu sądzi, tylko dla jakiegoś całkiem sporego przedziału już wskazówka stoi w pionie. Żeby ją wychylić w prawo, potrzeba naprawdę BARDZO dużej temperatury, a jak mówisz że u Ciebie dochodzi ona do prawej kreseczki, to dla mnie już masakra. Tym samochodem największa trasa jaką bym zrobił, to do najbliższego warsztatu, który by to zbadał i usunął powód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz czarno na białym kolego:

 

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=32789

 

Niedawno byl poruszany temat co by bylo gdyby.. http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=20767 i nie musieliscie dlugo czekac.

Mamy okres letni lecz mam nadzieje ze posty tego typu beda sie pojawiac jak w najmniejszej ilosci. Pytam Was o rade bowiem kilka dni temu moj bumer dostal powaznej awarii.

BMW 520i sedan 97r, w serwisie podczas odgrzybiania klimy nastapilo rozsczelnienie chlodnicy silnika w okolicy zlaczenia zbiorniczka z elementami metalowymi. Z tgo co mi powiedziano przyczyna moglo byc zatarcie wentylatora klimy ktory nie schlodzil odczynnika podczas odgrzybiania.

Wstepna diagnoza- wymiana chlodnicy (ok 400PLN) i wentylatora (podobno valeo ok 580PLN). Jestem w szoku bo auto nigdy wczesniej nie mialo powazniejszych awarii a tym bardziej z ukladem chlodzenia. Rok wczesniej zostal wymieniony termostat i do tej pory wszytsko sprawowalo sie bez mniejszych problemow. Psychicznie juz przygotowuje sie to diagnozy ostatecznej i wyceny naprawy bowiem auto ma byc rozebrane na dniach.

Proszę mi powiedziec, co w zwiazku z awaria moglo rowniez ulec uszkodzeniu, o sprawdzenie jakich podzespolow mam prosic mechanikow ew na wymiane jakich czesci dodatkowo musze byc przygotowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Koledzy, bo trochę głupieję.

 

zrobiłem krótkie podsumowanie tych kilku stron postów + własne obserwacje - NIE UWAŻAM ŻE TYLKO JA MAM RACJĘ!!! proszę o konstruktywne uwagi

 

 

Jest kilka rodzajów awarii tego cholernego wentylatora, a ich skutki są z tego co widzę 2.

1. Klima nie działa tak jak powinna (lub nie działa w trybie ciągłym)

2. Włączenie klimy pod(prze)grzewa auto, przy ekstremalnie wysokich temp. (30-34st) nawet na ekierce, zimnym łokciu czy jak tam zwał (bez klimy) auto ma za ciepło. (mówiąc "za ciepło" mam na myśli wskazania testu 7, Inpy itp. - w E39 wskazówka jest dla bauerów których obchodzi głownie poziom dojrzałości szparagów czy grubość pęciny konia - jak sie wychyla poza pion to zazwyczaj jest już za późno)

 

Nie ma się co sprzeczać czy went klimy dochładza silnik czy nie bo to jest jasne - chłodzenie w silnikach R6 jest bardzo wydajne i generalnie radzi sobie z wychładzaniem silnika bez wspomagania elektryką chyba że:

1. układ jest zasyfiony lub umiera pompa (pamiętajcie że żywotność pompy to ok 300 000km, w autach z rozrządem na paskach jest wymieniana co 2-3 wymianę paska, na łańcuchu dopiero jak umrze)

2. jest cholernie gorąco.

 

uprzedzając pytania "a co w autach bez klimy?" - szczerze to z moich obserwacji na spotach, zlotach itp E39 bez klimy jest dość rzadką rasą (IMHO podchodzi pod "białego kruka") - ze zrozumiałych względów mówię o poliftach - w autach bez klimy natomiast układ chłodzenia nie jest obciążony dodatkową temperaturą z klimy...

 

przez ostatnie 2 lata normą było latem że po 20-40 minutach w mieście z klima przy 30 st went klimy po zgaszeniu aut jeszcze bujał (dlatego na 3 pinach ma stałe +12V i spore napięcie na przewodzie ze sterownika mimo wyjęcia kluczyka)

 

w tym roku padł mi went klimy... sprawdzałem z panela klimy i ręcznie Inpą - umarł. Auto zaczęło osiągac 96-99st (+2x nieeleganckie siku)

 

wymieniłem wenta - z Inpy steruje cały zakres, ale po włączeniu klimy temp leci prawie do 98-99st.

 

o jakim sterowniku went klimy mówicie wcześniej? sterownik czy czujnik temp? numer poglądowy żebym mógł zobaczy to na realoem?

 

post długi, ale temat poważny - bo jak jest za gorąco to może by baaaardzo ciepło...

pzdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...
W dniu 11.03.2024 o 08:29, compakt napisał(a):

Hej podczepiam się pod ten temat bo u mnie wydaje mi się to samo... Tylko problem jest w tym że na benzynie i na gazie jest to samo... Nie podłączałem pod kompa.... Tylko tak... 

Obroty są ok

Nie faluje

Nie szarpie

Czy zimny czy ciepły obroty są ok

Możecie coś poradzić oprócz podłączenia kompa.... Bo na razie nie mam gdzie 😞

E39 2.0i 1999r+lpg

 

 

W dniu 6.05.2012 o 21:21, opa_pl napisał(a):

 

Tylko raz widziałem jak pracuje. Przeważnie, gdy wysiadam z pojazdu nawet w upały w trakcie jazdy po mieście, nie widziałem aby pracował...

 

 

Gdzie jest ten bezpiecznik? Może u mnie padł i wogóle nie chodzi.... Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tym brakiem opornic?

Jak wyjmiesz schowek od pasażera to jest za nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.