Skocz do zawartości

E81 118d czy to dwumas?


szwed1906

Rekomendowane odpowiedzi

witam. mam nie lada problem. jestem nieszczesliwym posiadaczem BMW118d 143km od 1tyg. i cos sie rozsypalo. :cry2: Nie mam pojecia co to jest , ale wszystko wzkazuje na dwumas Autko jes z 2007r. i ma przejechane 112000 tys km. , jednego wlasciciela(kobieita) i pelna historie z BMW. Moje pytanie. Czy w tak stosunkowo swierzym i mlodym samochodzie jest mozliwe ze to dwumas? Czy ktos z was sie z tym spotkal? Edytowane przez szwed1906
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz sobie na pytanie, czy aby na pewno wszystkie kobiety potrafią używać samochodu zgodnie z założeniami producenta ?

Koło dwu masowe da się szybciej zepsuć, nie mniej dopóki nie określisz problemu, dopóty nie otrzymasz odpowiedzi.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zaczelo sie jak jej przycisnelem na prostej. kiedy dojechalem do swiatel to auto roztrzeslo sie, drgania sa bardzo mocne na biegu jalowym. silnik sie wkreca normalnie, trzyma obroty, ale zacza chodzic jak kosiarka( swist, szum) kiedy dodaje gazu. w momencie kiedy wciskam sprzeglo to slysze jakis szum, ocieranie i delikatny stukot z pod auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wróżenie z fusów

 

 

http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=5869

 

 

 

witaj, dodam jeszcze ze ta awaria którą stwierdziłes ,opisałes i opisałes tej owej przyczyny dolegliwosci jest to cieżka sprawa do oceny z naszej strony,powiem ci ze masz powazny problem chłopie i autem radze ci nie jezdzic , widzisz napisałes ze chodzi jak kosiarka to smieszne,hm ale ile za tym ciągnie sie rzeczy ,bo widzisz z twojego tematu dwumasy wychodzi wiele wiele ciekawostek nie do konca przez wielu zrozumiany.

 

cytuje twoje wypowiedzi;

 

''kiedy dojechalem do swiatel to auto roztrzeslo sie'' Ja uwazam ze sie zaczeło i teraz!!! pomysl jakie czynnosci wykonywałes 10-20 sec przed tym jak to sie stało na jakim biegu itd bo to jest wazne moze dopomogłes czyms ,nie wiem ,nie chcę i nie wymądrzac ani nic z tych rzeczy ale im wiecej detali tym lepiej dla ciebie na bardzo precyzyjną odpowiedz od wielu naprawde konkretnych fachowców tego Forum.

napisałes ''w momencie kiedy wciskam sprzeglo to slysze jakis szum, ocieranie i delikatny stukot z pod auta.'' tu obstawiam na łorzysko oporowe sprzęgła

pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raz jeszcze od poczatku. ruszylem ze swiatel normalnie ( krutko na jedynce puzniej dwujka) dwujke przeciagnelem prawie do oporu i trujka, trujka prawie opur i czworka , czerwone swiatlo i wychamowalem do zera. w tym momecie poczulem dosc mocne wibracje w calym aucie( od tej pory sie trzesie) uslyszalem rownierz ze silnik zacza jakos dziwnie pracowac. gdy zapalilo sie zielone swiatlo ruszylem powoli. do domu zostao mi jakies 500metrow tak wiec juz nie cisnac dojechalem spokojnie. kiedy zaczymalem sie na podjezdzie wczesniej wymienione objawy nie ustapily. auto odstawilem myslac ze to tylko jakis chwilowy blad. niestety. po paru godzinach nic sie nie zmienilo, w pierwszej chwili myslalem ze nie pali na wszystkie cylindry( tak brzmial silnik jak dodawalem gazu) ale wkrecal sie normalnie i trzymal obroty. dnia nastepnego postanowilem podjechac do specow od BMW kturzy podlaczyli mnie pod komputer i wykluczyli moje przypuszczenia, wskazali na mechaniczny problem i powiedzieli o dwumasie. kiedy wrucilem do domu( auto bez zmian telpalo sie co swiatla) zaczelem wertowac fora zwiazane z dwumasem. i wtedy dostrzeglem swego rodzaju szmery, ocieranie podczas wciskania sprzegla. na dzie dzisiejszy auta nie uzywam,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

ok ,to co auto w góre i sciagaj skrzynie bedzie wszystko wiadomo, nie ma co krakac,trzymajmy kciuki.

 

 

Nie mam zamiaru pisac zbędnych filozofi ,chętnie posledze ten temat.

 

 

sa trzy rzeczy - dwumasa jesli juz tak jestes pewien na 99%,,istnieje prawdopodob wał korbowy i panewki. ale jestem tylko człowiekiem i mogę sie mylic .

z góry przepraszam .

 

daj znac co i jak .pozdrawiam i dobranoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
witam. nie bylo mnie dlugo ,ale juz wszystko naprawione. zgodnie z przewidywaniami byl to DWUMAS!!!! ogarniaja mnie dwie fazy, szczescia i zlosci, ale mam nadzieje ze juz nigdy wiecej nie bede musial korzystac z waszej pomocy. puki co dziekuje wszyskim i pozdrawiam. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. nie bylo mnie dlugo ,ale juz wszystko naprawione. zgodnie z przewidywaniami byl to DWUMAS!!!! ogarniaja mnie dwie fazy, szczescia i zlosci, ale mam nadzieje ze juz nigdy wiecej nie bede musial korzystac z waszej pomocy. puki co dziekuje wszyskim i pozdrawiam. :cool2:

w jakim koszcie się zamknąłeś przy wymianie? wymieniałeś również kompletne sprzęgło czy tylko dwumas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu wychodzi różnica w wersji przed i poliftowej.

Ja robiłem 2tyg temu wymianę komplet sprzęgła i koło dwumasowe w moim 120d.

Wszystko nowe LUK na fakturę.

 

Dwumas do 120d przed liftem 680zł.

Za komplet sprzęgła dałem 780zł, co daje 1460zł za części.

Za wymianę zapłaciłem 400zł u mojego mechanika w KRK.

 

PS:Kolo dwumasowe do 120d po lifcie jest równe 1000zł droższe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam

sorry ze odgrzebuje temat

ale podbijam pytanie - czy dwumasa w 118d przed i po lifcie jest taka sama.

taka sytuacja... dwumasa mi wyskoczyla do wymiany

i w katalogach znajduje dwa rodzaje, oczywiscie LUK

cena 500zl roznicy

numery katalogowe to:

415 0552 10

415 0401 10

 

Moze ktos stwierdzic ktore do ktorego?

wymiar ten sam roznia sie katem przelozenia i jeszcze kilka roznic

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3215321433170-415_0552_10-O-kolo-zamachowe-dwumasowe.html

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3131353015170-415_0401_10-O-kolo-zamachowe-dwumasowe.html

 

czy jest jakas stronka gdzie moge sprawdzic jakie oryginalnie kolo tam siedzi - jakis numer czesci itp?

z gory dzieki

i sorry za odkopanie tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

up^

z tego co wiem to zależy który rocznik auta te do 2005 tto z tego co wiem to są te

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3131353015170-415_0401_10-O-kolo-zamachowe-dwumasowe.html

a po wyżej 2005 to ten drugi :

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3215321433170-415_0552_10-O-kolo-zamachowe-dwumasowe.html

lecz nie daję gwarancji , poczekaj na wypowiedź innych kolegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W swoim e91 318d n47d20c listopad 2008 [chip na 173KM i 385NM] przebieg 186 tys. od pewnego czasu słyszę głuche stuki rytmiczne jakby dudnienie [nie jest to odgłos metaliczny i bardzo głośny] jakby z tyłu silnika. Podejrzewam koło dwumasowe jednak jak na razie nie mam typowych objawów padającego dwumasu.

Autem nie szarpie podczas ruszania, podczas gaszenia nie telepie mocno karoserią, w połowie sprzęgła i/ lub przy pełnym jego wciśnięciu nie słychać chrobotania przynajmniej na razie… objawy prócz tego głuchego stuku z silnika na biegu jałowym to wyczuwalne wibracje [nie jakieś bardzo mocne] na pedale sprzęgła i podczas jazdy ok. 1800 obrotów oraz powyżej 2 tys powiedzmy 2300 słyszalne buczenie, dudnienie. Poza tym gdy czasem wcisnę sprzęgło do końca i je puszczę [bez biegu – na luzie] czasami delikatnie zafalują obroty – wskazówka na obrotomierzu… czasami też gorzej - z oporem wchodzi 1 i 2 bieg.

Jestem wyczulony na odgłosy pochodzące z silnika i jest na pewno głośniej jak kiedyś… czasami drążek zmiany biegów drga z inną częstotliwością – mocniej bo generalnie na gałce czuć wibracje – wiem ten typ tak ma. Drżą również drzwi po otwarciu i ich dotknięciu jest to wyczuwalne jednak siedząc w samochodzie nie czuć wibracji na kierownicy czy fotelach…. Z tymi drzwiami możliwe, że było już tak wcześniej.

 

O dwumas dbam styl jazdy –zmiana biegów przy obrotach nie mniejszych jak 1800, nie strzelam ze sprzęgła, na wzniesieniach np. podczas jazdy w korkach wolę wrzucić 1 jak męczyć auto na 2 biegu… nie pałuję jednak auta do najwyższych obrotów myślę że góra to 4 tys jednak nie jest to częste.

Ostatnio wymieniłem poduszki silnika i koło pasowe wszystkie rolki, napinacz i pasek wieloklinowy na markowe zamienniki.

 

Prosiłbym o informację czy przy obecnie występujących objawach wymieniać koło dwumasowe i sprzęgło czy czekać aż się pogorszy i czy wg Was te objawy wskazują w ogóle na koło dwumasowe? Jest jakiś sposób bez rozbierania auta czy objawy wynikają z padającej dwumasy?

 

Jeśli nie koło dwumasowe to co może wpływać na moje przypadłości i co musiałbym sprawdzić?

 

Wiem, że na odległość ciężko powiedzieć…

Jeśli dwumas to prócz koła zamachowego i sprzęgła coś jeszcze wymienić?

Śruby kupić nowe? Co z dociskiem?

 

Bardzo proszę o jakieś wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tego co opisujesz objawy jak najbardziej pasuja do dwunasy.

Wymien i to komplet-swoje juz odjezdzilo.

Śruby kupić nowe?

Mozesz zostawic stare tylko uzyj kleju do gwintow-chodzi o uszszelnienie.

Co z dociskiem?

Tez wymien- bedzie w pudelku bo sprzeglo kupuje sie w komplecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.