Skocz do zawartości

E36 Compact - drżenie kierownicy powyżej 100km/h


8szymon8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie.

Auto kupiłem około 2 miesięcy temu i od tamtego czasu drżenie kierownicy było. Myślałem że to przez łączniki stabilizatorów lub amortyzatory które zostały wymienione razem z klockami oraz tarczami na przód (firma BREMBO). Jednak drgania powyżej tych 100 km/h wciąż występowały więc zamieniłem opony z przodu na tył bo myślałem że może coś z oponą coś jest (oplot lub coś innego). Nic. Zmniejszyłem ciśnienie w oponach bo było 2.8 atmosfery na 2.2 (opona 205/55/R16 Bridgestone) dalej to samo.

Na autostradzie powyżej 140 km/h drgania były odczuwalne w całej kabinie... :/

 

Czym może być to spowodowane. Nie jeździłem na zimowym komplecie bo już letnie były założone więc nie mam porównania. Na każdej z tych felg jest co najmniej 20 obciążników 5g rozłożonych po całym obwodzie felgi.

 

Czy powodem może być złe wyważenie opon czy może coś ze zbieżnością a może inne cuda? Bo jestem w małej ciemniej dupce... :mad2:

Edytowane przez 8szymon8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź po uwagę jeszcze sworznie na wahaczach. Mogą być wyrobione - maja luz i klepie kiera. Miałem taki przypadek u siebie. Po wymianie jak ręką odjął

Pozdrawiam

Bawaria Może Więcej :)


( OO=[][]=OO )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem motyw juz ale 10 cięzarkow po 5g przyklejonych na wewnętrznej stronie felgi ba na wszystkich 4 ;P po mojemu jesli ci zalozyl wulkanizator tyle ciezarkow na felge to znaczy ze albo jest krzywa i na maszynie pokazywalu mu ciagle ze musi dolozyc tu i tam albo sie opona zle ułożyła i tez cos nie tak ja bym sprawdził na innych felgach czy jest to samo na jakich stalowych czy cos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym się oponom przyjrzał. W mojej Maździe miałem tak jeździłem na alufelgach 13' potem zamieniłem opony z letnich na zimowe i przy prędkości 110~ zaczęła mi właśnie drżeć kierownica na wulkanizacji oba koła były wyważone więc na pewno nie jest to tego wina moim zdaniem warto zwracać uwagę na rocznik opon, które zakupujemy szczególnie, że od niedawna policjant ma prawo zabrać dowód jeżeli opony są za stare.

 

 

Przy czym w mojej 320i następuje to dopiero przy 210 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem motyw juz ale 10 cięzarkow po 5g przyklejonych na wewnętrznej stronie felgi ba na wszystkich 4 ;P po mojemu jesli ci zalozyl wulkanizator tyle ciezarkow na felge to znaczy ze albo jest krzywa i na maszynie pokazywalu mu ciagle ze musi dolozyc tu i tam albo sie opona zle ułożyła i tez cos nie tak ja bym sprawdził na innych felgach czy jest to samo na jakich stalowych czy cos

 

Ale na wszystkich felgach tych ciężarków jest sporo ( na pewno więcej niż 10 na jednej feldze). Muszę sprawdzić ich wyważenie.

Oto fota z jednego koła - trochę poskładana ale widać ileż tego tam jest:

Ciąg ciężarków (bez przerwy) http://img843.imageshack.us/img843/6153/p1180022.jpg http://img843.imageshack.us/img843/8858/p1180023r.jpg

A jeszcze chyba są jakieś pojedyncze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opcje są tylko 3:

1. złe wyważenie felg

2. 'bąble' na oponach, lub inne ich uszkodzenie

3. krzywa felga

 

nic innego nie przychodzi mi do głowy i raczej nic innego to nie będzie... :)

Edytowane przez Beowolf

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy...

 

Byłem dziś wyważyć koła i fakt faktem potrzebna była fachowa ręka ale to nie w oponach tkwi problem...

Zaraz po zabiegu u wulkanizatora przejechałem się na autostradę... Przy 90km/h kierownica zaczęła chodzić jak szalona a przy już 120km/h w kabinie wszystko się trzęsło jakby zaraz miało się rozpaść... W całym samochodzie czułem mocne wibracje i aż bałem się sprawdzać co się stanie przy wyższej prędkości...

 

Jedyne co mi przychodzi do głowy teraz to problem z wałem napędowym, że ma jakieś luzy na podporze lub gdzieś sam w sobie jest poluzowany...

 

Jutro najprawdopodobniej mechanik zerknie mi na to auto ale macie jakieś pomysły co to może być?

 

Problem zależny jest od prędkości samochodu a nie od obrotów silnika czy czegoś innego więc skrzynie biegów wykluczam. Opony na dzień dzisiejszy również mogę wykluczyć więc pozostaje tylko(?) wał?

 

Dzięki za wszelkie pomysły!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kiedy to wał ma cokolwiek do drgań na kole kierownicy??

Sprawdź zawieszenie - sworznie w pierwszej kolejności, końcówki drążka kierowniczego, luzy na przekładni kierowniczej

Jak? Ano prosto:

Potrzebne: lewarek, 5 min czasu :)

 

lewarek pod lewy przód i do góry - złap koło i poruszaj nim w górę i w doł - na boki (byle nie ruszać kierownicą - najlepiej niech ktoś wsiądzie i mocno ją trzyma)

jeśli wyczujesz duże luzy - to już wiesz czemu trzeba się bliżej przyjrzeć.

Po skończeniu lewej strony - powtórka dla prawej.

 

Zakładam, że wyważenie opon i krzywiznę felg wykluczamy.

Krzywe felgi, bądź winę opon możesz łatwo wykluczyć - zmień te z przodu na tył.

Przejedź się prędkością 10-20km/h po gładkim asfalcie - jeśli poczujesz się jak w taczce - to znak, żebyś zmienił wulkanizatora, który mówi tobie, że wszystko jest ok i układa ciężarki na felgach w okrąg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale luzów w układzie kierowniczym nie ma. jak napisałem wcześniej wymieniałem łaczniki stabilizatorów a jakby była potrzeba wymienić np. sworznie to by zostało to zrobione. ale przyjrzę się temu jeszcze jutro.

 

 

 

A nie dzieje się to tak że gdy prędkość obrotowa wału dochodzi do pewnej granicy przy której zaczyna wibrować to najpierw drgania przechodzą na układ kierowniczy bo jest na to bardziej podatny a gdy są za duże lub zbyt mocne przechodzą na budę?

 

Zakładam, że wyważenie opon i krzywiznę felg wykluczamy.

Krzywe felgi, bądź winę opon możesz łatwo wykluczyć - zmień te z przodu na tył.

tak. wykluczamy koła i felgi.

O przekładce pisałem w pierwszym poście że ją zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie grzeje się któraś felga ?

Taki efekt mogą dawać przytarte i nie odbijające tłoczki w zaciskach. Często dzieje się tak po wymianie na nowe klocki. Za jakiś czas jak tłoczek zacznie pracować w innym położeniu na grubszych klockach a posiada trochę wżerów, zaczyna się blokować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie grzeje się któraś felga ?

Taki efekt mogą dawać przytarte i nie odbijające tłoczki w zaciskach. Często dzieje się tak po wymianie na nowe klocki. Za jakiś czas jak tłoczek zacznie pracować w innym położeniu na grubszych klockach a posiada trochę wżerów, zaczyna się blokować.

Nie, felgi się nie grzeją.

 

A ja ci powiem, że miałem to samo a widzę, że masz felgi alum. a takie coś posiadasz?

http://moto.allegro.pl/niemieckie-pierscienie-centrujace-do-felg-bmw-expr-i2313089600.html

Ja kupiłem i mam spokój a kiery nie mogłem utrzymać i też jechałem 100km/h bo więcej strach.

Nie mam czegoś takiego. Mam bezpośrednio na piastę założone koło bez takich cudów.

A w jakim celu to jest? Jeżeli byłby luz miedzy piastą a felgą to to niweluje różnicę? Ale skąd tam luz jeżeli koło jest osadzone na 5 śrubach i jest dobrze przykręcone... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie masz takich cudów to masz odpowiedź.

Mała błachostka a dużo daje a masz koła 16 tak jak ja i musiałem to kupić.

Skąd tam luz - weź suwmiarke w rękę i pomierz sobie średnice piasty a otwór w feldze i wszystko się wyjaśni.

Tu są podane wymiary - ja dorabiałem na zamówienie taką miałem felge.

http://moto.allegro.pl/niemieckie-pierscienie-centrujace-komplet-i2314733681.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie masz takich cudów to masz odpowiedź.

Mała błachostka a dużo daje a masz koła 16 tak jak ja i musiałem to kupić.

Skąd tam luz - weź suwmiarke w rękę i pomierz sobie średnice piasty a otwór w feldze i wszystko się wyjaśni.

Tu są podane wymiary - ja dorabiałem na zamówienie taką miałem felge.

http://moto.allegro.pl/niemieckie-pierscienie-centrujace-komplet-i2314733681.html

 

 

a mi się nasuwa pytanie czy te pierścienie muszą być w przypadku oryginalnych felg? np śmiało z e46(16ki) można założyć w e36 i nie ma żadnych luzów a powiem ze jeżdżę już 2gim bmw do którego zakładam na okres letni te felgi i nie mam takowych pierścieni.

 

a o kolego sprawdziłeś sobie tą zbieżność ? bo wał na pewno nić do tego nie ma bo jeżeli by to była wina wału to byś odczuwał trzęsienie na lewarku zmiany biegów.

 

moim zdaniem masz do wymiany począwszy od końcówek drążków po sworznie (cały zestaw)

http://allegro.pl/zestaw-sworznie-tuleje-bmw-e36-e-36-meyle-hd-6-szt-i2289140674.html

?

powiedz mi jeszcze czy jak zaczyna ci drżeć w samochodzie czy ustaje np gdy pojedziesz "zygzakiem" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie jeśli felgi które ma przeznaczone były fabrycznie do serii 3 to średnica otworu na piastę od modeli e36 w górę wynosi 72,6mm.

Ze zdjęcia widać mniej więcej że felgi które ma to model STYLING 45 które właśnie szły do e36 i e46 oprócz M3.

Więc raczej pierścienie centrujące nie są mu potrzebne a nawet by nie weszły.

 

Podejrzewam Twoje nieszczęsne felgi bo z reguły jak coś "bije" lub powoduje wibracje w danym przedziale prędkości ma przyczynę w elementach obrotowych.

Podczas wyważania nie powiedzieli Ci nigdy że są krzywe albo nie klęli jak je wyważali ???

Dużo rzeczy może powodować ten objaw. Tarcze hamulcowe jeśli będą lekko zwichrowane albo załozone na źle oczyszczoną piastę co powoduje że mogą być niewycentrowane przez resztki rdzy i brudu, opona wyząbkowana (jak ktoś nie wie jak to wygląda to nawet nie zauważy) .., itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.