Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem jak w temacie .... gdy silnik się nagrzeje płyn chłodniczy ucieka pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego.

silnik się nie przegrzewa ani nic takiego.

czy może to być wina samego korka ?? czy może czegoś innego ??

Opublikowano

A nie dokręcasz go zbyt słabo?

Ja mam taki korek z żółtym elementem pod spodem i powiem tobie, że muszę nieco siły włożyć aby go zakręcić.

 

Zrób tak - zakręć korek i ściśnij ten górny waż który wchodzi do zbiornika wyrównawczego - jeżeli masz dobrze dokręcony korek to nie powinieneś słyszeć syczenia od uciekającego powietrza.

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
ja nie mam w korku żadnej uszczelki ani nic takiego

Ujjj...to niedobrze. Powinieneś mieć 3 jak tutaj:

http://www.alejasamochodowa.pl/photo/product_big/2/4/3/1_243e7762d73f.jpg

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
Witam,

mam problem jak w temacie .... gdy silnik się nagrzeje płyn chłodniczy ucieka pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego.

silnik się nie przegrzewa ani nic takiego.

czy może to być wina samego korka ?? czy może czegoś innego ??

 

 

Ja kiedys mialem podobnie w E30. Zmienilem nawet uszczelke pod glawica i nadal plyn wylatywal (efekt gotowania).

Okazalo sie, ze w zaworku upustowym w korku byl syf i byl on caly czas otwarty (zawor odpowiedzialny za dopuszczanie powietrza do ukladu).

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Opublikowano
a gdzie znajduję się ten zaworek ??
Okazalo sie, ze w zaworku upustowym w korku...

:cool2:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano

(zawor odpowiedzialny za dopuszczanie powietrza do ukladu).

 

 

 

 

No chyba raczej zawór wypuszczajacy nadmierne nadciśnienie. :norty: Podcisnienia to my tam raczej nie mamy :nienie:

Opublikowano
heh sprawdziłem ... i powiedzcie mi czy to możliwe przez zapowietrzony układ chłodzenia ?? odpowietrzyłem układ i wszystko jest gitara :D
Opublikowano

(zawor odpowiedzialny za dopuszczanie powietrza do ukladu).

 

 

 

 

No chyba raczej zawór wypuszczajacy nadmierne nadciśnienie. :norty: Podcisnienia to my tam raczej nie mamy :nienie:

Tam są dwa zaworki,jeden wypuszcza gdy jest nadmier ciśnienia,a ten mniejszy zasysa .Trudno to wytłumaczyc,najlepiej rozebrac i oblukac samemu.

Opublikowano

no i faktycznie ... odpowietrzyłem cały układ tak jak mi podaliście ... i teraz już w 100% wszystko wróciło do normy :D

 

dzięki wielkie ... pozdrawiam :))

Opublikowano
No chyba raczej zawór wypuszczajacy nadmierne nadciśnienie. :norty: Podcisnienia to my tam raczej nie mamy :nienie:

 

Mamy, mamy, właśnie chodzi o wyrównanie ciśnienia, gdy jest niższe niż na zewnątrz.

Układ jest ciśnieniowy, więc w czasie normalnej pracy ciśnienie w układzie musi być. Ten drugi zaworek (upuszcza, gdy ciśnienie jest za duże) jest po to, aby ciśnienie poleciało właśnie nim, a nie gdzieś na jakimś wężu, pod kolektorem, czy innym niefajnym miejscu.

 

pozdr.

 

Mariusz

Opublikowano

mam podobny problem tez z silnikiem 1,6i w e36

Silnik się nie grzeje w trasie wszystko cacy po powrocie na Orlenie zatrzymałem się wyłączyłem silnik i płyn poszedł mi z pod korka.. zajechałem do mechanika na wymianę oleju i filtrów i miał sprawdzić przyczynę wycieku i chłop nie wiedział o co chodzi powiedział mi że może to być wina korka (moim zdaniem korek jest ok)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.