Skocz do zawartości

320 m50b20 kręci - nie odpala, nagła usterka


pdasiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pożyczyłem auto. Za jakiś czas telefon że kręci i nie odpala.

Auto normalnie dojechało do celu, po kilku godzinach, brat wsiada chce odpalić, kręci kręci i nie odpala.

Opisywał tak że co jakiś czas jak by chciało złapać ale nic z tego.

 

Co to może być? w autku jest Gaz II generacji, odpalana jest oczywiście na benzynie, pompke paliwa słychać, akumulator jest ok. Auto zawsze paliło "od strzała"

Co mogło się popsuć tak nagle? sterownik, czujnik wałka, może jednak ta pompka, przepalony jakiś bezpiecznik, immo? Podpowiedzcie gdzie szukać usterki

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik i powiem ci tak. Kolega raz poprosił mnie że w zamian za pełen bak paliwa żebym go zawiózł do Wrocławia. więc ok za pakowaliśmy się pojechaliśmy zalać i ruszyliśmy. Wszytko było ok. Dojechaliśmy do Wrocka wjeżdżamy na jego osiedle gaszę silnik i wypakowuje go. po jakiś 10 minutach z chodzę na dół wsiadam do auta i próbuję odpalić a tu lipa. Silnik kręci kręci od czasu do czasu próbuje załapać ale nic więcej. I tak przez całą noc. Więc rano laweta i do Opola. W warsztacie powiedzieli mi że to pompa wysiadła bo zapchała się mułem z baku. Powiem tak. Auta na gazie mają tak że jak zalejesz raz benzyny to tylko na nim odpalasz a reszta na gazie.Tak więc benzyna więcej stoi w baku niż się wypala to też wszystkie zabrudzenia i cały ten syf ze zbiornika osiada na dno i jak uzbiera się za dużo, to sitko w pompie lubi to zaciągnąć przez co blokuje dopływ paliwa i pracuje na sucho więc lubi się w tedy zatrzeć. Jak masz gaz i możliwość odpalenia na gazie to bym najpierw spróbował odpalić na gazie. Jak chwyci to znaczy w 100 % że to pompa ale ja i tak na twoim miejscu zaczął bym poszukiwania właśnie od pompy. A od czasu do czasu ci zaskakuje jak kręcisz bo zaciąga resztki paliwa z przewodów

 

Mam nadzieje że pomogłem

Pozdrawiam i życzę znalezienia usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, przekaże to bratu, myślałem też właśnie nad tą pompką.

Niby w mojej instalacji jest opcja odpalania awaryjnego na gazie ale brat próbował i nie słyszał "cyknięcia" w butli (trzymać przycisk od gazu i przekręcić zapłon)

Póki co jedzie już drugi kluczyk do brata (zobaczymy czy to immo). I dziś ma spróbować na pych bo wczoraj nie miał jak.

Aha, czy jak by to była wina pompki to było by ją słychać? bo po przekręceniu zapłonu słychać pompkę

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie wiem czy jest u mnie włączona ta opcja w interfejsie od gazu. Możliwe że nie jest. No ale powiem bratu niech jeszcze próbuje na gazie odpalać i wieczorem zdam realcje
http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jak kolega pisze czy awaryjnie na gazie odpali jeżeli nie to prawdopodobnie czujnik wału.

Też właśnie myślałem nad czujnikiem wału (nie wałka). Teoretycznie powinien wyjść jego błąd po podpięciu pod komputer, ale wiem że jak swoje auto paliłem na popych (umarł rozrusznik) to wyskakiwał błąd czujnika wału korbowego a był on sprawny (pewnie łapnoł błąd przez to palenie na pych). Czy immo sprawny można sprawdzić np wykręcając jedną świecę, przyłożyć ją do bloku silnika i kręcić, jeśli jest iskra to nie jego wina (i tak samo sprawdzisz czy to czujnik wału bo iskry nie będzie jeśli to jego wina). Jeśli jest iskra a nie pali to pewnie brak paliwa (pompka itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wszystko pięknie kolorowo, tylko że auto 120 km ode mnie, a brat nie ma czasu grzebać przy aucie. I znając życia auto pójdzie do warsztatu a tam za samą diagnostykę pewnie sobie ładnie krzykną...

Czyli jak daje iskrę to immo i czujnik wału jest sprawny tak? i wtedy obstawiamy pompkę?

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz LPG 2 generacji to powinieneś mieć przełącznik 3-pozycyjny : tylko gaz, tylko benzyna, benzyna/gaz

tylko gaz - auto pracuje tylko na gazie i tylko na nim odpala

tylko benzyna - auto pracuje tylko na benzynie i tylko na nim odpala

benzyna/gaz - auto odpala na benzynie i (tu w zależności czy parownik wyposażony jest w czujnik temperatury) albo przełącza się na gaz po przekroczeniu pewnej liczby obrotów (czyli przegazowanie auta powoduje załączenie gazu) albo gdy w parowniku będzie odpowiednia temperatura to wtedy auto przełącza się na gaz.

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

morris4life

mam II generacji i komp Al700, mam jeden przycisk, nie musi być tak jak mówisz, w busie też mam AL700 i też mam tak samo.

 

No ten czujnik wału też brałem pod uwagę, ale jak jest on uszkodzony to wtedy nie ma iskier na świecach tak?

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No ten czujnik wału też brałem pod uwagę, ale jak jest on uszkodzony to wtedy nie ma iskier na świecach tak?

Tak dokładnie odpowiada on za iskrę

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do brata niech znajdzie przewód paliwowy co wchodzi do listwy wtryskiwaczy. Albo niech dokopie się do pompy w bagażniku i niech odepnie przewód podający paliwo. Niech podstawi butelkę pod wylot i niech spróbuje odpalić jak paliwo się pokaże to znaczy że paliwa nie podaje. Ja bym zaczął poszukiwania właśnie od tego. A ponadto sprawdził bym też filtr paliwowy w jakim jest stanie .

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ajj tylko strace nerwy przez tą całą sytuację.

Wiem że z pompką można zrobić taki myk, ja bym zaczął od sprawdzenia czy jest iskra na świecach, później pompka.

Tylko brat przez 3 dni wieczorami siedzi przy aucie i nawet na pych nie miał kogo załatwić żeby popchać.

Dziś zawołał mechanika no i stwierdził że trzeba podpiąc pod komputer.

Najgorsze że mechanik wystawi rachuneczek pewnie galanty, a jak bym miał autko na podwórku to sobie bym sam wszystko zrobił za darmo. Szlak mnie trafi przez tą sytuacje... zachciało się autka pożyczać (bratu wydmuchało uszczelkę i pożyczył żeby się dostać do wawy...)

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego jednego przycisku do gazu - to masz prawdopodobnie tak jak ja. Ja abym odpalił auto na gazie przekręcam kluczyk w 2 pozycję, przyciskam i trzymam ten guzik i odpalam. Puszczam guzik jak auto mi odpali.

 

Bo rozumiem, że na gazie auto też nie odpala?

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy na gazie odpala bo nie mogę go odpalić na gazie, a raczej brat. Próbuje wg instrukcji dla sterownika AL700 czyli trzymać przycisk>zapłon> puścić przycisk> odpalić, ale auto mimo wszystko próbuje odpalać z benzyny. Dlatego nie mogę w ten sposób wyeliminować pompki.
http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra brat dzwonił, odpalił na gazie, jednak już nie pamiętam jak w końcu mu się udało, jak dobrze zrozumiałem to trzymał cały czas przycisk

czyli

przycisk>zapłon>odpalanie>odpaliła i puścił.

Tak więc teraz trzeba szukać winowajcy albo pompka albo filtr, albo przekaźnik.

 

i tu pytanko,

jak najlepiej to sprawdzić, czy sprawdzić to na wysokości pompki? czy na wysokości filtra paliwa?

i jak to zrobić żeby nie zapowietrzyć układu

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na benzynie też już jeździ. Sama się naprawiła, jak już odpaliła na gazie to zrzucił na benzynę i załapała, odpala też na benzynie ok.
http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie kombinuj ze sprawdzaniem ile przetłacza pompka paliwa itp, na początek sprawdź iskrę.

A druga rzecz że auta się nie pożycza, jak to mój dziadzio powtarza "rowera się nie pożycza bo ci rozje... , auta się nie pożycza bo ci rozje... , żony się nie pożycza bo ci rozje... "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i brat dzwonił że BMW teraz ani na gazie ani na benzynie nie odpala. Z pychu odpala na gazie.

W niedziele będę miał jakieś 2h na szukanie usterki.

No i znowu proszę o wskazówki. Myślę że zaczne od:

- podmiany akumulatora (raz w escorcie miałem taki że kręcił a nie odpalał, ani z pychu ani z kluczyka)

- następnie sprawdze ten przekaźnik od pompki bo z tym mało roboty, no i posprawdzam bezpieczniki.

- wykręce świece i sprawdze czy jest iskra,

 

Co jeszcze może być skoro z kluczyka nie pali z pychu tak, wczęsniej paliła z kluczyka tylko z gazu a teraz ani z tego ani z tego.

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam czujnik wału korbowego ponieważ:

- zjawisko hala w czujniku jest osłabione ( np. ze starości i wys temperatur ) i przy rozruchu silnika rozrusznikiem napięcie instalacji spada aż do 9V lub 10V, amplituda impulsów z czujnika będzie za niska, a sterownik DME nie rozpozna impulsów.

- przy rozruchu silnika na tzw. popych, napięcie akumlatora będzie wynosić 12V więc amplituda z czujnika będzie dużo wyższa, na tyle wysoka aby DME uznał za prawidłowe. Zdarza się też tak że przy większym uszkodzeniu czujnika nawet przy prawidłowym napięciu amplituda impulsów jest zbyt niska.

- czujniki wału korbowego ulegają awarii gwałtownie, usterka czujnika wału korbowego nie jest rejestrowana w komputerze z oczywistych powodów, natomiast usterka czujnika wałka rozrządu tak, i brak tego czujnika umożliwia jazdę lecz moment obrotowy przy niższych obrotach będzie dużo mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece

 

Świec jest 6 szt.

Nie jest możliwe żeby wszystkie 6 szt zachowało się przy określonych obrotach tak samo.

Niech będzie uszkodzonych 2szt, wiec autor postu na pewno wyczuł by że silnik nie pali na poszczególne cylindry, mało tego bez jednej świecy, nawet z wykręconą da rade silnik rozkręcić do odcięcia zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik jak już odpali to normalnie chodzi, tzn na pewno na 6 garów, aż takim laikiem nie jestem i potrafię to odróżnić.

No nic pobawie się jutro i dam znać.

 

Tak jeszcze dla jasności całej sytuacji co do czujnika wału i jego działania, to dobrze pojmuje że odczytuje on położenie wału korbowego (górne\dolne położenie tłoka) i odpowiednio wysyła sygnał co cewek>świec o zapłonie?

I jeśli jest uszkodzony to podaje za słaby sygnał/nie podaje wcale - którego komp po prostu nie bierze pod uwagę i odczytuje jak by po prostu silnik "nie kręcił"

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.