Skocz do zawartości

[e46] 320i Szarpanie przy zmianie biegu.


Majron

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu już z tym walczę i wszyscy mechanicy rozkładają ręce :/ A mianowicie chodzi mi o szarpanie przy zmianie na niskich biegach tzn. 1 na 2, 2 na 3, później już jest w miarę. To samo przy redukcji wysokich biegów na niższe. Nieszczelności w dolocie nie mam, sprawdziłem dokładnie. Z przeniesieniem napędu jest wszystko ok, został wyjęty dwumas, sprzęgło, wózek nie jest wyrwany itd. Wina leży gdzieś po stronie silnika. Komputer nie pokazuje żadnych błędów :/ Dodam że kupiłem auto i po tygodniu od zakupu wsadziłem Gaz i teraz cieżko mi powiedzieć czy przed założeniem było OK. Miał ktoś podobny problem?

Edytowane przez Majron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz przydławienie po gwałtownym depnięciu z wolnych obrotów na LPG i czy na benzynie jest lepiej. Te silniki często mają z tym problem przy czym nasila się to na gazie, efektem są właśnie szarpnięcia w czasie jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem występuje i na benzynie i na LPG. Odpiąłem na 10 min aku i teraz jeżdżę tylko na PB. Może po prostu ten gaz mi zaśmiecił sterownik i dlatego tak wariuje silnik, chociaż nie spodziewam się cudu ale ''tonący się brzytwy chwyta''.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szarpanie występuje gdy puszczasz sprzęgło już po wrzuceniu następnego biegu (szarpie całym autem że głowę urywa) to świadczy o luzach w przeniesieniu napędu. Ale jeśli szarpnięcie występuje w chwili wciskania sprzęgła przed zmianą biegu (wyczuwalne bardziej w gałce niż w fotelu), może być spowodowane tym że po puszczeniu gazu obroty silnika momentalnie zaczynają spadać. Prawidłowo powinno być tak że po puszczeniu gazu ECU podtrzymuje obroty przez jakieś pół sekundy zanim zaczną opadać. W pamięci komputera nie musi być żadnych błędów - czasem wystarczy że odczyty któregoś z czujników (MAF, TPS itd.) wykraczają poza dopuszczalne wartości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie szarpie po wrzuceniu kolejnego biegu i puszczeniu sprzęgła. Wydaje mi się że układ przeniesienia został dobrze sprawdzony i tam żadnych luzów nie ma. A nawet jakby były to czy nie powinienem słyszeć jakichś niepokojących dźwięków przy zmianie? Bo w moim przypadku szarpanie odbywa się całkowicie bezszelestnie. :/ Jeszcze jedną zagadką jest że na zimnym silniku jest jeszcze gorzej :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć 3 bieg, obroty około 3000rpm, odpuszczaj całkowicie i gwałtownie wciskaj gaz. Prawidłowo powinno być tak że auto przechodzi płynnie z hamowania silnikiem do dynamicznego przyspieszania. Wszelkie podszarpnięcia świadczą o luzach w przeniesieniu napędu.

 

A może po prostu za wolno zmieniasz bieg i obroty zdążą opadnąć..? W ten sposób to w każdym aucie wystąpi szarpnięcie. Poza tym nieumiejętna jazda manualem jest przyczyną powstawania luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u ponoć najlepszego mechanika w okolicy typowo od BMW, przejechał się autem i powiedział że coś jest nie tak z silnikiem a przeniesienie napędu jest OK. Musiałbym auto zostawić z tym że dopiero w połowie maja :| takie mają terminy. Auto potrzebuję cały czas więc zastanawiam się co to może być i wtedy podjadę do pierwszego lepszego mechanika i pokaże mu palcem co ma sprawdzic. Boje sie ze jak bede tyle czekał to cos dalej rozwale. jeździłem inną r6 bo też myslalem ze to technika jazdy ale jednak nie. :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj na odczytach i powiem tak: był jakiś błąd od sondy lambda ale mechanik powiedział że to przez gaz i mam jechać do gazowników z tym problemem. Do tego na 4,5 i 6 cylindrze wartości są mniejsze niż na pozostałych trzech.? Od czego tak jest i czy to szarpanie może mieć z tym związek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Odkopuję temat. Męczę się z tym nadal ;/. Zostawiłem niby dobrym mechanikom, zresetowali mi ECU, założyli mi nową przepływkę i kazali pojeździć na samym PB i zobaczyć czy jest OK, ale nadal przy zmianie z 1 na 2 czuć szarpnięcie :/ Co to jeszcze może być? Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem podobny problem w e46 320i. Czym niższy bieg tym większe szarpanie,na 4 i 5 juz było OK. Po puszczeniu i dadaniu gazu też szarpania.

Niestety to jest dość częsty i złożony problem. Szarpania mogą się nakładać z silnika i napędu.

 

Co ja zrobiłem.

1. Wymiana gum przed przepustnicą (ASO nowe koszt ok. 90zł - Allegro używane 150zł) - szarpanie się zmiejszyło

2. Wymiana poduszek (były naderwane) i amortyzatorów z tyłu (ze sportowych na zwykłe Monroe po 105 zł szt.) - szarpanie się zmiejszyło, no może bardziej stukanie

3. Czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego - szarpanie się zmniejszyło ale na krótko

4. Wymiana świec i cewek - kompletnie nic nie pomogło

5. Komputer żadnych błędów

 

Potem byłem u bębenka (mechanik BMW) we Wrocławiu i też mi nie poradził. Napęd sprawdził i było OK.

 

Co jeszcze może być:

1. Koło dwumasowe ze sprzęgłem (koszt ok 2000zł).

2. Poduszki pod silnikem

3. Przeniesienie napędu

 

Gdzieś wcześniej na forum czytałem, że gościu wydał ponad 6 tys i dalej mu szarpie.

Niestety auto ma swoje lata, nie będzie jeździć jak 3 latek.

 

--------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest też taka sprawa że czasem jest ok, przełoży tak że nawet nie poczuje ale zazwyczaj mi szarpnie.. :| Najgorsze jest to że nie wiadomo od czego to. A nie mam zamiaru wydawać 6tys na niepotrzebne naprawy. Chociaż już 1,5tys wydałem i dalej to samo. Te gumy przed przepustnicą wymieniłeś ze względu na nieszczelność? Bo u mnie podobno wszystko jest szczelne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy przed przepustnicą trzeba wyciągnąć i dokładnie sprawdzić - nieszczelność to na 100% szarpanie.

Acha koniecznie ściągnij plastikową pokrywę silnika tam są gumowe wężyki podciśnienia, ja miałem jeden przetarty.

--------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem te gumy, wyglądają dobrze, przewody podciśnienia również. Nie mam pojęcia co to może być. Może winny jest sterownik? Żadnych błędów nie mam, ciśnienie na cylindrach w normie, dawka paliwa też, sondy OK, silnik pracuje równo :/ I najlepsze że czasem dobrze zmieni bieg , problem nie wstępuje za każdym razem . Ehhh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawdziłem ładowanie na akumulatorze i jest tak że nie jest ono stałe. Co sekundę sie zmienia w granicach 13-14V. Z tego co wiem to powinno być jednostajne chyba?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam u mnie tez jest ten sam problem z szarpaniem, zmienilem łącznik elastyczny wału podpore, olej w skrzyni, zawor odpowietrzenia skrzyni korbowej pozmieniałem wyczysciłem przepustnice i całe kolektory dolotowe i nic nie ma roznicy, tzn troche lzej biegi wchodza ale to minimalnie, przy zmianie biegu słychac ewidentnie z tylu stukot i np przy jezdzie dodajac gaz i odpuszczajac gaz słychac jakby tylna zawiecha miała jakis loz jest taki dzwiek jakby ruszało sie tam wszystko przymiezam sie juz do wymiany tych tulej na dyfrze(zwanych byczymi jajami czy jakos tak), a wy jak uporaliscie sie z problemem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.