Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem instalacji LPG w E39 523i Touring. Jak na razie włącznik z kontrolkami stanu paliwa mam lużno położony w półce z lewej strony kierownicy.

 

Niestety jestem osobą która nie za bardzo lubi ingerować w oryginalne rozwiązania które są dobre więc przymierzam się do "porządnego" wykończenia instalacji we wnątrz.

 

Po pierwsze posiadam kierownice wielofunkcyjną z jednym wolnym polem po lewej stronie, jak na zdjęciu poniżej:

http://rzuber.linuxpl.eu/allegro/k_2bmw.JPG

 

 

Chciałbym założyć troszkę inny zestaw w którym wykożystałbym przycisk do odbierania rozmów oraz przycisk przełączania - radio/telefon

http://img1.oferia.pl/0d60975d8526a7b919e104d50e94d0ac.jpg

 

ww przyciski posłużyły by do zmieniania rodzaju paliwa - Benz. lub automat LPG.

 

I mam pewien problem, jak wygląda sprawa z wiązką która idzie od multifunkcji czy jest uniwersalna dla obu przypadków czy w mojej kierownicy jest po prostu mniej przewodów do sterowania?

 

Reszta pytań wkrótce...

Opublikowano
Witam.Niestety ten numer raczej nie wyjdzie,ponieważ przyciski na kierownicy to guziki ''sygnałowe" a nie typowe włączniki.Masz 11 przycisków i cztery kable którymi są one połączone z autem.Jeżeli jesteś w stanie przerobić moduł komfortu tak by dawał sygnał do sterownika który odpowiadałby za zmianę zasilania silnika w gaz lub paliwo to bardzo proszę,ale według mnie ''nie ma ch.... we wsi na Mariole'' by to poszło.A wiązki są takie same w jednej i drugiej kierownicy.Pozdrawiam.
Opublikowano

Hmmm czyli pozostaje mi ingerencja w przyciski. Można by było odpiąć te dwa zupełnie podłożyć pod dwa nie switche i sygnał przesłać np radiowo, co o tym sądzicie?

 

A właśnie nie napisałem jeszcze że zamierzam dodać w zestawie wskażnków dodatkowej kontrolki LPG (właczone wyłaczone oraz rezerwy). Mam kilka liczników na których będe mógł poćwiczyć i jak już coś sklece to się pochwale :)

Opublikowano

Jest sens w takie zabawy? Lepiej gdzieś dyskretnie dać te gazowe diody np w popielniczkę i tyle :)

Należysz do tych co za wszelką cenę chcą ukryć, że mają gaz w samochodzie? :) Spotkałem się z takimi, że mieli gaz i się wstydzili przyznać do tego wlew gazu pod tablicą rejestracyjną która była na zawiasach :mrgreen:

Opublikowano
To nie kwestia tego, że się wstydze bo uważam iż nie ma czego jeśli instalacji jest porządnie wykonana i na przyzwoitych podzespołach. Po prostu chce żeby to pożądnie wyglądało. jeśli chodzi o schowanie w schowku już o tym myślałem ale to rozwiązanie ma jeden zasadniczy minus jeśli schowek bedzie zamknięty nie zobacze kontrolki rezerwy. Dlatego właśnie zamierzam kontrolki imieścić w zestawie wskaźników.
Opublikowano
Fakt, nie zobaczysz, ale otwieranie raz na jakiś czas nie jest jakieś uciążliwe. Popielniczka jest i tak pod ręką, a myślę że nikt jej nie używa zgodnie z zaleceniami :D więc można tam wrzucić. To co chcesz zrobić jest moim zdaniem naprawdę trudne i jak Ci się uda to będę pod wrażeniem :)
Opublikowano

nie wiem jak jest u Ciebie ale ja na zbiorniku robię jakieś 360 km a rezerwa zapala mi się już gdzieś przy 260-270 km...więc ja jeżdżę na licznik przebiegu dziennego a nie na kontrolkę...a włącznik mam ukryty...do niczego mi on nie potrzebny, bo w sumie założenie było takie, żeby instalacja była bez obsługowa...zakładasz i zapominasz że masz-takie są najlepsiejsze :mrgreen:

 

ale jak uda Ci się wsadzić go w kierownicę to szacun :cool2: wrzuć koniecznie fotę po montażu bo strasznie jestem ciekaw jak to będzie wyglądało.

Opublikowano
Nie wiem jak u Ciebie ale w mojej instalacji mam możliwość regulacji przy jakim poziomie paliwa zapali mi się rezerwa. Zmieniam to w zbiorniku, jest tam taki jakby zegarek z kontrolkami i w zalezności w którą stronę się go przekręci taki daje odczyt.
Opublikowano
Nie wiem jak u Ciebie ale w mojej instalacji mam możliwość regulacji przy jakim poziomie paliwa zapali mi się rezerwa. Zmieniam to w zbiorniku, jest tam taki jakby zegarek z kontrolkami i w zalezności w którą stronę się go przekręci taki daje odczyt.

 

nieźle-nawet nie wiedziałem że to można ustawić-muszę popatrzeć u siebie bo mnie to denerwuje że ta rezerwa tak wcześnie się zapala.

Opublikowano

A więc jest już pierwszy projekt (kontrolki) co o tym sądzicie.

 

Animacja zaczyna się od wyłączonej kontrolki gry jedziemy na benzynie. Mruga gdy jest w stanie gotowości lub oczekuje na zagrzanie silnika i 1,5 tyś obrotów. Oraz wskazania zbiornika wraz z czerwoną kontrolką rezerwy na końcu.

 

http://i43.tinypic.com/15czfas.jpg

 

Niedługo zdjęcia już rzeczywistego montażu w zestawie wskaźników.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozwiązanie kontrolki ciekawe, ale powiedz mi, jak chcesz ogarnąć włącznik w kierownicy?

Drugą taśmę pod kiere dołożysz?

Opublikowano

Druga taśma raczej odpada, nie zapominajmy, kierownice robią ładny obrocik, po dłuższym użytkowaniu nawet gdybym rozwiązał problem puszczenia kabla tak żeby nie obcierał o nic, to i tak się w końcu ukręci :(

 

Sądze, że najlepiej bedzie zastosować jakis nadajnik i odbiornik radiowy. Niedługo wezmę się za rozbieranie przycisków i dowiem sie co i jak. Czy bedzie miejsce itd.

 

Jestem w trakcie szukania jakiegoś zestawu R/C i wykożystam coś takiego:

 

http://allegro.pl/avt1520-b-zdalny-wlacznik-radiowy-i2245492148.html

http://i41.tinypic.com/20qjb77.jpghttp://i43.tinypic.com/25gcr4h.jpg

Opublikowano
bmw-pruszkow, miales kiedys gaz w aucie? Dla mnie wlacznik powinien byc pod reka i dobrze widoczny. Mam butle 84l z podgietym plywakiem i nie jestem czestym klientem stacji paliw, ale ukrycie wlacznika to srednio trafiony pomysl. Jade, konczy sie gaz, ostro wyprzedzam i w silnik zlapal blad cisnienia wiec przelaczyl mnie na PB. Nawet nic nie poczulem, zorientuje sie jak zapali sie kontrolka rezerwy. Buzzer jest cichy a ja slucham muzyki. Jak dla mnie kicha. Montuj normalnie na listwie gdzie sa uchwyty na kubki, tylko w okolicy zapalniczki. Koniecznie pionowo, zeby nie zabierac miejsca na poleczce.
Opublikowano

A ja zawsze robię 400km i tankuję do pełna i praktycznie na te diody nie patrzę. Zawsze zostaje jeszcze ok 8l, ale nie lubię jeździć na oparach.

 

Kiedy można spodziewać się zakończenia projektu i jakieś fotki z gotowej pracy?

Opublikowano
bmw-pruszkow, miales kiedys gaz w aucie? Dla mnie wlacznik powinien byc pod reka i dobrze widoczny. Mam butle 84l z podgietym plywakiem i nie jestem czestym klientem stacji paliw, ale ukrycie wlacznika to srednio trafiony pomysl. Jade, konczy sie gaz, ostro wyprzedzam i w silnik zlapal blad cisnienia wiec przelaczyl mnie na PB. Nawet nic nie poczulem, zorientuje sie jak zapali sie kontrolka rezerwy. Buzzer jest cichy a ja slucham muzyki. Jak dla mnie kicha. Montuj normalnie na listwie gdzie sa uchwyty na kubki, tylko w okolicy zapalniczki. Koniecznie pionowo, zeby nie zabierac miejsca na poleczce.

 

Chyba kolega nie zrozumiał albo nie przeczytał tego co było wcześniej. Kto mówi o ukrywaniu włącznika. No chyba juz bardziej pod ręką jak w kierownicy nie może być. Gaz miałem, co prawda nie sekwencję a monowtrysk ale to też gaz :D A co do widoczności kontrolki to także nie sądze ze zestaw wskaźnków jest w (niewidocznym) miejscu :P

 

Ale może sie myle, może to co robie jest bez sensu, moim skrmnym zdaniem nie, ale każdy ma swoje zdanie które kocha ponad wszystko...

 

Pozdrawiam

 

A ja zawsze robię 400km i tankuję do pełna i praktycznie na te diody nie patrzę. Zawsze zostaje jeszcze ok 8l, ale nie lubię jeździć na oparach.

 

Kiedy można spodziewać się zakończenia projektu i jakieś fotki z gotowej pracy?

 

Jak sie wyrobię to do końca przyszłego tygodnia jak nie to do końca miesiąca.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co, pomysł ze schowaniem kontrolki w zestawie wskaźników przypadł mi go gustu, ale ten guzik na kierownicy już nie za bardzo.

Nie myślałeś żeby kupić tą listwę z przyciskami ASC, grzanie dupska tak, żeby miała jeden przycisk wolny więcej, i jakoś go wykorzystać do przełączania gazu?

Np ten od PDC (zakładając że nie masz u siebie parktronika), ma w sobie zieloną diodę, więc dodatkowo możesz ją podpiąć, i napewno nie będzie tyle grzebania co w kierownicy.

Opublikowano
Myślałem o tym i szczerze mówiąc nie wiem czy nie wróce do tego pomysłu. Diodka nie bedzie mi potrzebna ponieważ wszystkie kontrlki zamierzam przenieść na licznik.
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.