Skocz do zawartości

BMW e39 525d nie odpala ! błędy inpa- pomocy !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

jestem tutaj nowy, i chciałbym prosić o pomoc i wyrozumiałość. Kupiłem auto kilka dni temu i dzis rano podchodzę do auta i nic, kręcę kręcę i nie odpala. Skoczyłem do domu po kompa podłączam inpe a tak 5 errorów:

1. 7680 CAN-BUS, error frequency: 225 ; Logistic counter : 39 - Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Empfangsfehler ASC ??????

 

2. 1280 Fahrgeschwindigkeitssignal, error frequency: 225 ; Logistic counter : 39 - Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Fahrgeschwindigkeit von CAN ungueltig ??

3. 4704 Vorfoerderdruck-Ueberwachung, error frequency: 89 ; Logistic counter : 40 - Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler Vorfoerderdruck unter Mindestwert fuer Motorstart ??

 

4. 4688 Relais Vorfoerderpumpe, error frequency: 26 ; Logistic counter : 9 - Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Unterbrechung oder Kurzschluss nach B-

 

5. 2550 Raildruckueberwachung im Start, error frequency: 79 ; Logistic counter : 38 - Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Kein Raildruckaufbau

 

Prosze o pomoc dodam że od samego początku nie działa mi kluczyk czyli zamykanie otwieranie i otwieranie bagażnika i był komunikat spalonej żarówki stop więc wymieniłem i ok.

do wczoraj palił ładnie i szedł jak burza. żadnych innych niepokojących dźwięków itp. pozdrawiam.

Opublikowano

zwarcia żadnego nie ma, nie rozładowuje się ani nic. auto cały czas jezdziło tylko przed wczoraj trup kręci ładnie ale nie odpala. jeszcze w inpie wyszło takie cos.

http://i44.tinypic.com/rwui2v.jpg

Opublikowano

w jakim momencie ten zrzut ekranu był robiony ?

W sumie w jakim by nie był robiony - jest problem z podawaniem paliwa

Opublikowano
Stawiam na pompke progową, któryś wtrysk siadł bądż siada.Zrób na inpie diagn poszgólnych cylindrów,sprawdż ciśnienie podawania paliwa przez pompkę progową.Błędy które posiada mają znikomy wpływ na odpalenie.POzdr
Opublikowano

hmmm, czy mogę prosić jakieś wskazówki jak do tych diagramów się dostać poszczególnych cylindrów ? mam inpe po niemiecku :P jak robię odczyt śilnika i dalej jakie "F" klikać. I mówisz kolego że stawiasz na pompę a wtrysk pada ? z tego co wiem były wymieniane. A i najważniejsze kiedyś od czasu do czasu przepalał się bezpiecznik 31 i auto gasło. wymiana na nowy bezpiecznik i dalej można było jechać. nie działa mi też zamykanie auta z kluczyka o ile coś to wnosi, ale ostatnio mi zaskoczył i otworzył się bagażnik co mnie zdziwiło ale to juz tak na marginesie. A jak to jest pompa to czy jest możliwość odpalenia auta żeby dojechać do mechaniora czy tylko linka zostaje ? pozdr

 

nie wiem czy to to

http://i40.tinypic.com/dotqf6.jpg

Opublikowano
Panie i Panowie, dzis poszedłem do auta z nowo naładowanym akumulatorze, bo wcześniej zajechałem aku. Włożyłem nowy aku i dolałem ok.8L paliwka. Wchodzę do auta kręcę i odpalił za pierwszym razem. wskazówka na blacie pokazuje ze jest 15L w baku. Czy jest możliwość po wcześniejszych wykresach że padnięta jest pompa w zbiorniku? czy mam padniętą ta i tą jeżeli (progowa) jak widać wyżej na przekręconym zapłonie ma 0,92 ? pozdrawiam serdecznie.
Opublikowano

Pompka w baku ma za zadanie przepompować paliwo z jednej komory baku do drugiej, jeśli pomogło dolanie paliwa powyżej 15 litrow, to wszystko wskazuje na to, że ona jest padnięta. Sprawdz jakie masz teraz ciśnienie na progowej, może było za małe, bo zwyczajnie nie miała czego pompować, jeśli pompka z baku jej nic nie podała. Powyżej ok. 15 litrów progowa powinna już sobie zaciągać sama.

 

Jeśli progowa by zdechła zupełnie, to by wcale nie odpalił.

Opublikowano
OK ! jutro jeszcze sprawdze ciśnienie w pompce, a dlaczego też mi raz na jakiś czas wywala mi bezpiecznik nr 31? auto gaśnie i bez wymiany nic nie da rady zrobić.
Opublikowano
więć wszystko sprawdziłem dzisiaj na przekręconym zapłonie wskazania identyczne, natomiast gdy odpaliłem auto, ciśnienie w pompce pokazywało 3,82 później wyśle screen do wglądu. no i przy odpaleniu miałem wrażenie że "zatrzęsiało" silnikiem i lekko zadymiło. nie wiem czy to od tego ze juz wskazówka paliwa była przy 15L czy coś innego...
Opublikowano

Zanim rozbebeszysz auto sprawdź/wymień filtr paliwa. Jeśli miałeś końcówkę paliwa w baku to mogło zaciągnąc jakiś syf i zapchało gdzieś filtr. A jak filtr zapchany to i ciśnienie na pompie CR będzie za niskie. Generalnie jeśli dolałeś paliwa do 15 litrów i to pomogło to wskazywałoby to na uszkodzoną pompkę w baku.

Pzdr.

Opublikowano
zanim dolałem do baku juz było ok 15L a do tego 15L dolałem kolejne ok.9-10 z bańki. teraz auto lata i stoi juz i elektronika zobaczymy co on powie. na dodatek w navi z tyłu nie pali mi sie czerwona kontrolka POWER. i nie chce odpalić żadnej płyty. płyte wciaga ale nie odpala, a jeszcze wczoraj wgrywałem nowego softa.
Opublikowano

No to jeśli było 15 L,dolałeś do tego cos i po tej operacji auto odpaliło to ewidentnie wygląda to na usterkę pompki w baku.

Co do braku reakcji na płytę/kontrolki POWER to chyba ściśle powiązałbym to właśnie z operacją podmiany softu - być może poszło coś nie tak i niewłaściwie/niekompletnie się coś zainstalowało...

Pzdr.

Opublikowano
a palący sie bezpiecznik 31 może być winny tego ze pompa w baku jest do kitu ? ma jakieś zwarcie czy cos ? a odnośnie tego POWER to wyłączyła sie na moich oczach jak juz wzieło płyte i cos sie zaczęło dziać , zaczęła mrygac mrugac i nic, teraz nie reaguje.wkładam płytkę i tak jak by jej nie widział, jeszcze mi oplca navigation zniknęła :( czytałem ze może niby laser trzasnął czy cos.
Opublikowano

Jak najbardziej może być za to odpowiedzialny bo - jak widać poniżej - bezpiecznik 31 jest także odpowiedzialny za "fuel pump". Tyle tylko, że może on się palić z uwagi na to, że zwarcie robi np sama pompka w baku. Tak czy inaczej bym ją wyjął i obejrzał czy wszystko z nią ok.

Z drugiej strony - aby nie było zbyt łatwo - bezpiecznik nr 31 jest również odpowiedzialny za ASC więc może tam jest robiona gdzieś zwara, wywala bezpiecznik, przez co nie działa przy okazji pompka paliwa.

http://www.bmwauto.pl/bezpiecznikie39.gif

Pzdr.

Opublikowano

Dobra Panowie, dziś byłem u mechaniora i wymieniłem pompe w baku! kupiłem tani zamiennik w Arpolu "maxgear" kosztował mnie 80zł bo był z wyprzedaży bo zalegał im na półce, rok gwarancji także spoko - powinien polatać. podjechałem do domku,szybko po kompa inpa i kasować błędy. Co sie okazało. zostały tylko dwa. reszta ładnie poznikały. patrzyłem nawet jeszcze raz i dwa błędy zostały. oto one :

 

1. 7680 CAN-BUS, error frequency: 225 ; Logistic counter : 39 - Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Empfangsfehler ASC ??????

 

2. 1280 Fahrgeschwindigkeitssignal, error frequency: 225 ; Logistic counter : 39 - Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Fahrgeschwindigkeit von CAN ungueltig ??

 

Numer jeden [1] to juz chyba wiem że to znikające pixele na wyświetlaczu - wskazanie przebiegu, km i temp. także to olewam.

Natomiast numer dwa [2] nie wiem co to jest - domyślam sie że może miec to związek z tym że od czasu do czasu jak odpalam auto to nie chce mi zgasnąć kontrolka od ASC- [DSC]. kontrola trakcji. TYLKO ASC się świeciło. Elektronik mówił że to jest związek ze spadkiem napięcia czy coś takiego. ?? Co Wy mi na ten temat powiecie ?

 

 

 

PS.

 

Aha, jeszcze zrobiłem screen'a na wtryskach oto wskazania i chciałbym żebyście mi powiedzieli czy jest ewentualnie ok. (screen był na juz nagrzanym silniku na biegu jałowym)

 

http://i41.tinypic.com/izojk4.jpg

Opublikowano

Korekcje są w porządku.

Obydwa błędy mają związek z kontrolą trakcji.

Pierwszy to błąd komunikacji sterownika ASC z magistralą CAN-BUS, drugi błąd sygnału prędkości pojazdu. Ten drugi próbowałbym rozwiązać zaczynając od czujników ABS na tylnej osi, najlepiej mieć na podmianę sprawny. Ale można to też zrobić INPA w teście układu ABS. Trzeba sprawdzić czy czujniki podają jednakowe obroty kół.

Kolejno potem wszystkie bezpieczniki ASC i ABS. Jeśli nie to to niestety pozostaje sterownik ASC.

P.S.

Z rozpiski bezpieczników wynika, że ten felerny 31 jest ściśle powiązany z ASC więc może być ciężko.

Opublikowano
Korekcje są w porządku.

Obydwa błędy mają związek z kontrolą trakcji.

Pierwszy to błąd komunikacji sterownika ASC z magistralą CAN-BUS, drugi błąd sygnału prędkości pojazdu. Ten drugi próbowałbym rozwiązać zaczynając od czujników ABS na tylnej osi, najlepiej mieć na podmianę sprawny. Ale można to też zrobić INPA w teście układu ABS. Trzeba sprawdzić czy czujniki podają jednakowe obroty kół.

Kolejno potem wszystkie bezpieczniki ASC i ABS. Jeśli nie to to niestety pozostaje sterownik ASC.

P.S.

Z rozpiski bezpieczników wynika, że ten felerny 31 jest ściśle powiązany z ASC więc może być ciężko.

 

 

Tylko że mi ABS się nie pali, tylko DSC. I to czasem tylko przy przekręceniu stacyjki jak czekam aż wszystko pogaśnie do momentu zapłonu to zostaje mi tylko ta od kontroli trakcji.

Czy to chodzi i taki czujnik z aukcji ?? http://allegro.pl/czujnik-szybkosci-obrotow-dsc-bmw-e39-2002r-i2291256266.html

 

Jutro zrobię test ABS i podzielę się tym co wyszło. ! ! !

Opublikowano

Na początek chodzi o czujniki na kołach (te od ABS http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP01&mospid=47555&btnr=33_0524&hg=33&fg=30&hl=40, poz. 24).

To, że ABS nie świeci może nie mieć związku ze sprawą , ale podkreślam może.

Ten czujnik który podałeś, to kolejna po sprawdzeniu bezpieczników opcja. Poz 12 na schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP01&mospid=47555&btnr=34_1047&hg=34&fg=20&hl=12

Wg WDS jest jeszcze parę detali do ogarnięcia:

1) jeden czujnik (czujnik obrotów) dla sterownika ABS/DSC umiejscowiony po stronie kierowcy pod dywanem po lewej stronie B75 na zdjęciu.

http://wds.spaghetticoder.org/de/zinfo/E39_EB75A.htm

Niestety wg OEM nie jestem wstanie znaleźć tego ustrojstwa.

2) Bezpiecznik nr 108 (50A) którego nie ma na żadnych wykazach. Jest za to schowany z pod dywanem po prawej stronie miejsca dla pasażera

Tu link z WDS

http://wds.spaghetticoder.org/de/zinfo/E39_EF108A.htm

Opublikowano

Kolego mecenass powiedz mi prosze czemu u mnie wykres cylidra nr 5 i nr 4 ma wartosci zerowe ? czy tak ma byc ?

 

 

http://img11.imageshack.us/img11/9853/zrzutekranu20120424o082.png

 

Tu mam link do filmiku od 1.10 minuty zaczyna sie wykres wtryskow live troche drzy mi reka ale film dosc wyrazny :mrgreen:

 

http://img835.imageshack.us/img835/7714/6ujv.mp4

Opublikowano
Na początek chodzi o czujniki na kołach (te od ABS http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP01&mospid=47555&btnr=33_0524&hg=33&fg=30&hl=40, poz. 24).

To, że ABS nie świeci może nie mieć związku ze sprawą , ale podkreślam może.

Ten czujnik który podałeś, to kolejna po sprawdzeniu bezpieczników opcja. Poz 12 na schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP01&mospid=47555&btnr=34_1047&hg=34&fg=20&hl=12

Wg WDS jest jeszcze parę detali do ogarnięcia:

1) jeden czujnik (czujnik obrotów) dla sterownika ABS/DSC umiejscowiony po stronie kierowcy pod dywanem po lewej stronie B75 na zdjęciu.

http://wds.spaghetticoder.org/de/zinfo/E39_EB75A.htm

Niestety wg OEM nie jestem wstanie znaleźć tego ustrojstwa.

2) Bezpiecznik nr 108 (50A) którego nie ma na żadnych wykazach. Jest za to schowany z pod dywanem po prawej stronie miejsca dla pasażera

Tu link z WDS

http://wds.spaghetticoder.org/de/zinfo/E39_EF108A.htm

 

 

Dobry człowieku, proszę czy możesz mi podać dokładne miejsce czujnika "Poz 12 na schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=20&hl=12" otwieram maskę i gdzie mam go szukać ? coś odkręcać zeby to mi sie ukazało ? Bede bardzo wdzięczny nawet za jakąś fotkę poglądową z zaznaczonym miejscem :)

 

 

Byłem w aucie i zrobiłem diagnozę abs|dsc itp. oto co wyszło:

 

RESULT: 1 errors in error memory !

---- 111 Quittierung ASC Error

frequency : 231

Fahrzeuggeschwindigkeit 2.75 km/h

ASC passiv geschaltet

ABS-Regelung passiv

BLS nicht betaetigt

ASC-Regelung passiv

ACB passiv

HBA passiv

ECD passiv

HDC passiv

=============================================================

do tego :

 

 

http://i41.tinypic.com/zafsx.jpg

 

 

oraz :

 

http://i40.tinypic.com/2coqxs7.jpg

 

 

podaje jedno i bo nei wiem czy coś to wnosi...

 

i błędy silnika takie jak były: czyli:

 

1. 7680 CAN-BUS, error frequency: 225 ; Logistic counter : 39 - Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Empfangsfehler ASC

 

2. 1280 Fahrgeschwindigkeitssignal, error frequency: 225 ; Logistic counter : 39 - Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Fahrgeschwindigkeit von CAN ungueltig

 

3. 4704 Vorfoerderdruck-Ueberwachung, error frequency: 89 ; Logistic counter : 40 - Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler Vorfoerderdruck unter Mindestwert fuer Motorstart

Opublikowano
Kolego mecenass powiedz mi prosze czemu u mnie wykres cylidra nr 5 i nr 4 ma wartosci zerowe ? czy tak ma byc ?

Zdecydowanie nie. Wartości powinny być mniej więcej jednakowe

Zrzut z mojego DDE na jałowym:

http://img710.imageshack.us/img710/3007/analog5.jpg

W którym miejscu szukać tego czujnika (poz. 12), nie mam zielonego pojęcia. Ale dobrze zacząłeś, od układu ABS/ASC(DSC) tyle, że dalej nie wiadomo czy czujniki z kół podają zbliżone wartości a to jest podstawa!

Co do ostatniego posta masz problem z ciśnieniem wstępnym paliwa (błąd 3). 2 pierwsze to dalej DSC.

Opublikowano
Kolego mecenass

 

Co do ostatniego posta masz problem z ciśnieniem wstępnym paliwa (błąd 3). 2 pierwsze to dalej DSC.

 

 

mecenass

Powiedz mi co to znaczy ciśnienie wstępne paliwa ? jak tą usterkę wyeliminować ? i czy to cos poważnego ? pozdro !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.