Skocz do zawartości

212 Vanos jammed M52 b20 ale inpa wzbudza!


jarekcrs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po podpięciu interfejsu ( Inpa ) do auta (e36 M52 b20 rok 1996 układ zasilania siemens) otrzymałem błąd 212 vanos jammed. W czasie pracy na biegu jałowym silnika, parametr camshaft position (degrees KW) , waha sie w granicach 7-8 stopni (chyba to troche za dużo, powinno byc -2 do 2?). Jak sie zdążyłem wywiedzieć z innych wątków, to po dodaniu gazu na jałowym nie powinna się zmienić pozycja wałka. Dopiero w czasie jazdy na biegu jałowym. Tak też jest u mnie.

Jak wejde w "active" i dam test Vanosa w czasie pracy silnika to ewidentnie widzę, że działa, bo silnik zaczyna nierówno pracować. Jak wyjdę z testu praca silnika wraca do normalności. Pytanie: czy dobrze myślę, że sam Vanos jest sprawny i działa poprawnie (przestawia) ale z jakiegoś powodu sterownik silnika go nie przestawia w czasie jazdy (czuć brak mocy "na dole" i co skasuje 212 vanos jammed to zaraz wraca)?? Czy mają Państwo wiedzę jaki może być tego powód? Dodam, że auto przez poprzedniego właściciela jeżdzone było na uszkodzonym czujniku wałka rozrządu długi czas. Ja go wymieniłem na VDO Siemens nowy. Ale problem Vanos ciągle jest.

 

Bardzo będę wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już jest totalny kibel.... :( Miałem nadzieję, że to może tylko uszkodzony zawór bo w auto data wyczytałem, że jego oporność ma być 40-60 Ohma, a u mnie jest 23. Ale niestety porównałem z innym autem gdzie Vanos jest sprawny i zawór miał identyczną oporność.

Czyli co? teraz trzeba by to rozebrać i ustawić, a jak rozbierać to już wymieniać... DUŻO ŹLE!!

Jest opcja, że jak się ustawi rozrząd poprawnie, to Vanos bedzie fungować jak sie należy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Kolego za sugestię i podpowiedz (przede wszystkim z tym ile ma być stopni!!). Temat ogarnięty! Rozrząd musiał grzebany przez "inżyniera" bez blokad. Dziś się przejechałem (tak jak sugestia) z podięrym fejsem. Wszystko się wyjaśniło. VANOS DZIAŁA! Ale startuje z 8 stopni na trochę ponad 30. Sterownik to interpretuje jak nieprzestawienie w ogóle i dlatego wyrzuca 212 jammed !!

Teraz cenna uwaga dla tych którzy też mają taki problem: 212 vanos jammed to tylko TEORETYCZNE zazblokowanie mechaniczne!!! Na moim przykładzie widać, że można dużo pieniędzy zaoszczędzić, jak się zdiagnozuje do końca! Bzdurą jest lecieć po nowego vanosa/zestaw naprawczy, jak wyrzuca tester ten błąd!

Dam znać jak auto jedzie po ogarnięciu nastawów właściwych!

Dodam jeszcze, że dla pewności, ten sam tester, podpiąłem do innego m52 gdzie vanos jest sprawny i pokazało na biegu jałowym 23 stopnie... nie miałem już wtedy żądnych wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego ustawiam bez blokad i zawsze działa jak należy na wolnych 0st lub ok -2st...Ale znam temat .Też miałem z tym do czynienia ...i kolegą ustawiałem :) :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd ustawiony jak sie należy, z blokadami. Teraz na biegu jałowym 24 stopnie wyprzedzenia wałka. Przy przyspieszaniu 48 stopniu (Vanos działa i ładnie przestawia). Auto nie stało się mega rakietą, ale stało się duuuuużo elastyczniejsze.Wcześniej nie dało sie tym autem w normalny sposób jechać. Trzeba było go piłować ciągle na 3,5tys obr/min i więcej. Swoją drogą dospesza całkiem fajnie, ale do BMW 328i jeszcze troche brakuje :P Samochód też widać, że mniej będzie palić po właściwym ustawieniu.

Chwała tym kto wymyślił te interfejsy!! A miałem poskąpić 80 zł z racji niedowierzania, że będzie to do czego koliwek się nadwać. JaK bym miał dać to komuś do zrobienia to wydałbym pewnie z jakieś 400zł zanim bym sie dowiedział co własciwie trzeba naprawić. Ja kupowałem od M-PAQ i szczerze polecam.

Poniżej screen jak być NIE POWINNO!

http://img809.imageshack.us/img809/1364/vanosm52camshaft.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

panowie

 

czy ktos ogarniajacy DISa potrafi odczytac wartosci VVT i Vanosa?

 

http://imageshack.us/photo/my-images/215/limpmode.jpg/

 

 

mam problem z falujacymi obrotami na jalowym, auto ciagnie dopiero od 3000 no i mul niesamowity. szarpie silnikiem czasami niemilosiernie. przy odpalaniu zimnego silnika slychac dziwne "hrrrum" przez 3 sec i potem wszystko ok

 

silnik N42B20, po regeracji glowicy, swiec, wszystkich filtrow

 

wymienilem rowniez czujniki walka rozrz (oba - firma jakas niemiecka ale to nie oryginal)

 

sprawdzilem przeplywke na inpie, disie i wydaje sie byc ok (dis pokazuje 14), rowniez szczelonosc jest w porzadku.

 

teraz pytanie....czy czyujnik polozenia walka moze miec az taki wplyw na te wszystkie problemu? moze on je jedyny generowac. po krotkiej analizie dochodze do wniosku ze jest wielce prawdopodobne ze od tego moze wszystko byc

 

tylko czemu oba zamienniki zamontowane a tylko jeden (strona ssace) pokazuje ze jest uszkodzony? a drugi jest ok

 

rowniez co zauwazylem podczas live measurment - VANOS inlet actual position byla niezmiennie 120, natomiast exhaust wahała sie od 119.8 - 120

 

Za wszelkie rady bede wdzieczny

 

Ps. od dwoch miesiecy dzien w dzien walkuje to forum zamiast madrzejszym byc - chyba glupieje :(

 

 

 

 

inpa wywala

 

2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet

2731 CDKENWS - Camshaft control inlet - VANOS

2715 CDKHSV2 - Oxygen sensor heater before cat. (bank2)

271E CDKHSH - Oxygen sensor heater after cat.

 

 

Lads,

 

 

pomoze ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam podpinam się pod temat i proszę o diagnozę Vanosa

 

http://tinypic.pl/i/00199/759o2lq76qto_t.jpg

http://tinypic.pl/i/00199/903g51pjykgu_t.jpg

http://tinypic.pl/i/00199/l5o4fuz6jwc5_t.jpg

http://tinypic.pl/i/00199/o78svp9ern82_t.jpg INTERESUJE MNIE TO szczegulnie !!!( NW current time-otlent) cały czas wszystko jest na 1.00

CZY JEST TO DOBRZE ??

Zdjęcia zrobione na biegu jałowym.

Z Góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie

 

czy ktos ogarniajacy DISa potrafi odczytac wartosci VVT i Vanosa?

 

http://imageshack.us/photo/my-images/215/limpmode.jpg/

 

 

mam problem z falujacymi obrotami na jalowym, auto ciagnie dopiero od 3000 no i mul niesamowity. szarpie silnikiem czasami niemilosiernie. przy odpalaniu zimnego silnika slychac dziwne "hrrrum" przez 3 sec i potem wszystko ok

 

silnik N42B20, po regeracji glowicy, swiec, wszystkich filtrow

 

wymienilem rowniez czujniki walka rozrz (oba - firma jakas niemiecka ale to nie oryginal)

 

sprawdzilem przeplywke na inpie, disie i wydaje sie byc ok (dis pokazuje 14), rowniez szczelonosc jest w porzadku.

 

teraz pytanie....czy czyujnik polozenia walka moze miec az taki wplyw na te wszystkie problemu? moze on je jedyny generowac. po krotkiej analizie dochodze do wniosku ze jest wielce prawdopodobne ze od tego moze wszystko byc

 

tylko czemu oba zamienniki zamontowane a tylko jeden (strona ssace) pokazuje ze jest uszkodzony? a drugi jest ok

 

rowniez co zauwazylem podczas live measurment - VANOS inlet actual position byla niezmiennie 120, natomiast exhaust wahała sie od 119.8 - 120

 

Za wszelkie rady bede wdzieczny

 

Ps. od dwoch miesiecy dzien w dzien walkuje to forum zamiast madrzejszym byc - chyba glupieje :(

 

 

 

 

inpa wywala

 

2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet

2731 CDKENWS - Camshaft control inlet - VANOS

2715 CDKHSV2 - Oxygen sensor heater before cat. (bank2)

271E CDKHSH - Oxygen sensor heater after cat.

 

 

Lads,

 

 

pomoze ktos?

 

 

 

panowie,

 

pomoze ktos w cryptingu? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, mam taki problem w e39 m52b20 1996r.automat. Wyskakuje mi blad 212 vanos jammed...

Auto jest slabe moim zdaniem za slabte. Jestem teraz w Niemczech mialem do przejechania 1500km auto spalilo mi 14 litrow lpg na 100km. na miejscu jest podobnie. Po podpieciu INPY pokazuje takie wskazania walka rozrzadu.

 

na wolnych obrotach skacze od takich http://zapodaj.net/7e2065452435e.bmp.html do takich http://zapodaj.net/11638cfa0ee82.bmp.html

po dodaniu gazu jest tak http://zapodaj.net/16e58ff9116b4.bmp.html

 

tak wyglada odczyt bledu http://zapodaj.net/b3edb1e420fdd.bmp.html

 

 

a tu po kolei digital1 i digital2

http://zapodaj.net/df29031f221d4.bmp.html

http://zapodaj.net/d389512a8a217.bmp.html

co jest tego przyczyna, auto posiadam od niedawna mialem kiedys e34 m50b20 manual i byla bardziej zwawa palac okolo 11 do 12 litrow lpg w drodze do zakoanego z 5-ioma osobami na pokladzie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie nie mam pojecia jaka byla jego historia. Jetsem ciekawy czy mozna wykluczyc czujnik jezeli nie pokazuje bledu czujnika. A moze ktos wie jak go sprawdzic naprzyklad miernikiem. Czy tak jak pokazuje inpa to usterka naewno mechaniczna.

Nie chce sie do tego pchac tutaj ale jak wroce do polski to sprobuje ustawic vanos jak trzeba i napisze co to dalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam podepne sie pod temat bo mam identyczny przypadek jak w temacie posta :(

Po spotkaniu z mechanikiem i ustawieniem rozrzadu po regeneraci Vanosa bez blokad cos jest nie tak. Blad 212 na Inpie. Musze odwiedzic takiego z blokadami? Jak dlugo trwala taka korekta i jaki byl tego koszt? Jakies namiary na kogos z Torunia lub okolic do garniecia tego tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chyba udało mi się zainstalować INPE :) tylko nie wiem czy dobrze mi poszło :?

 

Podłączam i na samym zapłonie po wyborze opcji:

E36 - Motor - MS 41.0 dla M52

 

Wskoczyło mi coś takiego:

 

http://i61.tinypic.com/2myyd7p.jpg

 

http://i57.tinypic.com/2133p5s.jpg

 

http://i58.tinypic.com/15ehkd1.jpg

 

Po odpaleniu silnika na wolnych obrotach mamy coś takiego:

 

http://i58.tinypic.com/654ilv.jpg

 

http://i62.tinypic.com/ih323t.jpg

 

http://i57.tinypic.com/33xy143.jpg

 

Można jakoś to zinterpretować?

Oczywiście błąd 212 Vanosa jest nadal. Czy z tych odczytów wynika może coś co może sugerować przestawiony rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na ostatniej focie masz pokazany zacięty vanos w pozycji otwartej albo przestawiony rozrząd.Tu się nic nie wymyśli tylko trzeba zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po przerwie bede podnosil pokrywe zaworów , co potrzebuje kupić żeby wymienić uszczelki vanosa i jakie beda koszty.

teraz na biegu jalowym stoi na 62 i skacze do 90 stopni. 212 vanos jammed po skasowaniu znika.

pojawia sie ponownie po przekroczeniu 1500obr. i jest jak pisalem 62 lub 90 tak skacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Te wartości to masz wywalone w kosmos.Rozrząd zle złożony.

Uszczelniacze vanosa 130 zeta na alledrogo,uszczelka pokrywy zaworów około 100zeta.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.