Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie prosba chociaz o ocene tego wytworu co mi sie zrodzil... zalozylem gaz 3 dni temu przed tym chodzila elegancko rowniutko cicho itd. Po zalozeniu gazu i zrobieniu ok 500 km zaczelo klekotac jak wsciekle do tego jeszcze na poczatku jak jest zimny silnik "turbina" odpala... wydaje mi sie ze to z wewnetrznego filtra bo jak podlozylem reke czuc bylo ze z boku powietrze ciagne zcisnalem to i jak by ucicho;/ zalamka bo gdyby to bylo w kraju poł biedy ale wyjechalem do Holandii i nie bardzo jest ktos zeby to naprawil, a czy moge z tym jechac chyba nie bedzie wyboru:( Przypuszczam panewki auto ma 170 tys mozliwe zeby tak nagle strzelily? Wina gazu ? rozregulowany i spieprzyl silnik ;/ ? Faktem jest ze przy tankowaniu 5krotnym zawsze spalal mi inaczej raz 10/100 a raz ponad 15L przy ok 150km.h :|

 

Aha reset kompa robilem dzisiaj jeszcze swece sprawdze moze sie ktorac odkrecila-ale watpie;/

 

tutaj filmik nagralem jak to chodzi i fotki:

 

http://zapodaj.net/e30742e4a259.jpg.html

http://zapodaj.net/9a8b66db74f7.jpg.html

Opublikowano
Ta turbina to pompa wtórnego obiegu powietrza i jak to mówią "tak ma być - nie ruszaj". Co to stukania to jesteś w stanie stwierdzić gdzie słychać najbardziej? Jak z olejem (poziom, przebieg oleju)? I jak jest na rozgrzanym silniku? Ogólnie wiadomo o wadzie fabrycznej M43TUB19 której efektem są padające panewki korbowodowe co i mnie spotkało. Ja jeździłem z ta przypadłością kilkaset kilometrów nie pałując auta i miałem to szczęście że wystarczyło panewki wymienić na nominał i wszystko działa do dziś. Jeżeli nie masz możliwości diagnozy i naprawy auta za granicą ja bym zaryzykował powrót do kraju nie pałując auta no ale to Twój wybór. Gaz raczej nie powinien mieć wpływu na te sytuacje no chyba że czysto hipotetycznie wpięcie wody w parownik w jakiś sposób zakłóciło chłodzenie silnika i w dupe dostała głowica ale to mocno naciągana teoria.
Opublikowano
A nie zapaliła Ci się kontrolka od poziomu płynu chłodniczego? Ja jak zakładałem gaz i odebrałem auto od mechanika, po przejechaniu 10km zapaliła się kontrolka. Parownik też jest chłodzony wodą. Zwiększył się obieg więc automatycznie spadł poziom wody. Dolałem i wszystko ok, kontrolka zgasła. Może coś tam u Ciebie się przegrzewa. Ale to tylko podpowiedź laika :]
Opublikowano

Jeśli klekocze tylko na LPG to wtryskiwacz gazowy. Przez 500km gaz nie mógł spieprzyć silnika, więc nie kojarz tego faktu. Zwykły zbieg okoliczności.

 

Co do samej instalacji LPG to niestety widać rękę druciarza z daleka. Poza tym reduktor Alaska o wiele za słaby do tego silnika, on się nadaje do corsy 1.2 a nie do BMW. Wtryskiwacze najgorsze jakie mogłeś wybrać - głośne, wolne, mało precyzyjne. Za 10-15tys.km będziesz miał takie rozjazdy między cylindrami że na wolnych może wręcz chodzić jak traktor. Potem całą winę za wszelkie problemy zwala się na LPG i zewsząd słyszy się teksty w stylu GAZ TO ZŁO...

Opublikowano
ku*** to w takim razie jak wroce z NL zaraz wpadam do tego goscia od gazu i bedzie naprawial co z****ł. To co mu powiedziec ze na co ma wymienic te czesci zeby wszystko chodzilo ok ... ;/ instalacja podobno STAG 4 mowil ze robil juz pare tych silnikow i wszystko bylo ok . A wracajac do kontrolek faktycznie zaswiecily mi sie raz i to 3 naraz ! ;| reczny kontrola trakcji i jaks jeszcze;/ myslalem ze nie ma plynu hamulcowego kupilem na stacji byl ponad max a ja jaeszcze dolalem ;/ bo nie wiedzialem ;/ pozniej zgaslo i sie juz nei zaswiecilo;/ a moze te 3 kontrolki mialy jakis wpyw na to wszystko;/ Zastanawia mnie teraz ta instalacja czy kazac mu to wymieniac czy co bo skoro filtr wewnwtrzny wywalil (nieszczelny sie zrobil) to chyba nie za darmo mysle ze na benzynie to by sie nie stalo ;/ :evil:
Opublikowano

Jeśli "dzięcioł" występuje tak samo na benzynie i gazie, to znaczy że instalacja gazowa nie ma nic do rzeczy. Naprawdę przez 500km nawet fatalnie wystrojony gaz nie mógł uszkodzić silnika. Filtr raczej nie rozszczelnił się od gazu, ale być może gazownik coś źle poskładał przy montowaniu instalacji.

 

Gazownikowi raczej wiele nie zrobisz, chyba że jakoś w ramach gwarancji możesz walczyć jeśli masz problemy z gazem, np. problem z mocą przy wysokich obrotach. Ale chciałeś żeby gazownik założył instalację gazową jak najtaniej więc założył najtaniej - najgorsze podzespoły - głównie reduktor i wtryski. Na twoim miejscu zmieniłbym reduktor na jakiś mocniejszy, np. AC-R01, KME Silver, Zavoli N, któryś z Landi Renzo, a jak już chcesz tomasetto to tylko wersja Artic. Wtryskiwacze takie już porządne to MATRIX, HANA, KEIHIN, tańsze w miarę niegówniane OMVL FAST REG, a jeśli już chcesz valteki to tylko typ 34.

Opublikowano
no i czy moze mnie ktos oswiecic co to jest ta polamana czesc? Od czego ona jest? Jakis filtr?

 

Zawór odpowietrzający zbiornika paliwa. Wymienić. Ja bym dla pewności wypiął wtyczkę sterującą co by zaworu nie uruchamiało i powietrza lewego nie ciągnęło. Może (nie jestem pewny do końca) się pokazać błąd no ale wrócisz bezproblemowo do kraju. Tak czy inaczej trzeba go wymienić.

Opublikowano

w rzeczy samej... ludziska Ci dobrze piszą...

gazownik pierwsza klasa nie ma co :duh: cena nie cena ale instalację powinno się kłaść sensownie, schludnie,a u Ciebie tego nie ma...

np.u mnie to jak się dobrze nie przypatrzysz to nie znajdziesz na 'pierwszy rzut oka' instalacji :wink:

a w ogóle ostatnia rada od MastaFantasta i ja się pod nią podpinam...

Opublikowano
A wracajac do kontrolek faktycznie zaswiecily mi sie raz i to 3 naraz ! ;| reczny kontrola trakcji i jaks jeszcze;/ myslalem ze nie ma plynu hamulcowego kupilem na stacji byl ponad max a ja jaeszcze dolalem ;/ bo nie wiedzialem ;/ pozniej zgaslo i sie juz nei zaswiecilo;/ a moze te 3 kontrolki mialy jakis wpyw na to wszystko;/

 

Te 3 kontrolki na 100% nie miały nic wspólnego z silnikiem. Zaświeciły Ci się kontrolki tak jak napisałeś od ręcznego i kontroli trakcji, a ta trzecia to od ABS'u. Powodem jest padający czujnik ABS'u, bądź jego chwilowe zabrudzenie. U mnie też kilka razy się zaświeciły jakoś jesienią ubiegłego roku i jak na razie cisza. A co do gazu to 5 lat temu miałem takie same wtryskiwacze w Escorcie 1.6 i nic się z nimi nie działo i latają do dziś, bo auto sprzedane po sąsiedzku.

Opublikowano
Jeśli klekocze tylko na LPG to wtryskiwacz gazowy. Przez 500km gaz nie mógł spieprzyć silnika, więc nie kojarz tego faktu. Zwykły zbieg okoliczności.

 

Co do samej instalacji LPG to niestety widać rękę druciarza z daleka. Poza tym reduktor Alaska o wiele za słaby do tego silnika, on się nadaje do corsy 1.2 a nie do BMW. Wtryskiwacze najgorsze jakie mogłeś wybrać - głośne, wolne, mało precyzyjne. Za 10-15tys.km będziesz miał takie rozjazdy między cylindrami że na wolnych może wręcz chodzić jak traktor. Potem całą winę za wszelkie problemy zwala się na LPG i zewsząd słyszy się teksty w stylu GAZ TO ZŁO...

 

Tzn. że kazać mu to wyjąc i wsadzić mocniejsze? Moze cos sie stac z winy za slabego reduktowa ewentualnie jakie moga byc objawy i nie takich wtrysków? Na Twoje stwierdznie że chciałem mieć najtaniej... Nie wiesz wiec nie rzucaj takich zdań. Chcialem miec zalozny gaz dobrze zeby chodzilo i nie bylo problemow, nie bylo mowy ze ma byc najtaniej. Ja sie na tym nie znam , a gosc jak twierdzi ze wie co robi wiec... powinien wiedziec.

Opublikowano
:roll: Jeszcze mi sie przypomnialo... ten reduktor moze miec wplyw na spalanie gazu? Tak jak wczesniej wspomnialem dzisiaj wrocilem do PL zrobilem 1200km. i znowu za kazdym razem spalal od 11l do 15l/100km przy tej samej predkosci. Droga rownierz ta sama - autoban.
Opublikowano

Rzucam takie oskarżenia ponieważ zestaw jest najtańszy z najtańszych i jednocześnie najbardziej gówniany. Masz rację - nie musiałeś prosić żeby było jak najtaniej - gazownik wybrał taką opcję za ciebie. Ale z drugiej strony gdybyś chciał naprawdę dobrą instalację to nie szedłbyś do pierwszego lepszego który mówi że "wie co robi" tylko zapytał jakiegoś fachowca - np na lpg-forum.pl masz ich pod dostatkiem.

 

Co teraz zrobisz zależy od ciebie. Nikt cie nie zmusza żebyś inwestował, w końcu głównym założeniem posiadania instalacji gazowej jest oszczędność kosztów. Ale jeśli chcesz mieć "dobry" gaz którego nie będziesz musiał się wstydzić to radzę zainwestować - szczegóły podałem kilka postów wyżej.

 

Objawy jakie mogą występować przy złej instalacji gazowej to kontrolka check engine na desce, brak mocy przy wyższych obrotach lub w całym zakresie, podszarpywanie i przydławianie, brak płynności przyspieszania, falowanie po zrzuceniu na luz lub gaśnięcie silnika, większe spalanie, na wolnych zaczyna chodzić jak traktor, problemy z jazdą na benzynie itd. Z twoim zestawem powyższe objawy będą się stopniowo pojawiały/nasilały, a niektóre już występują - jak na przykład groźny dla silnika spadek mocy przy wyższych obrotach. Jeśli nie ma spadku mocy to gazownik ustawił powrót na benzynę powyżej 4000rpm, bo przy reduktorze alaska innej możliwości nie ma. Oczywiście oprócz tego mogą się dziać rzeczy których nie będziesz odczuwał, na przykład wypalanie zaworów w głowicy. Bywa że ludzie wymieniają głowicę po kilkudziesięciu tysiącach km na gazie.

 

Co do twojego problemu, tutaj niestety niewiele pomogę. Stukania trzeba szukać uchem, osłuchać silnik od spodu i od głowicy - może to być jakiś zawór, panewka albo jeszcze coś innego. Musiałby się wypowiedzieć ktoś kto dobrze zna rzędowe czwórki w BMW.

Opublikowano
moze konczy ci sie pompa wody mi tez cos pukalo i okazalo sie ze to byla pompa chociaz co prawda mialem stuki ale nie az takie jak twoje i wtedy czy to lpg czy pb bedzie stukalo tak samo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak dla mnie to panewka...
Opublikowano
moze konczy ci sie pompa wody mi tez cos pukalo i okazalo sie ze to byla pompa chociaz co prawda mialem stuki ale nie az takie jak twoje i wtedy czy to lpg czy pb bedzie stukalo tak samo

 

No wlasnie silnik dzisiaj zostal rozebrany okazalo sie ze popma wody wyglada na wymieniona ale za to napinacz lancucha robi ruch okolo 1cm jak sie zakreci silnikiem do tego jak by lancuch byl zaznaczony o jeden zabek przeskoczyl... jutro bedzie rozpiety rozrzad zakreimy motorem zobaczymy czy dalej bedzie pukac jezeli dalej to juz tylko panewki.... :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.