Skocz do zawartości

E34 524 td 115 KM 89 rok komputer silnika


zbynekxp

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mój problem to uszkodzony komputer silnika o numerze 0 281 001 079

Temat dotyczy braku mocy w trakcie jazdy + nie można połączyć sie za pomoca interfeisu, specjalista u którego bylem zanim wsiadł do auta powiedzial ,że ten model to jego jedyny problem czyli uszkodzone komputer silnika

No i tu temat obecnie w sieci sa tylko takie modele komputerów

0 281 001 077

0 281 001 078

0 281 001 080

To opisy z Allegro z podanymi modelami nibt takimi jak ja mam

Więc czy mogę zamiast mojego (uszkodzonego) komputera wstawić inny -tylko który

Jeżeli wymieniam jeden komputer co z drugim który jest obok , czy musze wymieniac dwa?

A może można naprawić zregenerowac ten mój który mam uszkodzony -podobno wypala sie wnim jaks sciezka i po temacie

czytałem w poście ,że kolega miał taki sam problem wymienił tylko ten od sterowania sinika na numerv 0 281 001 078 i auto wróciło do życia

Dziekuje ze wskazówki

Pozdrawiam

Zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik silnika najlepiej wymienic na taki sam, ale moze w 2,4 TD to nie ma takiego znaczenia, bo w tamtych latach nie bylo opcji z immobilizerem, a pompa byla inaczej sterowana niz w 2,5 TD/TDS :?: Najlepiej bedzie jak zapytasz na bmw-diesel.pl jaki inny sterownik mozesz wlozyc, lub znajomy mechanik cos podpowie...

 

Jak zmienialem kompa to pierwszy przyszedl uszkodzony, a chcąc miec auto na chodzie kumpel zalatwil mi kompa od TDS, jezdzialem tak dwa dni, do czasu odebrania drugiego. Auto chodzilo, ale silnik mial wyraznie inna charakterystyke pracy.

Oba sterowniki mialem w cenie 60zl - zaryzykowalem, za pierwszy dostalem zwrot kasy, wiec luz - ale mialem farta, bo moj sterownik od 2,5 TD tez jest "unikatowy", a w sklepie internetowym ze sterownikami cenili go na 180zl, a w tamtym czasie byly trzy sztuki, za to od TDS bylo/jest do z....

 

Watpie ze ktos sie podejmie naprawy uszkodzonego sterownika, taniej kupic uzywke

Tu masz taki sam: http://allegro.pl/bmw-e34-524-2-4-td-komputer-0281001079-2242214-i2239115880.html

ale drogi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mój problem to uszkodzony komputer silnika o numerze 0 281 001 079

Temat dotyczy braku mocy w trakcie jazdy + nie można połączyć sie za pomoca interfeisu, specjalista u którego bylem zanim wsiadł do auta powiedzial ,że ten model to jego jedyny problem czyli uszkodzone komputer silnika

No i tu temat obecnie w sieci sa tylko takie modele komputerów

0 281 001 077

0 281 001 078

0 281 001 080

To opisy z Allegro z podanymi modelami nibt takimi jak ja mam

Więc czy mogę zamiast mojego (uszkodzonego) komputera wstawić inny -tylko który

Jeżeli wymieniam jeden komputer co z drugim który jest obok , czy musze wymieniac dwa?

A może można naprawić zregenerowac ten mój który mam uszkodzony -podobno wypala sie wnim jaks sciezka i po temacie

czytałem w poście ,że kolega miał taki sam problem wymienił tylko ten od sterowania sinika na numerv 0 281 001 078 i auto wróciło do życia

Dziekuje ze wskazówki

Pozdrawiam

Zbyszek

 

Wystarczy, że wymienisz sterownik silnika. To co jest obok to pewnie sterownik ABS, tempomatu itp ;)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj ma znaczenie. bo te stare liczniki bębenkowe mają do tego że nie działa obrotomierz i eko. wina bateryjek jest i tzw code sticker. u mnie też to nie działało, kolega mi zimne luty przylutował i chodził, ale po 2 miesiącach padł całkowicie. najlepiej jest zmiana licznika na nowszy

 

taki własnie

 

http://allegro.pl/bmw-e34-e-34-525tds-525-tds-td-licznik-zegary-i2244131573.html

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj ma znaczenie. bo te stare liczniki bębenkowe mają do tego że nie działa obrotomierz i eko. wina bateryjek jest i tzw code sticker. u mnie też to nie działało, kolega mi zimne luty przylutował i chodził, ale po 2 miesiącach padł całkowicie. najlepiej jest zmiana licznika na nowszy

 

taki własnie

 

http://allegro.pl/bmw-e34-e-34-525tds-525-tds-td-licznik-zegary-i2244131573.html

Tylko jedno pytanie

Na starym komputerze tym który był w tym aucie działa obrotościomierz + ekonomizer ale brak mocy

po zamianie na komputer z allegro jest moc biegi zmieniaja sie prawidłowo ale nie działa ten obtotościomierz i ekonomizer więc moim zdaniem bateryjka w liczniku jest OK

Stawiam na soft w tym komputerze z allegro byłem u znajomego elektronika może cos na to poradzi

Ciekawe czy po wymianie na ten licznik (elektroniczny) było by OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ten licznik jest od BMW 525 a mój to 524 ciefawe czy spinki z tyłu licznika będą pasowały?

 

Ja miałem licznik z M50 z silnikiem M20. Konstrukcje zupełni inne, a wszystko działało jak należy :)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... zrób test migowy( przekręć kluczyk w stacyjce ,poczekaj aż zgasną kontrolki wtedy wdepnij 5 razy gaz w podłogę i obserwuj czy będzie mrugać kontrolka ,jak będzie to licz ile razy) może problem masz z generatorem impulsów koła zamachowego...
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temtu ciąg dalszy

Tak jak pisałem w pierwszym swoim poście mój problem w moim BMW E34 524 TD to komputer silnika o numerze 0 281 001 079

Trmat w tych modelach jest znany i polega na braku komunikacji komutera silnika z licznikem(brak działania obrotościomierza i ekonomizera)

Tak więc wymiana licznika na nowszy model nic nie dała stary komputer -brak mocy ale dziala obrotościomierz i ekonomizer

Komputer z allegro faktycznie kultura pracy silnika przyśpieszenie moc OK lecz nie działa obrotościomierz i eko

No i w tych dwóch przypadkach nie można połączyć się żadnym programem do diagnostyki nawet Dis-em

 

Nadal poszukuje komutera (sprawnego) o numerze 0 281 001 079

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbynekxp zrób test migowy (włącz "zapłon" poczekaj aż zgasną kontrolki wcisnij 5 razy gaz w podłogę i patrz czy będzie migać kontrolka wtrysku sterującego ,jak będzie to licz ile razy ) może to być generator impulsów koła zamachowego

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=12_0309&hg=12&fg=15

element nr.1

iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko zrobie ten tescik jutro tylko jak to jest ,że na tym starym kompie to działa a ten co kupiłem z allegro tak własnie sie zachowuje jest moc spalanie ok tylko brak obrotosciomierza

 

No i temat ewentualnego wlożenie np kompa silnika o numerze 0281 001 077 takie tez były montowane w tych modelach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ten test migowy ale nic sie pojawiło żadnych migań kontrolek po wciśnieciu pedału gazu

 

Mam kolejny problem z moim BMW a mianowicie po razgrzaniu silnik temp 95 stopni gaśnie objaw jest taki jak by brakowało paliwa i poprostu auto zaczyna gasnąc nie ma sterowania pedałem gazu po chwilowym ostygnięciu odpala i aż sie temperarura ustabilizuje znowu gasnie

Czytałem na forun ,że moze to byc jakiś czujnik np położenia wału tylko nie mam jak sie podpiąc do kompa bo moj nadal nie działa jak powinien wiec lipa na całej linii

 

Może ma ktoś jakiś pomysł jak wybrnąć z tego mamrazmu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to taniej by cię wyszło wymiana pompy na starszą na linke :shock:

takie gaśnięcie to miałem ale benzynie jak czujnik od temperatury od kompa padał

na wszystkich kompach ci tak gaśnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w tej chwili dwa komutery silnika o numerach 0 281 001 079 na obu jest tak samo -temperatura dochodzi do 95 stopni i lipa silnik gaśnie z objawem nie podawania paliwa-zero reakcji na pedał gazu

A takie pytanie czy palące sie dlugo juz kontrolki inspekcji oleju maja jakis wpływ na te problemy

 

A kolega -dulas735i -zajmuje sie może diagnostyką takiego autka jak moje BMW E34 2,4 td chodzi mi o podpiecie do kompa i sprawdzenie czy sa jakies bledy

Z informacji jake posiadam potrzebny jest program DIS i komp z RS 32 inne programy tego nie bsługują

Ja mieszkam w Prabutach 80 km od Torunia i chetnie bym odwiedzil kolege moze by coś poradził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem 2.4td ale pompa na lince.

Teraz mam m50b20 i problem z tym paliwem miałem jak się samochód rozgrzał i też paliwa nie podawał . Winny był czujnik temperatury do dme .

W diesla były chyba też 2 czujniki . Poszukaj ich i na odpalonym odłączy któryś . Jak temperatura na desce spadnie na zero czyli to nie ten

fajnie jakbyś miał od kogoś na podmiane

jak niemasz to ja zrobiłem inaczej mianowicie znalazłem na necie jaką wartość powinien mieć czujnik i kupiłem w elektronicznym za 5gr reżyser i go wpiełem zamiast czujnika . Zaczęła chodzić normalnie (tylko ssania nie było) to kupiłem czujnik i jest ok

u ciebie wygląda to podobnie tak mi się wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.