Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czy ktos ma taka instalacje w tym silniku i jak sie spisuje ile wtranrzala gazu??? mam 2 auta z ta instalacja miałem juz 3 i jest to bardzo prosta instalacja w obsłudze znam sie na niej dobrze i chce załozyc do 328
Opublikowano

zastanawiam się co Tobą kieruje, bo kiedyś pisałeś o opale w 730d, teraz piszesz o instalacji 2 generacji do silnika m52

pewnie wszystko się da zrobić tylko po co i jakim kosztem

BMW 528i, vito 110 CDi,


Zajazd pod Sosnami, Małkinia

Bar Sosenka, Rockwool polska, Małkinia

Zajazd Chodowiak, Chodów k/Siedlec

Opublikowano
dawniej były tylko takie instalacje i jakos wszyscy jezdzili na nich mam spore doswiadczenie z ta instalacja i wole ja załozyc od sekwencji jeszcze nie przesiadlem sie do bejcy ale mam taki zamiar i raczej do 528 a na opale jezdzi moj szef ma 730d z 2000r i jego znajomy ktory ma hurtownie paliw mowil zeby lal opal chyba sie koles zna skoro ma hurtownie :doh:
Opublikowano
No wszytsko pieknie tylko z 528 po wpieciu miksera zrobisz 520 (mocowo) i jescze naraziesz sie na BUM i koszty z tym związane. Ale da sie zrobic oczywiście nie ma przeszkód no i wszytsko proste jak w maluchu :?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
przy 2 instalacji zawsze ujmowalo od5%-10% mocy a zakładałem ta instalacje juz w omedze 2.0 16v,omega2.0, transportet 2.5, transporter 2.0 ,astra 2.0,berlingo1.4 i moge zrobic z 528 mocow 520 ale rownie 540 zalezy ile ustawia moze byc szybsze ale oczywiscie bedzie spalal duzo duzo duzo wiecej juz tak zrobilam z omegi o mocy 136 koni daje rade niektorm omega z 2.5 silnikiem
Opublikowano

taki spadek to moze bedzie jak sobie sam bedziesz robił to konkretnego silnika mikser i ten spadek 10% bedzie na benzynie. I trzeba pamietac ze zwiekszenie ilości gazu nie mozna realizować jak sie chce bo zaduza dawak nie spowoduje wzrostu mocy a wrecz przeciwknie zalewac bedziesz silnik bo przy instalacji "mikserowej" ilosc powietrza do spalania jest mniejsza i tego nie przeskoczysz. Mniej powietrza = mniej paliwa = mniejsza moc.

Jeżeli twierdzisz inaczej to jedynym argumentem dla mnie bedzie wykres z hamowni przed założeniem gazu i po. Odczucia są dla mnie niewiarygodne.

 

Oczywiscie zycze milego zakladania i jestem pewnyt ze bedzie chodzic, ale nie tak jak na sekwencji.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przy 2 instalacji zawsze ujmowalo od5%-10% mocy a zakładałem ta instalacje juz w omedze 2.0 16v,omega2.0, transportet 2.5, transporter 2.0 ,astra 2.0,berlingo1.4 i moge zrobic z 528 mocow 520 ale rownie 540 zalezy ile ustawia moze byc szybsze ale oczywiscie bedzie spalal duzo duzo duzo wiecej juz tak zrobilam z omegi o mocy 136 koni daje rade niektorm omega z 2.5 silnikiem

 

Tak tak, pierdoły kolego takie sadzisz, że się w głowie nie mieści...

"zalezy ile ustawia" - co ustawisz? Większą dawkę LPG? A skąd weźmiesz więcej powietrza (tlenu) do jej spalenia? Turbo? Nitro?

Im więcej dołożysz LPG, tym bardziej zmniejszasz efektywną pojemność skokową pracy. Jedyne sensowne ustawienie, to odpowiednia dawka LPG do powietrza, które zasysa silnik i KONIEC. Jeżeli pomylisz się o niewiele, to przez sprzeżenie zwrotne (sonda) sterownik to sam skoryguje (dla wrysku LPG). Jeżeli pomylisz się o więcej, to będzie błąd wskazań sondy i LPG będzie żarł jak czołg (gdyby tylko czołgi były benzyniakami), bo wkazania sondy nie będą brane pod uwagę.

Dodatkowo przy instalce II generacji jest zwężka (kryza) powodująca zwężenie dolotu... A to jak przeskoczysz? Bulgulator, bajgulator? Zatkaj sobie nos, w usta wsadź rurkę do napojów i przbiegnij się... Polecisz na twarz po niedługiej chwili. Bez odpowiedniej dawki powietrza (tlenu) nie da się zrobić cudów.

 

na gazie lepiej chodzi auto jest szybsze takie sa odczucia

 

To są Twoje subiektywne odczucia, które z rzeczywistością nie mają wiele wspólnego.

 

Jak się upierasz, to jedź na hamownię i przedstaw nam WIARYGODNE wyniki i dowody.

 

P.S.: Przypomniał mi się znajomy emeryt z garaży, który miał/ma poloneza z silnikiem rovera. Po założeniu LPG testował moc auta i tak sformułował wyniki: "To nie prawda, że na gazie jest słabszy, bo i na gazie i na benzynie ma przy tej samej prędkości takie same obroty...". Bez komentarza.

Kai
Opublikowano
kolega nirv81 strasznie garażowe poglądy na mechanikę ma, naprawdę pewnych rzeczy nie przeskoczysz

BMW 528i, vito 110 CDi,


Zajazd pod Sosnami, Małkinia

Bar Sosenka, Rockwool polska, Małkinia

Zajazd Chodowiak, Chodów k/Siedlec

Opublikowano

odpowiedź kolegi Kai jest właściwa

 

Nie jest mozłiwe osiągnięcie większych osiagów przy zasilaniu LPG.

 

Generalnie są dwa powody spadku mocy silnika zasilanego LPG:

 

1. Wartość opłowa mieszaniki paliwowo-powietrznej gazu LPG i powietrza jest mniejsza niż mieszanki beznynowo-powietrznej ( LPG=3660 kJ/m3 a dla benzyny=3730 do 3860 kJ/m3)

2. Gęstość gazu LPG jest duzo mniejsza od benzyny. Powoduje to że w miesznce paliwowo-powietrznej znacznie więcej objetości zajmuje samo paliwo, a to sprawia, że całokowita ilość miesznki jak moze byc spalona w danym cyklu pracy silnika jest mniejsza o ok. 10-15%

 

Wielkosc spadku mocy oczywiscie zalezy od typu instalacji - mieszalnik jest oczywiscie najgorszym rozwiazaniem.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
moj szef ma 730d z 2000r i jego znajomy ktory ma hurtownie paliw mowil zeby lal opal chyba sie koles zna skoro ma hurtownie :doh:

 

ciekawe a nawet bardzo ciekawe :8)

senk w tym ze znajomy wlal do toyoty avensis (2000r) opalu i pompa poszla

:twisted:

Opublikowano

Hmm ludzie ciągle szukają oszczędności tam gdzie ich nie ma :duh: w dodatku info na ten temat jest ogólnie dostępne. Nie wystarczy, że to paliwo jest i tak 50% tańsze chyba z tego powodu głównie zakłada się instalkę chyba nie po to żeby się złościć, że silnik zaprojektowany do spalania benzyny nie chce zachowywać się tak samo na innym paliwie. Myśle, że szkoda pieniędzy na IIgen. powinieneś założyć Igen. czyli śrube - poczytaj o BLOS'ie.

 

Różnica między benzyną a LPG w IIgen. nie jest zauważalna do momentu porównania tego samego modelu auta z tym samym silnikiem tyle, że bez instalki :D

 

Temat osiągów silnika BENZYNOWEGO na LPG można rozważać na zasadzie pomysłu zasilenia reaktora węglem kamiennym myśle, że każdy wie o co chodzi...

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Do takiego silnika chcesz pakować II generację gazu, to po co taki silnik. Tylko go zmarnujesz, już widziałem załatwione gazem tej generacji silniki, potopione wkłady katalizatorów, powodzenia.
Opublikowano
Stary ja mam 1.6 ,40 i sobie ,smigam na gazieale to stary silnik metalowy kolektor itd..ale do 2.8 nie odważyłbym sie chociaz znałem jeden taki ptzypadek jak facet zmarnował swoje e39 528 wlasnie II gen
  • 1 rok później...
Opublikowano

Ja swego czasu także założyłem do Omegi B 2,5 V6 z powodów oszczędnościowym II generacje i powiem szczerze, że załatwiłem silnik. Przcież to nie chciało jechać. Kręciło się tylko do 4000 obrotów i koniec...

 

Auto które bujałem wcześniej spokojnie do ponad 200 km/h z ledwością osiągało 170 i to jeszcze na prostym odcinku długości lotniska. Zimą katastrofa bo przy większych mrozach nie dało się tym jechać.

 

Osobiście nie użytkowałem IV generacji ale jeżeli kiedykolwiek miałbym zakładać gaz do BMW czy też kupić takie auto to tylko sekwencja. Tym bardziej do 6 garów. Innej rady nie ma jeżeli auto ma w miarę dobrze jeździć.

 

Miałem 3 auta zasilane LPG nie licząc starego Poldka. Najlepiej sprawowała mi się Vectra A na monowtrysku zasilana LPG. Może miałem subiektywne odczucie ale ja nie widziałem różnicy w mocy itd. Do dzisiaj mam sentyment do tego auta. Silniczek 1,6 ale żadnych problemów i na tamte czasy dla mnie rakieta :)

 

Teraz już raczej nie zamienie Bawarii na inna marke :)

Opublikowano
To prawda Vectra A na gazie II gen chodzila jak zloto :) . Ponad dwa lata jezdzilem nia bez zadnych problemow. Potem rok jezdzilem Vectra B tez z gazem na ecotecu i to chyba byl najwiekszy zlom jaki mialem :mad2: . Jezdizlo sie tym jak polonezem zeby nie zgasl to palcami sie hamowalo a pieta gaz dodawalo. Ja do swojego zakladam sekwencje, jutro odbieram ja od mechanika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.