Skocz do zawartości

Kalibracja położenia kierownicy Active Steering


maciekE60

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy istnieje możliwość zmiany ustawienia kierownicy INPA w samochodzie z Active steering? Ostatnio robilem zbieznosc bo choc auto nie sciagalo to przy jezdzie na wprost kierownica byla lekko w lewo. Po zbieznosci jest blizej idealu ale nadal lekko w lewo. Czy mozna to jakos skorygowac/regulowac elektronicznie?

Narazie znalazlem w INPA pokazywanie na zywo kata skrecenia kierownicy i co ciekawe 0 stopni pokazuje jak kierownice mam lekko w prawo, a jak mam prosto to pokazuje chyba 6 stopni wychylenia.

 

BTW wydaje mi sie ze jest to do zrobienia bo dawno dawno temu wyskoczyl mi raz blad AS i info ze kierownica moze nie byc prosto, ale mozna ostroznie jechac dalej. Przy ktoryms odpaleniu nagle blad znikl a kierownica momentalnie poszła lekko w prawo. Wychodzi wiec na to ze jest wysrodkowanie mozna regulowac nie dotykajac zbieznosci i nie demontujac jej z wielowypustu. Tylko jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wszystko ładnie i pięknie, kolega tym zresetuje ustawienia czujnika kąta skrętu i jak będzie trzymał prosto kierownice to wskazanie będzie na 0 stopni.

Ale nie zmieni to faktu że jak będzie jechał na wprost to kierownica będzie lekko skręcona. Bo sztywnego ustawienia nie zmieni za pomocą kompa.

To wskazanie kata skrętu służy do kontroli trakcji aby wiedziała jak jest ustawiona kierownica a jak auto zaczyna się poruszać aby włączyć odpowiednio do hamowanie poszczególnych kół i wyprowadzenie auta z poślizgu.

Proponuję wrócić do panów od zbieżności i niech ci poprawią ustawienie kierownicy a ty sobie już sam wykasujesz ustawienia kąta skrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wszystko ładnie i pięknie, kolega tym zresetuje ustawienia czujnika kąta skrętu i jak będzie trzymał prosto kierownice to wskazanie będzie na 0 stopni.

Ale nie zmieni to faktu że jak będzie jechał na wprost to kierownica będzie lekko skręcona. Bo sztywnego ustawienia nie zmieni za pomocą kompa.

To wskazanie kata skrętu służy do kontroli trakcji aby wiedziała jak jest ustawiona kierownica a jak auto zaczyna się poruszać aby włączyć odpowiednio do hamowanie poszczególnych kół i wyprowadzenie auta z poślizgu.

Proponuję wrócić do panów od zbieżności i niech ci poprawią ustawienie kierownicy a ty sobie już sam wykasujesz ustawienia kąta skrętu.

 

Trochę mi rozjaśniłeś temat, bo w INPA widziałem sprawdzanie kąta ustawienia kierownicy i miałem 0 stopni przy kierownicy lekko w prawo (przypominam że kiedy samochód jedzie prosto kierownicę mam w lewo), czyli warto wyzerować.

 

Pewny jesteś, że nie ma możliwości przestawiania kierownicy elektronicznie przy active steering? Nie raz czytałem o błędach AS i komunikacie że kierownica może nie być prosto ale można ostrożnie kontynuować jazdę. Użytkownicy mówili że nagle kierownica była trochę skręcona a auto jechało prosto. Kiedy błąd znikał kierownica wracała do właściwego położenia. Więc może jednak się da, bo z tego wynika że nie ma sztywnego połączenia jak w tradycyjnym układzie czysto mechanicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie uruchomiłem DIS na windows 7 (tzn w wirtualnej maszynie mam win xp z disem). Mialem zagwozdke przy rozpakowywaniu tego DIS-a ba sa dwie czesci. Rozpakowala sie pierwsza i ok, no ale mysle, jest przeciez jeszcze druga. Rozpakowalem ja wiec do tego samego folderu co pierwsza, ale przy rozpakowywaniu wyskoczyl jakis blad ze plik uszkodzony :?: . Narazie to olałem, do auta jeszcze nie podłaczalem, ale "na sucho" wszystko jest ksiazkowo wiec powinien dzialac chyba.

 

No ale jesli szatynwroc ma rację z tą kierownicą, to wiele mi to nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ szatynwroc, kolego właśnie ten reset może pomóc, w przekładni jest silnik elektryczny, który również dostaje info z ZSL o położeniu kierownicy. Ten silnik spokojnie przestawi położenie maglownicy. Przy AS trochę spędziłem czasu naprawiając moją byłą e60 i jest to na prawdę skomplikowane urządzenie. Ale w tym temacie co jest ważne, poprzez prawidłowy reset czujnika kąta skrętu silnik elektryczny przestawi maglownice by koła stały na wprost. Co więcej przy AS nie ma mowy o sztywnych łączeniach w maglownicy, silnik jest takim jakby trybikiem w całej maglownicy i czasem kręcąc się wolniej czy szybciej koła inaczej się skręcają, gdy on jest wymontowany, kręcąc kolumną kierowniczą, maglownica w ogóle się nie przestawia, lata luźno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam inne informacje. Z mojego doświadczenie niezależnie czy masz wspomaganie hydrauliczne czy elektryczne to maglownica jest spięta na stałe z kolumną kierowniczą. Z tego co wiem wspomaganie elektrycznie które zmienia silę wspomagania w zależności od prędkości niema nic wspólnego z rozłączaniem bądź podłączaniem maglownicy.

Moim zdaniem była by to bzdura bo w momencie jak auto by było w ruchu i nie daj boże silnik by padł i przestał przenosić skręt z kierownicy na koła to ludzie lądowali by w rowach.

A dodatkowo w momencie gdy jedziesz i nagle dostajesz błąd ze kierownica jest skręcona to przy 200 km/h możesz nie zdążyć zareagować i też spowodować kolizję.

 

Nie robiłem specjalizacji z AS ale według mnie jest to elektryczne wspomaganie kierownicy. Zasada działanie mechanicznych elementów jest taka sama jak w starych autach i aby zmienić położenie kierownicy względem kół należy na końcówkach zrobić korektę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam inne informacje. Z mojego doświadczenie niezależnie czy masz wspomaganie hydrauliczne czy elektryczne to maglownica jest spięta na stałe z kolumną kierowniczą. Z tego co wiem wspomaganie elektrycznie które zmienia silę wspomagania w zależności od prędkości niema nic wspólnego z rozłączaniem bądź podłączaniem maglownicy.

Moim zdaniem była by to bzdura bo w momencie jak auto by było w ruchu i nie daj boże silnik by padł i przestał przenosić skręt z kierownicy na koła to ludzie lądowali by w rowach.

A dodatkowo w momencie gdy jedziesz i nagle dostajesz błąd ze kierownica jest skręcona to przy 200 km/h możesz nie zdążyć zareagować i też spowodować kolizję.

 

Nie robiłem specjalizacji z AS ale według mnie jest to elektryczne wspomaganie kierownicy. Zasada działanie mechanicznych elementów jest taka sama jak w starych autach i aby zmienić położenie kierownicy względem kół należy na końcówkach zrobić korektę.

 

No wiesz, tylko ze active steering to nie tylko zmienna siła wspomagania, ale też zmienne przełożenie przekładni, jeśli się nie mylę - to co pozwala na postoju na pełny skręt przy nieco ponad połowie obrotu kierownicy.

 

Cytat z instrukcji E60:

"Aktywny układ kierowniczy to taki układ, który

aktywnie zmienia wychylenie przednich kół w

odniesieniu do ruchów kierownicy.

Podczas jazdy w niskich zakresach prędkości,

np. w mieście lub podczas parkowania,

wychylenie kół zostaje wzmocnione, tzn.

przełożenie układu kierowniczego jest bardzo

bezpośrednie.

W wyższych zakresach prędkości wychylenie kół

jest za to stopniowo redukowane. Dzięki temu

poprawia się prowadzenie BMW w całym

zakresie prędkości.

W krytycznych sytuacjach układ może

precyzyjnie zmieniać wybrane przez kierowcę

wychylenie kół i w ten sposób stabilizować

samochód, zanim zareaguje kierowca. To

działanie wspomagające stabilność zostanie

dezaktywowane wraz z wyłączeniem DSC."

 

Wracając do tematu... odpaliłem disa i wszedłem w ta opcje co wczesniej pisaliscie, no i tam byla cala procedura gdzei najpierw mialem ustawic kola na wprost, potem patrzec na wskazania kata skretu kierownicy i kliknac jak bede w poblizu zera (kto to robil to pewnie wie o co chodzi) itp ita. Czy to jest to czego szukam w tym temacie czy tez jest jakas oddzielna funkcja w DIS do zerowania kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Capaz, DIS-a mam stąd http://chomikuj.pl/trandolf/DIS+pod+WIN7. To znaczy najpierw zainstalowałem VMWARE, potem tą inpę co jest w tym linku i potem DIS-a - działa :), podziękowania dla kolegi trandolf.

 

Procedurę uruchomiłem, kazał mi ustawić prosto kierownicę, potem kazał mi ustawić kierownicę tak, żeby wskazywany na ekranie kąt skrętu był 0 - w moim przypadku było zero przy kierownicy skręconej lekko w prawo, no to ustawiłem. Potem kazał mi ustawić koła prosto, więc biorąc pod uwagę że jak jadę prosto to kierownicę mam lekko w lewo, ustawiłem kierownicę lekko w lewo. Potem kazał mi ruszać kierownicą ok 10 stopni w lewo/prawo aż do chwili kiedy będzie komunikat. Potem poinformował że wykasuje błędy i koniec.

 

Jazda próbna i..... jak było tak jest :evil: :lol: .

 

Wku.... się i wjechałem jeszcze raz na podnośnik,przekręcili mi po pół obrotu na jednej i drugiej końcówce (zbieżność ustawiałem tydzień temu i było ustawione dobrze - robił znajomy i byłem przy tym i widziałem, tylko ta kierownica lekko w lewo została). Jazda próbna i prawie idealnie ale jeszcze leciutko w lewo. Ponowna minimalna korekta na obu końcówkach i jest idealnie :).

 

Może nie tą procedurę wybrałem? To moja pierwsza styczność z DIS i na razie słabo znam jego układ i funkcje. Zastanawia mnie to że kąt skrętu pokazywał mi zero, kiedy kierownicę miałem lekko w prawo - to się powinno dać jakoś zresetować, żeby było 0 jak jest prosto??

 

Po południu sprawdzę jeszcze raz jakie teraz jest wskazanie tego kąta w INPA lub DIS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zacytowałeś kolego to ładnie w teorii wygląda ale w praktyce tego nie widzę. Trzeba by zrobić doktoryzację aby wiedzieć jak działa przekładnia i jak działa wspomaganie wychyłu kół.

Tak czy inaczej rozumiem ze skorzystałeś z sposobu który poleciłem bo on jest najpewniejszy na ustawienie dobrze kierownicy. Dziwi mnie tylko ze skoro zrobiłeś procedurę ustawiania kierownicy to i tak była ona skręcona przy jeździe na wprost.

Co do wartości od kąta skrętu to da się je zresetować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Rozebralem taka moglownice w drobny mak i tak plus minus zalapalem w jaki sposób się to odbywa. Na prawdę skomplikowane urządzenie. Najbardziej mnie dziwili to, ze gdy wyciagnalem silnik elektryczny, na którego ośce była zebatka, ruszając kolumna, ramiona maglownicy w ogóle nie pracowały. Było widać jak kręci się w środku jakaś zebatka, gdy ja zblokowalem np srubokretem, maglownica zaczęła pracować. Trzeba to po prostu zobaczyć wtedy się zrozumie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zacytowałeś kolego to ładnie w teorii wygląda ale w praktyce tego nie widzę. Trzeba by zrobić doktoryzację aby wiedzieć jak działa przekładnia i jak działa wspomaganie wychyłu kół.

Tak czy inaczej rozumiem ze skorzystałeś z sposobu który poleciłem bo on jest najpewniejszy na ustawienie dobrze kierownicy. Dziwi mnie tylko ze skoro zrobiłeś procedurę ustawiania kierownicy to i tak była ona skręcona przy jeździe na wprost.

Co do wartości od kąta skrętu to da się je zresetować.

 

Szanuję Cię i uznaję jako autorytet w dziedzinie programowania i diagnostyki komputerowej, ale tu koledzy mają rację. Nawet mnie to troszkę zaniepokoiło i w głowie się nie mieściło, że kierownica i koła nie są 100% spięte razem, ale to poniekąd prawda, z AS można ustawić kierownicę komputerem, moja miała kierę przekręconą o jakieś 10-15 stopni i bez ustawiania geometrii ją wyprostowali. Pozwalam Ci się pobawić następnym razem na mojej buni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • Zarejestrowani
Wejdz w modul AS i sie pobaw :) troszke samodzielnosci nie zaszkodzi a czlowiek soe szybciej nauczy :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam.

Może ktoś to rozszyfrować byłbym bardzo wdzięczny.Pisałem w innym temacie o tym problemie ,ale chyba tutaj jest lepszy dział.

Czy możliwe ,że kasuję błąd Active Steering bez podłączania komputera?-bo tak właśnie się dzieje, jest wyświetlony komunikat ,że układ kierowniczy nie jest sprawny ,na desce wywala błędy (kierownica z wykrzyknikiem itp.) po kręceniu kierownicą prawo-lewo 3-4 razy kontrolki przestają świecić i układ działa ,ale tylko przez pewien czas i zabawa zaczyna się od początku.Dopiszę tylko ,że jest wymieniona przekładnia razem z czujnikami.

 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/f8ee1d8189d8ffc3

https://www.fotosik.pl/zdjecie/f267dfeeb9f3a79d

https://www.fotosik.pl/zdjecie/247685ea7f20f053

Co oznacza wartość na ostatnim zdjęciu

Offset steering angle adjust ---i pokazuje wartość --- !-3

[ Degree] !-3 ???? i co w ogóle o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.