Skocz do zawartości

Sonda lambda, czy w tym siedzi problem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam autko BMW 318IS 92 . Mam taki problem. Od dluzeszego czasu bardzo faluja mi wolne obroty( i to falowanie o 500 - 1000 obr, cąłe autko wtedy drży jak oszalałe i bardzo dyszy, jkby miąło zaraz zgasnąć). Wielu ludzi mi juz roznie radzilo i bylem u kilku mechaników. Czyściłem silniczek krokowy i nic nie pomagało. Podlaczylem pod kompa i 2 błedy zaskoczenie - sondy lambda (a sondę wymieniłem na odpowiednik boscha uniwersalną 2 tygodnie temu). Pojechalem do boscha gdzie mi ta sonde wymieniali i tam zaczeli sprawdzac. po kolei, komp bledy 2 sondy, wzieli sie bezposrednio za sonde sprawdzali napiecei i co.. i kicha sonda umarała (a niby taka nowa) wyglada na to ze to szajs byl. Pytalem sie ziomow to mowia ze falowanie moze byc wlasnie od sondy. Wiec wysylam sonde z reklamacja do sklepu gdzie kupilem (wysylkowo) mam nadziej ze problemow robic nie beda. Tera jezdze bez sondy (falowanie ciagle jest, znajac moje szczescie to bedzie nadal jak nowa sonde wloze ). Auto bez sondy nadal mi świruje z tymi obrotami, czy to aby na pewno sonda jest odpowiedzialna za taka prace? Bo jeden mechanik mi powiedział że takie autka nawet bez sondy powinny chodzić równo.

Jeden mechanik z boscha powiedzial mi ze jak wloze nawet oryginalna uniwersalna boscha to moze byc to samo bo bmw nie lubia uniwersalnych, natomiast kierownik serwisu mowi ze pelno uniwersalnych sprzedali do bmw i tylko raz kolesiowi przepalaly sie sondy ale kolo mial 2,5 litra. Wiec mowie ze przy 1.8 na 99% tak nie powinno byc. Tera to cholera wiem co zrobic? Mam nadzije ze dostane z wysylkowego zwrot kasy i wtedy kupie uniwersalna boscha na kmiejscu i bede mial gwarancje i wsio.

Opublikowano

Witaj

ja na Twoim mijescu najpierw sprwadziłbym odme czy nie jest dziurawa a na drugim miejscu rozebrałbym i przeczyscił silnik krokowy jesli Twoje auto go posiada. Jeszce jedna rzecz sprawdź czy układ dlotowy jest szczelny- już za przepływomierzem i czy sama przepływaka podaje odpowiednia ilość powierza.

pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

ja jeżdzę na uniwersalnej boscha i nie narzekam (dodam że jest to moja 3 sonda w przeciągu 1,5 roku,wcześniej kupowałem używki oryginalne i wszystkie szlak trafiał),może to nie wina sondy bo jak sonda szfankuje a ją odepniesz to komp ustawia się w tryb awaryjny i pod warunkiem że tylko sonda jest walnięta auto na 100% powinno chodzić dobrze (oprócz większego spalania i ciut mniejszej mocy),

skoro odpiełeś lambdę i dalej kiszka to na pewno nie wina sondy,

może coś robi zwarcie i pali sondę.

Opublikowano
Mam ten sam problem w moim 520i 24V. Odpinanie sondy nic nie daje a auto kuleje jak kulało. We wtorek jestem umówiony z gościem w serwisie BOSCH'a - podobno najlepszy diagnosta w Kielcach. Jak tylko coś ustalę to napewno się odezwę.
Opublikowano
Witaj

ja na Twoim mijescu najpierw sprwadziłbym odme czy nie jest dziurawa a na drugim miejscu rozebrałbym i przeczyscił silnik krokowy jesli Twoje auto go posiada. Jeszce jedna rzecz sprawdź czy układ dlotowy jest szczelny- już za przepływomierzem i czy sama przepływaka podaje odpowiednia ilość powierza.

pozdro

DEF

Witam. Dzieki za odp. Jesli chodzi o silniczek krokowy to raczej to wykluczam bo go przeczyszczalem i nic. Na cieplym silniku jak odlacze krokowca to obroty sie wyrownuja ale tylko na troche, wystarczy kilka razy dodac gazu i znow zaczyna falowac (choc troche mniej niz na podlaczonym krokowcu) a jezeli chodzi o szczelnosc to wlasnei mam taka mala szczelinke w gumie miedzy przeplywka a kolektorem.

http://bodziotxzdjecia.webpark.pl/peknietyprzewod.jpg

 

To jest zdjecie tej szpary. Nie wiem czy ona moze powodowac az takie bolaczki?

Opublikowano

Nawet minuty się nie zastanawiaj tylko wymień tą gumę :)

Układ dolotowy musi być szczelny :!: inaczej nie dojdziesz ładu z falującymi obrotami :!:

Opublikowano

Witam,

Dokladnie wymien te dziurawe zlacze gumowe i moze okazac sie ze Twoj problem bedzie rozwiazany praktycznie bez zbednych inwestycji i kosztów!! Ja walzylem u siebie z obrotami, spece rególowali, czysili, wymieniali i nic. Ja znaleazlem natomiast dziurawa odme, wiec ja szybko wymienilem i po problemie!!!! Pamietaj wszystko to co w dolocie wystepuje juz po przeplywce musi byc w 100% szczelne bo na tej podstwaie komp dobiera sklad mieszanki, a jak ja dobierze a tu nagle jakas lewizna sie do niej dostaje, na co komp nie ma wplywu to objawia sie to tak jak u Ciebie!!

Powodzonka

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Ja mialem taki sam problem w ten czwartek w moim 325 coupe, wymienilem sonde i jak reka odjal, zmienilem na oryginal bosha nowke. Po zmianie sondy radze odpiac aku na 10 minutek i najlepiej przeczyscic swiece, przedmuchac kompresorem. Mi po wymianie bez wykonania powyzszych czynnosci nie chciala odpalic (taki nagar zrobil sie na swiecach, o dziwo na starej lambdzie odpalala). Pozniej wystartowala za 1 razem i przez jakies 5 min przepalala badziewie ktore sie nazbieralo. Teraz jest wszystko cycus :-)
Opublikowano
U mnie poszedł sterownik od sterowania zmiennymi fazami rozrządu, ale nie wiem czy twoje autko je ma. Po naprawie wszystkie bolączki ustały. A tą gume to wymieniłem od razu - koszt 80 zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.