Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie nabyłem niedawno bmw model jak w temacie i mam problem ze skrzynią mianowicie w czasie jazdy pomiedzy biegami 4 i 5 wystepuje problem przy delikatnym przyspieszaniu tzn jak dodaje gazu to skrzynia zmienia bieg raz na 4 raz na 5 obroty skacza pomiedzy 2,5 a 3 tylko na D na S uspokaja sie moze dlatego ze sa wyzsze obroty nie wiem. od wlasciciela dowiedzialam sie ze skrzynie kupil nowa i ma ona ok 130 000 ale i rowniez wymienil w niej olej po dotarciu i najprawdopodobniej jest niewlasciwa ilosc oleju zapewne za malo, jezeli ktos podpowie o zmianie oleju jako rozwiazanie problemu to prosze o podpowiedz jaki zakupic i czy z filtrem czy sam olej. serdecznie pozdrawiam
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
witam mam dalej problem z moją skrzynią biegów co się dowiedziałem poprzedni właściciel miał też problem tego typu i wymienil skrzynie na nową, ale po pierwsze mechanik który nim być nie powinien wlał inny olej niż zalecany według tabliczki znamionowej po drugie jak zaprowadziłem do mechaników to okazało się że było za mało oleju, weszło 1.8 litra. oto link do filmu na ktorym jest nagrana cala sytuacja
pytanie czy to dalej skrzynia czy moze cos innego w komputerze wyskakuje tylko jakis blad przy redukcji z 3 na 2 bieg a to sie dzieje pomiedzy 4 a 5. prosze o podpowiedz co to moze byc
Opublikowano
A czy mechanicy którzy dolewali ci olej to jacyś specjaliści od skryń automatycznych czy pierwszy lepszy warsztat. Czy oby na pewno dolewali ci olej przy odpalonym silniku, skrzyni w pozycji D i przy odpowiedniej temperaturze? Napisz jaki olej dokładnie jest teraz wlany.
Opublikowano
byli to specjalisci, rozgrzali najpierw skrzynie sprawdzili sami olej nie wierząc żadnym poprzednim mechanikom dolali 1.8 litra i powiedzieli ze wymiana oleju na wlasciwy najprawdopodobniej zabije skrzynie wiec podpowiedzieli ze narazie najlepiej by bylo uzupelnic i poczekac na rezultat (zajmuja sie zazwyczaj bmw)
Opublikowano
a i nei jestem w stanie teraz powiedziec jaki olej jest wlany. zastanawiam sie czy to nie jest moze jakis problem z elektroniką. moze problem ze sterownikiem skrzyni?
Opublikowano

W sumie to dziwne stwierdzenie jak na specjalistów: "wymiana oleju na właściwy może zaszkodzić skrzyni"

Przecież dobranie odpowiedniego oleju do danego typu skrzyni ma kolosalny wpływ na jej prawidłowe działanie, było to opisywane na forum setki razy.

Pozdrawiam.

Opublikowano
skrzynia ma 130 000 przejechane po pierwsze nie wiedzieli po co ktos czepial sie tej skrzyni zmieniajac na niewlasciwy olej, powiedzieli mi ze po ok50 000 km na niewlasciwym oleju nie jest polecane wymienianie na ten wlasciwy tak jak na podstawie silnika jak sie zmienia to tylko na gęstszy
Opublikowano

Na forum już było nie raz opisywane jak zmieniali na właściwy olej i skrzynia działała lepiej.

 

Kto Ci mówił że wymienia się na coraz gęściejszy olej? Ja zawsze robię odwrotnie.

Opublikowano
skrzynia ma 130 000 przejechane po pierwsze nie wiedzieli po co ktos czepial sie tej skrzyni zmieniajac na niewlasciwy olej, powiedzieli mi ze po ok50 000 km na niewlasciwym oleju nie jest polecane wymienianie na ten wlasciwy tak jak na podstawie silnika jak sie zmienia to tylko na gęstszy

 

 

Sorry ale jacyś dziwni ci twoji mechanicy.

Opublikowano

przepraszam moze zly przyklad podalem, prosze o podpowiedz co teraz zrobic, czy wymenic na wlasciwy olej? i czy moga byc tego jakies konsekwencje?

jezeli tak to jakie? pracuje za granica i jak jade do polski to na 2 max 3 tygodnie i chce sie przygotowac na wszelkie ewentualnosci wlacznie z wymiana skrzyni na druga ale musze wiedziec ze jest to problem skrzyni, bo jak wsadze trzecia zkrzynie i dalej bedzie biegi przerzucała to troche nie opylka. moze problem nie tkwi w skrzyni a moze gdzies indziej?

Opublikowano
skrzynia ma 130 000 przejechane po pierwsze nie wiedzieli po co ktos czepial sie tej skrzyni zmieniajac na niewlasciwy olej, powiedzieli mi ze po ok50 000 km na niewlasciwym oleju nie jest polecane wymienianie na ten wlasciwy tak jak na podstawie silnika jak sie zmienia to tylko na gęstszy

 

 

Sorry ale jacyś dziwni ci twoji mechanicy.

dlatego zaczalem ten temat na forum zeby dowiedziec sie wiecej

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Również miałem problem ze skrzynią, było odczuwalne gwałtowne uderzenie podczas redukcji z 5 na 4ty bieg. Jakiś czas temu uszkodził mi się alternator, po jego naprawie skrzynia całkiem zwariowała, po gwałtownym wciśnięciu gazu nie zmieniała biegu aż do odcięcia zapłonu, szarpała. Podjechałem do serwisu (Stando koło Wrocka), tam wstępnie skasowali mi adaptację skrzyni, okazało się, że niestabilne napięcie powodowało błędne odczyty z czujnika ABSu i adaptacja w pamięci miała jakieś śmieci. Od tamtego czasu skrzynia działa prawidłowo, nawet prawidłowo redukuje bieg na 4ty. Niedawno okazało się, że znowu jest uszkodzony alternator (tym razem regulator napięcia) i zdarza się, że skrzynia znowu zaczyna się wygłupiać i zapalają się kontrolki abs/asc, niestety czeka mnie kolejna naprawa inaczej spowoduje to większe koszty. Proponuje Ci sprawdzić napięcie w aucie przy pracującym silniku (w 530d przy 3000obr/min napięcie ładowania powinno wynosić ok 14.3 V, u mnie jest 15.5 !), lub skasuj adaptację skrzyni do ustawień fabrycznych. Zapomniałem dodać, że napięcie u mnie podskakuje po przejechaniu ok 20 km, pewnie jak alternator się rozgrzeje.

Edytowane przez ravmiecznik
Opublikowano
o dzięki oto właśnie mi chodzi żeby nazbierać jak najwięcej możliwości i rozwiązań które będę mógł popróbować w czasie jak pojadę do Polski
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Owszem pierwszy post kolegi ravmiecznik,ale ma dużo racji.

Obyś nie musiał się przekonać jaki cyrk potrafi robić w E39 inastalacja elektryczna.

Bywa w niektórych przypadkach, że akumulator nie trzyma parametrów lub są złe wartości ładowania i wtedy mamy duży problem.

Dlatego nie lekceważył bym tego co napisał kolega.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Kolego te objawy co napisałeś wskazują na niski stan oleju ale tez mogą być przyczyną problemów w mechatroniku.

Jeśli masz niższy poziom oleju i niższe obroty to ciśnienie które jest nie jest wystarczające do szybkiej zmiany biegu wiec ten poślizg. Jeśli masz wyższe obroty to ciśnienie w skrzyni jest wyższe wiec zmienia się to bez problemu. Tak wiec kontrola poziomu oleju to pierwsze od czego bym zaczął, następnie wgrał bym najnowszy soft do skrzyni i zrobił adaptację.

Jeśli to nie pomoże znaczy się ze niestety ale mechatronik ma już niewielki problem. trzeba by go rozebrać i wymienić takie gumowe tłoczki pomagające zmienić bieg.

Zrobienie samej adaptacji może pomóc na 100 km potem skrzynia od nowa nauczy się ciśnień i będzie je stopniowo zmniejszać więc problem może wrócić.

Nie wiem jak się ma system ABS czy alternator do skrzyni automatycznej jak pisał kolega wyrze bo skrzynia działa na zasadzie zmian ciśnienia oleju a nie napięć, ale wiem tez że przy niesprawnym przepływomierzu może świrować i źle biegi zmieniać.

Opublikowano

a co gdy kolega ktory mi sprzedal samochod mowil ze przed zmiana skrzyni mial ten sam problem tylko to byl jeden z kilku i po wymianie skrzyni zostal tylko ten wlasnie. czy jest to zwiazane z komputerem lub elektronika?

a powiedz mi kolego jakie to sa koszta czyli upgrade, adaptacja i te gumki oczywiscie filtr i olej tak z grubsza bo widze po opisie ze zajmujesz sie takimi rzeczami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.