Skocz do zawartości

jaki silnik?


Ludi1992

Rekomendowane odpowiedzi

mam e30 z silnikiem m40b18 i mogę kupić m44b18 lub jakieś 2litry 6 cylindrowe i nie wiem co kupić pomóżcie bo mam problem :( wiadomo ze 6 cylindrów ładniej chodzi ale z tego co wiem to 1,8is ma więcej mocy nie wiem czy to prawda dlatego pytam. odpowiedzcie. bo "chyba będę wkładał m44b18 czyli 1,8is z e36" e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśłi m44 to jest B19, a nie 18. Może masz na myśłi m42. Przy swapie M44 jest problem z EWS, przy m42 nie ma tego problemu. A jaką Ci 2,0 chodziło? M20 czy m50? M20 to szkoda władać. M50 to już lepiej , chodz ma tylko 10km wiecej od m42/m44 a jest wiecej roboty przy wymianie.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadam podstawowe pytanie, do czego potrzebujesz auto?

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak wyciągasz cztery cylindry to wkładaj sześć , IS to silnik DOHC zaczyna jechać od 4tyś obrotów a M20 to 6cyl SOHC już od 2,5 tyś zaczyna się coś dziać. A poza tym M20 ma większe możliwości rozwoju niż IS.

 

W M20 zrobisz dolot ,założysz głowicę 885 dasz do tego przelot i IS będzie się chował.Bierz 6cyl

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

320 ma dół?? hmmm dziwne, bo według moich osobistych odczuć to b20 ma słaby dół i trzeba go gnieść. IS jest tu lepszym wyjściem, jesli nie zamierza się rozwoju silniki. Po za tym io tych modach serii m20 to w większosc iprzypadków są jakieś legendy niepoparte zadnym wykresem z hamowni. Jak dla mnie to albo IS a jeśli już garów to albo m20b25 lub zabawa z m50/52 i tez przynajmniej 2,5 litra.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w m20 nie ma się co pakować, jeśli chcesz 6 garów to m50 co najmniej, jeśli chcesz zostać przy 4 to IS jest dobrym rozwiązaniem :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320 ma dół?? hmmm dziwne, bo według moich osobistych odczuć to b20 ma słaby dół i trzeba go gnieść. IS jest tu lepszym wyjściem, jesli nie zamierza się rozwoju silniki. Po za tym io tych modach serii m20 to w większosc iprzypadków są jakieś legendy niepoparte zadnym wykresem z hamowni. Jak dla mnie to albo IS a jeśli już garów to albo m20b25 lub zabawa z m50/52 i tez przynajmniej 2,5 litra.

 

PZDR>

 

Może miałeś zajechane albo w LPG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idzie coś tam od dołu (przynajmniej moja), ale moim zdaniem m20 nie jest najlepszym wytworem BMW.

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nigdy nie mialem b20, ale kilka objeździłem i to jeden bardzo zdrowy, ale dół tam był słaby. dopiero 3,500 dostawało odpowieniego kopa. Zesztą tak samo jest z m50b20. Doł jest na średnim poziomie, IS spokojnie z dołu objeźdzan każde zdrowe b20.

 

PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie mialem b20, ale kilka objeździłem i to jeden bardzo zdrowy, ale dół tam był słaby. dopiero 3,500 dostawało odpowieniego kopa. Zesztą tak samo jest z m50b20. Doł jest na średnim poziomie, IS spokojnie z dołu objeźdzan każde zdrowe b20.

 

PZDR.

 

Ja też nie , Narazie mam M40 i będę swapował M20B20.

 

idzie coś tam od dołu (przynajmniej moja), ale moim zdaniem m20 nie jest najlepszym wytworem BMW.

 

Miałem okazję jechać zdrowym b20 i napewno jest lepsze niż M40B18 inna kultura pracy.

 

A co do tego że iS w serii pokona b20 w serii to nie zaprzeczam.is miałem przyjemność mieć pod maską i wiem o co chodzi.

 

A co do M50\M52 to moim skromnym zdaniem 24 zawory czy tam VANOS to już nie dla mnie.

 

W e30 powinien być piękny kolektor od M20 i tyle :)

 

Aha KRIS85 Pokonałeś M20 swoją M40 stką ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tą zdrową to nie, ale nie do 150 nie odjechała wyrażnie, moze na dwie 3 dlugości samochodu

A dwie to były zajechane chyba i powyżej 120 zostawały wyraźnie z tyłu....Było to ładne kilka lat temu, teraz już nie jest tak pięknie, osobiście zrobiłem już 100tyś a na liczniku ponad 300 jest, w co nie wierzę. Ale puki co daje radę i 190 polecieć :mrgreen: Muszę myśleć o jakim maly remoncie lub jakim m42.

Raz mialem przyjemność na autostradzie z ETA. takie było oznaczenie na klapię, prowadził taki starszy koleś pod 60 i powiem Tobie że ta ETA hmmm odjechała ze szok, a elastyczność... ja tu musiałem do 4 a koleś chyba na luzie z piątki i do przodu.....Jesli chodzi o swapr to tylko m20b27 lub m20b25.

 

PZDR>

Edytowane przez KRIS85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosaj, a kiedy będziesz chciał tego swapa robić, jak coś będę sprzedawał swoje m20b20 około zimy, dużo przy niej zrobiłem, ale jak na 24 letni silnik, pewnie będzie jeszcze coś przy niej do zrobienia.

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem już że M40 może objechać M20B20 ale teraz już wiem że to prawda...

Wydaje mi się że to przez tą kompensację luzu zaworowego one nie tracą tak na mocy jak te M20... Mało kto już teraz interesuje się luzem zaworów w M20 nikt tego nie ustawia.

 

A co do mojego swapu to niedługo pojawi się relacja na forum bo to na razie faza przygotowań ... Myślałem o B27 albo B25 ale to auto dla dziewczyny składam i po prostu to jej za dużo spali a to w końcu na studencką kieszeń.

 

To M40 nie tak bardzo zajechane mam ale chodzi tu o 6 garów...

 

Mam już dawcę E30 Touring 320i ale dziękuję za propozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Moderatorzy

Podepnę się pod temat.

Kolega po nieudanych przygodach z nowszymi autami szczególnie po ostatniej E61 535d (jedna wielka porażka) przesiadł się do Audi C6 3,0i ale jednak ciągoty do BMW pozostały i szuka auta typowo relaksacyjnego,czyli do czyszczenia i przejażdżki 50km w niedziele-typowego klasyka.

Jest na sprzedanie świeżo sprowadzone E30 (wąska lampa) z '86 r z przebiegiem 72 tk :D i dużą ceną :mrgreen: .

Moje pytania dotyczą silnika 2,7 ETA(jak to ugryźć) -silnik ten nie jest chyba zbyt popularny,bo mało ich się spotyka.

Szukałem na forum, ale tematy dotyczące tych silników są o zmianie głowicy na inną lub dół z innego motoru i ogólnie o przeróbkach mniej lub bardziej trafionych.

Więc wielkie dzięki za informacje eksploatacyjne i wszelkie wady i zalety tego motoru.A może po prostu odpuścić go i niech szuka z innym?

A i dodam jeszcze, że jak na swoją pojemność to raczej za wyrywny nie jest,fakt że konstrukcja wiekowa.Czy to normalne i tak ma być?

Pozdrawiam.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to eta to ma ona 129KM i to normalne, ale za to zbiera sie z dolu. Eta ma odcinke juz przy 5,5tys. Maksymalna moc jest przy 4tys z kawalkiem a moment jeszcze nizej. Wazne jest tylko zeby ta eta to byla super eta czyli ta najnowsza. Dlatego ze jeslimoze kiedys bedziesz chcial robic jakies mody to z nia bedzie najlatwiej.

Poznasz ta super ete po tym ze na kolektorze ssacym w srodkowej czesci ktora jest juz nad pokrywa zaworow jest taki maly dekielek na 3 srubki. W super ecie i zarowno w b25 na motronicu 1.1/1.3 wychodza z niego tylko takie cieniutkie 2 podcisnieniowe wezyki. W starszych systemach jest tego duzo wiecej.

 

Poza tym jesli dojrzysz to na glowicy od strony kolektora ssacego jest duzy wypukly numer. Jak bedzie koncowka "200" to nie bierz bo to ten starszy i ma 122KM a ma byc z koncowka "885". Czyli "prawie" ta sama glowica co w b25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To nie dla mnie.To kolega chce nabyć - a ja w temacie E30 obeznany nie jestem.

Auto jest z malutkim przebiegiem,w stanie dosłownie fabrycznym,nawet opony oryginalne są i z kompletem dokumentów.

Według papierów jest to 90 KW,czyli z tego co piszesz wynika, że to ta starsza wersja.

Auto nie będzie modyfikowane w żaden sposób,właśnie dlatego auta po jakiejkolwiek dłubaninie odpadają.Nie będzie eksploatowane na co dzień.

Z opłatami wyjdzie jakieś 22-23 k,może i drogo ale stan jest taki jakby właśnie opuścił fabrykę.

A ten silnik to jakieś wady ma na które bardzo trzeba uważać? Jak można go sklasyfikować-nie do zajechania, czy może jest nieudaną konstrukcją?

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ety zostały zrobione po to żeby płacić mniejszy podatek (podatek od mocy) więc zdławili silnik ale za to moment jest większy i duuuzo niżej niż np w 170konnym 2,5. tym się jeździ jak dieslem prawie... choć przyznam że 22-23 koła to sporo... tym bardziej że to nie żadna specjalna wersja...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Eta napewno bedzie lepszym wyjściem niż M20b20. Jeśli chodzi o sam silnik, to tylko pilnować wody, oleju i regulacji zaworów i silnik bedzie śmigal. Możan jedynie powymieniać wszystkie wężyki podciśnieniowe, jeśli są spękane. Eta miała być ekonomiczna, średnio to wyszło, ale momentu może pozazdrościć niejeden nowszy beznyniak. Silnik ciągnie od samego dołu. Przy tam małym przebiegu raczje bym się nie martwił o jakieś problemy z nim. No chyba ze cały przebieg to palenie gumy :)

Osobiście bym kupił, jeśli rzeczywiście stan jest idealny, wąska lampa, niezgnioty, to po prostu już tylko dobrze ulokowany kapitał. Za kilka lat (jeśli stan sie utrzyma a przebieg bedzie przybierał baaardzo powoli) na pewno sprzeda za podobne pieniądze, jak nie większe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Taki motorek tam siedzi :

http://images40.fotosik.pl/1536/7261148a77ed87famed.jpg

http://images39.fotosik.pl/1490/5b17d4468b596530med.jpg

http://images42.fotosik.pl/330/ae1bf693254e9a55med.jpg

http://images46.fotosik.pl/1501/86f070ea31930c0emed.jpg

Czemu kolektor taki żółty na środku? I za chuja nie chce to zejść.

Czym to zmyć?

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ładne...kiedyś to aluminiów pokrywali jakąś specjalną farbą (nie pamiętam jak to sie nazywało) i zółknie z biegiem lat.

Albo zostawiasz i przełykasz wygląd, lub demontujesz i polerujesz do wysokiego połysku....

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez taki mam, tak jak pisze Kris "tak robiła fabryka, więc tak ma być" :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Kolega się zdecydował i jest jego :cool2: .

Wyszło jeszcze, że wszystkie opony złom, bo po tylu latach (26) zrobily się kwadratowe :mrgreen: .

Ale to na inny temat.

Czyli ten kolektor to ok. jest.Bo tak trochę dla mnie to dziwnie wyglądał(taki wypalony na środku) jakby się coś działo.U siebie nie mam takiego bólu bo jest plastikowy.

Mam pytanie co do rozrządu,co ile trza się dotknąć do niego,czy w ogóle trzeba? I co ile ustawiać zawory? Bo wyczytaliśmy,że ustawia się ręcznie.Auto ma tylko 72 tk.

A tak z ciekawości dlaczego ten silnik był produkowany tak krótko i jest mało popularny?To przez małą moc?

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli rozrząd nei byl robiony to lepiej wymienić jak najprędzej. Nie wiadomo ile wytrzyma oasek jak ma 26lat.

Nie wiem czy było tego mało. Pewnie mniej niz 320 i 325, ale nie był to rzadko spotykany egzzemplarz. Po prostu ciezko już o zadbane e30. Od 318 i 316 łatwiej ale o m20 to bardzi cieżko....

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Według papierów był wymieniany rozrząd niecałe 12 tk,tyle że było to prawie 6 lat temu :D

Kapcie ma już drugie 195/65 R14.

Akumulator też złom nawet podobno naładować się nie chce.Ile Ah potrzeba do tego auta?

Kumpel ma prawie nowy 43 (pozostałość po Polonezie) dobry będzie? Bo na tym oryginalnym nie ma żadnych napisów.Olej 5W czy może 10 W?

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.