Skocz do zawartości

Odkręcenie zniszczonej, zapieczonej śruby


KarlosŁDZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Byłem jakiś czas temu na wymianie wszystkich wentyli i czyszczeniu rantów felgi, gdyż uciekało mi powietrze z opon. Przy tej operacji okazało się, że 3 śruby w jednym kole się zapiekły(lewy tył), że nie szło ich odkręcić nawet przy dużej dźwigni. Koło więc zostało zostawione w spokoju. Pryskałem ciągle te śruby wd-40, uderzałem w nie młotkiem i 2 puściły. Trzecią przez ostatnie 1,5 miesiąca ciągle pryskałem wd-40. Dzisiaj, z racji na to że jest cieplej, wystawiłem auto na słońce żeby ostatnia śruba się ogrzała i przy próbie jej odkręcenia klucz elegancko zjechał łeb śruby, przez co teraz jest bardziej zbliżony do walca niż do sześciokąta. i tu pojawia się moje pytanie- co ja mam w tej sytuacji zrobić? Jakie mogą być scenariusze rozwoju tego problemu? Do kogo mam się zgłosić, jeśli nie ma sposobów żebym sam się z tym uporał? Jakie mogą być koszta pozbycia się takiej śruby?

 

Pozdrawiam, Karol

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kupnie mojego zorientowałem się (rychło w czas), że na 2 kołach mam śruby antyzłodziejki, a w przyborniku nasadki nie było. Lokalny mechanik nabił na złodziejkę właśnie taką nasadkę, pewnie z bardzo twardej stali, i odkręcił. Ważne właśnie żeby to była naprawdę porządna stal, a nie taka, jak w zwykłych narzędziach z supermarketu, bo to bardziej aluminium, niż stal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam coś w stylu tych wykrętaków, z tą różnicą że moje mają jakiś rzadszy i taki bardziej płaski gwint ( takie jak w tym zestawie są http://allegro.pl/wykretaki-do-srub-wiertala-do-metalu-hss-yato-0591-i2161609165.html )... Jak nie zadziała nabijanie, to spróbuję tym moim wykrętakiem... Boję się tylko, że wywiercę w śrubie dziurę, zacznę kręcić i wykrętak pęknie zostając w śrubie- wtedy to nawet jej nie rozwierce już...
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po próbach wykręcenia śruby, niestety zakończonych fiaskiem. Wywierciłem dziurę w śrubie, wkręciłem wykrętak, złapał, ale w momencie największego naprężenia zamiast śruby puścił on i po prostu zaczął kręcić się w śrubie... Dziury raczej nie wywierciłem za dużej, bo uważnie dobierałem wiertła.

Przyszedł mi do głowy za to inny pomysł. Przeczytałem kiedyś w internecie, że śruby przy kołach zapiekają się najczęściej na grzybku który styka się z felgą i jak pozbyć się łba, to sam gwint wykręci się bez problemu. Może rozwiercę łeb na tyle żeby odpadł i wtedy gwint już wyjdzie jakoś, co?

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.