Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Byłem jakiś czas temu na wymianie wszystkich wentyli i czyszczeniu rantów felgi, gdyż uciekało mi powietrze z opon. Przy tej operacji okazało się, że 3 śruby w jednym kole się zapiekły(lewy tył), że nie szło ich odkręcić nawet przy dużej dźwigni. Koło więc zostało zostawione w spokoju. Pryskałem ciągle te śruby wd-40, uderzałem w nie młotkiem i 2 puściły. Trzecią przez ostatnie 1,5 miesiąca ciągle pryskałem wd-40. Dzisiaj, z racji na to że jest cieplej, wystawiłem auto na słońce żeby ostatnia śruba się ogrzała i przy próbie jej odkręcenia klucz elegancko zjechał łeb śruby, przez co teraz jest bardziej zbliżony do walca niż do sześciokąta. i tu pojawia się moje pytanie- co ja mam w tej sytuacji zrobić? Jakie mogą być scenariusze rozwoju tego problemu? Do kogo mam się zgłosić, jeśli nie ma sposobów żebym sam się z tym uporał? Jakie mogą być koszta pozbycia się takiej śruby?

 

Pozdrawiam, Karol

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
Po kupnie mojego zorientowałem się (rychło w czas), że na 2 kołach mam śruby antyzłodziejki, a w przyborniku nasadki nie było. Lokalny mechanik nabił na złodziejkę właśnie taką nasadkę, pewnie z bardzo twardej stali, i odkręcił. Ważne właśnie żeby to była naprawdę porządna stal, a nie taka, jak w zwykłych narzędziach z supermarketu, bo to bardziej aluminium, niż stal.
Opublikowano
Mam coś w stylu tych wykrętaków, z tą różnicą że moje mają jakiś rzadszy i taki bardziej płaski gwint ( takie jak w tym zestawie są http://allegro.pl/wykretaki-do-srub-wiertala-do-metalu-hss-yato-0591-i2161609165.html )... Jak nie zadziała nabijanie, to spróbuję tym moim wykrętakiem... Boję się tylko, że wywiercę w śrubie dziurę, zacznę kręcić i wykrętak pęknie zostając w śrubie- wtedy to nawet jej nie rozwierce już...
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano

Jestem już po próbach wykręcenia śruby, niestety zakończonych fiaskiem. Wywierciłem dziurę w śrubie, wkręciłem wykrętak, złapał, ale w momencie największego naprężenia zamiast śruby puścił on i po prostu zaczął kręcić się w śrubie... Dziury raczej nie wywierciłem za dużej, bo uważnie dobierałem wiertła.

Przyszedł mi do głowy za to inny pomysł. Przeczytałem kiedyś w internecie, że śruby przy kołach zapiekają się najczęściej na grzybku który styka się z felgą i jak pozbyć się łba, to sam gwint wykręci się bez problemu. Może rozwiercę łeb na tyle żeby odpadł i wtedy gwint już wyjdzie jakoś, co?

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.